Kouder weer, blote voetjes

Sinds een paar weken trekt Dylano weer constant zijn sokken uit, wordt je moe van en nu geef ik het tegenwoordig al op na zijn sokken 3 keer terug aan gedaan te hebben.
Het lijkt alsof hij echt de grond wil voelen nu hij wil gaan proberen te lopen, zet regelmatig 2 a 3 stappen los en gaat ook zelf steeds regelmatiger staan zonder iets vast te hebben. Herkennen jullie dit??

Hij heeft antislipsokken en sloffen.
Verder heeft hij koude voetjes maar voelt verder niet koud aan. Ik heb nog geen verwarming aanstaan en heb laminaat.
Wat zouden jullie doen?

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Lekker laten lopen zonder sokken.
Kan geen kwaad, en aan (alleen ) koude voeten is nog nooit
iemand doodgegaan voor zover ik weet.

Trouwens, als hij zometeen echt aan het heen en weer lopen gaat,
heeft hij maar zó warme voeten.

Mocht je het nou toch anders willen, koop dan van die slofjes
met zachte zool. Het elastiek aan de bovenkant maakt het uittrekken
iets lastiger.

M.

nou waarom slofjes kopen? hij mag al best loop schoentjes aan??
ik heb voor rico schoentjes gekocht die koste bijna 40 euro.
het is een hard zachte zool.
lijkt dus hard maar is buigzaam.
dubbele knoop in de veters en klaar is inge

enne ja rico staat regelmatig los zonder houvast maar stappen zetten doet ie alleen nog maar als ie zich vast houdt…

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@inge daar ben ik het niet mee eens, ze mogen pas schoentjes aan (loopschoentjes dus) als ze een week of 3 goed lopen, Dylano krijgt die dus nog niet aan.

@Marsel
Dat idee had ik ook al wel, maar vond het zo zielig die koude voetjes en die slofjes die jij bedoeld heeft hij maar die gaan net zo vlot uit

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hier kan de vloer ook goed koud zijn en de kinderen liepen hier ook op blote voeten. Zelfs met de leukste slofjes gingen ze me op blote voeten er vandoor. Ze zouden zo met de blote voetjes nu naar buiten gaan bij wijze van. Ook ik vond dat toen vervelend, maar uiteindelijk heb ik ze maar gelaten want ik kan niet heel de dag erachter aan gaan met sokken, slofjes en weet ik wat.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Erik trekt ook altijd z’n sokken uit. Heb daarom maar slofsokjes gekocht, maar ook die zijn binnen no time uit. Dus tja…wat moet je dan? Ik heb het dus maar opgegeven en laat hem binnenshuis dan ook lekker op blote voeten lopen. De verwarming is bij ons met het weer van vandaag wel aan, maar weet niet of dat veel uitmaakt. Op het kdv hebben ze vloerverwarming en dat scheelt zeker, maar zover zijn wij nog niet…

Dus ik zou Dylano maar lekker laten Michelle. Je zou denken dat als 'ie echt koude voeten zou krijgen, hij z’n sokjes wel aan zou laten.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dani loopt ook vaak op blote voetjes, vindt hij lekker denk ik. Zou hem dus gewoon zo laten lopen hoor. Ze bewegen genoeg en hebben het dan ook warm genoeg naar mijn idee.

En inderdaad ik zou hem ook nog niet op schoentjes laten lopen. Ze leren het beste lopen op blote voetjes en dit is ook beter voor ze. Voor buiten heb ik voor Dani nu soort slof schoentjes, omdat sokjes alleen nu wat koud zijn.

Eva heeft sokjes aan met antislip, maar die verliest ze vaak of ze trekt ze uit. Ik laat haar dan lekker op haar blote pootjes haar gang gaan. Ze vindt het zelf ook prima, dus ik laat het zo. Wij hebben een houten vloer, dus wel minder koud dan tegels, maar koude voetjes wil niet zeggen dat ze het koud hebben. Dus ik zou Dylano ook lekker zo laten spelen hoor! Buiten heeft Eva laarsjes met zachte zool of sandaaltjes, ook met zachte zool. Zij loopt nog niet en heeft dus nog echt die babyslofschoentjes nodig. Maar mij is ook gezegd dat echte schoenen pas mogen als ze een paar weken lopen. Bij mij zeiden ze geloof ik ‘6 maanden’ zelfs, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker. Dat zou ik even terug moeten zoeken in Liskes topic toen, over de schoenen voor Nora. Maar zolang Eva niet loopt, doe ik haar ook geen schoentjes aan, alleen die met leren zooltje.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hier nog iemand die op blote voetjes loopt. Maar denk dat hier ook geld zolang het nekje warm is … heeft hij/zij het niet koud!? En op blote voetjes leren ze het beste lopen … dus uit die sokken

Wat ik wel doe als het straks erg koud (vriesweer) is. Dan trek ik Jurian een maillot (wie ziet dat) aan. Zodoende heeft hij lekker warme beentje en voetjes. Vooral buiten of op de fiets oid…

Die van ons loopt ook meestal op blote voeten.
Ze is nu bijna 2 aan het eind van de maand en loopt
al vanaf dat ze haar sokjes uit kreeg op blote voeten.
Kan dus geen kwaad.
Maar wat je ook nog kan doen als je het echt niet wilt
is een majo kopen en die aan doen.
Die krijgen ze echt niet zomaar uit.
Wij hebben hier zeil op de vloer en als we dachten het is nu
echt te koud deden wij dat bij haar ook aan.
Misschien dat, dat een optie is.

Met vriendelijke groet,
Berend

Gewijzigd door - Berend op 11 Oct 2009 11:44:18

@ Inge, loopschoentjes mogen inderdaad pas als ze goed lopen kunnen dus niet op laten oefenen nog. Ze moeten eerst hou vast leren krijgen op blote voeten. Toen ik voor Morgan ging kijken voor schoentjes kreeg ik tot 3 keer toe de vraag in drie winkels of ze al kon lopen. Dus daar letten ze erg op.

@ Mini-boy, probeer wel antislip sokken over de maillot aan te doen want onder een maillot zit geen antislip en dan heb je daar weer een probleem mee. Ook heb ik gemerkt dat Morgan minder makkelijk sokken uit krijgt als ze over der maillot zit.

En hier ook een blote voeten monster.

Groetjes,

Michèle

Joey trekt zijn sokken gelukkig nooit uit, maar heeft ondanks die sokken toch altijd ijskoude voetjes. Buiten heeft hij nikes aan, want alleen sokjes op de fiets vind ik te koud, maar voor binnen zou ik ook wel slofjes willen hebben voor hem… Probleem is alleen dat ik ze nergens kan vinden! waar haal je die in maar 22?
Het enige wat ik kan vinden zijn piepkleine babyslofjes die hem niet passen, en daarna weer veel grotere pantoffels met een harde zool, en die wil ik ook niet… Iemand een idee?
Enne een maillot heeft Joey ook aan hoor, lekker warm, en niemand die het ziet. Thuis kruipt hij alleen in maillot rond, en als we weg gaan trek ik hem er snel een spijkerbroek over aan! Superhandig!

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Anouk, bij de zeeman hebben ze die maat wel. En met een zachte zool. Heb ik ze van de week nog gezien toen ik sloffen voor Morgan ging halen.

Groetjes,

Michèle

nou daar is mij niks van verteld, tegen mij is verteld dat ze mogen wennen aan schoenen maar niet altijd aandoen. als ik naar buiten ga krijgt hij gewoon schoenen aan. in de box speelt hij met sokjes aan (anti slip) en op de vloer ook, soms heeft ie zn schoentjes aan. maar hij loopt alleen nog maar langs dingen af.
en daarbij, hij kan toch gewoon stilstaan loopt langs het tafeltje af, doet ie perfect zonder hulp dus zou niet weten waar het probleem dan ligt.
mij werd geadviseerd nog niet echt harde zolen schoentjes te kopen omdat die nog niet buigzaam zijn en hun voetjes nog naar onderen moeten komen omdat ze vaak met de tenen naar onder wijzen. met de zool die ik nu heb voor rico is dat absoluut geen probleem, en dat waren de eerste loopschoentjes zei ze. Wel adviseerde ze mij om zo vaak mogelijk zonder schoentjes te laten oefenen, maar dat deze zool in ieder geval GEEN kwaad kon, die buigen namelijk heel erg. lijken gewoon op echte schoentjes met harde zool, maar dat is het dus niet, het is niet zo’n zool als wij onder onze schoenen hebben, en ook geen sport zolen

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090929/GYPG.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“48” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/A3iGp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 11 Oct 2009 10:38:01

Ah oke duidelijk. Nee ik dacht dat ze hadden gezegd dat ie daar ook mee moest oefenen. My mistake. Overigens heeft Morgan ook schoentjes aan buiten hoor en daar ‘loopt’ ze ook mee buiten zeker op de voetbal met de buggy langs de lijn. Kan dat moeilijk op de sokken doen met dit weer

Groetjes,

Michèle

hahaha, geeft niet meid,
nee niet echt oefenen, maar kleine stapjes mag ie er best mee zetten.
maar tuurlijk, ze raden altijd aan om het leren lopen op blote voeten of anti slip sokjes/slofjes te doen. dat hebben ze bij mij ook gedaan, en als we met rico gaan stappen, macheert hij echt hahaha ziet er super schattig uit. maar dan heeft ie ook geen schoentjes aan. maar zo langs de tafel af heeft ie ze soms wel aan, zodat hij ook kan wennen aan stapjes zetten MET schoentjes. maar het is natuurlijk niet zo dat hij de hele dag door schoenen aan heeft, zelfs dat doe ik zelf ook niet loop het liefste op mijn slof-snow-boots rond

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hmm bij zeeman had ik wel gekeken, maar vond er alleen babyslofjes. Misschien over het hoofd gezien, ik ga van de week nog wel een keer! dankje!

Huh… Ik zie in dit forum dat Berend het laatst gepost heeft, maar in het topic vind ik niets! Ik ben toch zelf niet ineens veranderd in berend?

Je hebt ook hele mooie leren slofjes.
Ik weet even niet van wat voor merk, maar volgens mij heb je die ook tot grotere maten.
En ze gaan dicht met klitteband aan de achterkant, dus moeilijk uit te trekken!
Ik weet dat je ze bij de villa happ hebt en verder denk ik bij de babyboetiekjes, zijn iets van 20 euro.
Liefs, Anne

Volgens mij weet ik wat je bedoeld, zijn ze er ook niet die Zootjes heten? (ook veel andere merken hoor)
Maar dan vraag ik me af hoe warm dat is, er zit geen voering in ofzo? Het is niets meer dan een sokje van leer… Of hebben ze daar dan wel warme voetjes in?