Koorts

Lieke voelt het aan dat er iets te gebeuren staat. Kinderen voelen feilloos als er spanning om hun ouders heen hangt. En dan maakt het niet uit of het positieve of negatieve spanning is. Hou je taai! Laatste loodjes!

Groetekes, Sje

ja sje,

dat denk ik ook dat zei ik van de week al tegen mijn man volgens mij voelt ze dat de baby bijna komt, ze doet echt de vreemste dingen die ik niet accepteer! Tafel klimmen, overal aan zitten etc.
Hele dag moeten we mopperen en ze huilt om alles. Nu is ze ook moe slaapt slecht ligt steeds te hoesten dus dat zal er ook wel mee te maken hebben maar ik weet zeker dat ze voelt dat de baby bijna komt!
Dat ie maar snel komt dan kan ze er hopelijk lekker mee knuffelen!
En dat niks eten heb ik ook weer twijfels over: vannavond chips gegeven dat ging erin als koek. als ik haar beker in de hand geef zegt ze NEE mama doen. en moet ik het geven ze vertikt het om zelf te doen!
Dus volgens mij is het ook een heleboel streek! Nou hopelijk een puf nacht maar denk weer van niet, het is nu nog rustig in mijn bolle buikje.

groetjes Gytha

Die kleine meid loopt zichzelf en jullie in de weg: spanningen die ze bij jullie voelt rondom de komst van de baby, peuterpuberteit, jaloezie. Het is gewoon alles bij elkaar.

Wat dat betreft zal het goed zijn als die kleine mop er is.

Heb je een soort kraammand gemaakt voor Lieke i.v.m. evt. jaloezie? Ik had toen bij ons de tweede op komst was een mand gemaakt met allemaal kleinigheidjes ingepakt erin (zelfs ingepakte doosjes rozijntjes bijv.). Veel kraamvisite brengt voor het oudere broertje of zusje ook een kleinigheidje mee, dus dan valt het wel mee met de jaloezie (+ je kunt Lieke de cadeautjes voor de baby mee uit laten pakken. Voelt ze zich heel groot en belangrijk). Maar als ze eens een minder toffe dag heeft kun je haar een kleinigheidje uit de mand laten pakken.

Helpt fantastisch. Het is tenslotte voor haar ook allemaal al spannend genoeg en dan mag ze wel een beetje verwend worden. En weet je, wij hebben driekwart van de cadeautjes uit de kraammand onuitgepakt weer weg kunnen leggen voor andere gelegenheden. We hebben hem maar heel weinig nodig gehad.

Groetekes, Sje

wel een leuk iedee sje,
Ik heb wel een kado voor haar gekocht. een baby born pop, omdat ze zo doet poppen.
Dit wil ik in bed aan haar geven als de kleine geboren is.
Het is ook niet makkelijk voor haar, snap ik ook wel maar ze heeft nu echt alles tegelijk!
Ga toch eens aan die kraammand denken en snel in elkaar flansen, leuk iedee sje.

groetjes Gytha

Niet vanuit jezelf dat cadeau aan haar geven. Zeg haar dat de baby dat voor haar meegebracht heeft. Die truc heeft mijn moeder vroeger met ons ook uitgehaald en het scheelt in jaloezie.

Laat haar bijv. in de speelgoedwinkel ook een leuk cadeautje voor de baby uitzoeken, zodat ze dat kan geven zodra die kleine mop er is.

Succes met het maken van de kraammand voor Lieke. En bedenk: hoeven maar hele prullige dingen te zijn. Zodra je het inpakt vinden ze het al een heel cadeau! Dus doosje rozijntjes, verpakt Dorakoekje, haarspeldjes, leuk kinderkettinkje. Gewoon van dat simpele spul voor momenten dat ze het moeilijk heeft.

Groetekes, Sje

ja dat lijkt me beter om te zeggen dat ze het van de baby heeft gekregen!
Top iedee! Wat heb je toch goeden tips!
ja zat te denken aan stickervelletjes etc dat vindt ze nu super leuk om te doen.
Ga er mee aan de slag in ieder geval

groetjes Gytha

Ja, stickervelletjes ook goed plan! Gewoon even bij de Zeeman rond gaan struinen en je hebt zo een leuk mandje samengesteld.

Groetekes, Sje

kan er ook nog wel bij!
Lieke was sinds gisteren erg huilerig, en had iets verhoging en nog snip snip verkouden.
Hoesten, elke 5 min snottebellen, echt beroerd zo kennen we haar niet! slaapt ook slecht.
Vanmorgen weer naar ha geweest en nu heeft ze oorontsteking aan beide oortjes!
Zoooooo zielig! antibiotica en neusdruppels voor verkoudheid gekregen.
over 2 dagen moet het stukke beter gaan volgens de ha. Hoop het zo dat dat het geval is. zeker met de baby dalijk erbij.
volgende week dinsdag even op controle hoe de oortjes er dan uit zien.

Maaaaar die antibiotica nou nou wat een strijd zo zieilig!!! ze wil het echt niet want ook alles is nog nee dus moet echt onder dwang en dat 3x per dag! en die fles is nog lang niet leeg pfffffff

wat een ellende voor onze meid zeg!

groetjes gytha

Wat een pechvogeltje is die aanstaande grote zus toch! Alle liefs, beterschap en sterkte.

Groetekes, Sje

ja echt een zielepiet, lekker op de bank hangen en mama zitten en verder niks!
Sje je hebt altijd goede tips heb je een tip hoe ik die antibiotica kan geven?
Als ze dat lepeltje aan ziet komen zet ze het op een krijsen. zo ook met neusdruppels trouwens!
Er zit bij de zntibiotica ook een spuitje zou ik dat dalijk proberen?
Wil het eigenlijk niet mengen in iets want als ze het niet helemaal op eet is die betroubaarheid van antibiotica ook weg.

alvast bedankt

gytha

Je mag die antibiotica met een slokje sap mengen maar de vraag is of ze dat dan nog neemt want ze kent de smaak nu. Dus kan goed dat ze ook dat slokje sap niet eens meer wil.

Met een lepeltje is inderdaad een drama. Wij hielden het “slachtoffer” in de houdgreep half in ligstand en gaven de antibiotica met het spuitje. Als ze zo half in ligstand liggen kun je het mondje beter dichtdrukken zodat ze uiteindelijk wel moeten slikken.

Dus mogelijk heb je met dat spuitje meer succes. Weet niet hoe de dosering is, maar wij spoten het spuitje niet ineens leeg. Gewoon in 2 of 3x rustig leegspuiten en elke keer tussendoor laten slikken.

Mocht ze nou toch vrij veel elke keer weer eruit gooien, even overleggen met de huisarts of je nog wel door moet gaan, want het kan zijn dat de behandeling dan al geen effect meer heeft en dat je opnieuw moet beginnen of de dosering aan moet passen tijdens de rest van de kuur.

Ja, en als er niks helpt dan maar op de niet-pedagogische toer en elke keer een klein snoepje ofzo beloven als ze haar medicijnen goed neemt. Of beloven dat ze 's avonds na de laatste keer medicijn nog een favoriet tekenfilmpje mag kijken als ze de hele dag haar medicijnen goed neemt.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 14 Apr 2009 14:04:32

ze moet 3xdaagd 3 ml hebben. Ik heb ook zo’n spuitje. vanmorgen ook in de houdtgreep gedaan maar dat gaat door mijn hart.
Maar denk dat er niks anders opzit. Ook die neusdruppels een drama.
Ze roept al neeeee als ze het flesje ziet.
De ha zei deze antibiotica (ammoxicilline) vinden de meeste kindje lekker maar onze kieskeurige had nog niet eens geproeft en ze zei neeeee en krijste alles bij elkaar.
Ga het om 15.00 eens met dat spuitje proberen want dat lepeltje was al half leeg voordat ik bij haar mondje was.

bedankt gytha

Oh ja, via het mondhoekje spuiten. Als je middenin de mond spuit komt het rechtstreekser in het keeltje en kan ze zich verslikken. Ben je nog verder van huis.

Als ze er hier inmiddels aan gewend waren, vonden ze het een sport om zelf dat spuitje leeg te zuigen. Dus als je nou op het trekstukje van dat spuitje bijv. een strikje of leuk stickertje doet, ziet ze dat stickertje steeds dichterbij komen en mogelijk leidt dat af van het toedienen van de antibiotica.

Groetekes, Sje

Oh dat is dat felgele spul geloof ik he?! Echt vies is dat spul niet, ik snap niet waar die kleine moppen zo moeilijk over doen. Maar ja, het feit dat het “medicijn” heet maakt het zo lastig denk ik.

En die houdgreep, zit echt niks anders op lieverd. Het is voor haar eigen bestwil en dan maar in de houdgreep. Gaat inderdaad dwars door je hart.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 14 Apr 2009 14:11:59

ja felgeel dik spul!
Maar ja nu zich zo ziek voelt is ook nog alles nee en als het dan toch moet is het huilen geblazen, maar het moet toch echt maar. Die neusdruppels gaan wel makkelijker als die spray die vondt ze nog erger!
Dus over een half uurtje weer paniek hier pffffff maar ja hopen dat ze snel opknapt.
Onze arme meid heeft ook nog NOOIT niks gehad de ha zei zelfs jee wat goed zeg dat ze nog nooit hier geweest is en ja nu wel 2x maar ja.

Sje, had trouwens nog even over die zedse ziekte gesproken en die heeft ze toch echt gehad volgens de ha. Hij liet me een foto zien van de uitslag en was ook precies hetzelfde. Ik dacht misschien heeft dit al even zitten wringen. maar ze krijgt nu gewoon alles tegelijk ons mopje.

groetjes Gytha

je kan ook eerst het lege spuitje aan lieke geven zodat ze een drankje aan de pop kan geven. Dan kan jij daarna een slokje aan lieke geven. Dot werkte bij Puck super.

Sterkte

he he vanmiddag was het strijd met spuitje toch kunnen geven. en waarempel vannavond vondt ze het lekker! en zei ze zo klaar lieke beter wahahah
Vanmiddag weer koorts en voelde zich erg ziek na paracetamol knapte ze aardig op maar nog steeds geen eetlust helaas hopelijk komt dat snel nu. en voelt ze zich snel wat beter.
Haar snotebellen beginnen te verkleuren dus volgens mij zit het echt lost nu!

thanks voor de tips

groetjes gytha

Wat zijn kinderen toch gekke wezens. Eerst moord en brand schreeuwen van zo’n slokje antibiotica en vervolgens het liefst de hele fles leeg willen drinken! Klein sufmutsjes zijn het. Haha!

Fijn dat het beter ging daarstraks!

Groetekes, Sje

hoop dat het vandaag beter gaat met je meis .veel sterkte

groetjes marielle mama van tanja

het gaat nog niet lekker maar dat kan denk ik ook nog niet.
Vanmorgen wel weer een peertje gegeten dus dat zit er weer lekker in.
Vanmorgen huilerig hangerig geen koorts wel pcm gegeven en daar kanpt ze zo van op. Toch lekker gespeeld vanmorgen.
Gele snottebellen en alles zit dicht heb ik het iedee. Ze kon haar oogjes niet open krijgen dus lekker uitgewassen. Drinkt wel goed gelukkig. Hopen dat de AB kuur snel aan slaat.

groetjes Gytha