Duurt even voordat die antibiotica hun werk gaan doen. Kan best dat ze morgen ineens weer een heel ander, veel actiever kind is.
Hoe gaat het met het toedienen van de medicijnen?
Groetekes, Sje
Duurt even voordat die antibiotica hun werk gaan doen. Kan best dat ze morgen ineens weer een heel ander, veel actiever kind is.
Hoe gaat het met het toedienen van de medicijnen?
Groetekes, Sje
het toedienen gaat super ze zuigt het spuitje zowat leeg wahaha
En zegt dan mama nieuwe maken. Echt geen probleem meer.
De hoest zit wel los. alleen vanmiddag had ze na haar slaapje weer 39 koorts weer pcm gegeven en daar kanpt ze zo van op lekker gespeeld maar nog geen eten.
Vannavond vroeg ze om een banaantje en die heeft ze op.
Hoellang moet ik het aankijken tot ab aanslaat? Omdat ze nog steeds koorts heeft. zou ik morgen de hele dag nog aankijken en evt vrijdag ha bellen of morgen vroeg ha terug bellen als het nog niet over is?
Groetjes Gytha
Super zeg dat het nu zo goed gaat met toedienen!
Kan paar dagen duren voordat die antibiotica hun werk gaan doen. Heel verschillend. Bij onze oudste was het vandaag nog helemaal niks en morgenochtend werd ze fris, fruitig en superactief wakker. Geheel nieuw mens! Dus er is geen peil op te trekken.
Maar…als het bacteriën betreft die niet door deze antibiotica aangepakt worden, dan zal er niet al te veel verandering in de situatie komen en moet je weer even met de huisarts bellen. Krijg je andere antibiotica.
Sinds wanneer krijgt ze het? Gisteren? Als ze het sinds gisteren krijgt zou ik gewoon even tot vrijdag wachten.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 15 Apr 2009 20:33:20
ja ze heeft het gisteren 3x gehad en vandaag ook 3x dus 2 dagen
Dus toch maar wachten tot vrijdag?
Vindt het zo moeilijk
groetjes gytha
Ja, op z’n vroegst pas vrijdag bellen. Heeft echt meestal paar dagen nodig om voor verbetering te kunnen zorgen.
Groetekes, Sje
net even met me moeder gesproken en die heeft me ook weer een beetje gerustgesteld en Sje jij natuurlijk ook.
Ze zei ook kijk ff af tot vrijdag dat kan ook nog niet werken. en als jezelf zo verkouden bent en oorontsteking en koorts hebt eet jij ook niet.
Is ook zo maar ja ik sta op punt van bevallen en dan een ziek kindje om me heen had het even gahad en dan erbij ik heb ze nog niet ziek meegemaakt dus ook nog eens nieuw.
Wacht dus maar af tot vrijdag en hopen dat ze morgen opknapt dan.
groetjes Gytha
Kan me voorstellen dat je hormonen nu ook een rol spelen hoor. Maar meissie, die baby komt als jij er klaar voor bent dus zolang jij je druk maakt over de gezondheid van Lieke, komt er echt geen bevalling op gang hoor.
Je zult zien dat die kleine mop pas komt als Lieke opgeknapt is. Pas dan heb jij rust en pas dan kun je je zo goed mogelijk ontspannen voor een bevalling. Zo heeft moeder natuur dat geregeld.
Hou je taai!
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 15 Apr 2009 21:29:34
denk het ook sje!
Heb nog niet echt de rust in mijn lijf, hoop zo dat ze weer eens een lekker boterhammetje of iets gaat eten daar maak ik me zo druk om. Maar van de andere kant denk ik ze zal toch wel weer eens honger gaan krijgen!
Vanmiddag 1 stukje brood in haar mondje en daar zit ze een half uur op dus ben ermee gestopt.
we zullen wel zien hoe het loopt
groetjes Gytha
Meissie, ze verhongert niet, wees niet bang. Zolang ze genoeg drinkt is het goed. Die knapt echt wel op. Maak je niet druk over de hoeveelheid brood of wat dan ook ze binnen krijgt. Bedenk dat ze ook niet veel energie verbrandt doordat ze niet lekker is, dus ze heeft ook niet heel veel nieuwe voedingsstoffen nodig.
En net wat je moeder al zei: als je zelf ziek bent moet je toch ook niet denken aan een boterham met kaas of een bord spaghetti? Dan wil je alleen maar drinken en je wilt hooguit wat fruit of een crackertje.
Zodra ze weer wat actiever wordt, gaat ze echt wel weer eten. En weet je, Lieke voelt feilloos aan dat er spanning om jou heen hangt wat haar eetlust betreft, dat zorgt (ongemerkt) voor stress en onrust bij haar en dan eet ze ook niet rustig omdat ze voelt dat er op haar gelet wordt. Als je in een restaurant zit en de ober blijft bij je tafel staan kijken terwijl jij zit te eten, dan eet je toch ook niet lekker? Zo voelt het voor haar ook dat je zo aan het stressen bent over haar eetlust. Hoe goed bedoeld die stress van jou ook is, want je bent alleen maar heel bezorgd over je kindje.
Ik begrijp je bezorgdheid maar het kost je onnodig energie lieverd. Bewaar die energie maar, want die heb je keihard nodig straks bij de bevalling.
Hou je taai! Dikke zoen!
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 15 Apr 2009 22:03:02
ja sje,
ik weet het ook allemaal wel maar ze lust zelfs geen fruit of koek.
Ik zie ook dat ze gespannen wordt als ik weer met iets aan kom zetten dus je hebt helemaal gelijk.
denk dat ik het aanbied en klaar ermee als ze niet wil.
Wedden als ik in kraambed lig dat ze gaat eten? mijn man heeft wat dat betreft veel meer rust die is zo eet ze niet dan niet! ik ben wat dat betreft een watje!
ga me erbij neerleggen.
vanmorgen trouwens geen koorts niet gehuild, lijkt zich iets fitter te voelen. speelde gelijk beneden na haar dichtgeknepen oogjes uitgewassen te hebben.
hopelijk blijft het vandaag zo! snottebellen worden minder maar helemaal de oude is ze nog niet.
net samen kleerdjes voor de baby klaargehangen zelf over de baby begon ze weer dus dat is een goed teken?
Sje wat kan je me gerust stellen! (of ben ik nu een ko…kruiper?)
gr gytha
Ik voel niks kriebelen dus je bent geen dinges-kruiper.
Ik kan je nog meer geruststellen: weet je dat ik toen de oudste nog zo heel klein was ook zo’n stresskip was als jij? En nu zijn ze nog zo oud niet hier (4 en 5 jaar) maar inmiddels hebben we al wel verschillende keren meegemaakt dat ze flink ziek zijn geweest en altijd weer hun eetlust en fitheid terugkregen.
Je maakt je altijd zorgen als je kind ziek is, dat went nooit. Zelfs ik maak me dan druk, maar na de ervaringen uit de afgelopen 5 jaar lukt het me in elk geval wel om dat niet-eten van me af te zetten. En dat scheelt al een hoop, want je kindje voelt veel minder spanning om jou heen hangen en hoe meer ontspannen je kind is hoe sneller het opknapt.
Maar nogmaals meissie, jij bent een hormonenbommetje, je bent niet gewend dat Lieke ziek is, dus het is superlogisch dat je je nu voelt zoals je je voelt. Niemand die je daar gek op aankijkt.
Ik ben blij dat ik je in elk geval wat heb kunnen geruststellen en ik ben natuurlijk blij dat Lieke nu echt op lijkt te knappen. Nog even wat dat niet-eten betreft: heb je al chipjes geprobeerd? Dat wil er meestal wel in fietsen en dat heeft ook als voordeel dat ze dorst krijgt en dus nog meer drinkt.
Groetekes, Sje
ja chips heeft ze van de week een paar gehad maar vindt ze nu ook niks meer aan.
Net 4 stukjes van broodje gegeten.
Weet je wat ik zo raar vindt? Net was oma hier met snoepjes natuurlijk en die wilde ze niet leg ik ze op tafel pakt ze er ineens 1 maar houdt ze in de mond. Ze slikt ze niet door en tuft ze dan uit.
Zo doet ze dat met al haar eten. Zou dit nog door het ziek zijn komen?
Maar ze heeft praatje genoeg vanmorgen en nog steeds geen temp! joepie
Drinkt goed. Maar wel een ontzettende nee fase. alles wat je vraagt ook Nee
Dus dat zal ook meespelen. Nu ligt ze net te bed, ben benieuwd hoe ze straks is.
En weet je ze is volgens mij ook ontzettend verwend! Mijn man zei al als ze straks helemaal opgeknapt is gaan we weer consuquent zijn. Niet eten hup bord weg en geen pudding. Nu ben ik blij met alles wat ze eet. Maar van de andere kant denk ik waarom houdt ze het in de mond? Smaakt het niet? of wat. Grrr
Ja en die hormonen he!
groetjes Gytha
Kan met van alles te maken hebben: ziek zijn, spanning rondom de nieuwe baby, peuterpuberteit, kiesjes. En…kijk eens in de bijsluiter van de antibiotica, staat daar verminderde eetlust in? Dat kan ook nog eens meespelen. Dat ze wel opknapt van die antibiotica maar dat haar eetlust eronder lijdt zolang ze die medicijnen krijgt.
Groetekes, Sje
staat niks van in bijsluiter.
De ha zei als ze zich beter voelt gaat ze weer eten. laten we het daar maar op houden.
Ga me heel laks opstellen tegenover haar. Want de hele dag wordt ook gevraagd lieke wat wil je eten? lus je een koekje? atwoord NEE en zo met alles. Daar zou je zelf ook gestoord van worden denk ik. Hopen dat het negeren helpt.
Hoop zo dat de kleine snel komt ik denk ook dat dat al veel goed maakt bij haar.
groetjes gytha
Als ik even niks van een van onze kinderen begreep toen ze zo klein waren, verplaatste ik me ook altijd in hun.
Als je zelf ziek bent, heb je dan zin om spaghetti te eten? Nee!
Als je zelf ziek bent, zou je dan zelf zin hebben om elke 4 uur 200ml warme melk naar binnen te laten plenzen? Nee! Logisch dat die hele fles er weer uit komt!
Als je zelf de hele dag op een oppasadres was geweest en je moest dan aansluitend nog mee naar een drukke verjaardag, zou je daar zelf zin in hebben? Nee, dan wil je naar huis en niet nog eens naar een verjaardag dus wat ga je lekker doen op die verjaardag? Precies: jengelen, jengelen, jengelen net zo lang tot papa en mama snappen dat je naar huis wilt.
Als jij uit je werk komt en iemand vraagt je elke dag om precies te vertellen wat je allemaal gedaan hebt, zou je dat tof vinden? Nee, tuurlijk niet! Dus vraag je dat aan je kind ook niet elke dag als het uit school komt.
Scheelt een hele hoop denkwerk en onrust als je zelf af en toe net doet of je je eigen kind bent.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 16 Apr 2009 15:23:00
ja goede voorbeelden denk dat ik niks meer vraag ik weet t antwoord toch al haha.
net ook jas niet uit willen. gekrijs toen ik hem toch uit deed.
Ze weet volgens mij ook niet meer waar ze aan toe is. want toen ze van de week zo ziek was dacht ik ach laat maar aan dan.
dus echt weer even consuquent zijn.
vanmiddag zelfs geslapen zonder wakker te worden van hoesten.
geen koorts dus hoop dat het zo blijft. hopen dat ze vannacht ook niet meer hoeft te hoesten dat ze weer eens lekker slaapt!
ze is nog niet de oude maar begint op te knappen. dat zie ik wel.
wel witjes maar minder snot, hoesten en weer lekkerder in haar vel.
groetjes gytha
denk het ook het zijn zo’n driftbuien volgens mij.
Net ook papa wilde haar neusje poetsen NEEEE mama doen en huilen!
Tandjes poetsen NEEEEEE huilen.
Heb ze in de hoek gezet 2 min en vroeg toen of ze lief was en of we tandjes gingen poetsen en toen liet ze het doen.
Jezus wat een hittepetit zeg en zo met alles nu! blek.
Net even bij haar oma geweest en daar ook van die buien. ze had net een temp van 37 dus prima! Onze kleine strekenmaker echt haar zin doordrijven! Ik moet dus zorgen de baas te blijven.
Met eten heeft ze zelf wat gegeten en de pudding ook. Niet veel maar begin is gemaakt.
Zet ik drinken op tafel neee huilen en 5 min later drinkt pakt ze de beker en drinkt mw. pfffffffffffffffffffffffff
groetjes Gytha
Ja, zorg dat je de baas blijft hoor, want als je een keer toegeeft aan haar buien, dan is het eind zoek. Als je goed consequent blijft, duurt die periode van driftbuien het kortst.
En weet je wat het nog lastiger maakt straks: als die kleine mop er is!
Ik merkte dat toen de tweede net geboren was. Toen was ik geneigd om wat meer door de vingers te zien van de oudste. Die was toen 16 maanden, had geen last van jaloezie ofzo, maar je merkte wel regelmatig dat ze alle drukte enzo goed voelde. En terecht, kraamhulp in huis, visite in en uit, mama op bed, aandacht voor de baby. Dus was ik geneigd op momenten dat ik normaal gewoon stevig mopperde om nu helemaal niet te mopperen of maar een beetje. Gewoon omdat het voor haar ook allemaal niet niks was dat er ineens een baby in huis woonde.
En zo klein als ze zijn merken ze dat verschil in je gedrag als het om corrigeren gaat. Dus hou op dat punt ook goed jezelf in de gaten. Blijf net zo consequent als je nu bent (hoe moeilijk dat op sommige momenten ook zal zijn), want als je tijdelijk meer toe gaat laten als de baby er is, heb je het straks onnodig moeilijk om de boel weer op de rails te krijgen met Lieke.
Groetekes, Sje
Sje,
Je had weer helemaal gelijk !
Gisteren is mijn man bij de ha geweest voor controle van oortjes.
Dit was allemaal goed ze hoest nog een beetje en snotteren is bijna over.
De ha dacht dat het niet eten veel streken waren en jawel hoor.
Wat denk je, vandaag niet gegeten maar gevreten! hahah
De kraamhulp heeft me ook nog eens gerust gesteld.
En lieke is in 3 dagen een heel ander kind geworden sinds de geboorte van Mirte.
Heel behulpzaam en lief. Nu is mijn man ook 14 dagen thuis dus ben benieuwd hoe het gaat als hij werken is, hopenlijk blijft het zo maar kan ook goed zijn dat als ik met mirte bezig ben dat ze overal aan gaat zitten. We houden haar maar consuquent op de rail nu lijkt me idd het beste. Driftbuien heeft ze niet meer gehad, maar ja heeft ze nu ook geen tijd voor met al dat bezoek.
Ze is dus sinds de geboorte echt weer helemaal fit en een Top zusje!
Bedankt he Sje voor je hulp
groetjes Gytha