Koorts maar lijkt geen last te hebben

Zo raar, Neeltje was gisteren in de ochtend heel vroeg wakker en pieperig. Ze bleek, ik temperatuurde haar even, koorts te hebben 38,8 dus best pittig. Meteen paracetamol gegeven. Ze moest even huilen en ging toen slapen. Vervolgens werd ze om 10.00 uur vrolijk wakker, at haar hele fruithap op en de hele dag ook alle flessen keurig leeg. s middags had ze 37,3 dus ik toch maar een paracetomol gegeven 6 uur later na de eerste en s avonds gisteren had ze weer koorts 39,9! Daar schrok ik best van. Maar toch; ze lag vrolijk te kraaien toen ik haar wakker maakte en dronk de fles leeg. Vanmorgen 38,3 ( dus al lager dan gister!) en weer verder helemaal niet “ziek” in dat ze uit haar doen is. Ik vind het zo raar dat ze wel koorts heeft maar verder gewoon vrolijk is, de thermometer doet het gewoon hoor… maar zo raar. Zou ze gewoon snel met koorts reageren ofzo? 39,9 gisteravond is toch echt heel hoog! Al moet ik zeggen ze was gisteravond ook heel warm omdat haar kamertje net een sauna is, die krijg ik amper afgekoeld. maar daar heb je geen 39,9 van… Nou ja vandaag kijken we het goed aan, ik temp haar elke paar uur even en blijf sowieso vandaag paracetamol geven.
Ik begreep dat je dit 3 dagen kan aankijken ( koorts) zolang ze goed drinken en verder alert zijn en niet uit hun doen, dus hoop dat t vandaag of morgen afzakt en weg blijft!

Gewijzigd door - Linette1 op 05 Jul 2010 09:02:09

Wat vervelend dat ze zulke hoge koorts heeft. Ik heb het ook een keer bij Tim gehad. Hij was 6 maanden en had ook hoge koorts. Verder niets aan hem te merken, at en dronk gewoon en was niet pieperig. Na 3 dagen toch naar de huisarts en hij bleek een oorontsteking te hebben. Volgens de huisarts was hij een hele harde dat hij er zo vrolijk onder bleef, omdat het behoorlijk pijn kan doen.

Nu zeg ik niet dat het bij Neeltje een oorontsteking hoeft te zijn. Maar het kan wel, dus houd het even goed in de gaten. Idd is het advies om na hooguit 3 dagen de huisarts te bellen. Ik zou het nog even aankijken, omdat ze wel gewoon goed eet en drinkt. Maar zodra je het niet vertrouwd echt even de huisarts bellen.

Kan ze trouwens met tandjes bezig zijn? Daar kunnen ze ook aardige koorts van krijgen.

Sterkte en ik hoop dat Neeltje snel weer helemaal koortsvrij is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Hoi Sandra, thanks ja ik dacht ook al aan een oorontsteking want dit heeft ze al twee keer gehad. Maar toen greep ze echt naar haar oortjes en had ze een loopoor en dat nu niet… tandjes zou qua leeftijd goed kunnen maar ik zie nog niets, geen rood tandvlees en geen wit puntje ofzo. Ze bijt wel op alles. Wat kan je je toch zorgen maken om die kleintjes…

Gewijzigd door - Linette1 op 05 Jul 2010 09:21:09

Tim greep bij zijn oorontsteking ook niet naar zijn oortjes. Dus daardoor had ik ook echt niet verwacht dat het toch een oorontsteking zou zijn. Het zou dus wel kunnen, maar goed zoals ik al eerder zei het hoeft natuurlijk niet.

Ja, je kunt je idd zorgen maken om die kleintjes. Het is zo lastig, want zelf kunnen ze niet zeggen of er iets is of niet. Het is dus voor ons als ouders alleen maar gissen. Maar ja zulke hoge koorts is ook niet niks. Gelukkig dat ze wel gewoon eet en drinkt, dat stelt toch een beetje gerust. Zeker met dit warme weer is drinken erg belangrijk. Eten kunnen ze best even zonder, maar vocht niet. Mocht ze haar flessen gaan weigeren, gewoon wat vaker kleine beetjes aanbieden zodat ze toch wat binnenkrijgt.

Als je het niet vertrouwd gewoon al eerder dan 3 dagen de huisarts bellen.

Nogmaals beterschap!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Hoi,

Wat vervelend voor die kleine meid!

Ik zou overdag niet teveel paracetamol geven, (wel als ze 39,9 koorts heeft hoor, maar niet als ze hoog in de 37 of 38 zit), met de paracetamol onderdruk je namelijk de koorts, maar ze heeft de koorts wel nodig om het gevecht met b.v. een virusje aan te gaan. Voor de nacht kan je het wel even doen, zodat ze lekker kan slapen.
Als je de koorts onderdrukt met paracetamol komt ie meestal daarna hoger terug. Alleen bij hele hoge koorts wel onderdrukken met paracetamol, en anders beter wat minder kleertjes, lauw/koel badje e.d.

Goed op haar letten, zolang het drinken maar goed gaat en ze goed alert blijft reageren.

Beterschap,
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

vervelend die onzekerheid he. hier ook wel eens een verhoging gehad maar kwam door tandjes. maar goed je zegt dat er nog niets in zicht is.

ik vind verder wel dat je teveel paracetamol geeft hoor. je mag het maar 1x per dag geven en dat alleen na de laatste voeding voor het naar bed gaan. en ik vind persoonlijk 38 graden geen koorts maar een verhoging. en 37,3 is goed vooral met dit weer dat is ook geen verhoging. normaal temp. moet tussen de 36,5 en 37,5 zijn. 39 is wel koorts. dus ik zou uitkijken met die paracetamol. ik zou hem pas geven als ze rond de 39 is en dan 1x in de avond verder niet. en idd even langs de ha gaan als je twijfels hebt.

sterkte ermee

Lilypie First Birthday tickers

Als ze koorts hebben en dat ze eigenlijk verder niet vervelend ziek zijn, wil het nog weleens de 6e ziekte zijn. (3-4 dagen vrij hoge koorts en dan als de koorts gezakt is, allemaal kleine rode puntjes op hoofd en romp).

Groetekes, Sje

Mamaselma paracetamol mag je om de 6 uur geven en dat 3 dagen lang. Bij 37.3 geef ik het trouwens ook niet want dat is geen verhoging. Maar vaak word aangeraden om het wel te doen zeker een dag lang omdat de paracetamol dan de kans krijgt om goed te gaan werken.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

mama Selma; ze mogen bij koorts elke 6 uur pcm. ( 4 per 24 uur) Zie bijsluiting van de pcm en ook zo het advies van onze ha. Waarom je kleintje zich ziek laten voelen als dat niet hoeft. Teveel geef ik dus niet! Maar dit is persoonlijk, als jij liever geen pcm aan jouw kindje geeft is dat natuurlijk prima maar om me hier nou te laten vertellen dat ik mijn kindje teveel pcm geef, dat vind ik niet zo leuk… ik let echt wel goed op wat ik doe!
Sje; zou ik dan nu toch al de ha moeten bellen als het dat kan zijn?

groetjes

Michelle; precies dat is ook de reden dat ik gistermiddag toch wel gaf ! Dit heb ik zo geleerd namelijk.

Liefs Michelle

quote:
Mamaselma paracetamol mag je om de 6 uur geven en dat 3 dagen lang. Bij 37.3 geef ik het trouwens ook niet want dat is geen verhoging. Maar vaak word aangeraden om het wel te doen zeker een dag lang omdat de paracetamol dan de kans krijgt om goed te gaan werken.

Liefs Michelle

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lbyf.lilypie.com/djrzp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Kids Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/Un3ap1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

De pcm van boven de 1 jaar (ff uit het hoofd 240mg?) mag je maar 3 per dag geven. Vind ik zelf erg weinig … zit altijd beetje te vogelen wanneer ik dit dan het beste kan doen. Doe het dan smorgens evt bij het middag slaapje en bij het naar bed gaan weer… maar zit lang tussen dan hoor … Ik ben zelf heel snel van de pcm … het is het enigste waarmee je de pijn (die je niet weeet waar hij zit) kan verlichten en ze reageren er vaak goed op die kleintjes…

Hoe gaat het nu met Neeltje?

ow sorry hoor mij is het juist aangeleerd om babys tot 1 jaar juist maar 1x per dag te geven. en dan idd als ze koorts hebben en niet als ze verhoging hebben. ik geef persoonlijk niet om elke poep paracetamol sorry dat ik het zeg. maar dat ben ik ieder ander mag het zelf weten. dat jij de hele dag door je kind pcm geeft mag jezelf weten wou alleen me mening kwijt daar is deze site toch voor zeg toch niet gelijk dat je een slechte mama bent?? mag ik je dan ook verwijzen naar de bijwerkingen en de gevaren van een paracetamol als je deze te vaak geeft? google eens voordat je mij aanvalt. het was maar een goede bedoeling meer niet verder hou ik me mond.

De gevaren van paracetamol zijn niet zo overdreven, de gevaren komen als je paracetamol een jaar lang iedere dag slikt Neem niet aan dat iemand dat met zijn kindje doet. Moet zeggen dat ikzelf voor Dylano tot nu toe (afkloppen) heel weinig zetpillen gebruikt heb, maar als het nodig is twijfel ik geen moment.

Liefs Michelle

Net toch even de ha gebeld omdat de koorts steeg (39.2 begin van de middag) en het zat me niet lekker omdat ze daarnaast ook opeens veel ging huilen . Ik kon meteen even komen. Ze heeft waarschijnlijk een bovenste luchtweginfectie, als het woe niet over is moet ze antibiotica… bah zo zielig die kleine meid. Ben wel blij dat ik toch gegaan ben. Heb de komende dagen vrij genomen en hoop dat ze gauw opknapt.

Net toch even de ha gebeld omdat de koorts steeg (39.2 begin van de middag) en het zat me niet lekker omdat ze daarnaast ook opeens veel ging huilen . Ik kon meteen even komen. Ze heeft waarschijnlijk een bovenste luchtweginfectie, als het woe niet over is moet ze antibiotica… bah zo zielig die kleine meid. Ben wel blij dat ik toch gegaan ben. Heb de komende dagen vrij genomen en hoop dat ze gauw opknapt.

jeetje wat vervelend! toch voortaan wel naar de ha ook al zijn ze zo vrolijk! ik nam het ook altijd met een korreltje zout maar ik zal er voortaan ook op letten als hij zomaar koorts heeft. veel sterkte met je kleine meid hopelijk knapt ze snel op!

Ik hoop het ook ze was ontroostbaar einde van de middag en nu slaapt ze… hoop dat ze vanavond nog wil drinken en dat ze vannacht wat opknapt met een lange tuk.

Beterschap met de kleine meid.

Liefs Michelle

Beterschap voor Neeltje en sterkte voor d’r mama!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker