Koorts houdt al drie dagen aan

Dames,

Anna heeft al een paar dagen koorts, of verhoging. Begon met 39,4, dus maar een pcm, daarna 38,2 en 38,1. Vanmorgen dachten we even dat ze geen koorts meer had, 37,4 maar nu gaat de temp weer omhoog 38,0. Heb al een paar keer pcm van 240 gegeven. En daarnet een van 120.

Vind het best raar dat de temp zo schommelt en vanmorgen gaf ze aan dat ze zin had in eten dus maar een boterham met leverworst klaar gemaakt. Na drie hapjes en een beker melk kwam alles eruit. De vorige dagen heeft ze niet overgegeven.

Anna is verder wel op schik en een klein beetje hangerig. Klets ook aan een stuk door.

Moet ik me nu zorgen maken? En naar de dokter gaan? Het houdt nu dus al een paar dagen aan en dat heeft ze anders nooit gehad.

Als ze morgen nog koorts heeft, naar de huisarts en urine meenemen.

Zakt de koorts met paracetamol? Zoja, dan heeft ze een virus en is de kans groot dat het morgen beter gaat.
Zakt de koorts niet met paracetamol dan is de kans groot dat ze een bacteriële infectie heeft en moet ze antibiotica hebben.

Verder zou het, gezien het feit dat ze zich verder vrij goed voelt maar wel hangerig is, goed de 6e ziekte kunnen zijn. In dat geval heeft ze morgen of overmorgen kleine rode puntjes-uitslag op romp, armen en hoofd.

Dan hoef je niet naar de dokter, want de zesde ziekte is een gewone onschuldige kinderziekte.

Ik zou er vandaag niet mee naar de huisartsenpost gaan als het zo blijft zoals je nu beschrijft. 3 tot 4 dagen koorts is heel normaal bij die kleintjes.

Groetekes, Sje

dit lijkt hetzelfde als lieke heeft gehad.
Lees dit topic maar even http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=13436

beterschap met de kleine

groetjes gytha

Als de koorts 3 dagen aanhoudt altijd even contact opnemen met de huisarts (althans dat raden ze hier aan bij ons).
Ik heb het ook gehad met mijn zoontje, 3 dagen koorts toen een dagje koortsvrij en toen weer 2 dagen koorts…hij had gewoon een flinke griep te pakken…

Hoi Judith
Ik zou inderdaad morgen toch wel effe naar de huisarts gaan voor de zekerheid en kijken wat de dokter zegt. Heel veel beterschap voor Anna! Meestal later op de dag(in de avond) komt koorts weer opzetten. Meestal zeggen ze na drie dagen koorts dat je dan altijd een huisarts moet raadplegen. Volgens mij als ik het goed begrepen heb was dat om te kijken of er geen ontsteking in het lichaam is wat koorts veroorzaakt. Maar ik kan het mis hebben hoor! groetjes chantal

Chantal

Heb gisteren de ha-post gebeld voor overleg. Hoefde niet te komen maar natuurlijk moeten we haar wel in de gaten houden.

Vanmorgen wel de ha gebeld voor een afspraak, maar ze heeft tot nu toe geen koorts meer gehad, dus heb met de dokter afgesproken dat als Anna morgen of vanavond wel weer koorts krijgt, ik een andere afsrpaak maak en dan toch maar even laat kijken.

Ze is wel vrolijk en klets ook veel, maar je merkt wel aan haar dat ze niet helemaal tip-top is. Veel rustiger dan anders.

Ze heeft in ieder geval niet meer overgegeven en tot nu toe toch wel kleine beetjes gegeten. Vooral gele vla, daar zit toch wat meer voeding in dan yoghurt en helemaal niet zuur, dus kan het maagje daar ok beter tegen.

Gelukkig drinkt ze wel goed. We zulen zien hoe ze weer opknapt. Ik laat haar morgen wel thuis van het kdv anders wordt het voor haar te veel denk ik.

Koorts was gisteren avond weer terug gekomen, dus zometeen maar een afspraak maken bij de ha. Kijken of die misschien een oorzaak kan vinden.

Anna heeft gelukkig wel goed geslapen.

Bij de dokter geweest, Anna heeft een virusje onder de leden. Niets ernstigs dus, gelukkig maar!

gelukkig judith!
hopen dat anna snel opknapt

beterschap

groetjes gytha

Fijn dat je je niet ongerust hoeft te maken.

Groetekes, Sje

gelukkig maar.

Groetjes Marianne mama van Ruben en ??

Fijn, stelt je toch weer gerust…

Krijg je er medicijnen voor of moet het vanzelf herstellen?