Koorts

hoi allemaal,

Lieke heeft sinds gisteren een temp van 38.6. Is niet verkouden of id.
Weet niet wat het kan zijn. Ze speelt wel goed en kletst de hele dag zie er verder niks aan. alleen heeft ze geen eetlust! Ook geen lekkere dingen ,dus ze voelt zich wel ziekjes. gisteravond paracetamol gegeven en lekker te bed, vandaag temp nog hetzelfde.
Ze is wel eerder moe, ik kijk het af tot morgen en ga dan anders naar de ha. Wat zou dit kunnen zijn? Zie verder ook geen kiezen aankomen ofzo.

groetjes Gytha

Misschien komt er wel zoiets als de 6e ziekte aan. Dat is paar dagen koorts en dan pukkeltjes op hoofd, romp, armen.

Gewoon even in de gaten houden. Als de koorts niet afdoende wil zakken met paracetamol dan even met urine naar de huisarts om te laten checken of het een urineweginfectie kan zijn.

Als ze verder gewoon zo door blijft gaan zoals vandaag en als haar temperatuur elke keer gewoon goed zakt met paracetamol, heeft naar de huisarts gaan erg weinig zin. Die stuurt je weer naar huis met een “wacht het nog een paar dagen af”. Zeker omdat het geen hoge koorts is. Zonde van je tijd dus om dan morgen naar de huisarts te gaan. Normaal is het advies “na 4 dagen hoge koorts naar de huisarts” en zover is Lieke nog niet.

Ze zit op de grens van koorts en verhoging.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 05 Apr 2009 13:39:56

bedankt sje,

lieke om 15.00 uit bed gehaald en spuugde alles onder! temp 39.4 paracetamol gegeven en nu lijkt ze weer op te knappen. drinkt wel eet niet, maar ja zou ik ook niet doen als ik koorts had en beroerd was. ze speelt nu weer.
Toch ha post gebeld en die zeiden kijk het even af tot morgen, als temp op loopt terug bellen of als ze afwezig wordt. Misschien toch een buikgriep nu ze begint over te geven.
Vannavond lekker vroeg naar bed.
Het is zo sneu voor d’r ooooo was ik maar ziek! Liever als zij.
En ze is ook nog nooit echt ziek geweest dus ben me rot geschrokken.

Ze heeft om 15.30 paracetamol gehad mag ik ze dan om 20.00 nog een paracetamol geven? op doosje staat om de 6 uur maar dan is het om de 4,5 uur. zou dat kwaad kunnen?

groetjes gytha

Ik zou haar niet om 20.00 nieuwe paracetamol geven. Te korte tijd tussen 2 pillen. Ik zou haar gewoon in bed leggen en kijken hoe lang ze het zonder paracetamol volhoudt. Ze wordt vanzelf wakker als ze zich niet lekker voelt en weer koorts heeft. Dan is die nieuwe pil snel genoeg gegeven en binnen een half uur werkt die pil. Kan ze er vanaf dat moment de rest van de nacht mee door. Scheelt jullie ook nachtrust dat je er niet halverwege de nacht uit hoeft.

Beterschap voor de kleine meid.

Groetekes, Sje

vannavond ging het redelijk. goed gespeeld. maar niks gegeten wel goed gedronken.
net temp 36.6 dus prima hopelijk is ze morgen helemaal opgeknapt en hoeven we niet naar de Ha.
Wat kan de temp toch van hoog naar laag gaan bij die ukkies he?
echt niet te peilen.

sje thanks voor je advies

groetjes Gytha

Klopt, is niet te peilen die temperatuur.
Mijn moeder heeft toen wij klein waren eens aan de telefoon gehangen bij de huisarts-assistente. Die assistente vroeg “Mevrouw, is de koorts ineens hoog geworden?”. Ja, zei mijn moeder. “Oh”, zei de assistente, “dan is-ie straks ook weer ineens weg”.

En dat klopte. De thermostaat van die kleintjes kan volledig op hol slaan terwijl er helemaal niks ernstigs aan de hand hoeft te zijn.

Hopen dat ze goed slaapt vannacht. Goede nachtrust doet ook wonderen.

Groetekes, Sje

En hoe gaat het met Lieke? Heeft ze goed geslapen?
Veel beterschap toegewenst aan de kleine meid!
Groetjes, Daniella

Lilypie 2nd Birthday Ticker

En hoe gaat het vandaag met lieke?
is ze weer helemaal opgeknapt.

Groetjes Marianne mama van Ruben

vannacht is het goed gegaan had goed geslapen. Ik minder maar ja daar slaap je ook op he.
vanmorgen hangerig geen koorts. at een half sneetje brood en een peer dus toch weer wat gegeten. Toch even naar de ha geweest ook omdat ik iedere dag kan bevallen en met een ziek kindje is dat minder.
ha kon verder niks geks vinden. hartje, longen, keel en oren alles goed.
Hij dacht aan een virusje en buikgriepje. Hij vondt het wel goed dat ik gekomen was zeker omdat ze nog nooit koorts gehad heeft in haar leventje!
Ik moet het nog even aankijken, het zou kunnen dat temp in middag of avond weer oploopt maar dan maar een paracetamolletje. Ze is nog niet helemaal in haar nopjes maar het gaat weer wat beter en wat ze vandaag gegeten heeft is er nog in gebleven.

He tis wat als je kind ziek is, zeker omdat wij dat helemaal niet kennn op een verkoudheidje na. Dan ben je toch bezorgd pff had ik niet van mezelf gedacht dat ik dan zo’n ei ben hahah

groetjes Gytha

Een ziek kindje went nooit. Ze zijn hier nu 4 en 5 en nog steeds ben ik er niet aan gewend als ze ziek zijn. Het blijft gewoon heel erg vervelend. Op het moment dat ze stierlijk vervelend zijn zou ik willen dat ze rustig op de bank hingen en als ze door een virus lusteloos op de bank hangen, zou ik willen dat ze mekaar het leven zuur aan het maken waren.

Fijn dat het wat beter gaat.

Groetekes, Sje

nee lijkt mij ook niet dat het went.
Hoop het alleen niet te vaak mee te maken ! hahha
Hopelijk komt ze straks fit uit bed en weer zonder koorts want we moeten naar de verloskundige en dat vindt ze zo leuk!

groetjes Gytha

vraagje voor sje:

Lieke heeft geen koorts meer gehad maar was vandaag nog hangerig/moe en heeft geen eetlust. Vannavond deed ik haar pyama aan en heeft allemaal rode bultjes op buik en rug. Zou dit dan toch de zesde ziekte zijn geweest?
Jij hebt er ervarig mee
Schrok er wel van

groetjes gytha

Jaaaaaaaaaaaaa, hoeraaaaaaaa, de zesde ziekte! Had ik dat toch goed aangevoeld in het begin van dit topic!

Niks aan de hand. Je hebt het ergste achter de rug. Van die pukkeltjes heeft ze geen last als het goed is. Die trekken met een paar dagen weg.

Als het goed is heeft die zesde ziekte voor jou geen gevolgen gezien je zwangerschap. De vijfde ziekte is gevaarlijker wat dat betreft. Ik zou wel voor de zekerheid morgen even de huisarts of de verloskundige bellen omdat het een vlekjesziekte is.

En even de kindjes bij wie ze afgelopen periode in de buurt is geweest waarschuwen dat Lieke de zesde ziekte heeft. Zijn die ouders ook voorbereid. Ik zal even voor je nakijken hoe lang ze besmettelijk is geweest, dan kun je makkelijker terugtellen hoeveel kindjes je moet waarschuwen.

Groetekes, Sje

Vanaf het begin van de koorts tot het moment dat alle vlekjes weg zijn is ze besmettelijk.

Dus sowieso goed om de verloskundige op de hoogte te brengen, want als jij komende nacht zou bevallen is Lieke nog besmettelijk en ik weet niet hoe dan het beleid is met een pasgeboren baby in de buurt.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 07 Apr 2009 20:28:25

Zie hier meer info over zesde ziekte en zwangerschap:
http://www.medicinfo.nl/{6cf99025-d1d4-4194-8b1e-a029532162ab}

Niet gevaarlijk in elk geval!

Groetekes, Sje

heb net plaatjes op internet gekeken over die uitslag en hier lijkt het inderdaad op. Ze jeuken niet en als ik erop duw gaan ze weg en het zit alleen op buik en rug.
Ze is nog wel erg hangerig heeft dat geen eetlust er ook mee te maken? Krijg er echt bijna niks in!?
Morgen neem ik toch ff contact op met huisarts om dit te bespreken.

Maar het lijkt dus echt op de zesde ziekte sje? joehhhhhhhh sje je moet echt door leren voor online dokter hahah
Wat ben je toch een engel!!!

groetjes Gytha

Ja, duidelijk zesde ziekte meissie. Heeft onze oudste ook gehad en precies hetzelfde verhaal. Vooral dat lusteloze is kenmerkend voor de zesde ziekte.

Zorg dat ze genoeg vocht binnenkrijgt die eetlust komt vanzelf weer terug. Desnoods wat nibitt-chipjes geven. Dat is zout en daar krijgt ze dorst van, dan weet je zeker dat er genoeg vocht in gaat.

Dus lekker niks doen, zou haar niet al te warm wegleggen vannacht want als ze het te warm krijgt gaat die huid broeien en krijgt ze mogelijk wel jeuk. Huisarts bellen handig zodat-ie in haar dossier kan noteren dat ze 6e ziekte heeft en voor jezelf even de verloskundige bellen om te melden zodat zij voorbereid is als ze je bevalling moet doen terwijl Lieke nog besmettelijk is. Voor haar goed om te weten of dat gewoon zo kan of dat Lieke vooral uit de buurt moet blijven.

De zesde ziekte is niet extreem besmettelijk maar je kunt maar beter alle risico’s uit de weg gaan met een pasgeboren baby lijkt me.

Alle beterschap voor de kleine meid en zelf vannacht lekker rustig slapen nu je weet wat er met haar aan de hand was.

Groetekes, Sje

ja het is een hele opluchting nu zeg!
Ik zal wel slapen, Mocht er niks tussen komen, dat mijn andere ukkie wil komen haha.
Ze slaapt nu lekker dus onderneem morgen verdere actie.
Jezus echt een opluchting nu ik weet wat het is haha

Tanks sje

groetjes Gytha

Geen dank, graag gedaan! Ik zou bijna zeggen, laten we een portje nemen op de goede afloop maar jij drinkt alleen alcoholvrije port he?! Haha!

Lekker slapen straks! Tot later en hou die nieuwe kleine mop voor de zekerheid nog even binnen!

Groetekes, Sje

wahaha ja ik probeer hem/haar de komende dagen binnen te houden!
hahah Ik neem nog een lekker glaasje sinas op jou en dan neem jij er maar een lekker portje op haha.
Laat morgen wel even weten wat de ha zei.

groetjes gytha