Koninginnedag

Aan de ene kant vind ik het niet erg dat K. is overleden, maar ik had ook graag gewild dat hij (letterlijk) aan de tand gevoeld zou worden.

Wat een vreselijk drama… Je zou er maar staan en er getuige van wezen. Wel vind ik het te veel gaan over hoe we Koninginnedag vanaf nu moeten vieren. Dat vind ik echt niet belangrijk. Dat kunnen we later ook wel beslissen. Waar het nu om gaat is dat de families van de slachtoffers steun moeten krijgen en de koninklijke familie.

Vreselijk is en blijft het en wat mij heel erg geraakt heeft is de reactie van de koningin. Ze had echt tranen in haar ogen en heeft echt veel verdriet. Wat een koningin! Eentje om trots op te zijn omdat ze echte emoties laat zien en zich daar niet te goed voor voelt. En wat ik heel erg gepast vond was dat ze donkere kleding had aangetrokken en niet meer een vrolijk pakje aan had. Echt zeer respectvol!

Je kan je toch niet voorstellen hoe het moet voelen als iemand blijkbaar een aanslag op jou en je familie wilde plegen…natuurlijk weten ze wel dat ze kwetsbaar zijn en hebben ze altijd veel beveiliging om zich heen, maar dat er echt een keer zoiets gebeurt…brr.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

@Mriek, dat weet ik dus niet hoever die onschendbaarheid gaat en of die onschendbaarheid 2 kanten op geldt. Heb net even op Google gekeken of ik daarover iets kan vinden, maar zie zo snel even niks.

Groetekes, Sje

Nog even doorgezocht en er staat meer over die onschendbaarheid in het eerste zoekresultaat op Google als je de woorden Margriet zaak Oltmans intikt.

Het is een artikel uit de Volkskrant. Ik had de link hier al geplaatst maar die is te breed en haalt het topic uit z’n verband.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 01 May 2009 23:20:07

Onschendbaar houd inderdaad in dat zij niet vervolgd kunnen en mogen worden. Wel kunnen ze getuigen tegen iemand. Beatrix is ook opgeroepen door die de rooy van zuilewijn toen.

Er was uit de sectie gebleken dat hij geen alcohol maar wel canabis in zijn bloed had. En de koningin en familie hebben al laten weten dat koninginnedag blijft bestaan zoals hij altijd geweest is en dat ze zich weigeren te laten intimideren door dit soort mensen.

Gewijzigd door - Michèle op 02 May 2009 20:05:54

De telegraaf meldde dat er wel sectie zou worden verricht op het lichaam van de dader gisteren, omdat hij een onnatuurlijke dood zou zijn gestorven. Ben benieuwd wat de conclusie zal zijn. Wel is het raar dat als je er “om zo te zeggen”, de stekker eruit haalt, je wel eerst een operatie uitvoert nog. Maar goed, wellicht dat de tijd meer opheldering bied en anders heeft Peter weer een mega zaakje.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik geloof inderdaad ook niet dat ze er zomaar de stekker er hebben uitgetrokken maar denk je is in dat je verpleegster of verpleger bent en dan zo’n man moet verzorgen zeg. me maag zou omdraaien denk ik

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Nou erger nog Michelle. Als het wel tot een proces gekomen was wie had die man dan bij moeten staan. Ik denk dat ik wel een vermoeden heb wie dat gedaan zou hebben, maar het idee. Helaas hebben ook deze mensen recht op een eerlijk proces. Enne Peter hmmm denk niet dat die veel meer kan doen, op zich is de enige vraag waarom over gebleven. Hij heeft al in de auto toegegeven dat hij het op de familie gemunt had. Alleen het waarom zal nooit een antwoord op komen.

Groetjes,

Michèle

Wat moet zo’n kerel in zijn hoofd halen om zoiets te doen!!! Snap ik echt niet. En wat haal je uit met een Suzuki Swift tegen een bus… DUH!

Die man had echt een kronkel in zijn hoofd. Uit de berichten hoor je niet of hij kinderen of een relatie had, maar je moet er niet aan denken dat het je vader zou zijn…

Had wel ergens gehoord dat hij hersendood was, dus kan het niet anders dan dat ze de stekker eruit hebben getrokken. Zo’n man moet je ook niet laten leven en zoveel kosten laten maken om hem in leven te houden.

Nou ja dat zeg jij nu Judith, maar zelfs met een swift en het raken van zo’n bus in de juiste hoek kan dramatische gevolgen hebben. Vergeet niet het was een open bus he en die hebben andere zwaartepunten.

Maar volgens mij was hij voor het ongeluk al hersendood anders bedenk je je zoiets niet.

Groetjes,

Michèle

Het kwam ook al in mij op dat ze misschien wel expres de stekker uit hebben getrokken. Want als je hersendood bent, doet je hart het toch gewoon? En kunnen ze je nog jaren kunstmatig in leven houden dacht ik…?

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

Ja klopt dat kunnen laten kloppen tot de einde der tijden bijna

Groetjes,

Michèle

Maar waarom zou je dat willen? Hersendood is hersendood, verhoren zit er dan toch niet meer in. Hoe dan ook ontzettend klote dat 'ie dood is, de belangrijkste vraag zal misschien nooit beantwoord worden: waarom?

@Sje: ik heb het gegoogeld. Maar dat zij niet vervolgd mocht worden was wel nav een eigen uitspraak. En dan blijken ze daar dus niet op aan te spreken door die onschendbaarheid. Dat is volgens mij toch iets anders dan gevraagd worden om te getuigen over iets wat je gezien hebt…wat voeren wij een slim gesprek zeg…

Groetjes!

Ja, best een gesprek op niveau hè Mriek?! Ik ben blond, jij ook?

Groetekes, Sje

Getuigen heeft ook niet met onschenbaarheid te maken. Kijk maar naar der roy van zuilewijn toen, die wilde ook dat bea zou getuigen. Je kan ze alleen niet vervolgen. Diplomatieke onschendbaarheid heet dat.

Groetjes,

Michèle

De Roy van Zuijdewijn was een civiele procedure en dat is anders dan strafrecht.

In strafrecht geldt dit: (Bron = archief volkskrant)

Hoe zit het nu precies met de mogelijkheid om de Koningin en andere leden van het Koninklijk Huis als getuige op te roepen? Er moet een onderscheid worden gemaakt tussen strafprocedures en burgerlijke rechtszaken.

In strafzaken kunnen de Koningin (Beatrix), haar vermoedelijke opvolger (Willem-Alexander), hun echtgenoten (Claus) en een regent (aan het eind van de vorige eeuw bijvoorbeeld Emma) niet als getuige worden gehoord, tenzij zij daartoe bij Koninklijk Besluit worden gemachtigd.

In civiel recht geldt dit niet.

Dus als heel deze apeldoorn-kwestie een rechtszaak zou zijn geworden, zou het om strafrecht gaan en zouden de koningin, Willem-Alexander en Maxima in elk geval niet hebben kunnen worden opgeroepen, behalve in geval van die machtiging bij koninklijk besluit. De rest van de koninklijke familie zou wel als getuige opgeroepen hebben kunnen worden.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 02 May 2009 21:28:39

Ah oke, zit dat zo precies, maar het kan wel dus Maar goed ze hadden natuurlijk wel heel veel getuigen dus was misschien niet nodig geweest. Aan de andere kant moet je eens kijken hoeveel mensen niks gezien hadden. Maar dat zeiden Mervin en ik al tegen elkaar. Als je iemand dood wilt schieten moet je het op klaar lichte dag doen waarh eel veel mensen zijn, dan heb je minder mensen die iets gezien hebben dan wanneer er maar 1 loopt.

Groetjes,

Michèle

quote:
Ja, best een gesprek op niveau hè Mriek?! Ik ben blond, jij ook?

Groetekes, Sje

Om precies te zijn asblond…

Groetjes!

Asblond is ook blond. En mijn rossig-blond is ook blond!

Groetekes, Sje

Zo zie je maar weer: blonde vrouwen kunnen (met een beetje hulp van google) ook heeeeeeel slimme gesprekken voeren!

Groetjes!