Wij zouden eigenlijk naar het winkelcentrum gaan en daar zou een en ander te doen zijn. O.a. speelgoedmarkt, kermis en in het park allerlei activiteiten.
We hebben besloten om niet te gaan. Geen zin om daar nu feestelijk te gaan lopen doen.
Maar nou reed ik daarstraks langs het winkelcentrum omdat ik ergens anders in de wijk moest zijn: een drukte! Alles gaat daar gewoon door blijkbaar! Ik snap dat niet. Nou gaat het leven gewoon door natuurlijk, en ze hoeven niet alles helemaal te stoppen, maar aangepast verder gaan met de activiteiten zou toch wel het minste zijn wat ze kunnen doen. Je zou op z’n minst verwachten dat het veel minder druk is omdat mensen thuisblijven vanwege dit drama.
Zijn wij dan te meelevend ofzo? Of ben ik een te emotioneel sentimenteel mens? We hebben bijv. ook onze vlag binnengehaald. Hij kan niet halfstok en helemaal feestelijk buiten laten hangen klopt niet. Dus opgeruimd die vlag. Zo’n feestelijke dag is het niet meer. Ook buren die de vlag binnengehaald hebben.
Groetekes, Sje