Koninginnedag

Bij de plaatselijke bierbrouwerij, hier een paar deurtjes verder, hing vandaag de nederlandse vlag lekker te wapperen. Vanmiddag is deze echter op half stok gegaan. Ik heb het op tv niet gevolgd, hoorde het via de radio. Het kippenvel staat me op me lijf bij het zien van de beelden op internet. Een volksfeestje kan dus niet meer zo. Ik zag laatst beelden waarop Beatrix aankondigde dat, ter ere van dr moeder, 30 april voortaan Koninginnedag zou zijn. Een dag die ze dus zelf in het leven heeft geroepen, maar die nu zo dramatisch verloopt.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Uitgerekend op haar 100ste verjaardag. En dan de familie van de slachtoffers. En wat dacht je van al die mensen die dit georganiseerd hebben en die kleine kindjes die vandaag ook jarig zijn en die de koningin mochten zien in het defilee. Hoe leg je een kleuter dit uit.

Moet zeggen de koningin zag er ook ineens even heel erg oud uit tijdens haar reactie voor het nieuws.

En kan beuren Jolan. Ik heb vanmiddag al meerdere mensen gesproken die het nog niet wisten. Alleen als je het zo verteld zonder beelden is het moeilijk te bevatten.

Groetjes,

Michèle

Ja ik las het toevallig op een ander forum, er waren op dat moment maar 3 pagina’s beschreven, maar na de eerste heb ik de tv aangezet…en gewacht op die beelden.

Je moet er toch niet aan denken dat je vrolijk naar de koningin aan het zwaaien bent en je word plotseling aangereden, opgeladen in de ambulance hup naar het ZH… dat bijv je vader koninginnedag gaat vieren en niet meer thuis komt! Het is toch vreselijk dit!

‘Gelukkig’ woon ik hier heel ver vanaf…maar ik ga zo toch even nog een paar forums checken om te kijken of daar geen internetbekende gewond zijn geraakt…

wat een gek bestaat er op deze wereld .voor ons had het al een zwart tintje .maar nu helemaal ik vind dit zo erg .ik leef ook erg mee met de nabestaande en de zwaar gewonde die vechten voor hun leven .en ook de gewonde .wens ze heel veel sterkte

groetjes marielle mama van tanja

Wij zijn ook niet meer weggegaan nu was hier wel alles afgelast maar in de stad zelf zal heus nog wle wat te doen zijn geweest dat voorkkom je toch niet, maar ook mijn zin was over.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Ik heb Morgan ook niet haar oranje tul gegeven. Enne wij zijn ook eigenlijk alleen maar wat wezen drinken bij een vriend van Mervin en even bij mijn zwagertje. De eerste had Morgan nog nooit gezien. Dat is zo’n vriend die je alleen maar ziet als we naar zijn cafe gaan. Dus eigenlijk hetzelfde wat we op een normale dag ook hadden kunnen doen. En we wilde toch wel even naar buiten met het mooie weer.

Groetjes,

Michèle

Wij zijn vandaag naar de koninginnen markt geweest met mijn ouders,
rico had het enorm naar zn zin, en ik heb een lieve cap gekocht en een zwembroekje voor rico.
voor mezelf uiteraard ook wat een of ander frutsel jurkje maar wel leuk!
verder had hij van mijn tante een enorme poohbeer gekregen en rico pakte hem echt beet zo van: KNUFFELE!!
super schattig!
jammer dat ik geen foto toestel bij had…

echt verschrikkelijk he wat er vandaag gebeurd is.
het was toen straks op het nieuws (de 1ste uitzending) en toen zag je die auto echt inrijden op mensen. hoe verzin je zoiets krankzinnigs!
het ergste vond ik eigelijk nog dat er een kind op het kruispunt lag.
sommige mensen zijn echt te ziek voor woorden gewoon…pff dat ie in’t ziekenhuis kapot gaat, sorry hoor maar het eeuwige leven gun ik zo’n mensen echt niet

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

@Michele, inderdaad, zijn mensen die de hele dag weggeweest zijn, maar je zou toch verwachten dat dit nieuws zich als een lopend vuurtje verspreid en dat op z’n minst organisatoren van festiviteiten op de hoogte gebracht worden?

Groetekes, Sje

Ook wij waren vanmorgen naar de markt hier
We kwamen thuis en toen hoorde we het nieuws
Nou ik schrok wel
Voor het zelfde geld sta jij daar met je kindjes en een volslagen maf rijd daar
Waar moet het heen allemaal
Deze dag is toch een feestdag ook voor de koningin en haar familie
Verschrikkelijk

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Sje, in Amsterdam enzo is het toch ook gewoon afgelast niet?

Nee, in Amsterdam niet afgelast, wel versoberd en ingekort. En in Groningen ook helemaal niks afgelast. Althans wat ik einde middag hoorde.

Nou snap ik het ook wel een beetje dat ze de boel niet acuut kunnen stopzetten i.v.m. de veiligheid. Dan gaan er namelijk teveel mensen tegelijk de stad uit en dat komt de veiligheid ook niet ten goede, maar zoals Amsterdam heeft gedaan: versoberen en inkorten, dat zou een gepaste manier zijn geweest.

Dus ik vind het eigenlijk best slordig dat andere festiviteiten niet versoberd en ingekort zijn. En tuurlijk, het leven gaat door en we moeten niet het wereldleed op onze schouders nemen. Morgen is er weer een nieuwe dag die we zo fris mogelijk moeten beginnen, maar vandaag valt me de betrokkenheid van sommige organisaties eigenlijk best tegen.

Maar nogmaals, misschien ben ik daar een te emotionele sentimentele muts in.

Groetekes, Sje

nee geef je 100 procent gelijk.
maar zoiezo zijn vrouwen sentimentele wezens of niet Sje
ik ben er ook zo 1 hoor! ik trek me altijd alles aan wat in het nieuws komt dus ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden

Ja, en ik ben nog niet eens zwanger. Kun je nagaan hoe extreem emotioneel en sentimenteel ik ben als ik wel zwanger ben!

Groetekes, Sje

De dader van dit drama op koninginnedag is vannacht overleden.

hier was het het gister ook rustig eigelijk was het hier helemaal niks te doen
hier kreeg je ook echt zon sfeer die niet leuk is .

en voor de dader is het net goed dat ie dood is sorry dat is zo hard ben maar vind het zo met de andere mensen leef ik natuurlijk mee want het is niet niks.

gr de mama van leyla

veronique daniels

Nou ik baal er van dat de dader niet berecht zal kunnen worden en zich nooit meer bewust heeft kunnen worden van de slachtoffers die hij gemaakt heeft. Ook voor de slachtoffers en hun famillies zoals ook de familie van de dader, lijkt me dit zwaar dat hier verder geen antwoorden meer over zullen komen. Want tenzij er ergens een briefje of iets dergelijks opduikt, zal het altijd speculeren blijven waarom de K. dit heeft gedaan.

Enerzijds is het inderdaad balen dat-ie overleden is en niet meer berecht kan worden, anderzijds had-ie ons levenslang alleen maar een berg geld gekost.

Wat ik me wel afvraag is het volgende: er waren in deze zaak natuurlijk heel veel getuigen onder wie de koninklijke familie. Ik weet niet in hoeverre de koninklijke familie had moeten/mogen getuigen in deze zaak. Volgens mij zijn ze namelijk onschendbaar. En hoe volledig is dan uiteindelijk de informatie waarop een vonnis uitgesproken kan worden in een rechtszaak? Wordt het daardoor niet een ontzettend lang slepende kwestie van een zaak die toch al traumatisch genoeg is.

Nu door dit overlijden is het in een klap afgesloten. Althans, strafrechtelijk gezien want dit blijft een litteken zowel voor de direct betrokkenen als voor iedereen die het gezien heeft en meegeleefd heeft.

Ik vraag me dus ook af of met het oog op zo’n jarenlang slepende zaak waar de koninklijke familie rechtstreeks bij betrokken is, de stekkers er vannacht niet bewust uitgetrokken zijn bij die man. Kijk dat zullen ze niet zomaar doen als er duidelijke kans op overleven was geweest, maar zeker als hij op sterven na dood was en de kans op overleven toch al minimaal was, is zijn overlijden wel de “makkelijkste” oplossing.

Klinkt heel hard hoe ik het nu schrijf maar begrijpen jullie hoe ik het bedoel? Het is zo’n wat-is-wijsheidverhaal. Als je moet kiezen tussen 2 kwaden dan is dit denk ik de minst kwade keuze van de twee.

Groetekes, Sje

Ik snap je heel goed dat was het eerste wat ik van morgen tegen mijn man zei

Bijna letterlijk

veder verschikkelijk allemaal

tries

Nou dan ben ik dus niet de enige die zo redeneert. En ik denk dat ze dan ook niet voor niks dat vannacht hebben laten gebeuren. Als dat gisteravond nog gebeurd was, hadden er evt. nog rellen of protesten plaats kunnen vinden. Nu leest iedereen het bericht bij het wakker worden en dan is de kans op rellen/protesten kleiner omdat mensen het bericht na een uitgeruste nacht krijgen en niet na een spannende opgefokte dag.

Groetekes, Sje

quote:
Wat ik me wel afvraag is het volgende: er waren in deze zaak natuurlijk heel veel getuigen onder wie de koninklijke familie. Ik weet niet in hoeverre de koninklijke familie had moeten/mogen getuigen in deze zaak. Volgens mij zijn ze namelijk onschendbaar.

Groetekes, Sje

Maar dat ze onschendbaar zijn betekent toch iets anders? Dat betekent volgens mij dat ze niet kunnen worden aangesproken op wat ze doen of zeggen. Ministers zijn degenen die je moet aanspreken, niet de koningin. Volgens mij staat dat los van deze kwestie.

Hoe dan ook, ben wel benieuwd of ze om een getuigenis gevraagd worden…

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker