Kolven

Ik wil proberen de melk te kolven zo dat ook mijn vriend onze zoon een keer kan voeden.
Nu is mijn vraag wanneer ik het beste kan kolven
Dit zijn de tijden dat hij borstvoeding krijgt.
06.30
10.00
13.00
16.00
18.30
En soms om 22.00 als hij wakker word.
Hoop dat iemand tips heeft.

[img]http://lb1f.lilypie.com/w5XVp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

Ik denk dat dat in principe niet zoveel uitmaakt. Is het de bedoeling dat hij gelijk het flesje krijgt als je afgekolft hebt? Dan doe je het net van te voren
Zoniet zul je het een keer tussendoor moeten doen zodat je nog wel genoeg voeding heb voor als hij werkelijk wil eten.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Mijn ervaring was dat ik het beste kon kolven tussen twee ochtendvoedingen in ( dan had ik de meeste melk). Maar ik weet dat sowieso tussen twee voedingen in aangeraden werd door het cb destijds en dat ging prima! Dan heb je tegen de tijd van je volgende voeding vaak weer genoeg.
Succes!

Lilypie
Lilypie

Hey hey

Op www.borstvoeding.com vind je veel tips en trucs.

En vergis je niet hè… dat wat je kolft, is vaak minder dan wat je kindje drinkt, want de beste kolf is je kindje

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi,

Ik kolfde altijd tussen twee voedingen in, liefst ,s ochtends.
Je hoeft ook niet perse gelijk een hele voeding te kolven hoor. Je kunt het ook van een aantal dagen invriezen en dan een keer een flesje geven.
Bij mij duurde het wel even voor dat ik aan het kolven gewend was. Weet niet of je straks weer moet gaan werken, dan is het wel handig om te oefenen met kolven en zo ook een beetje voorraad op te bouwen in de diepvries.

Succes,
groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik begon destijds pas met kolven toen de late voeding wegviel. Zodra de dametjes die niet meer wilden, bleef ik die nog een aantal maanden afkolven om een voorraadje aan te leggen.

Groetekes, Sje

Ben nu een tijdje bezig om te proberen met kolven maar bij mij lukt het niet.
Weet niet wat ik fout doe maar ja het is wel vervelend, want ik wil ook wel eens weg zonder onze zoon, maar wil hem geen flesvoeding geven als het niet hoeft.

a href=“http://lilypie.com/”>Lilypie First Birthday tickers

Ik kan je via een ander forum zo met iemand in contact leggen die van de hoed en de rand weet .

Heb je wel een toeschietreflex (tsr)? Je moet bijv. even verliefd of bezorgd denken aan je kleintje, iets met een geurtje, of een foto… En anders bestaat er een bepaalde neusspray die ook een tsr opwekt.

@Elmo, ik kon ook niet zomaar kolven. Met een beetje moeite kreeg ik 30ml melk in de fles.

Toen heb ik van de huisarts Syntocinon neusspray gekregen. Dat bevat het hormoon oxytocine wat je normaal zelf aanmaakt om de toeschietreflex te krijgen. Die neusspray is speciaal voor moeders bij wie de melkproduktie niet op gang komt of die moeite hebben om melk te kolven.

Werkt echt super! 1 pufje in elk neusgat en kolven maar!!! Met gemak een fles vol!

Groetekes, Sje

Ik heb die neusspray ook maar helaas nog steeds niet.
Zelfs geen druppeltje melk.

Oh wat beroerd dat het zelfs met die spray niet lukt!
Dan heb ik verder helaas geen gouden tip voor je.

Groetekes, Sje

Moet je ook kolven straks i.v.m. werk? Anders is het denk ik gewoon helaas pindakaas…
Maar je zou ook evt. een lactatiekundige in kunnen schakelen? Die hebben wel vaak goede tips.

Nee, voor mijn werk hoef ik niet te kolven, onze zoon gaat gewoon mee naar mijn werk.
Maar vind het wel makkelijk om een keer weg te gaan zonder hem, maar zolang hij nog bv krijgt word dat erg lastig.

Op zo’n manier wel ja idd…:S
Het is dat hier niet heel veel bv mama’s zitten, ikzelf ben niet geheel onwetend, maar zeker niet ervaren genoeg, sorry.
't Enige wat ik je kan adviseren is een lactatiekundige te raadplegen (telefonisch of via mail) en evt. andere fora bezoeken waar meer bv mama’s zitten. Eentje is bijv. www.borstvoedingsforum.nl, al kom ik daar nooit, alleen om ff te kijken hoe 't eruit ziet hahaha.

Veel succes bij het vinden van een oplossing, en mocht je 'm hebben, misschien kun je 'm dan alsnog hier geven voor mensen die in een zelfde situatie zitten .

Succes!

Ik heb met het cb gebeld en de wijkverpleegkundige komt als het goed is me helpen met kolven.

Oh super, hoop dat 't lukt voor je!

Het is gelukt
Het bleek dat ik de kolf niet goed inelkaar had gezet.
Er zit een wit stukje plastic in en dat had ik er op de kop in.
Nu gaat het wel goed.

Lilypie First Birthday tickers

Oh gelukkig!

Groetekes, Sje

Oh ja erg hé … dat heb ik ook gehad. Toen ik stopte met bv (na 2 weken) kreeg ik een ontsteking die ik weg moest kolven … en het lukte me echt niet. Tja bleek dat er ook iets niet goed zat… zodat hij geen vacuum zoog!

Fijn dat het gelukt is meis! Nu elke avond alleen op pad…

Psst … ideaal je kindje mee naar je werk!!

Ja vind het erg prettig dat Fabian gewoon mee kan naar het werk.
Maar wat het kolven betreft, het lukt nu wel alleen nog niet zo super veel in een keer, maar hoop dat dat nog wel komt, want Fabian heeft niet genoeg aan 100 cc per voeding.

Lilypie First Birthday tickers