Joey maakt er de laatste tijd een potje van wat eten betreft. Het begon twee weken geleden met de korstjes van de boterham, die haalt hij steeds uit zijn mond, en eet ze ook echt niet meer op. Wat moet ik hiermee? Dan maar even geen korstjes geven, of gewoon er mee doorgaan, en dan zo laten knoeien?
Ook met koekjes/soepstengels, groentehap, fruit en toetjes knoeit hij, hij stopt zijn hand in de mond, en laat het eten zo zijn mond uit lopen. Negeren, boos worden, eten weg zetten, het heeft tot nu toe allemaal weinig zin… Ik geef hem ook wel eens steeds een stukje in de hand, maar dat stopt hij pas in de mond als hij er eerst 10 minuten mee heeft geknepen en in stukjes heeft gebrokkeld… herkenbaar? En heeft iemand tips hoe ik hier mee om kan gaan?
Knoeien met eten
Wij lieten ze niet knoeien. Zodra ze begonnen met knoeien, haalde ik het bord weg en dat was het dan. Dan maar niet eten.
Duurde een paar dagen en toen was het geknoei voorbij. Gewoon consequent door blijven gaan met eten weghalen. Ooit krijgt-ie het door.
Groetekes, Sje
Morgna heeft dat heel even gedaan met drinken. Slok nemen en dan uit der mond laten lopen. Was op dat moment gewoon tuit weghalen en negeren. 2 dagen en toen was het over.
Groetjes,
Michèle
Zodra er hier geknoeit gaat worden, haal ik het bord weg. Ze krijgen dan nog 1 kans, benutten ze die niet en gaat het knoeien verder…hebben zij pech en gaat het bord gewoon weg.
Knoeien en niet eten betekend in mijn ogen geen honger. (als ze honger hebben eten ze wel)
Wat zijn wij streng he?! Maar wat werkt dat als een tierelier! En toch vinden ze ons nog steeds de liefste mama’s van de wereld. Doen we blijkbaar toch iets goed!
Groetekes, Sje
Ik heb even snel naar de banner gekeken om te kijken hoe oud je kindje is, maar ik denk ook dat hij gewoon aan het ontdekken is wat hij allemaal kan met zijn eten. Dat hij het zelf in en uit zijn mond kan halen wanneer hij wil, de verschillende structuren overal van, dat hij zelf kan beslissen wat hij met zijn eten doet (eigen willetje ontdekken) etc. En hij zal jou ook uit aan het proberen zijn.
Als het je lukt, soms gewoon negeren, dan is de pret er natuurlijk ook snel vanaf.
Mij lukte dat ook niet altijd hoor. Ik liet het ook niet vaak toe en zette dan zijn eten weg.
Succes!!
Groetjes Rebecca
Dylano heeft dat momenteel ook met zijn korstjes en ik laat ze er nu even af. Als hij verder iets hards te eten krijgt, sodemietert hij ook op dit moment. Maar heb je al over een oorzaak nagedacht, want bij Dylano is het niet expres knoeien, maar doet te zeer in zijn mondje. Er zijn nu 3 van de 4 kiezen door, en merk dat het nu al weer wat beter wordt. Want er hoeft er nog maar 1 te komen zo te zien.
Verder geen bulten meer eventjes
Dus daar kan het ook aan liggen
Liefs Michelle
Ook wat last gehad met knoeien
Maar sinds een maand of twee krijgt hij een plastic kindervorkje om wat mee te prikken van zn eten
Als ik bv appel geef snij ik een paar kleine stukjes en die “prikt” hij zelf mee
En ook ik krijg af en toe een hapje van m
Heel lief Sinds dien geen geknoei en geprut meer gehad
En ik moet zegen dat het het steeds beter af gaat Hij kan best een paar hapjes zelf eten zonder al te veel rotzooi
Nou was een van de eerste zinnen die ik zei volgens mn moeder
Kanne zelluf wel
Denk dat dit voor mijn zoontje ook geld
Hahaha
Groetjes
Linda
Mama van Bjorn 15-08-08
Hmmm ik weet het niet hoor, misschien wel iets met kiesjes… Hij heeft bij vlagen 1 rode wang, en soms een zure poepluier, maar verder lijkt hij daar geen last van te hebben. Hij zit al een hele tijd op twee ondertandjes en twee boventandjes, dus er zou wel weer iets kunnen komen. Van die 4 tanden heeft hij nooit last gehad, niet eens gemerkt dat die doorkwamen…
Als ik zijn eten weg zet als hij gaat knoeien, betekend dat dat hij een aantal dagen helemaal niks eet, behalve zijn pyjamapapje voor het slapen gaan… daar voel ik me ook niet echt lekker bij, zeker nu hij al weken lang zo verkouden is, lijkt het em toch goed om wat vitamines binnen te krijgen…?
Ik heb hem net een boterham zonder korstjes gegeven, en die ging wel helemaal op! Misschien is het wel zo dat hij zodra hij 1 korstje proeft, hij daarna alle stukjes zelf wil controleren in zijn handje, of er geen korstje aan zit. maar uiteindelijk zal hij toch weer korstjes moeten gaan eten, hoe lang kan ik hem dan brood zonder korstjes voorschotelen?
Met het fruit wil ik straks gaan proberen om hem zelf ook mee te laten prikken met de vork, al weet ik nu al dat hij de stukjes er met zijn hand af gaat halen, en dan alsnog fijnknijpt… Pfff lastig hoor! Misschien is hij er ook wel aan toe om zelf te gaan eten, al kan hij dit nog niet in woorden aangeven.
Seth eet ook sinds een dag of 10 zijn eten zelf!
Hij at erg weinig en zat ook steeds te klieren, hij wilde het gewoon zelluf doen
Pap en avondeten geven wij nog gewoon met een lepel, maar fruit en boterham prikt hij zelf met een vorkje.
Zodra hij gaat knoeien haal ik het weg, leg ik uit waarom, en krijgt hij nog 1 kans. Als hij het dan weer doet, voert mama hem verder. Dit werkt heel goed, en o… wat is hij trots dat hij het zelluf kan
Liefs, Anne
Hier ook weinig last gehad van de eerste tanden, kiezen kunnen een regelrecht drama zijn. Vergeet niet hoe ouder ze worden hoe harder het tandvlees waar het door moet,
Buiten het eten en de luiers zul je Dylano verder ook niet horen is niet zo’n jengelmiepje en door dat hij dat niet is moet je maar raden waarom
Liefs Michelle
[quote]
Met het fruit wil ik straks gaan proberen om hem zelf ook mee te laten prikken met de vork, al weet ik nu al dat hij de stukjes er met zijn hand af gaat halen, en dan alsnog fijnknijpt… Pfff lastig hoor! Misschien is hij er ook wel aan toe om zelf te gaan eten, al kan hij dit nog niet in woorden aangeven.
@mama snoekie
Toen bjorn 12/13 maanden was Wou hij ook niet eten 3 dagen stug vol gehouden Prutten met je eten en ik haal het weg
Nou ik wat ik al eerder schreef Ik kon op mn kop gaan staan
De 3e nacht na het slechte eten werd hij midden in de nacht wakker Brullen en niet meer stoppen
Ik dacht Tja niet zo gek met zo weinig eten Dus heb ik een boterham voor hem gesmeerd
Meneer wou nog niet eten Nou lag er op de tafel nog een plastic vorkje van een kinder serviesje Ik was wat geirriteerd Brullen snachts en nog niet willen eten
Dus ik pakte dat vorkje en had zoiets van Je zoekt het maar even uit
Zo ben ik er achter gekomen dat hij zelf wou eten Heb wel vreselijk gelachen Film camera erbij Kleine man in trappelzak met geel vorkje die om 3 uur snachts een boterham eet Hij heeft er 2,5 gegeten Zelf prikken en happen en ik schuif de rest er tussen door
Verzin het maar Ik snap ook niet hoe ze erbij komen Wij eten geen brood met een vork…!!!
En soms weet je het ook gewoon niet Gewoon een raadseltje
Groetjes
Linda
Mama van Bjorn 15-08-08
Nou ik heb hem een vorkje gegeven, maar hij weet totaal niet wat hij ermee moet! Hij steekt hem in de mond, tot hij er van kokhalst, en als ik hem help er een stukje brood of fruit aan te prikken, plukt hij het er inderdaat weer vanaf om het vervolgens fijn te knijpen… grrrr! Hij maakt het mij niet makkelijk!
Vanmiddag geef ik hem eens een boterham in zijn geheel in de hand, kijken wat hij daar mee doet, een krentebol gaat namelijk wel helemaal op, en zonder al te veel geknijp en geknoei! Ik ben benieuwd!
Geven jullie de groentehap trouwens nog met een plastick lepel? Ik heb hier die nubylepeltjes, en verder nog een aantal die in de gratis babydozen zaten, maar die vind ik allemaal te klein! Ik gebruik dus steeds vaker een kinderlepen van ijzer, Mag dit wel? Of is dat slecht voor de tanden of zo?
Haha kan me voorstellen dat dat er erg grappig uit moet hebben gezien, Je kleine man in trappelzak midden in de nacht broodje eten.
Anouk,
Ik geef al een tijdje het eten met een ijzeren lepel. Kan me niet voorstellen dat dit slecht is. Vind idd die lepels van nuby nu veel te klein worden. Die worden hier echt al heel wat maanden niet meer gebruikt.
Groetjes,
Sandra
Oke, dan ga ik daar lekker mee door, veel handiger! met zo´n nuby lepel geef je wel honderd happjes per bordje! haha
ik heb van alles aan lepeltjes Ijzer en plastic
Maar ik gebruik het meest de lepeltjes van Ikea
Die zijn groot en ik heb er veel van
Er gaan er toch wat door heen op een dag en die zitten dan in de vaat wasser
Balen dat hij nog niet weet wat hij met een vorkje aan moet
Je moet soms wel eens tot 10/100 tellen Grrrr
Sterkte met het eten
Oja over de krentenbol Die eet mijn zoontje ook zo op
maar als ik hem een dubbele boterham zo geef wordt het niets
Die dubbele boterham laat ik hem altijd zelf afhappen maar ik houd m wel zelf vast
Groetjes
Linda
Mama van Bjorn 15-08-08
Die vorkjes van de ikea zijn echt ideaal… We zijn gister vanuit het ziekenhuis nog even langs de ikea geweest, ze mocht natuurlijk wat nieuws hebben omdat ze zo flink en lief was geweest bij de dokter. Ze hadden bij de ikea nu zo’n set van die plastic lepels/vorken/messen, 8 stuks van elk voor een euro! hop in de wandelwagen…
Ik geef Danique het brood wel zelf in de handjes, als ze echt niet wil eten. Meestal gaat het dan wel op, maar soms duwt ze het gelijke hard met haar tong weer naar buiten. Dan geef ik haar om een uur of 2 à half 3 maar een banaantje. Op het heden gaat het niet zo lekker met brood eten, maar dat komt wel weer, hoop ik.
Vraagje Mammadanique. Doe jij dit soort dingen nou alleen of gaat haar vader mee??
Groetjes,
Michèle