Knippen en plakken on topic

Beetje knip en plakwerk. dit hoorde niet thuis in de topic maxicosi
dus jullie reacties zijn hier zo te lezen.

Gepost - 24 Mar 2008 : 15:09:48 Armanda

Waarom reageren jullie altijd zo neerbuigend op anderen??? Heleen heeft het zo aangepakt, moet ze zelf weten… Ik zou het ook niet doen en heb dat ook nooit gedaan, ook al vertrouwde ik mijn goedgekeurde maxicosi ook niet echt. Maar goed, zij heeft het wel gedaan, haar keus… Destijds bij mij reageerden jullie ook altijd al zo neerbuigend dat ik niet goed wijs was… Nou het enige wat ik nodig had was een goede kinderarts en geen psychiater. Dat heeft de toekomst wel uitgewezen.

En dan is er nog iets wat compleet tegen de draad van deze topic druist. Jullie vinden Heleen onverantwoord met haar gedrag maar anderen moedigen jullie wel aan hun kind aan de ritalin te doen omdat een psychiater dat nodig acht. Terwijl er op internet verslagen te googlen zijn uit Amerika waar allang bekend is dat op lange termijn je daar leverkanker van krijgt en tevens staat dit middel op de opiumwet… OOOOH, mensen je geeft je kind toch geen drugs!!! Nou hier in Nederland wel… En jullie weten vast de moeder kwestie, waar ik het over heb…

En dan die regeltjes in Nederland over die zitjes… Kinderen van een ander mogen kennelijk, volgens onze wetgeving, wel tegen de voorruit vliegen, want als je de buurkindertjes meeneemt incidenteel, dan hoeven die niet in een zitje… Wie bewijst wat incidenteel is of niet… Terwijl iedereen als het goed is een zitje heeft voor zijn kind en overzetten van dat zitje duurt een minuut 5…

Gepost - 24 Mar 2008 : 15:42:50 Lieke

armanda toevalig ben ik zo’n moeder wiens kind ritalin gebruikt omdat ie dat nodig heeft wat heeft dit trouwens met het topic temaken.

mijn kind kan niet zonder de ritalin

Gepost - 24 Mar 2008 : 16:09:29 armanda:

Zeg Lieke, we hebben het hier over onverantwoordelijk gedrag of dat nu gaat over hoe jij je kind in de auto vervoert of wat je je kind toestopt om het rustig te krijgen zoals in jouw geval drugs… Het is allebei onverantwoordelijk, maar jij hebt wel je oordeel klaar over een ander.

Wij hebben zelf ook dat advies gekregen hoor in het verleden, sterker nog, we hebben zelfs bureau Jeugdzorg en de kinderbescherming op bezoek gehad om ons te dwingen ons kind medicatie te laten geven maar ik heb voet bij stuk gehouden en vindt het onverantwoord om je kind dit middel te geven. Inmiddels is het al niet eens meer aan de orde dat ons kind dit middel zou moeten slikken… Maar nogmaals, deze topic die begon over een maxicosi schijnt nu te zijn beland in een discussie over ontverantwoordelijk gedrag…

Gepost - 24 Mar 2008 : 16:19:30 Lieke33

ik ben niet onverantwoord bezig om mijn zoon medicatie te geven dat zeg jij
mijn zoon heeft het nodig en ik zeg echt nodig.
wat jij doet moet je zelf weten maar als je mijn zoon in huis had piep je wel anders

kan iedere moeder wel onverantwoord bezig zijn omdat hun kids medicatie krijgt ja dit topic gaat over heleen en haar bak dat is gewoon onverantwoord maak er verder meer geen woorden aanvuil

Gepost - 24 Mar 2008 : 16:21:56 Lieke33

ik weet wat het beste is voor mijn kind ik weet wat ik doe hij is getest en moet die medicatie krijgen als hij het niet krijgt stuiterd hij door de hele woonkamer en op school.

hij word regelmatig onderzocht en alles is goed en nogmaals ik ben niet onverantwoord bezig

Gepost - 24 Mar 2008 : 16:25:24 ianca4

@ armanda gaappppppppppppppppppppppppppppppp

het gaat hier over het vervoeren en niet over jou verleden met die jeugzorg en dat kinder bescherming en het gebruiken van ritalin
wat jij niet goed vind

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Gepost - 24 Mar 2008 : 16:28:08

Lieke niet op haar reageren

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Gepost - 24 Mar 2008 : 16:29:05 Gytha

pffffffffffffffffffff wordt steeds gekker in dit topic

groetjes Gytha

Gepost - 24 Mar 2008 : 16:34:04 Armanda

@ dame’s gaaaapppp het gaat hier over onverantwoordelijk gedrag. gaaaapppp… En Lieke, gaaaapppp, mijn kind stuiterde ook in huis en vooral op school. gaaaappp, maar desalnietemin, heb ik voet bij stuk gehouden omdat ik mijn kind simpelweg geen drugs ga geven. gaaaaapppp… En Lieke, gaaaappp, ik weet precies waar jij het over hebt. Heb hetzelfde meegemaakt. gaaaaappp en met mijn uitspraak over mijn verleden van de kinderbescherming en bureau Jeugdzorg, gaaaaappp, wil ik alleen aangeven dat ik zeeeeeer zeker weet wat er bij Lieke binnenshuis afspeelt… gaaaappp… Want zou een bureau Jeugdzorg of een kinderbescherming z’n vingers branden als er bij mijn kind niets had afgespeeld… gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaappppppppp.;’)
maar Lieke, jij moet ook helemaal zelf weten hoor als jij je kind drugs wil geven, maar vel dan niet zo’n hard oordeel over een ander…

Gepost - 24 Mar 2008 : 16:49:50 Lieke33

ik bepaal zelf wel wat ik zeg armanda en je weet helemaal niet wat er bij ons afspeelt wij hebben met jeugdzorg te maken gehad ja maar niet van wege de medicatie en wat doet dat er toe

Gepost - 24 Mar 2008 : 16:54:16 Armanda

Lieke, heb jij nu wel door wat je doet. Jij oordeelt continu over een ander, maar als een ander wat zegt wordt je gepikeerd… Oke, dan weet ik niet wat erbij jouw thuis afspeelt… Ik weet wel wat erbij mij thuis heeft afgespeeld en dat was ook een vliegtuig die door de klas en in huis vloog… Maar die ik bewust niet aan de medicatie heb gedaan en die nu ook niet meer aan de medicatie hoeft omdat wij het anders hebben aangepakt… Maar nogmaals, het is jouw kind en dat moet je zelf weten… Ook al blijf ik het onverantwoord vinden.

groetjes Kim,
“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

pppffffff

groetjes marielle mama van tanja

Tjonge jonge Armanda, valt er wat te rellen en jij duikt weer op ? Heb jij dan werkelijk niets beters te doen dan te wachten tot er op ikkeben iets gebeurd en dat meteen dan weer op je eigen situatie te betrekken ?
Nou, knap hoor, wat goed allemaal van je bladie bla… en oooooo wat zijn wij hier onfair, is dat wat je horen wilde ? We hadden het over het onveilig vervoeren van een klein kindje, iets waar wij ons, als ouders druk om maken. Niet om haar meteen af te vallen, maar om haar te behoeden voor het feit dat er zo ZEER ernstige dingen zouden kunnen gebeuren en die wens je geen enkele ouder toe. En ondanks dat vele ouders dit gevaar hierin zien, wil degene waar het om gaat dit maar niet inzien helaas en daar komen begrijpelijke heftige reacties op. En meteen duik jij weer op met je eigen verhaal, hoe lang heb je moeten wachten op die kans om te komen klagen over je eigen ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

pffffffffffff verder ben ik het met de meiden eens

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Ben je destijds wel goed ingelicht over “Drugs”? In het Engels heten medicijnen namelijk “Drugs” maar ze zijn het niet!

Groetekes, Sje

Morfine staat ook in de opiumwet. Wedden dat jij vooraan staat als je kind ooit behandeld moet worden voor hevige pijnen die op geen enkele andere manier bestreden kunnen worden?

Als je moet kiezen tussen 2 kwaden, kies je namelijk voor de minst kwade van de twee.

Groetekes, Sje

de wisseltrofee voor meest gevatte opmerking op www.ikkeben.nl 2008 gaat in ieder geval al naar SJE.

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

En wat bijwerkingen op bijsluiters betreft, het volgende (zei zij, die bijna 15 jaar bij een farmaceutisch bedrijf heeft gewerkt):

Zowel tijdens het klinisch onderzoek naar een geneesmiddel als na de registratie ervan (dus als het op de geneesmiddelenmarkt verkrijgbaar is), moeten alle mogelijke bijwerkingen gemeld worden bij de inspectie ter beoordeling van geneesmiddelen.

Dus als ik tijdens het slikken van paracetamol toevallig een zwerende teen krijg, moet dat officieel gemeld worden. Het is helemaal niet gezegd dat ik die zwerende teen door die paracetamol gekregen heb, het kan puur toeval zijn. Maar de medische wetenschap neemt het zekere voor het onzekere. En maar goed ook, want heel Nederland met een zwerende teen, dat loopt onhandig.

Al die mogelijke bijwerkingen moeten ook officieel op een bijsluiter gemeld worden. Zo wil het bijv. dat de op de bijsluiter van de pil een hele batterij aan bijwerkingen staat omdat mensen die langdurig slikken. Als je echt al die bijwerkingen zou krijgen, was je volgens mij makkelijk binnen een week dood. Ik heb van heel die lijst nog nooit 1 bijwerking gehad. Zo kan het dus ook!

Die lijst is er alleen maar omdat-ie officieel gemeld moet worden aan de gebruiker. Zodat je, als je ineens iets aan jezelf merkt wat je voor het gebruik van het geneesmiddel nog niet had, kunt nagaan of het door het geneesmiddel kan komen.

Er is zelfs een naam voor bijwerkingen die mensen denken te hebben doordat ze de lijst op de bijsluiter gelezen hebben: “het bijsluitereffect”. Puur psychisch vaak.

Laat je dus niet te snel zenuwachtig maken door de lijst van bijwerkingen in een bijsluiter maar blijf wel alert. Ik lees persoonlijk de lijst van bijwerkingen nooit zodat ik zo neutraal mogelijk een medicijn kan gaan gebruiken. Ik merk snel genoeg of er iets van een complicatie bijkomt en dan haal ik er de lijst met bijwerkingen bij om te checken of het door het medicijn kan komen.

Dus dat je alles nageplozen hebt op internet en dat je al de kriebels kreeg van de bijsluiter zegt erg weinig als het om de mogelijke bijwerkingen gaat.

Groetekes, Sje

quote:
de wisseltrofee voor meest gevatte opmerking op www.ikkeben.nl 2008 gaat in ieder geval al naar SJE.

Dank, dank, veelmaals dank! Hij krijgt een mooi plekje!

Groetekes, Sje

Armanda niet elk kind is het zelfde onthoud dat goed!

medicatie of veiligheid sorry 2 totaal verschillende dingen,
de jongste wordt godzeidank volgende week getest en nee wij weten nog niet of hij aan de medicatie gaat waarschijnlijk wel omdat het momenteel hier onhoudbaar is… die keuze maken de meeste ouders niet na 1 dag eis en ja ik heb er over gelezen weet wat het in houd de bijwerkingen weet dat het “drugs” wordt genoemt als het verkeerd gebruikt wordt ja…

Maar goed ik zat er al door heen en ga nu pistneidig worden dus beter als ik naar me bed ga, weltrusten.

Tries

armada die ritalin helpt wel degelijk het probleem aanpakken veel kinderen hebben er baat bij ook mijn zoon als hij het niet krijgt gaat ie dingen doen wat niet goed is hij krijgt sinds kort de juiste dosis en hij doet het perfect erop.

en jij ka wel zeggen dat het drugs is alle medicatie is rotzooi als jealle bijwerkingen van alle medicijnen moet gaan lezen is ook niet gezond meer bij alle medicijnen kunje die bij werkingen krijgen .

wij hebben ons destijds er ook in verdiept net als jij mijn man wilde het ook niet erst maar zag geen andere uit weg meer wij hebben ook alle hulp gehad die je maar kon krijgen op dit moment woont hij bij mijn schoonouders om de rust in ons gezin weder te keren en hij heeft het naar zijn zin daar mij schoonouders zeiden ook al het is gewoon drugs maar hij heeft die medicatie gewoon nodig en om mij dan onverantwoorde moeder neer te plaatsen is onterecht er zijn wel duizenden kids aan die medicatie.

mijn schoonouders pakken hem ook wel aan en hij krijgt regelmaat en noem maar op maar zonder die medicatie wil het gewoon niet anders.

en de emoties worden niet onderdrukt hij uitzich op dit moment erg goed zoals een kind hoort te doen niks van dat alles is waar wat jij zegt ligt aan de hoeveelheid wat het kind krijgt

Gewijzigd door - lieke33 op 25 Mar 2008 07:27:45

Daarbij armanda zeg je dat je zeer zeker weet wat er in het huis van lieke afspeelde dat weet je niet, want ik zei al elk kind is anders en dus ook elke adhd’er add’er autist noem maar op, lezer over de bijwerkingen moet je zeker, maar men moet niet alles geloven en daarbij staat altijd overal een kans op…

Ik ga hier geen discussie maken over wel of geen medicatie voor adhd want daar komen we nooit uit, jij wilt het niet voor jouw kind prima als jij er op deze manier met je kind uit komt is dat fantasties, maar ik vind niet dat je een vergelijking kan maken tussen medicatie geven tegen een stoornis, en het bewust je kind in gevaar brengen door ze niet goed vast te zetten in de auto. dat de wetgeving zo is dat een ander kind niet in een stoeltje hoeft te zitten tja daar kan ik niks aan doen, mijn kinderen gaat niet mee (met niemand) zonder een stoeltje, dat er zo heftig werd gereageerd is denk ik omdat iemand dan zegt ja maar het mag van de politie, je mag zo veel, maar is het veilig als er een aanrijding gebeurd. Nee we weten allemaal wat er gebeurd.

Maar goed ik moet aan de arbeid en het i spekglad hier dus ik ga lopen
in dit geval is dat veiliger

Gr Tries

Die hele verhalen, het zal me allemaal wel. Waar het mij om ging/gaat is dat je ineens weer op ikkeben verschijnt om een totaal ander onderwerp op jezelf te betrekken. Als ik het over me vis zou hebben zou jij dat nog steeds betrekken op je eigen verhaal over de problematiek en dat iedereen zijn oordeel al had enz . Zo veel onrecht is je/jullie aangedaan door anderen, zo veel mensen die een oordeel hadden enz enz en dat is rot, dat snap ik ook. MAAR dat hoef ik niet elke keer op nieuw van je te horen of in dit geval te lezen. Ik kan daar niets aan doen en ben daar niet verantwoordelijk voor. Al je reacties gaan nu allemaal alleen maar daarom en daarover en dat was precies wat ons destijds ook al zo stoorde uiteindelijk, kun je nu niet gewoon blij zijn dat het dan goed gaat en die sores achter je laten ? Dit heb ik destijds al eens eerder tegen je gezegd, laat het achter je, geniet er van dat het beter gaat. Als je mensen wilt informeren over hoe het anders kan dan met medicijnen, geef dat 1 keer aan in een leuke topic dat het beter en zo goed gaat met je kids of zo, maar ga niet 100 keer hetzelfde verhaal vertellen te pas en te onpas en alles op jezelf betrekken. Leer van het verleden en laat dat dan daar. Uit ervaring van zeer dicht bij kan ik je bij voorbaat al vertellen dat hoe eerder je de dingen daar laat, hoe beter dit voor jouw en je omgeving zal zijn. Je kan het verleden immers niet meer veranderen. En alhoewel ik me verschrikkelijk erger aan je manier en het tijdstip waarop je hier weer zo binnen valt, hoop ik echt dat je er nu ook maar iets van opsteekt van wat ik hier toch nog redelijk vriendelijk voor je neerzet.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ja assie, je hebt gelijk.

Ik wilde eigenlijk alleen nog maar zeggen
dat niet iedereen zijn kind alleen maar volstopt ook andere wegen inslaan met en zonder je moet wel eerst een dignose hebben.

maar goed ik vind het prima zo
en vind dat ik al weer genoeg heb gezegt

gr Tries

ik ben het met de meiden eens .en nu is het klaar amanda .ieder ouder doet het op zijn manier wat goed is .en daar heb jij niks mee te maken .ook al gebruiken ze drugs bewijzen van spreken .STOP ER NU MEE .ZAL EEN HOOP ERGENIS BESPAREN …AMEN

groetjes marielle mama van tanja

dankje meiden doet me goed jullie steun

ieder huisje heeft zijn kruisje

voor Lieke

Groetekes, Sje

Ach lieke, wij moeten straks ook een keus maken en deze zullen we net jullie zullen hebben gedaan zeer zorgvuldig nemen

tries

wat armanda zegt klopt ook totaal niet, dat ze steeds meer nodig hebben aan medicatie mijn zoon is van 20 naar 5 mg gegaan.

heb vandaag de psychiater nog gesproken en hem het verhaal voorgelezen en gezegd dat ik als onverantwoorde werd neer gestempeld .

hij zei mensen als armanda lezen alleen de bijsluiter met de bijwerkingen ,ze verdiepen zich er in is totaal verkeerd ,niet iedereen hoeft die bijwerkingen te krijgen, en dat het verhandeld word op schoolpleinen en op speciaal onderwijs is kling klare onzin wat zij loopt te verkondigen heeft deze gezegd .
hij vind het niet normaal meer dat mensen zo als zij anderen onverantwoord te noemen als anderen medicatie nodig heeft, nogmaals zij is geen arts en kan niet zomaar oordelen over anderen er zijn veel kinderen die baat hebben bij deze medicatie en ja sommigen moeten ze tot aan de puberteit slikken ze worden regelmatig onderzocht en staan onder controle .

gr angelique

Precies wat ik dus ook al schreef over bijwerkingen en het zogenaamde bijsluitereffect!

Groetekes, Sje