Klopt iets niet in mijn lijf.(pil vergeten update)

Ik heb zoveel aan mijn hoofd gehad, (niks geks hoor) maar gewoon druk gehad.
daardoor ben ik al 4 x de pil vergeten en ik ben nog maar halverwege de strip.
dan vergat ik hem s’ochtends in de nemen en pakte hem s’avonds (zaten wel meer dan 12 uur tussen dan moest) en dan pakte ik hem de volgende ochtend gewoon weer maar dan werd ik weer misselijk.
ik weet het het is echt gigantisch dom maargoed…heb het nu in mijn telefoon gezet zodat ik m niet vergeet.
ik weet dat sex nu onveilig is dus doe ik het maar niet of met condooms natuurlijk maar mijn vraag was meer, heeft het nog zin om deze strip door te slikken aangezien er in de bijsluiter staat: uw anticonceptie werkt niet meer als u meerdere pillen vergeten bent.
wat zouden jullie doen?

Gewijzigd door - MamavanRico op 02 Oct 2010 15:06:57

Gewijzigd door - MamavanRico op 02 Oct 2010 15:09:58

Gewijzigd door - MamavanRico op 13 Oct 2010 18:53:56

Gewijzigd door - MamavanRico op 13 Oct 2010 20:19:17

Geen idee hoe het precies zit als je er zoveel vergeten. Ik zou even de huisarts bellen voor de zekerheid.

Groetekes, Sje

heej
ik vergeet hem ook vaak te nemen sinds senna dr is normaal elke avond maar nu vergeet ik het gewoon.
soms wel 2 dagen neem ze dan alle 2 in en heb nergens last van
maar volgens mij werkt 1 pil 48uur.

groetjes

Volgens mij als je hem ;s morgens neemt kan het geen kwaad maar inderdaad de ha bellen als je zekerheid wilt. Ik weet wel dat als je nu stopt je zo ie zo kans hebt eerder ongesteld te worden.

Groetjes,

Michèle

pff nou ik ben dus niet safe nu
beetje late reactie maar er kwam weer vanalles tussen
ik heb 1 van de lichtste pillen die er zijn waardoor ik hem elke 24 uur moet nemen, als ik m 10 uur later pas neem is de werking al minder en na 12 uur is hij praktisch niet veilig meer als ik m in de eerste week vergeet.
ja ik ben m in de eerste week 2 keer vergeten en in de 2e week ook nog is 2 keer.
de dokter zei zelfs dat ze hoopte dat ik ongesteld werd deze maand aangezien ik m in de eerste week vergeten ben en ik toen wel 1 keer “onveilige” sex heb gehad.
wist ik veel dat hij toen al niet meer veilig was. dat was niet zo toen ik de diane 35 had maar goed nu heb ik een pil die onwijs licht is.
nouja we zien wel. dat wordt rubbertjes kopen

Ik zou 'm doorslikken Inge, want anders gaat je cyclus een beetje vreemd lopen. En ondertussen gewoon even rubbertjes gebruiken, of niks doen…Daarna gewoon een stopweek inlassen en weer netjes doorgaan met slikken. Ik deed de Pil altijd in het bekertje waarmee ik mijn mond spoelde na het poetsen. Zo vergat ik 'm nooit!

Enne…jullie hébben nog seks. Wij niet! Is weken geleden, maar ja…met zo’n buik is het ook niet echt ontspannen. Krijg je toch van: ‘Ik ga even zus of zo liggen. Au, nee even terug, mijn banden doen pijn!’ En ik hoef niet eens bang te zijn dat ik ongewenst zwanger word!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Trouwens…als ik de pil wel een keer was vergeten, slikte ik 'm gewoon door…Zo klopte alles weer zeg maar en dan lette ik wel even goed op dat het pilletje daarna elke dag werd ingenomen. Dat kun je dus ook doen, misschien zelfs beter doen: gewoon geen stopweek?

oh ja dat ben ik weer vergeten te vragen of ik moest doorslikken of niet., tjonge zeg wat een chaos in mijn hoofd…

@Rainbow: maar ik snap niet waarom ik dan geen stopweek moet inlassen?
haha nou het is hier ook echt niet elke dag raak hoor

Ehhhhh, weet ik eigenlijk niet? Ik slik al maaaaanden geen pil meer he en ben een beetje vergeten hoe dat allemaal zat? Dus…geen antwoord helaas meis!

meestal als ik er 2 vergeet, dan neem ik ze nog snel, maar ja als ik er 4 vergeet, word ik al ongesteld… of voel ik het al aankomen,dan kan ik wel doorslikken maar word dan toch ongesteld, dus ik zou de rest dan nie meer nemen…

er staat in de bijsluiter: neem hem dan alsnog in zelfs als dat betekend dat je er 2 tegelijk moet nemen.
maar ik kwam er dan niet de volgende ochtend achter maar de avond ervoor maar wel langer dan 12 uur nadat ik hem had moeten innemen en vanwege het feit dat ik 1 van de lichtste pillen heb… zijn ze niet meer veilig dan.
heh joh gewoon rubbertjes kopen die heb je (merkte ik in de winkel) ineens in heeel veel verschillende vormen maten en smaken hahaha.
je hebt nu van die (misschien al jaren maargoed heb ze al jaren niet meer gekocht) condooms die zo filterdun zijn dat je het bijna niet merkt ofzoiets.
heb ze nog niet geprobeerd

Ik denk persoonlijk niet dat het kwaad kan om je strip af te maken ^^ als dan de menstruatie uitblijft kun je een test doen of ehm gewoon voor de zekerheid testen dan. Als je nu abrupt stopt met de strip heb je dubbel zoveel kans dat je het eind deze maand wel bent en er worden genoeg vrouwen zwanger door de strip heen en die maken hem dan ook af en naar mijn weten als je stopt zo snel je weet dat het wel zo is, dan is het vroeg genoeg.

och meis heb je griep? wat shit zeg!
ik ga ook weer de mist in
gisteren WEER de pil vergeten
wat is dat toch met ons hahaha.

lieverdje… ben je niet gewoon zoiezo zwanger? ja ik weet niet… ik gis ook maar wat?
enne bij mij is het idd drukte en chaos. vreselijk. ik moet echt beter voor mezelf zorgen hoor! vergeet echt alles, zelfs te eten overdag. en dan ineens krijgi k zo’n misselijk gevoel en denk ik: ohja… ik zal maar weer eens iets eten.
hmm…geen goed voorbeeld

hmm ik weet niet meis, mijn darmen reageerde namelijk wel heel heftig op de zwangerschap maargoed dat hoeft bij jou natuurlijk niet ook zo te zijn.
tja hoe is het met mij? haha niet zo lekker.
maar dat mail ik wel even

Gewijzigd door - MamavanRico op 22 Sep 2010 18:09:44

hahaha, dat zou zuur geweest zijn dan, maar je bent gelukkig ongesteld! ik nog niet
enne ik ben WEER de pil vergeten vanochtend. was de laatste van de strip, ik had het nog in mijn telefoon gezet als alarm, maar toen was ik rico aan het verschonen dus was het weer vergeten. ik heb m net dus ingenomen.
jeeeetje wat is dat toch!!! ik kan echt woedend op mezelf worden,
rijco weer vandaag: je mag het wel gewoon zeggen hoor als je een kleintje erbij wil
nou dat is het echt niet! ofja het zou heeel leuk zijn maar ook nu is het nog niet de tijd.
ik moet echt wat doen aan mijn geheugen of aan mijn chaos…
ik denk dat ik hem vanaf volgende mnd 's avonds inneem, en dat ik m gewoon bij mijn tandenborstel leg oid…
ik weet het ook niet.

@Inge, gewoon echt bij je tandenborstel leggen. Dat kan haast niet missen, want tanden poetsen doe je vast 2x per dag? Anders heeft zo’n pil natuurlijk 0,0 zin en voor je het weet kan er toch een kleintje komen he!

Ik ben het 1x vergeten … en nu verlies ik bruine afscheiding/lichte menstruatie. De klachten van een hevige menstruatie zijn er wel. Maar dit is de 1e keer na de zwangerschap. Wat moet ik nu? Pil blijven slikken… moet nog tot zaterdag of gewoon stoppen en volgende week maandag nieuwe strip beginnen?

Als ik 1 keer de pil vergeten ben, wat gelukkig zelden gebeurd. Dan lees ik altijd even de bijsluiter. Daarin staat precies wat ik moet doen als ik in de 1e week een keer vergeten ben, de 2e week, of de 3e week.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

ja dat is ij mij ook sandra maar het gaat echt helemaal nergens meer over bij mij
ik was dus 8 x de pil vergeten of 9 (ook dat ben ik vergeten) en ik slik nu de pil 1 week door.
ik heb gewoon doorbraakbloedingen, voel me echt heel erg beroerd en heb nu last van diarree… jeeeetje wat is dit toch?