Klimt uit zijn bedje en dus drama met naar bed gaa

Hallo Allemaal,

Rayhan is nu 19 maanden en sinds vorige week heeft hij ontdekt dat hij uit zijn bedje kan klimmen.
Het is nu dus drama om hem in bed te krijgen want als hij niet wilt klimt hij er gewoon vrolijk weer uit…
Daarbij als hij nu het s nachts wakker wordt klimt hij er ook vrolijk uit om vervolgens bij mama in bed te kruipen. (terwijl ik hem nooit bij mij in bed heb gelegd)…
Heeft er iemand hier ervaring mee?? En hebben jullie tips voor mij wat ik het beste nu kan doen?

Groetjes Germaine

ervaring heb ik niet maar volgens het bekende nanyprocedure zou je hem direct terug moeten leggen zonder een woord tegen hem te zeggen.
hij zal je een tijdje blijven uitproberen maar als je het volhoud zou de lol er redelijk snel vanaf moeten zijn.
ook zou je een stickersysteem kunnen maken en dan bij elke nacht dat hij in zijn eige bedje slaapt een ticker krijgt en bij 5 stickers een klein cadeautje.

klinkt makkelijk vandaar dat mijn zoon van 2,5 nog steeds bij mij in bed ligt hahaha dus zoals gezegd heb er zelf geen ervaring mee

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Hoi Germaine, Heef hij een slaapzak aan snachts of is hij net zo lenig met een slaapzak aan.
Jony van mij heeft het nooit gedaan gelukkig.
Succes met die boef!

Dank jullie wel voor de reacties…

Die nannyprocedure zal ik inderdaad eens proberen gewoon erin leggen zonder wat te zeggen! Maar met de stickers ik weet niet of hij dat al begrijpt omdat hij pas anderhalf is maar het is zeker het proberen waard.

Hij slaapt niet in een slaapzak, maar dat ga ik inderdaad ook eens proberen misschien dat het hem dan niet lukt!
Bedankt voor de tips…

zoals sje altijd zegt ze bergijpen het ook als je zegt morgen krijg je een koekje dat onthouden ze wel als je het iedere avond herhaald en iedere ochtend uitlegt waarom hij wel of geen sticker krijgt zou hij dat op den duur wel onrhouden.

mijn ervaring kinderen doen veel voor stickers en de beloning die daar aan hangt als ze een bepaald aantal stickers hebben

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Een vriendin van mij heeft een dochter die van een ledikant naar een kinderbed ging. Dus dat was feest!! Nu kon ze natuurlijk zo haar bed uit. ijn vriendin heeft toen een opvoedkundige gebeld en die gaf het volgende (en bekende) advies. De eerste keer terug in bed leggen en uitleggen dat dit niet mag. Vervolgens steeds terug leggen zonder iets te zeggen en geen aandacht geven. De eerste dagen kon het extremer gaan worden maar het moest dan na een paar dagen over zijn.
Mijn vriendin is de eerste avond tot 22.00 uur bezig geweest, maar… de volgende dag ging ze gelijk slapen en sinsdien is ze nooit haar bed meer uit gegaan!!! Wel schijnt het te zijn dat degene die haar naar bed bracht ook haar steeds moet terug leggen. Dus niet afwisselen. (waarom weet ik eigenlijk ook niet precies)

Je zal wat geduld moeten hebben maar na een dag of 2/3 moet het denk ik wel lukken. succes

quote:
zoals sje altijd zegt ze bergijpen het ook als je zegt morgen krijg je een koekje dat onthouden ze wel als je het iedere avond herhaald en iedere ochtend uitlegt waarom hij wel of geen sticker krijgt zou hij dat op den duur wel onrhouden.

Jij hebt goed opgelet!

Groetekes, Sje

Wat ik als tip heb, is (nog) niet uit eigen ervaring ( maar wie weet moet ik het binnenkort ook gaan oefenen als Minke in een peuterbedje gaat):
Mijn vriendin haar zoon had hetzelfde. Ze heeft ook ( professioneel) advies ingewonnen en de tip die zij kreeg was: inderdaad net als hierboven steeds terugleggen en daarbij zeggen ( dat is het enige verschil) “je moet nu in je bed blijven, je hoeft niet meteen te gaan slapen ,maar je moet wel in je bedje blijven”. En dat continu herhalen bij het terugleggen. Haar zoontje riep namelijk alleen maar “Ikke wil nog nie slapuuuhhh” vandaar. Maar lijkt dus erg op de tip die er al stond. Daarnaast kreeg hij een klein kadootje als hij in bed was gebleven de volgende dag. Het volgende kadootje kreeg hij dan als hij twee dagen niet uit bed kwam, daarna na drie dagen, etc.

Pff als ik dit lees wacht ik nog maar even met Minke

Dank jullie wel voor alle tips…
Het enige wat Rayhan ook nog doet is als i khem in bed leg dan zegt hij tegen mij zitten en wijst hij naar naast zijn bedje.
Oftewel hij wilt dat ik bij hem blijf zitten. Maar ja als ik dat doe dan gaat hij daar weer aan wennen.
Hebben jullie daar ook nog tips voor?

Ik zou er niet aan beginnen. Voor je het weet zit je elke avond een uur naast zijn bed en daar heb je vast geen trek in.
Ik zou duidelijk zeggen dat je nog een verhaaltje voorleest en dat hij dan moet gaan slapen en dat ook doen denk ik.

Niet aan beginnen inderdaad! Voor je het weet zit je hem op zijn 18e nog steeds in slaap te sussen! Hij is gewoon grenzen aan het verleggen. Niet in meegaan!

Hij moet zelf leren om in zijn eigen bedje te gaan slapen. Niet met toeschouwers erbij. Hij lacht zich helemaal suf als je erin zou trappen en inderdaad naast zijn bedje zou gaan zitten.

Groetekes, Sje

Tja bij ons werd er ook uit bed geklommen en toen is er rond 18 maanden een “groot bed” gekomen. Hier komt ze af en toe uit, maar is iig een stuk minder gevaarlijk, Nu ze wat ouder is. 2 jaar en bijna 3 maanden begrijpt ze me dus dan word er gezegd; als jij in bed blijft liggen blijft de deur open (dat wil ze graag) maar als je d’r uit komt doet mama de deur dicht, want dat is gevaarlijk. Werkt perfect!

@Sje: ja maar hij lacht zich waarschijnlijk ook helemaal suf als mama elke keer naar m toe rent om hem weer in bed te stoppen, hij maakt er gewoon een spelletje van en dat moet dus stoppen… alleen dat is in dit geval moeilijk want je kunt moeilijk niet je kind terug in bed stoppen en hem maar op de grond laten slapen haha gerum!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ja precies, dan lacht-ie zich ook suf. Het is dat dat klimmen gevaarlijk kan zijn en je toch elke keer wilt checken of hij niet met pijn naast het bedje ligt te huilen, anders is negeren de beste optie. Het is een wat-is-wijsheid-verhaal.

Groetekes, Sje

ja DAT is zo… maar ja hoe houdt je je kind in bed dan want terug klimmen zal niet echt een optie zijn

Over naar een peuterbed. Dat lijkt me de veiligste optie.

Groetekes, Sje

ja mij ook
(Heb je trouwens een mail gestuurd weet niet of je het gezien had)

Ja gezien, nog geen tijd gehad om te antwoorden. Strakjes.

Groetekes, Sje

oke

Jullie zeggen wel niet er naast gaan zitten, maar ik heb Madelon altijd in bed voorgelezen. In ieder geval zij lag in bed en ik ernaast. Verhaaltje uit mama weg.

enne als hij nog in een ledikantje slaapt zou ik sowieso een slaapzak proberen, want anders lukt het vandaag of morgen niet en maakt hij een flinke val. Of wat de andere zeggen geen ledikantje meer,

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers