Klimt uit zijn bedje en dus drama met naar bed gaa

Ja, tuurlijk, ernaast zitten om verhaaltje voor te lezen is natuurlijk geen probleem. Maar ernaast zitten omdat die kleine mop het gezellig vindt om in slaap te vallen terwijl jij naast dat bed zit te wachten, daar moet je niet aan beginnen.

Grote kans namelijk dat zo’n kleine mop nog lekker met je gaat liggen kletsen ook.

Dus je hebt “ernaast zitten” en “ernaast zitten”. Da’s een heel verschil!

Groetekes, Sje

even ter toevoeging: als het wel gaat om angst (haha ga ik weer)
dan is ernaast zitten juist wel goed
dan heeft hij/zij vertrouwen.
gewoon een stoel langs zn bed zetten zelf een boek lezen
paar dagen later zet je de stoel verder weg en uiteindelijk wup de kamer uit en in de gang met die stoel en de deur open… zo blijft je kind in je geloven en je vertrouwen.
maar dan alleen in angst situaties he.
want in uitprobeer fase komt calimero uit de kast

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Nou dames ik heb Rayhan om half 8 in bed gelegd met trappelzak… en na 3 kwartier flink huilen schreeuwen en heeeel zielig mama roepen ligt hij te slapen!!
En hij is er niet uit kunnen klimmen…
Hartelijk bedankt voor de tips!!!

helemaal top! goedzo!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Helemaal goed en morgen zal het waarschijnlijk geen 45 minuten meer gaan duren.

Nou hij klimt dankzij zijn slaapzak gelukkig niet meer uit het bedje.
Maar het huilen schreeuwen om mama is wel nog steeds gister zelfs een dik uur lang!!
Hoe weet ik dan of hij bang is of dat hij gewoon iemand bij zich wilt hebben??

Door zijn leeftijd weet je dat hij niet bang is maar dat hij er graag iemand bij wil hebben. Welkom in de peuterpuberteit!

Gewoon negeren. Op een gegeven moment realiseert-ie zich dat er met mama niet te sollen is en dat ze echt niet voor de gezelligheid erbij komt zitten. Mama heeft namelijk ook een eigen leven!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 20 May 2010 19:50:13