Klets op de billen

@Sandra1980 Nou ik hoop ook niet dat ik het beeld heb geschetst dat ik mijn kind sla! Ik heb haar 2 flinke tikken op haar billen gegeven maar wat mamavanrico ook zegt, dat vind ik nogal een verschil! Slaan zou ik nooit, maar dan ook echt nooit doen! Mijn maag draait al om bij het idee en ik vind dat kindjes van ouders die dat wel doen direct in bescherming genomen moeten worden door derden want dat is gewoon pure kindermishandeling! Hoop niet dat ik het beeld bij je geschetst heb mijn kind zoiets aan te doen.

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

@mama1980: ik denk dat Sandra doelde op het bericht van Melanie.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Nee mama1980 ik doelde idd op het bericht van Mellanie.

Stond er ook bij

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

oh ok, sorry dan heb ik dat niet goed begrepen. Wilde het toch even ’ rechtzetten’ voor het geval ik misschien verkeerd was overgekomen.

mama1980

Maakt niet uit hoor

Groetjes,
Sandra

Oei, een pittig onderwerp.

Ik vind het een daad van onmacht van de ouder. Er zijn prima andere methodes om een kind iets te leren of om aan te geven dat iets niet mag. Slaan mag niet! Is de boodschap wat ik mijn kinderen leer, daarbij past dan ook niet dat we ze zelf zouden slaan. Slaan vind ik respectloos, en zo gaan we hier niet met mekaar om wat mij betreft.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Precies Asje, dat vind ik ook. Het voelt zo hypocriet: je leert je kinderen dat slaan niet mag, maar zelf doe je het wel?

Als een tik geven/slaan de enige manier is waarop ze luisteren, dan heb je als ouder blijkbaar weinig alternatieven tot je beschikking, terwijl ze er wel zijn.

En je kan zeggen dat er een verschil zit tussen een tik geven en slaan, maar beide zijn schadelijk voor de ontwikkeling van je kind.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Voor ons geen optie, geen tik op de billen. heb misschien een keer of wat een tik op de vingers gegeven bij knijpen of proberen een mes te pakken ofzo, maar echt een corrigerende tik vind ik persoonlijk niet kunnen. Ik vind het ook vernederend voor een kind. Hoewel Nora nu zo af en toe het bloed onder mn nagels vandaan haalt, nog nooit zelfs maar aan gedacht een tik uit te delen.

Ik vind het een zwaktebod en het is niet de manier waarp wij met onze kinderen om willen gaan. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Lfs

Ik ben vroeger ook best weleens flink geslagen door mijn ouders en dat vond ik ook verschrikkelijk. Het gebeurde niet vaak, maar toch wel een paar keer. Zoiets zou ik zelf dus NOOIT doen. Als ik nu zie hoe mijn vader met name met mijn kinderen omgaat, zo ontzettend lief, snap ik niet waarom mijn zus en ik soms van hem een klap kregen? Zo ken ik hem niet meer? Zoiets komt bij ons dus echt niet voor!

Die tik op de billen bij Eva was ook een beetje zoals bij Rico, dat gebeurde na urenlang treiteren van haar kant en bewust stout zijn. Maar als ik haar standaard na 2 waarschuwingen een pets zou moeten geven, zou dat heel vaak gebeuren… Dan is het einde zoek en ben ik ook bang dat ze angstig wordt. Ik voel me ook schuldig ALS het gebeurd (2x denk ik) en zeg dat dan altijd tegen haar. Soms zegt ze trouwens dat iemand haar geslagen heeft, terwijl dat 100% zeker niet zo is. Laatst zei ze dat oma E. haar geslagen had. Nou ECHT NIET! Dat zouden beide oma’s nooooooit doen! Ze lachte wel toen ze het zei, maar het geeft wel aan hoe groot de impact van slaan kan zijn.

Groetjes Rainbow

Melanie zegt trouwens wel ‘als mijn grens bereikt is geef ik na 2/3x een tik’. Ik maak uit haar bericht op dat dat dus NIET standaard is…Toch?

Groetjes Rainbow

quote:

En je kan zeggen dat er een verschil zit tussen een tik geven en slaan, maar beide zijn schadelijk voor de ontwikkeling van je kind.

Groetjes,
M

nou daar ben ik het niet mee eens, begrijp me niet verkeerd, ik ben er ook niet voor hoor, maar ik heb vroeger echt wel tikken gehad (corrigerende) en heb daar ook geen trauma of wat dan ook aan over gehouden. Vroeger werd het door meer mensen gedaan omdat ze toen dachten en vonden dat dat erbij hoorde, nou ik hoor er nu niemand over klagen dat ze geschaadt zijn omdat ze een tikje hebben gekregen vroeger. En als je hoort dat kinderen vroeger echt geslagen zijn, hoor je dat juist wel.

@Rainbow: nee dat zegt ze niet, maar als ik b.v. naar Rico kijk moet ik elke dag wel een keer 2 of 3 x iets zeggen, en dan geef ik m ook nog niet meteen een tik. ik denk dat elke peuter toch wel dagen heeft dat hij b.v. een week aan een stuk totaal niet luisterd hahaha. ja sorry maar rico heeft dat wel. maar ik heb hem er veel harder mee dan hetgeen af te pakken. Net b.v. had ie de hele bank onder staan krijten. ik zei dat hij dat krijtje NU af moest geven. deed ie niet. ook niet na 2 keer. dus pakte ik het zelf af en heb het weggelegd… moord en brand schreeuwen. Vervolgens heb ik hem een poetsdoek gegeven en gezegd dat ie het zelf kan afpoetsen. En nu? Nu is hij weer de goedheid zelve

Volgens mij word mijn bericht wel heel erg slecht in het daglicht gezet.sorry

Ik bedoelde ook echt dat als mn grenzen bereikt zijn… dus als ze ook echt heel verkeerd bezig zijn, en ik heb al 2/3x gewaarschuwd, dan krijgen ze een tik.
Ze krijgen niet zomaar na 3x waarschuwen een tik hoor… nee dan gaan ze op de gang, of Noah gaat naar zn slaapkamer.
Ik heb vroeger ook wel tik over mn vingers gekregen of voor de blote kont, en ben met kleren en al onder de koude douche gezet als ik in mn huilen bleef zitten,en ben op straat gezet als ik liever een andere mama wilde… nou ben er niet minder van geworden, en kan me er niks meer van herinneren!!

maar goed, een tik geven is niet goed, maar soms is het nodig (hier dan hè)

Liefs, Melanie

Sorry Mellanie. Ik heb het idd verkeerd gelezen, ik had uit je bericht begrepen dat je standaard na 2/3 keer waarschuwen al een tik gaf ipv naar de gang oid.

Groetjes,
Sandra

@Mel; ik had het ook verkeerd begrepen. sorry

Nou, ik begin er ook al een beetje spijt van te krijgen dat ik dit topic heb geopend, want het wordt idd helemaal uit zijn verband getrokken. Ik mag hopen dat hier idd geen mama’s zijn die hun kinderen slaan of dit nu regelmatig is of niet. Wat hier gebeurd is is dus idd 1 keer 2 petsen tegen de billen, met luier en broek etc aan en dus zeker niet regelmatig of standaard zoals bij sommigen van jullie is gebeurd helaas in de jeugd. Dat gaat dus over ouders die slaan of tikken gebruiken om dingen (af) te leren en dat zou ik persoonlijk ook nooit doen! Zoals ik al eerder zei, mijn maag draait al om als ik eraan denk. Zo’n hulpeloos wezentje die zich niet kan verweren, bah! Het wordt hier nu door een paar mama’s, of zelfs door Asje afgedaan alsof het een topic over mishandeling betreft! Kom op zeg, dat gaat wel te ver! Pittig onderwerp??? Ja, dat zou het idd zijn als het zo was zoals sommigen nu doen overkomen, maar uit schrik en onmacht je kind een tik voor zijn broek geven vind ik persoonlijk iets heel anders. Als dat al pittig is dan denk ik dat je bij 90% van de huishoudens oei! kan roepen.

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/hfhTp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - mama1980 op 14 Mar 2012 14:29:06

@Mama1980: daarom gaf ik ook aan dat er een verschil is tussen een tik en slaan, omdat ik er net als jou zo over denk dat dit om een corrigerende tik ging en dat nogal iets anders is, dus neem aan dat je niet op mij doelde nu

Nee hoor Mama 1980, ik begrijp volkomen hoe jij het bericht bedoelt. Zo bedoel ik het ook. Ik ’ sloeg’ Eva ook op haar broek (met luier) en dan gewoon een keer zo van: pats. Ok, niet goed, maar mishandeling…nee, dat is wel iets heeeeeel anders! Maak je niet druk hoor, ik denk dat wel duidelijk is hoe je het ziet! Niks aan de hand!

Groetjes Rainbow

idd mamavanrico, dat ging niet over jou.

mama1980

Streker nog, ik realiseer me ineens dat dat ook de reden is waarom ik me er in eerste instantie zo schuldig door voelde. Doordat tegenwoordig iedereen maar schijnt te denken dat het al mishandeling is als je nog maar op de verkeerde manier naar je kind kijkt of je stem verheft in de supermarkt etc etc. Aan de ene kant willen we allemaal dat onze kinderen netjes zijn en luisteren en dat wordt ook door anderen van ze verwacht, want als ze niet luisteren zul je ze wel geen goede opvoeding geven, maar aan de andere kant wordt je al raar aangekeken tegenwoordig als je je kind op zijn punt zet als ie bijvoorbeeld in diezelfde supermarkt een rek koekjes leeg trekt. En dan heb ik het niet over slaan, maar gewoon even duidelijk maken dat dat dus niet de bedoeling is en het hem/haar vervolgens zelf op laten ruimen. Nou, dan krijg je toch rare gezichten! Ohhhhh, moet dat kleine hummeltje nu al die pakken opruimen??? "(slechte moeder hoor je ze bijna denken) Zelfde verhaal dus met dit onderwerp, bijna iedereen heeft het wel eens gedaan om wat voor reden dan ook, maar als iemand het toegeeft doen we het geen een van allen! kom op…Ik ben vroeger gelukkig nooit geslagen door mijn ouders, maar ik kan me die ene ’ schop onder mijn kont’ toen ik mijn vaders nieuwe auto bekraste met steentjes ook nog heel goed herinneren! En ik begrijp hem nu nog ook. Wat had ie dan moeten zeggen. natuurlijk pedagigisch verantwoord: Dat mag je niet meer doen lieverd, foei, die auto kost papa maao 40.000 gulden! (toen de tijd nog haha)

mama1980

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/hfhTp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - mama1980 op 14 Mar 2012 14:50:38