Ik voel me een beetje schuldig en toch ook weer niet… Mijn dochter is een echte peuterpuber op het moment en ze doet dingen echt om haar grenzen op te zoeken. Zeg ik a doet zij b. Vraag ik of ze haar beker leeg wil drinken, gooit ze hem op de grond, Zeg ik dat ze nu echt moet gaan slapen, gaat ze expres nog meer en harder kletsen tegen haar knuffel, zeg ik in de supermarkt dat ze niet dat flesje uit het rek mag pakken, doet ze het natuurlijk juist en pats! kapot op de grond…grrrr… het hoort erbij, ik weet het, maar vandaag verloor ik echt mijn geduld en heb ik haar 2 flinke petsen tegen haar billen gegeven. Ze was met een buurmeisje kralen aan het rijgen (iets wat ze thuis niet krijgt juist omdat ik bang ben dat ze die nog in haar mond stopt) en ja hoor, ik zag ze richting mond verdwijnen. Ik zeg dus: Y kraaltjes niet in je mond doen aub, anders ruimen we ze op, dat is gevaarlijk. Stopt ze hem expres achter in haar keel. Nou, toen stikte ze zowat! Ik ben toen dus heel boos geworden en heb haar 2 flinke petsen tegen haar billen gegeven. Ze huilde heel hard en zei: mama mag niet slaan! Ik voelde me toen even heel slecht, maar eigenlijk ook weer niet. Mijn grens was echt bereikt en ik schrok me natuurlijk rot. Hoe denken jullie over een pets op de billen als peuterpubers echt niet willen luisteren en je zo aan het testen zijn? Ik weet dat ze zeggen dat het niet helpt etc etc, maar hier was ze er toch dusdanig van onder de indruk dat ik niet denk dat ze nog s zo’n kraaltje in haar keel propt. maargoed, leuk is anders natuurlijk. Het zal wel bij de leeftijd horen idd, maar ik vind er zo even weinig aan meer op het moment. Ik ben de hele dag aan het: nee dat mag niet-en, aan het afleiden en aan het straffen zowat en mijn dochter is vervelender met de minuut lijkt het wel. Hoe doorbreek je in godsnaam die cirkel… Positief benaderen werkt echt niet bij mevrouwtje, want het is een gehaaide en dan loopt ze echt over je heen! Waar ik ook zo gek van wordt is dat gejengel en gehuil om elke scheet! Heeft ze nooit gedaan maar nu! Echt om alles. Ze wordt zelfs huilend wakker voortaan. Gewoon om niks dus. pffff. wil iemand haar ff lenen een paar weekjes? Zo haha, heb weer ff mijn gal gespuugd.
Mama1980
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/hfhTp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>
Gewijzigd door - mama1980 op 10 Mar 2012 14:43:52