Kleintjes en tv

wat vinden jullie ervan dat baby’s ook tv zien?
Ik vraag dat omdat alyssa eigenlijk al tv kijkt, s’morgens naar de teletubbies en stukje van de tweenies, n e namiddag soms ook nna bumpa en de herhaling van teletubbies. Die vind dat erg prettig, die geluidjes en melodietjes, felle kleurtjes.

Nu ik weet dat men zegt dat tv niet goed is, dat kinderen er dom van worden en zo nog negatiefs. Maar bij ons staat de tv veel op ook al kijken we er niet naar gewoon het is een aanwezigheid geworden. staat wel stil ze niet dat het hier echt heel de dag volle bak is hoor.

Ik vraag me af of er andere kleintjes waren die tv zien of ben ik slecht bezig?

zie hier hoe ze ervan geniet: [URL=http://www.zippyvideos.com/5109330343563976/i3010008/][/URL]
ik hoop dat dit gelukt is

groetjes van Samya ,mama van Alyssa

Hey Samya,

Hier wordt ook tv gekeken hoor. Thomas wat eerder dan Robin. Robin heeft er gewoon geen interesse in. Thomas zat al vroeg voor de tv. Hooguit een half uurtje per dag, en dan natuurlijk wel iets speciaal voor kleintjes. (tik-tak ofzo) Hij werd er helemaal rustig van, Ik had hem dan altijd in de wipper.

Groetjes Charon,
mama van:
Thomas (3)
en Robin (1)

Manon kijkt ook af en toe.

Ook Bumba, tweenies of sesamstraat.

Tessie

Daar heb ik eigenlijk ook nog nooit bij stil gestaan.
de tv staat hier ook de hele dag aan, de een heeft de hele dag de radio en ik de tv.
Meestal staat hij op TMF maar als Ruben beneden is zet ik hem vaak op een tekenfilmpje.
Maar vaak kijkt hij er niet eens naar, veel te druk met zijn speelgoed.

Meestal een kwartiertje voor hij op bed gaat zet ik hem even op de bank naast me en gaan we samen nog even iets zien, want als ik hem meteen op bed leg na intensief spelen wil hij niet slapen, dan is hij nog zo druk.
en na even rustig met mamy tv gekeken te hebben kan ik hem zo wegleggen.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

hai samya
ik weet het eigenlijk niet…ze kijkt nu nog helemaal niet!!
maar ik moet nog even uitvogelen hoe of wat!!
je moet je eigen gevoel volgen wat lijkt jou het betse!!
inderdaad ik zou wel iets laten kijken waar ze iets aan hebben!!
ik zou bijvb…niet van die schiettekenfilms laten kijken daar wordt ik al bijna bang van!! maar inderdaad tiktak ofzo!!
ik heb nog nooit gehoord dat ze er dom van worden ofzo!!
lieve groet van Janneke en Hannah

volgens mij is tik tak zelfs leerzaam. (en als ze ouder zijn, dora:daar leren ze zelfs al engels)

Groetjes Charon,
mama van:
Thomas (3)
en Robin (1)

Die van mij is even helemaal stil als hij het molodietje van bob de bouwer hoort.
Zo irritant!!! maar ach hij lijkt het leuk te vinden.

Manon moet altijd erg lachen als in Bumba de klappende kindjes tevoorschijn komen.
Ze lacht net als de teletubbiesbaby…zo schattig.
Alleen daarom zet ik haar al voor bumba om zelf te genieten!

Tessie

ik ben blij dat er nog anderen zijn die zo jong tv zien.

charon, alyssa zit smorgens ook in haar wippertje, relax zoals wij zeggen.

mj van mij in de namiddag dan zet ik ze even naast mij en kijken we samen en praat ik over wat ze ziet, lekker gezellig, ze zeggen ook dat tv zien voor het slapen ook voor teveel prikkeling voor het kind zorgt zodat ze ook mindergoed slapen, ik weet niet of het waar is maar ik dacht dat ik dat gezien had op tv ergens. Nu voor het slapen speelt ze ook niet meer want het spelen badje eten en slapen.

Janneke: ik volg mijn gevoel hoor en ik doe wat ik het BETSE (hihi)denk te zijn.
zoals charon zegt vind ik het ook educatief. maar ik heb nog niet veel gelezen over baby’s die een bepaalde programma zien en ik dacht al dat ik de enige was die haar tv liet zien.

mj ja alyssa is ook stil en gefixeert! ook al ga ik in haar zicht gaat ze schuin om toch te kunnen zien! hehe en het liedje van teletubbies herkent ze onmiddelijk!!

quote:
Ze lacht net als de teletubbiesbaby..zo schattig.
ik weet wat je bedoel dat doet ze ook hoor!!en als er bezoek is dan zit zij tv te zien en wij allemaal naar haar hoe ze lacht en reageerd, lief!

hwy samya,
diantha kijkt ook tv hoor,
zal wel niet pedagogisch verantwoord zijn, maar ze vindt het leuk.
teletubbies kijkt ze echt naar, bumba heeft een leuk liedje en leuke geluidjes en tweenies leuke liedjes.
alleen de teletubbies kijkt ze echt helemaal, met open mond, soms heel hard lachen en mee hupsen.
zolang ze niet heel de dag voor de tv zitten, moet het kunnen vindt ik.
enne…als ze even niets anders leuk vindt, zet ik een dvdtje op van de tubbies.
oeiii!!

Groetjes Christa, mama van

quote:
zet ik een dvdtje op van de tubbies. oeiii!!

aha! je brainwasht (kweet niet hoe het juist is) haar!!
nene, ik heb er ook al aan gedacht om er een te halen , omdat in het weekend anders is op tv, en ze is het gewoon om vooral s’morgens tubbies te zien.

quote:
Ieder kind is natuurlijk verschillend met hoe het op alle prikkels reageert, maar teletubbies of bumba lijkt mij niet verkeerd, en zelf heb je weer even je handen vrij om snel iets te doen. Dus lekker tv kijken hoor!!!

daar heb je wel gelijk in hibbe!

weer een reden waarom ik blij ben dat ik nu leef, en niet vroeger toen er nog nauwelijks/geen tv’s waren…

Groetjes Charon,
mama van:
Thomas (3)
en Robin (1)

quote:

mj van mij in de namiddag dan zet ik ze even naast mij en kijken we samen en praat ik over wat ze ziet, lekker gezellig, ze zeggen ook dat tv zien voor het slapen ook voor teveel prikkeling voor het kind zorgt zodat ze ook mindergoed slapen, ik weet niet of het waar is maar ik dacht dat ik dat gezien had op tv ergens. Nu voor het slapen speelt ze ook niet meer want het spelen badje eten en slapen.

En zo zie je maar dat iedereen weet anders op de tv reageert, Ruben begint altijd in zijn oogjes te wrijven hij word er dus duidelijk moe van en ik zelf?! eigenlijk ook wel

quote:
weer een reden waarom ik blij ben dat ik nu leef, en niet vroeger toen er nog nauwelijks/geen tv's waren...

hihihihi ja ik benook blij!

quote:
hij word er dus duidelijk moe van en ik zelf?! eigenlijk ook wel

dan kunnen jullie samen een dutje gaan doen!

hahahaha ja precies!!! zzzzzzzzzzzzz

Kaya lag gisteren op de grond met haar babygym te spelen en ging op een gegeven moment huilen omdat ze de TV niet kon zien
Tsja…

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

hihihi
die weten wel wat ze leuk vinden hoe klein ze ook mogen zijn!

Bij ons thuis staat 's morgen even de tv aan en 's avonds rond sesamstraat.
Verder eigenlijk niet.
Maar bij de oppas heb ik soms het gevoel dat de tv heel de dag aanstaat.
Soms kan tv ook helpen hoor bij de ontwikkeling van een kind, maar dan moet je wel gericht kijken denk ik!

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)
.

quote:
gericht kijken

dat is percies verwoord hoe het moet zijn!