Ik erger me echt groen en geel aan de vermelde kledingmaten… Danique had nieuwe rompertjes nodig, had er nog maar een paar die ze echt goed paste. Dus, ik zaterdag naar de Hans textiel, en heb 2 schattige nieuwe rompertjes voor der gekocht. Maatje 74-80. Aangezien ze bij de laatste meting bij het cb 76,5 centimeter was, moet dit kunnen toch? Zal ik haar net, na het wassen, een van de nieuwe rompertjes aantrekken… VEEL te groot!! Er kon haast nog wel een Danique bij in. Wat superirritant is dat zeg, ik merk het wel vaker. De kleertjes bij de zeeman vallen ook vaak heel anders dan er op het labeltje staat. Dus nu heb ik nog steeds geen goed passende rompertjes… Arghh!
Kledingmaten
Ik weet het heel irritant. Ik moet zeggen ben inmiddels aardig goed geworden in weten welke winkels groot vallen en welke klein net als merken. Hema is hier voor de rompers Die zijn bijna altijd wel goed. En de rest koop ik her en der en sommige dingen past ze al en andere totaal niet dus daar wachten we dan weer even mee. Maar heel irritant. Net als de verkoopsters overigens die altijd precies weten welke maat je kind draagt aan de hand van de leeftijd. Morgen heeft heel lang een maat achter gelopen zeg maar. En dat snapte ze maar niet want hun scheemaatje was altijd correct. Joh mens steek dat schema waar de zon niet schijnt…
Groetjes,
Michèle
Ja, heel irritant is dat. Maar net als Michelle weet je op een gegeven moment wel waar je wat moet kopen. Rompers koop ik altijd bij de C&A, want die hebben 1 maat per romper en die zitten altijd heel goed. Dat vind ik vervelend van bijvoorbeeld Hema. Die hebben dan 74/80 of 86/92 en nooit gewoon alleen maat 80. Verder koop ik kleding in verschillende winkels, maar eigenlijk nooit meer bij Hans Textiel. Heb dat 2 keer gedaan en telkens als ik daar wat koop past het voor geen meter bij Tim. Iedere keer veel te groot en als hij het eindelijk aan kan zit het ook niet mooi.
Groetjes,
Sandra
Bij C&A vind ik het hoofdgat altijd zo klein. Morgan is daar altijd binnen nog time uit. Hema valt overigens best groot en Zeeman ook. H&M is wisselend, waar het gemaakt is zeg maar en Prenatal is altijd zo te klein. Dat moet je echt een maat groter kopen. Villa Happ valt meestal smal rond de middel dus ook een maatje groter.
Groetjes,
Michèle
Nou, ik ben daar dus nog niet helemaal achter gekomen… De meeste kleertjes die ik voor Danique heb, heb ik gekregen van vriendinnen met grotere kindjes. Dus ik heb nog niet zoveel kunnen kopen. De vorige keer dat ik rompertjes haalde bij Hans, zaten ze echt perfect. Maar tis nu hopeloos… Het is trouwens beter dat het iets te groot valt dan te klein, want dan kunnen ze er nog in groeien. Als het gelijk te klein valt, kan je het terugbrengen… En als er iets is wat ik vervelend vindt is dat het wel! Heb je eindelijk iets leuks, past het niet… En vaak als je het dan terug wilt brengen is het weer niet in een grotere maat!
En inderdaad, schemaatjes… Pfhoeh, Danique is altijd klein geweest, en is nu de lengte in geschoten, dus loop hier echt te klungelen.
ik herken het haha.
Ik had gisteren rico’s winterkleding uitgezocht en in de kast gehangen. de Zomerkleding had ik in een vuilniszak en doos gestopt.
maar toen bleek dus dat een broek maatje 80 niet meer bij rico paste, terwijl hij net op 74 zit in broekmaat van b.v. hema wat meestal wel goed zit.
hetzelfde met c&a, daar had ik rompertjes gekocht maar die paste dan NET nog een maatje 74/80.
Zeeman koop ik opzich ook best veel.
ik vind die toch best redelijk kloppen bij rico.
want ik kijk niet zozeer naar zn lengte, ik bouw gewoon de kledingmaten op, als 68 te klein is ga ik over op 74 en dan met alles
behalve met rompertjes die zit dan net iets hoger 74/80 dus of gewoon 80.
rico past zelfs van disney nog een rompertje maat 68! van winnie the pooh en teigetje geloof ik. geloof dat die bij prenatal was gekocht maar dat weet ik niet zeker. kan ook goed bij de c&a zijn daar verkopen ze hier ook veel van poohbeer enzo.
enfin… hij heeft nu een compleet nieuwe collectie in zn kast hangen.
en dat is altijd wel leuk toch?
hij heeft ook een spijkertuinpak maat 74. ik moet alleen even kijken hoe die past als hij schoenen aanheeft en in de wandelwagen zit, want daar merk ik vaak aan dat kleding bij hem te klein is (broeken dan) omdat ik wel vind dat die broeken iets over zn schoentjes moeten komen, omdat hij anders koude beentjes krijgt.
het punt is alleen dat rico vaak schommelt met shirtjes en broekjes.
Hiermee bedoel ik dat eerst toen hij maat 68 zet hij op shirt maat 74 zat. maar bij sommige winkels zijn de maten anders dus dan is het weer andersom.
echt irritant.
maargoed nu met de kleding die ik heb voor m, zit hij zowel met broekmaat en trui maat op 74.
jasjes maat 74 of 80.
Ik loop ook tegen dat probleem aan! Verschrikkelijk vind ik het …
Het is tegenwoordig zelfs zo erg, dat ik gewoon 100x twijfel of ik iets wel kan kopen omdat k het zonde vind als het te groot is of te klein!
Maargoed, rompertjes van bambino (kruitvat) zitten over het algemeen eigenlijk altijd wel goed! Moet ik wel zeggen dat ik altijd een maat groter koop, omdat ik rompers meestal gewoon in de droger gooi … ( ben ik aan het afleren, is gemakzucht )
Maar met broekjes & truitjes vind k het af&toe ook zo gehannis …
Maat 80 van broek is weer veelste lang, terwijl maat 74 vind ik bij het buikje weer wat te krap zitten, dusja zo ook met shirts, die koop ik altijd wel een maat groter, want vind wel fijn als ze lekker over zn pamperkontj vallen, anders is het zo koud allemaal! Maargoed, inmiddels heb ik ook wel de winkelmaten gevonden, al vind ik dat ik met winterkleren weer opnieuw moet oriënteren omdat die kleren ook allemaal een stuk dikker zijn! haha …
Volgens mij blijven wij moeders nog wel even tegen dat probleem aanlopen!
Nayaro - Danil / 14 September 2008
Ja, daar ben ik ook bang voor.
Bij Seth valt de h&m meestal best groot, terwijl zara weer klein valt.
Hij heeft nu maat 74, maar voor een broekje is hij dan eigenlijk weer veel te groot rond de middel.
Van c&a heeft hij een shirtje maat 80, die hij goed past (vind wel de mouwtjes wat smal), en van de zara heeft hij een trui die hij zelfs in maat 86.
Ook hebben we een spencer, in mat 68, die nog veel te groot is…
Snap jij het nog…
Ik hou het in de winkel meestal gewoon even omhoog, en probeer het o in te schatten!
Liefs, Anne
@lalala : ohja die tijd had rico in de maatjes 62.
dan was de lengte wel goed maar rond zijn middel niet.
je hebt speciale broekjes waar zo’n soort elastiek in zit met gaatjes (opening voor een knoopje) en er zit binnen in dan ook een knoop zodat je het broekje strakker of losser kunt doen. dat was toen voor ons echt een uitkomst
Ja die broeken zijn ideaal, alleen niet elke winkel heeft die Inge. Hema overigens wel. En daar haal ik dan ook Morgan der spijkerbroekjes
Groetjes,
Michèle
Ik heb een hele handige mama, en die zet zelf in de broekjes van dat elastiek met knoopjes. Heb ik dan wel weer een miskoop gedaan welke veel te groot uit valt, dan kan zij het gelukkig aanpassen. Ideaal zo’n (o)ma
Ik heb Danique nu in een rompertje maatje 62, die valt dus weer heel groot… Heel apart. Zal haar kasten ook eens opruimen, heb er zoveel spulletjes bij zitten die ze al niet meer past. Gek hè, dat haar kasten haar uitpuilen. En dan inderdaad het winterspul er maar wat in.
Ben vorige week wezen kijken voor een lekkere warme trui voor der, maar die zijn er niet zoveel te krijgen. En als ze er zijn, vind ik ze nog vrij prijzig. Straks maar eens even kijken op internet, of er iets betaalbaars bij zit. Maar jah, dan heb je nog steeds het probleem met de maten. En dan kan je het dus niet even uitspreiden om te kijken hoe groot het is…
Als ik de stad in ga neem ik iets mee waarvan ik weet dat Jurian dat goed past en leg ik het op elkaar om te meten. Want geloof me … in de winkel passen met zo’n kleintje is drama.
Bij de C&A hebben ze leuke truien en bij de H&M online ook. (oei is dit reclame?)
Hihi… Als het maar niet voor je eigen winkelketen is toch…?
Ben gelijk even wezen kijken, maar vond op de site van bonprix ook een leuk joggingspakje…! Vraag ik me alleen af, wat doe je daar nou onder? Danique heeft nu de rompertjes met lange mouwen al aan, en dan lijkt mij het een beetje overdreven om dan nog een shirtje eronder te doen, en dan het joggingvestje er nog overheen… Toch? En jah, welke maat zullen we eens doen… ze is nu 76,5 cm dus dan toch maar 74? Of toch maar 80… twijfel
quote:
Hihi... Als het maar niet voor je eigen winkelketen is toch..?Ben gelijk even wezen kijken, maar vond op de site van bonprix ook een leuk joggingspakje…! Vraag ik me alleen af, wat doe je daar nou onder? Danique heeft nu de rompertjes met lange mouwen al aan, en dan lijkt mij het een beetje overdreven om dan nog een shirtje eronder te doen, en dan het joggingvestje er nog overheen… Toch? En jah, welke maat zullen we eens doen… ze is nu 76,5 cm dus dan toch maar 74? Of toch maar 80… twijfel
Ik doe gewoon een romper met lange mouwen en dan dat jogging vest erover en dan wel dicht. Das voldoende. En ik zou voor 80 gaan, dan kan ze er wat langer mee doen. als ze al 76 cm dan is ze al langer dan 74 cm want daar baseren ze de maten op dus altijd de maat nemen die daarna komt. En als je het idee hebt dat het klein valt dan gewoon nog een maatje groter nemen.
Groetjes,
Michèle
Dat vind ik ook altijd lastig … wat doe je nu aan. Romper lange mouw / korte mouw. Vest / blousse. shirt / of niet…
Ik ben zelf kouwkleum … maar Jurian volgens mij niet. Ik voel als ik twijfel regelmatig even in zijn nekje en als die warm is moet het volgens mij goed zijn.
Jurian heeft regelmatig een romper met korte mouwen aan, dan shirt + blousse of vest.
rijco zei vandaag heel wijs: trek hem aan wat je zelf ook aandoet.
zoiezo een romper met lange mouwen, maar verder hetzelfde als wij.
dus gewoon een warm broekje, en een lekkere trui
als het onder de 10 graden is een dikkere trui en boven de 10 graden een vestje.
en natuurlijk sokken en schoentjes/slofjes
Seth heeft alleen nog rompers aan met korte mouwen, en dan een trui, of een blouse en een trui, of een joggingspak.
@mamadanique: ik zou de grote nemen, een joggingspakje mag wel een beetje slobberen.
Die broekjes hebben we ja, met elastiek!
Ik trek hem zo strak mogelijk aan, haha, zit best een beetje gek, maar anders kan het niet
Ach ja, het blijft lastig, maar liever iets te groot, dan iets te klien, of precies pas!
Liefs, Anne
Bij de v&d hebben ze ook wel veel leuke warmere truitjes voor meiden, heb ik zelf vorige week ook even ingeslagen. Valt redelijk groot, de v&d.
liefs
quote:
Ik ben zelf kouwkleum ... maar Jurian volgens mij niet. Ik voel als ik twijfel regelmatig even in zijn nekje en als die warm is moet het volgens mij goed zijn.
Dat zegt hier nou weer helemaal niks mini-boy. Morgan der nek kan warm aanvoelen maar toch kan ze het koud hebben das echt koukleum eerste klas
Groetjes,
Michèle
Tim zit nu sinds een maandje ofzo in maat 86, maar ik heb allemaal mouwloze rompers gekocht of rompers met een korte mouw. Zelf doe ik ook geen hempje met lange mouwen onder mijn kleding, dus waarom bij die kleintjes wel. Vind het zo warm om een romper met lange mouwen aan te trekken en dan nog een trui met lange mouwen erover heen.
Groetjes,
Sandra