Hoi allemaal,
Ben ik weer eens! Ik heb al een eerder topic geopend over doorslapen, wat niet wilde lukken bij onze zoon van nu 4 maanden en 1 week. Nu lukt het nog steeds niet (grrrrrr), maar het tijdstip is wat naar achteren verschoven. Meneertje wordt nu rond half 5 / 5 uur wakker in plaats van rond 3 / 4 uur. Op zich hartstikke fijn, maar hij is dan wel klaarwakker! Een speentje wil dan ook niet meer lukken; hij wil 'm niet pakken. Dan geven we maar een klein flesje, maar over het algemeen helpt dat niet meer en blijft hij onrustig in zijn bed.
Hebben jullie hier ervaring mee? Wat doen jullie? Gelijk wanneer hij wakker is de 1e grote fles geven? Maar dan kom ik de rest van de dag niet meer uit met 5 voedingen. Hij gaat over het algemeen rond 18.30/19.00 uur naar bed toe, direct na zijn flesje. Dan slaapt hij tot 22.30, halen we hem uit bed voor de laatste fles, over het algemeen drinkt hij die slapende, en dan begint de nacht weer, waar hij dus vroeg wakker wordt! Wat is wijsheid? Hem 's avonds langer wakker laten? Nee, toch? Een kindje hoort toch gewoon te slapen rond 19.00 uur? Of echt superwakker maken om 22.30 uur? Nu wordt hij een beetje wakker, maar zodra de fles in zijn mond gaat, is hij weer slapende (maar drinkt wel).
Van het CB had ik gehoord dat we in elke fles van de dag rijstebloem konden doen, maar dat was al heel snel geen succes. Paar keer hard huilen, alsof hij last had van zijn buikje. Overdag dus geen rijstebloem meer, maar nog wel in zijn laatste twee flessen wat. Vandaag maar eens 3 scheppen in de 22.30 uur fles proberen. Dus rijstebloem is ook niet echt de oplossing!
Help!