Kindje wakker houden?

Hoi hoi…

Nou hier wordt flink aan het schema gewerkt van ons ventje. Hij mag al poosje fruit en groente. Maar dat was hele tijd drama… nu gaan we doorzetten. Bij 7 maanden is het wél belangrijk dat ze het krijgen. En fruit gaat nu erg goed! Lekker vers en smullen maar. Vandaag voor eerst groente op … ging redelijk (4 happen).

Maar nu is mijn vraag: Hoe zorg je ervoor dat je je kindje niet meer wakker hoef te maken voor de laatste voeding? Nu is het elke keer zo dat hij om 19.00 uur zo moe is en hij dan té moe is voor de fles en ophouden ook geen optie meer is. Maar hij moet nog wel een fles… snap je? Hoe deden jullie dit?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Waarom geef je hem die laatste voeding niet om 19.00 dan?

Groetekes, Sje

Hoi Mini boy…

Ik moet Sje gelijk geven!
wij hebben met het ziek zijn van Aaron hem niet meer wakker gemaakt voor de fles van 21.00 en geven hem nu voortaan om half 5 / 5 uur groenten en danoontje en rond half 7 een fles (maar die pakt hij niet helemaal af en toe) maar dan weet ik dat hij hem niet pakt omdat hij vol zit.
dan naar bed en smorgens om 7 uur krijgt hij weer de 1e fles en dat gaat goed (afkloppen) vaak pakt hij de 1e fles niet eens helemaal dus honger heeft hij smorgens niet!
Ik zou net als Sje zegt de fles om 7 uur geven…Jurian schilt maar een paar dagen met Aaron en die kan het ook en weegt minder als jou boy!

Succes!

Danielle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ok…

ja ik wilde dat niet doen omdat ik dacht dat hij dan té moe zou zijn om zijn fles leeg te drinken. En het dan weer een te lange rit is tot de volgende ochtend 8 uur…

Misschien gewoon eens proberen?! alleen moet hij dan wel zijn groente goed eten … anders krijgt hij te weinig.

Danielle… geef jij nog steeds 4 flessen of nu 3? wij gaan net als Sandra die fles van 16.00 vervangen voor water/diksap oid met een koekje. Was effe nieuwschierig hoe jij dit deed omdat jouw manneke ook in diezelfde leeftijd zit…

Gewoon uitproberen. Hij heeft er de leeftijd voor om niet al te laat zijn laatste fles te krijgen.

Groetekes, Sje

Ik zou het inderdaad gewoon proberen. Zou lekker zijn als het lukt, ook voor Jurian. Hoeft hij niet meer wakker te worden als hij net een paar uurtjes slaapt.

Groetjes,
Sandra

Hoi Mini boy…

Aarom krijgt sinds 3 dagen om 3 uur geen fles meer maar 2 ligas gedrenkt in diksap met water zo’n120 cc en dan doe ik het in een flesje en hij drinkt het zo leeg.
Dus die fles is er ook want hij pakte hem niet meer, en dit smult hij zo naar binnen…vind je het gek 2 koeken!
Misschien vinden anderen dat wel veel maar Aaron is niet dik en hij is klein dus ik vind dat hij dat mag hebben en dan tusen half 5 - 5 uur groenten en danoontje en dan om half 7 fles.
Maar hij krijgt wel smorgens om 7 uur de eerste fles want dan is hij uit zichzelf al wakker.

Gr, Danielle

oh super danielle dat het zo goed gaat! Wat leuk idee dat drinken… waar haal je al die ideetjes vandaan joh! Maar hier probeerde ik water … vind meneer vreselijk vies. Moet echt smaakje aan anders wil hij het niet…! En ons ventje is wel aan de maat hoor (bijna 9 kilo en 72 cm) dus niet teveel snoep/koek denk …

quote:
oh super danielle dat het zo goed gaat! Wat leuk idee dat drinken... waar haal je al die ideetjes vandaan joh! Maar hier probeerde ik water ... vind meneer vreselijk vies. Moet echt smaakje aan anders wil hij het niet...! En ons ventje is wel aan de maat hoor (bijna 9 kilo en 72 cm) dus niet teveel snoep/koek denk ...

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090127/Hnj4.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/AbaBp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Dan kan hij vast wel zonder die laatste voeding
Gewoon het avondeten wat meer doen, eventueel aangevuld met een flesje.
(flesje, niet een complete voeding natuurlijk)
Dan houdt hij het echt wel vol tot de volgende ochtend.
OK, kost je misschien 3 of 4 nachten dat je er op een onmogelijke tijd uit moet, maar daarna is hij echt wel gewend.

M.

Nou vandaag de stoute schoenen aangedaan en onze kleine de fles eerder gegeven. Moest hem om 16.00 uur wakker maken voor zijn voeding, daarna is hij lief gaan spelen en heb ik hem om 18.00 groente gegeven (ging al wat beterder dan gister) daarna was meneer nog niet moe en is weer lief gaan spelen met papa. Toen om 19.30 flesje gegeven en om 20 uur het bed in. Nu duimen dat hij heel de nacht slaapt …

ooh mini-boy dan zijn we samen stressed out op het moment over de nacht…ben echt helemaal van: oh shit wat moet ik in hemelsnaam doen als hij wakker wordt vanacht zonder doek kan m nie inbakeren moet ik m laten huilen…hellllp

kom op meis… het komt wel goed! weet je wat je ook kan doen als hij echt wakker wordt en niet meer wil slapen. Een omslagdoek strak om hem heen doen. Dan heeft hij toch dat geborgenen maar niet dat hele inbaker gedoe… dat maakt hem misschien ook rustig. Praat even tegen hem rustig … en laat hem dan toch maar poosje huilen. Hij kan zonder voeding dat heeft hij al bewezen dus honger kan het niet zijn.

We duimen samen …

das lief
ja ik hoop het zo! en je hebt ook een punt, dat water geven had ik eerst ook gedaan maar we zitten in 2 topics over hetzelfde te praten zullen we het bij die andere topic houden even

nou weet een betere oplossing… we maken dat we in bed komen … want weet nooit wat de nacht gaat doen!!

ik kan nog niet! rico moet nog eten rond 23:15
maarre ben jij maar blij dat je kan gaan slapen gemeen!

En…Mini boy…

Hoe is het gegaan?

Gr, Danielle

joepie rico sliep door en bij jou ?? mini-boy?

quote:
joepie rico sliep door en bij jou ?? mini-boy?

Die slapen nog steeds als je het mij vraagt

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 04 Feb 2009 20:02:26

Morgan heeft ook doorgeslapen van 8 tot 5 uur en dat op 750 cc. Wat doet ze wel niet als ze gewoon 800 op heeft

Groetjes,

Michèle

haha … nee hoor we zijn wakker!

Jurian heeft tot half 8 vanmorgen geslapen … goed hé!! Moest vandaag werken én vanavond kon ik hele tijd niet inloggen dus vandaar deze late reactie! Hoelaat gaat jou mannetje naar bed Danielle?

Super dat Rico en Morgan het ook zo goed hebben gedaan…