Kinderstoel, voeding en huilen tegen mama vraagjes

even een aantal vragen om zoiezo wat op een rij te krijgen.
Allereerst de kinderstoel.
Rico heeft zo’n zwaar ouderwets ding van hout.
maar hij kan heel goed zelfstandig zitten maar in dat ding zit hij gewoon niet lekker, hij schuift telkens weer naar voor en dat zn rug dan niet recht meer in dat ding zit. ik dacht dat een kind zoiezo nog tot zn 5e jaar een aparte stoel nodig heeft voor aan tafel, dus is het logisch dat ik nu nadenk over een andere eetstoel, en deze maar bij mijn ouders neer te zetten voor als ie daar is.
maar ik wil dus zo’n stoel met in het midden van het zitvlak zo’n witte bult weet je wel, die b.v. ook in de cradle swing zit.
heb je die stoelen uberhoudt wel? of is dat zo’n meegroei stoeltje ofzo? dacht dat ik er wel ooit 1 gezien had maar weet dus niet van welk merk e.d.

Het voedingsvraagje.
ik zit een beetje te klooien met zijn voeding zoals jullie weten.
hij krijgt ook vandaag weer een paar stukjes brood van mij, dus delen samen maar een boterham. rico vind het ook prettigo p die manier zovan: eerlijk zullen we alles delen in ieder geval wil ik het zo doen totdat ik zeker weet dat het hem goed valt en dan wil ik gewoon een bordje pakken voor zijn eigen boterhammen dath ij ook leert dat wat van hem is van hem is en wat van mij is van mij.
ook liga heeft ie gisteren gehad, en het smaakte hem goed. hij heeft wel de hele dag gehuilt en gedaan…hopelijk nasleep van de sprong.
mijn vraag is eigenlijk ook, ik heb het idee dat het arme schaapje veelste veel honger lijdt. hij krijgt in principe ook opzich best weinig
7:00 uur 165 cc
10 uur 100 gr. fruit
11 uur a 11:30 165 cc (en vooraf een paar stukjes brood sinds nu)
15:00 uur 200 gr. fruit
17:30/18:00 uur 200 gr. maaltijd
19:30 180 cc pap

het punt is dat ik vind dat hij in de middag te weinig krijgt
ik bedoel, alleen maar 200 gram fruit om 3 uur, en eigenlijk vanaf 11:00 tot 18:00 verder niks ik vind het eigenlijk weinig dus en hij volgens mij ook…omdat hij altijd s’middags vervelend is, en vooral nu met zn sprong.
ook twijfel ik over de juiste dosis van zijn omeprazol (is nu 10 mg, maar goed vanaf 10 kg moet ie over naar 20 mg…en denk dat ie daar wel tegenaan zit)
wat kan ik nu het beste doen m.b.t zijn eten? iemand toevoegingen ofzo? hij mag nog geen yoghurt dus…

laatste vraag: hij huilt CONSTANT als hij mij ziet. in de zin van; al loop ik weg gaat hij huilen, en daarna gaat ie rustig spelen kom ik weer terug gaat hij weer huilen.
is dit nou gewoon omdat hij constant aandacht wil? het is ook de hele dag: mama. en niet alleen 1x MAMA nee echt op deze manier: mamamamamamama…mamamammamaa.MMAMAMAMAMAMA!!!

Hoi!
Kinderstoel: ik weet niet precies wat hij voor kinderstoel bedoelt. Dani heeft een meegroei kinderstoel van Tiamo. Prima ding met een eigen tafeltje. Dani schoof er ook in en dan zat hij ook niet helemaal recht. Ik heb dit opgelost met eenn stoelverkleiner. Die kan je in veel babyzaken kopen, bijvoorbeeld prenetal.

Eten: Dani krijgt inderdaad wel meer voeding dan Rico. Maar Dani is ook wel een behoorlijk eter. zijn schema is als volgt:

• Pap (gemaakt van 210 + 7 scheppen opvolgmelk en ongeveer 7 scheppen bambix)
  • Fruit (ik maak het tegenwoordig vers. En dan meestal wel een bordje vol met stukjes banaan/meloen/mango/geraspte appel ofzo)
    Slapen
  • ongeveer 1,5 broodje en water
  • ongeveer 1,5 uur later een flesje 210 + 7 scheppen
    Slapen
  • avondeten potje 8+
  • beetje fruit of yoghurt na het eten
  • flesje 210 + 7 scheppen.

ik wil nu wel die laatste fles wat gaat afbouwen qua hoeveelheid en dat hij iets meer yoghurt gaat krijgen. Rico mag dus geen yoghurt, maar je hebt ook toetjes van opvolgmelk gemaakt.
Maar je hebt het eigenlijk meer over de periode in de middag. Je zou zijn broodje/fles wat later kunnen geven. Zit nu best dicht op het fruit.
Als je denkt dat hij meer honger heeft zou je ook de middagfles wat kunnen verhogen?

Huilen: dit herken ik wel. Al is het bij Dani meer piepen. Dit is niet de hele dag hoor, maar vaak als hij mij dan ineens ziet of ik heb met hem gespeeld en ik loop even weg. Dan komt hij piepend achter mij aan. Vastgehouden worden wil hij dan eigenlijk ook niet, maar ik mag ook niet weg. Ik probeer het af en toe te negeren, want anders blijf ik bezig en er is niets aan de hand (maar dat is wel eens lastig hoor, want hij volgt me overal naar toe). Waarom hij die precies doet weet ik niet. Het is naar mijn idee geen verlatingsangst, want hij gaat het juist doen als hij me ziet. Als ik hem even laat (en soms is het echt huilen met tranen en al) dan gaat hij na een paar minuten vaak weer spelen. Vaak ook niet en dan loop ik even met hem rond of laat hem aan mijn handen lopen en dan naar een speeltje toe. Ga ik even samen met hem spelen en als hij weer druk aan het spelen is loop ik weg. Ik hoop eigenlijk wel dat deze fase binnenkort weer even weg is, want kan best vermoeiend zijn.
O ja wat ook nog wel eens helpt hier is hem in de box zetten. Dan gaat hij daar spelen.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Wij hebben een kinderstoel van chicco, daarbij zit een tafelblad waar ook zijn witte bult aan zit, dus ze kunnen niet naar beneden zakken. Die bult zit echter aan het tafelblad, dus als je zonder tafelblad wilt eten schiet je er niks mee op.

Qua voeding is het voor mij alweer even geleden tien maanden, maar als hij tevreden is en groeit lijkt er mij weinig aan de hand te zijn.
Je zou echter ook bambix of rijstebloem kunnen toevoegen aan de flessen melk. Kan zowel in de ochtend als de middag.

Qua huilen lijkt het mij niet dat hij voortdurend aandacht wil, want als je uit beeld bent dan speelt hij rustig. Als hij je ziet dan gaat hij huilen, een beetje moederhonger noemen wij dat, gewoon even bij je zijn of weten dat je er nog bent. En dat mamamamama is stemontwikkeling denk ik zo
Waarschijnlijk een van de dingen die hij kan zeggen en wil dat graag laten horen.
Ik neem het luchtig op, maar kan me voorstellen dat het soms is om gek van te worden, maar je moet maar denken alles gebeurd met een reden en gaat weer voorbij met de fase (sprongetje 11 maanden?!).

Hoop dat je er iets mee kunt,
Groet Vanessa

die kinderstoel weet ik ook niet nee.

Eten misschien kun je hem wat meer banaan geven in de middag dat vult wat meer. en ik weet niet wat ie nog meer mag hebben. Maar misschien ook iets dat ze woensdag aan kan kaarten.

Enne dat huilen Welkom naar de volgende sprong. Hier ook 1 die de hele dag bij je wilt zijn. Doodmoe wordt ik er soms van.

Groetjes,

Michèle

hoi
Ik zou als het kan en mag van zijn middag flesje een beetje pap maken zolang hij nog geen hele boterham mag eten, ik vind het ook weinig wat hij krijgt… en misschien de middag fles + brood nog een half uurtje later? of slaapt hij dan?
Dat aandacht vragen als hij je ziet… Doet Emma ook de laatate tijd, misschien hoort het bij de sprong? maar het is wel jammer. Zit ze net leif te speln, denk ik haaa rustig even mij kopje thee drinken, begint ze te mopperen!

Succes ermee

Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Heey,
Wij hebben een kinderstoel van Stokke, heel fijn (zonder blad), en deze stoel kan je zelfs als volwassene nog gebruiken, je kan hem helemaal mee laten groeien.
Nu hebben mijn ouders een kinderstoel van de ikea voor bij hun thuis voor hem gekocht. Deze is maar 20 euro, of zoiets, en hij zit er erg goed in!

Het eten: Hij eet ongeveer evenveel als Seth (nu is Sethgeen hele grote eter). Misschien zou je de flessen iets op kunnen hogen. En je zou ook iets meer fruit kunnen geven in de ochtend, dan de fles iets later, heb je ook al meer over de dag verdeeld.

En het huilen, tjaah… ook Seth is soms aan het jammeren. Hij kruipt ook vaak achter me aan door de kamer. Ik denk dat het vanzelf over gaat. en dat het een beetje aandacht vragen is

Liefs, Anne

Lilypie

hee meiden ik reageer later even op de andere adviezen maar heb net een andere kinderstoel besteld, wilde even jullie mening weten (maar ik vind m super! 104 euro zonder verzendkosten)
ik moet nog even dingen doen, want morgn gaan we naar het zwemparadijs met rico, zodat ie voor zn opname nog lekker heeft kunnen ontspannen, moet dus nog even wat dingen bijwerken omdat ik daar morgen geen tijd voor heb.
dit is de link van de stoel:

http://www.babystrefpunt.nl/online-web-shop/product_info.php?products_id=851
hopelijk vinden jullie m net zo stoer als wij

Ziet er zeker stoer uit!!!

Heel veel plezier morgen met zwemmen…enne sterkte daarna he!!

Ziet er stoer uit hoor helemaal geweldig.

Inge als je weet hoe het moet geef hem dan een lekkere massage liefst voor het slapen dan is ie helemaal relaxed.

Groetjes,

Michèle

Mijn vriendin heeft deze kinderstoel ook en is er helemaal blij mee.

Het is echt een hele handige stoel.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Stoere stoel hoor, lijkt erg veel op de stoel die wij hebben van Chicco!
Veel plezier met zwemmen morgen!

Groet Vanessa

oke michele, zal ik doen, ja ik weet wel hoe het moet, wrijf hem altijd in met body lotion na het badderen, en dan zorg ik dat mijn handen niet van zijn rug/borst e.d. afgaan maar elke keer mn linker hand dan rechter hand en weer terug e.d. hij vind dat ook altijd super fijn en gaat er echt vor liggen.

even nog over die voeding van m
ik heb het vandaag zo gedaan, zou dit beter zijn?

7:00 - 165 cc
09:45 - 100 gram friso fruit met medicatie.
toen ging hij om kwart over 10 slapen tot half 1. (nognooit zo gedaan en dit beviel hem en mij super!)
12:30 - 1 snee zonder korstjes met pathe en 50 cc opvolgmelk in een bekertje.
daarna gewandeld en boodschappen gedaan
15:00 uur, half potje fruit, 1 hele liga (hij eet hem zo super goed op!)
en 30 cc friso fruitdrankje
vanavond:
17:30/18:00 uur maaltijd
19:30 - 180 cc pap

sluit dit beter aan denk je?
verder zit hij prima op gewicht en lengte maar had het idee dat ie dus meer honger had. nu gaat het echt goed vandaag, ook geen krampjes tot nu toe van het brood eten.
het gekke is dat ie nu ook minder om me huilt…was misschien van de honger dan (schaam me kapot…maar ja heb al tig keer dit aangekaart of ie niet te weinig kreeg en antwoord was: hij groeit goed en komt goed aan dus het zal wel goed zijn…vandaar dat ik ervanuit ging dat het wel goed was… maar het schaapje had gewoon honger ofzo denk ik)

Over de kinderstoel: ja hij is echt stoer en ben er nu al blij mee.
deze gaat dan denk ik naar mn ouders ofzo want wij zijn daar ook regelmatig en waarom een nieuwe kopen als hij daar soms maar in hoeft toch.

Inderdaad inge en als je het hebt iets met lavendel, lavendelolie of zo. Dat onspant ook lekker.

Groetjes,

Michèle

Ik heb ook zo’n soort kinderstoel alleen ander merk en een heel stukje duurder goed dat ik hem heb gekregen hij is ideaal vooral ook omdat je hem in hoogte kunt verstellen. de mijne kun je ook kantelen zodat je wipstoel effect krijgt.

dylano zit qua leeftijd dicht bij dylano en die krijgt

210 +7 scheppen +5 lepels brinta
200 gram fruit
boterham +fles 165cc
diksap eventueel halve liga
200 gram avondeten +150 gr kwark of iets dergelijks

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Schema ziet er goed uit. Ik denk dat je zelfs nog wel wat meer melk zou kunnen geven bij het broodje. Dani krijgt zijn broodje eerst (met water) en meestal 1,5 uur later pas zijn melk. Daarna nog heel even spelen en dan gaat hij (met een lekker gevuld buikje) naar bed voor middagslaapje! Maar Dani krijgt vaak in de middag niets meer, dus de middagfles is laatste tot zijn warme maaltijd. Of hij moet vroeg op zijn, maar meestal is hij rond 16.30 wakker, dus een uur voor avondeten.

@Michelle: met Dylano bedoel je in die zin eerst Rico waarschijnlijk
en ja dat kan ook maar rico houdt zoveel vocht niet binnen dus helaas meoten we het verdelen. ja deze stoel was trouwens ook wat afgeprijst, die was eigenlijk rond de 140/150 euro maar goedi k vind TopMark een goed merk, ook zijn campingbedje heb ik van dat merk.
eigenlijk wilde ik die Chicco stoel maar die kleur vond ik niks die ik gevonden had dus had ik deze maar genomen.
papa wilde trouwens zwart haha ik ging eerder voor zilver maar goed ik mocht de stoel al uitzoeken dan hij de kleur

@Saro: ja ook ik vind dat hij wat meer melk mag bij zijn boterham maar hij deed al moeilijk met de laatste slokjes van de 50 cc dus denk niet dat ie dat nog meer pikt…zoiezo niet uit een beker, misschien wel uit zijn fles maar opzich moet hij onderhand leren uit een beker te drinken wat overigens heel goed gaat maar op den duur zit hij gewoon vol. en daarbij brood vult ontzettend, dus die 50 cc kan voor zijn maag gewoon teveel zijn ivm zn reflux enzo en we weten ook niet wat er nog meer scheelt…en als hij TE veel kwa vocht binnen krijgt of TE vol zit van het eten spuugt hij alles weer uit en dat willen we dus ook niet

Is dit schema vandaag goed gegaan? en heeft hij minder gehuild? allebei de vragen ja niets veranderen dan heeft hij geen honger

Liefs Michelle

het schema is goedgegaan michelle,
maar ook zijn slaapschema was iets anders vandaag dus ik weet niet of hij minder huilde omdat hij anders heeft gegeten dan normaal of omdat zijn slaapschema echt SUPER was vandaag.

normaal slaapt hij na 7 uur nog even tot 10, tenzij hij pas om 8 uur wakker wordt wat ook wel is voorkomt.
nu werd hij om 10 voor half 8 wakker. heb m 165 cc gegeven en terug op bed gelegd. Hij wilde niet meer slapen dus eruit gehaald.
om 10 uur heeft ie fruit gegeten, en daarna was ie wat jengelig. heb hem toen gewoon op bed gelegd. ging super hij heeft 10 minuten gemijmert maar ging toen slapen. hij sliep tot half 1!!! (normaal krijgt hij om 11 uur zn 2e fles) dus had m toen een snee brood gegeven en 50 cc opvolgmelk uit een oefenbeker, die hij goed opdronk op de laatste 10 cc na, want toen zat ie echt onderuigezakt in zijn eetstoel zovan : PFFFFF zit vol.
toen is ie flink gbezig geweest met spelen en heeft zichzelf goed vermaakt. daarna boodschappen gedaan en om 3 uur had hij een half potje fruit gegeten en een hele liga opgeknauwt haha ja hij deed het super! voor jullie misschien heel normaal maar rico heeft al zeker 5 mnd geen liga meer gehad vanwege die “nog onbekende allergieen” en toen hij het nog wel kreeg sabbelde hij er een beetje aan en kokte de helft van de tijd van de stukjes die in zn keel kwamen.
nu at hij gewon echt, met zn tanden stukjes eraf bijten en kauwn ook echt he haha het was prachtig om te zien…
maargoed. om 5 over 4 lag hij weer in bed en sliep tot 6 uur. heeft toen een maaltijd gehad en 40 cc friso sapje.
om half 8 heeft ie toen pap gehad en daarna is ie weer gaan slapen.
kijk zo’n ritme wil ik dus hebben bij hem
en die slaaptijden bevallen me ook super, maar het punt is, rico slaapt NOOIT hetzelfde (welk kind wel???)
dus zn dagritme verschilt wel regelmatig, omdat hij de ene keer dan wel wil slapen dan niet. tja als ie niet moe is is hij niet moe…toch?
weet verder ook niet hoe ik dit ritme kan blijven aanhouden? kan m moeilijk op bed leggen als ie niet wil slapen zoiets dwing je niet af

super dat het vandaag zo goed is gegaan waar het dan ook aan lag
je mag er trots op zijn dat hij zijn liga zo goed opeet hoor indd als je het 5 maanden niet gehad hebt en je doet het dan zo dan is het toppie.

Dylano slaapt altijd dezelfde tijden van 9.30 tot 11.00 (soms wat langer)
en van 2 tot half 4 of van half 3 tot 4 ligt eraan hoe laat hij wakker is van zijn ochtendslaap

Liefs Michelle

Dani gaat thuis altijd even na zijn fruithap naar bed (is meestal rond 10.00/10.15, maar is afhankelijk hoelaat hij wakker wordt). En hij gaat altijd na bed na zijn middagfles, nadat we nog even gespeeld hebben. En dat is meestal rond 14.30/15.00. Hij slaapt dan ongeveer 1,5 uur per keer. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, want hij kan weleens zijn dag niet hebben, maar dit gaat bijna altijd zo (dit is sinds hij 2 slaapjes doet ipv 3). Ik vind het echt super en Dani weet precies waar hij aan toe is.

Misschien ook een idee voor Rico? Maar goed ieder kindje is natuurlijk anders, dus het kan ook dat dit bij jullie niet werkt.