Kinderfeestje


#1

Oh het is al zo ver hoor… Noah heeft woensdag 3 Oktober zn eerste kinderfeestje van een jongen bij hem uit de klas.(gelukkig woont ie aan de overkant) haha

Ik dacht dat dat pas begon in groep 3/4 ofzo… Poehhh… Moet toch echt nog een hoop leren…
Wat geef je zo`n kindje nou?
En weetje waar ik mee zit… dat Noah misschien niet optijd gaat plassen… Of geen dank je wel zeg… of ja noem maar op… Ben best bezorgt…

Tips???

Liefs, Melanie



#2
quote:

Wat geef je zo`n kindje nou?

Liefs, Melanie


Altijd aan de moeder vragen of het kindje wensen heeft. Nooit aan het kindje zelf vragen want dan zegt-ie “Nintendo DS”, “Playmobil politiebureau” ofzo. Dus gewoon aan de moeder vragen. Niks zelf verzinnen.

Ze hebben hier al zo vaak dingen gekregen met hun kinderfeestje waar ze totaal niks mee gedaan hebben. Zonde van het geld.

Ik vraag het altijd aan de moeder waar een kindje blij mee is. Zo weet je ook zeker dat de jarige echt blij zal zijn met het cadeautje.

Wat betreft op tijd gaan plassen. Gewoon tegen de moeder van de jarige zeggen dat je het fijn zou vinden als hij af en toe te horen krijgt dat-ie moet gaan plassen. Niks mis mee op die leeftijd.

Toen onze meiden nog in de kleutertijd waren, zei ik tijdens kinderfeestjes hier regelmatig dat kindjes even moesten gaan plassen. Niks mis mee!

Groetekes, Sje


#3

Ja maar Sje…als je het de moeder vraag d an kom je misschien wel op kadotjes van 5.- of meer.
Ik heb zelf het idee om kleinere kadotjes te kopen (heb bijv al ingeslagen voor feestjes van vrienden) die toch wel de kindjes leuk gaan vinden.
Zo heb ik al (Misschien heb je er iets aan)…een meisjesvoorleesboek (helemaal roze) (kruidvat 1.99)
playmobieldoosjes (blokker 1.99 en 2.50)
Kralendoosje (50% korting 2.99 kruidvat)

Ga maar eens bij kruidvat kijken (een grotere kruidvat met uitgebreide speelgoedafdeling) daar liggen genoeg goedkopere leuke dingen.

Gr, Danielle
Enne…zeg tegen die moeder dat ie zelf niet naar de wc gaat als er niks gezegd wordt.


#4

Hier op school is het gangbaar om zo rond de 5 euro te zitten met cadeautjes voor kinderfeestjes. Ik hou zelfs minimaal 5 euro, maximaal 7,50 aan.
En ik hoor om me heen ook niet anders dan die bedragen.

En dat is niet alleen hier op school, ook vriendinnen die hun kinderen op andere scholen hebben zitten, houden die bedragen aan.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 25 Sep 2012 20:29:12


#5

Ook bij Madelon indertijd was het al.gemiddeld 5 euro voor een cadeautje. Denk dat dat een vrij normaal bedrag is. Wat je toen bij ons in het dorp kon doen.en weet dat meer speelgoedzaken dat idee hebben is moeder gaat met jarig kindje een.krat met cadeautjes klaarzetten met dingen die ze graag willen. Heel makkelijk wij.hoefden alleen maar wat uit de krat te zoeken. Er werd gezorgd voor cadeautjes rond de 5 euro.

@danielle niet ieder kind vind playmobil of lezen leuk

Liefs Michelle



#6
quote:

@danielle niet ieder kind vind playmobil of lezen leuk

Liefs Michelle


En daarom vind ik het dus zo riskant om zelf iets te verzinnen. Wat ik leuk vind, hoeft een ander nog niet leuk te vinden. Zo zonde van het geld, al die cadeautjes die onze meiden in het verleden met kinderfeestjes hebben gekregen en waar ze gewoon echt niks mee doen omdat ze het niet leuk vinden.

Van onze jongste ligt hier nog een gloednieuwe doos ballerina-ministeck. Ze is geen balletmeisje en vindt ministeck niet zo leuk. Zonde toch?!

Daarom vraag ik altijd aan de moeder waar het kindje nou echt blij mee is.

Groetekes, Sje


#7

Thanks voor de tips dames… Ik zal het morgen even aan zn moeder vragen…
Ik ken zn moeder niet… En ben wat dat betreft best verlegen aangelegd… en stap er niet zomaar op af… Maar ga het morgen toch maar even vragen!

Wij gaan ook altijd voor de 5 a 7.50 euro… Ook voor onze kleine neefje en nichtjes…

Liefs, Melanie



#8

Ow,voor familie en vrienden kopen wij altijd zo rond de 7.50 - 10.00…maar van die kadotjes kan ik meerdere dingen aan 1 iemand geven.
Bij familie vraag ik ook vaak wat ze willen omdat het dan duurder mag zijn.

Maar ik blijf er wel bij dat ik die goedkopere kadotjes gewoon op kinderfeestjes meegeef.

Gr, Danielle


#9

@ Danielle
Dan niet kritisch gaan kijken naar de cadeautjes die Aaron op zijn kinderfeestje gaat krijgen hè (ook al duurt dat nog bijna een jaar…)

Wij hebben bij het eerste feestje gevraagd wat het vriendje wilde hebben. En dat is erg prettig winkelen. Tegen zoonlief zei ik: ‘vriendje wil een bal maar de prijs mag niet met een vijf of hoger beginnen, anders kunnen we geen playmobil meer voor hem kopen. Zoek jij maar een mooie bal uit.’ En aangezien zoonlief graag winkeltje speelt, vond hij dat helemaal geweldig. Ennuh, wat is er nu leuker dan een cadeautje geven dat je zelf hebt uitgekozen? De onze stond te glunderen toen zijn vriendje het cadeautje uitpakte


#10

Marijn heeft net z’n eerste feestje gehad en heb de moeder gevraagd wat hij wilde hebben. Ik hou ook het bedrag van €5 a €7,50 aan. Je zou ook een duurder kado kunnen doen als je mrt meerdere ouders iets koopt. Bij de top1toys kun je een kadibox maken waar de mensen iets uit kunnen zoeken wat het kind graag wil hebben.
Met onze vriendengroep doen we ook altijd een gezamelijk kado, zo kun je wat groters kopen ipv kleine kado’s waar ze vaak weinig mee doen.

Marijn 8 april 2008
Dion 15 oktober2009


#11

Marijn heeft net z’n eerste feestje gehad en heb de moeder gevraagd wat hij wilde hebben. Ik hou ook het bedrag van €5 a €7,50 aan. Je zou ook een duurder kado kunnen doen als je mrt meerdere ouders iets koopt. Bij de top1toys kun je een kadibox maken waar de mensen iets uit kunnen zoeken wat het kind graag wil hebben.
Met onze vriendengroep doen we ook altijd een gezamelijk kado, zo kun je wat groters kopen ipv kleine kado’s waar ze vaak weinig mee doen.

Marijn 8 april 2008
Dion 15 oktober2009


#12

Danielle… Zo doe ik het ook hoor. Hier aktijd kadootjes voorraad van acties. En ik leer de kinderen tevreden te zijn met wat ze krijgen. Het wil toch niet zeggen dat die “goedkope aanbiedingen” zooi is…??

Pluspunt is ook dat ik niet halsoverkop nog kadootje moet gaan kopen
Idem met kraamkadoos. Nu opruiming overal geweest. Mooie merkkleding 5,00 das toch leuk inslaan…


#13

@mini boy…dat doe ik dus ook altijd!
als iets normaal 10.- kost en nu 50% korting heeft nou dan neem ik dat mee…zien ze op het feestje toch niet dat het nu de helft van de prijs was???

Ik heb altijd een bak met speelgoed in voorraad.
En op een kinderfeestje kan ik ook 2 dingen gaan geven die normaal gesproken 12.50 kosten bij elkaar…en nu misschien 5.- bij elkaar!

Gr, Danielle
Ow.ja…mini boy…ik shop het liefst met 70%!!! hahahhaaaaa

Gr, Danielle


#14

Groot gelijk natuurlijk dat je profiteert van dit soort aanbiedingen. Dat doe ik ook het hele jaar door. En zo shop ik in november op mijn eigen zolder voor pakjesavond! Hoef ik niet rond te sjouwen in al die drukke speelgoedwinkels waar alles voor hoofdprijzen te koop is.

De opa’s, oma’s. en peetouders vragen meestal ook of de dametjes wensen hebben en ook voor hun kan ik meestal zo een pakket maken met leuke cadeaus voor het budget wat ze in gedachten hebben. En dan reken ik natuurlijk de aanbiedingsprijzen, niet de originele bedragen die ik er zelf ook nooit voor betaald heb.

Maar het ging er nu ook om wat er voor bedragen gehanteerd worden bij kinderfeestjes en dat ligt meestal zo tussen de 5 euro en 7,50. Dat jij dan iets wat normaal 7,50 kost voor 3,75 op de kop hebt kunnen tikken, is dan natuurlijk alleen maar tof. Niemand die eraan ziet dat je het voor die prijs gekocht hebt.

Maar schrik niet, als je wel aan de moeders van de jarige jobjes vraagt of het kind wensen heeft dat er cadeautjes van rond de 5 euro op het lijstje staan.

Nogmaals, ik zou nooit zelf dingen gaan verzinnen voor kinderfeestjes, tenzij je zeker weet dat een kindje ergens echt dol op is. Anders is het, ook al heb je het in de aanbieding gekocht, zonde van je geld.

Groetekes, Sje


#15

Wat ik vaak ook als antw van moeders krijg… (Incl mezelf) dat ze niks weten te vragen…

Geld geven vindt ik voor kindje niet leuk.
Wel nuttige dingen als stoere ondergoed oid… Maar op kinderfeestjes ook geen goed idee

Wat doen jullie als ouders het niet weten?

Gewijzigd door - mini-boy op 28 Sep 2012 11:53:23


#16

Lieve schat, wat heb je er een warrig bericht van gemaakt. Of valt bij mij gewoon het kwartje niet?

Groetekes, Sje


#17

Vast en zeker autocorrectie op de telefoon. Erg irritant, want vaak heb je niet door dat er wat aangepast wordt in het berichtje.

Groetjes Natasja



#18

Ah, het ligt dus niet aan mij dat het warrig overkomt.

Groetekes, Sje


#19

@sje, het ligt niet an jou…ik snap er ook niks van. Balustrade? Ik denk dat Miniboyhet niet expres heeft geschreven zo!

Haha.

Eva heeft 1x een kinderfeestje gehad en toen gaf ik voor 10,-. Ik vind dat achteraf te veel, zeker als ze meer feestjes krijgt en zal dan ook rond de 7,50 gaan zitten. Ik vraag aan de mama wat het kindje leuk vindt, is wel zo makkelijk en safe! Voor familie geven wij voor 25,- een cadeau. Dat is zo gegroeid eigenlijk, al is het wel veel…

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#20

@Rainbow: Ook wij geven 25 euro voor familie, het is wel wat veel, maar je kan wel een mooi kado kopen dan!

Kinderfeestjes hebben wij nog niet gehad (gelukkig!), maar ik zou ook zo tussen de 5 en 7,50 gaan zitten. Alhoewel het me wel opvalt dat er steeds minder leuke kadootjes zijn voor die prijzen…

Liefs, Anne