Zoals ik al eerder schreef in een topic is onze hond Max dus erg ziek. Wij zien er geen heil meer in, kunnen niks voor hem doen en het is zeker niet onze vrolijke, pientere drukke Max. Alhoewel je denk ik blijft twijfelen tot het laatste moment, hebben we net de beslissing genomen en heb ik de dierenarts huilend opgebeld of hij toch wilde komen om Max thuis te laten inslapen. Evianne weet dat Max ziek is aangezien ze alle keren per se mee wilde naar de dierenarts. We hebben haar al verteld dat we Maxje niet meer beter kunnen maken, de dokter ook niet en dat Max zo veel pijn heeft dat hij dood gaat. Tja wat is dood voor zo`n hummeltje ? Evianne zegt "dan doet Maxje het niet meer ". Nu twijfelen we heel erg of het verstandig is als Evianne erbij is. Ik ben bang dat ze misschien de spuit gaat linken met dood gaan en ze zal ook heus nog wel eens een spuit nodig hebben. Echter de dood telt voor haar nog niet zo zwaar als voor ons. Van de andere kant denk ik ook dat het duidelijk voor dr is wat er gebeurd en waarom pappa en mamma verdrietig zijn en het hoort immers bij het leven ook al is dat nu weer effe heel rot. Misschien is het dan ook minder raar voor haar als we hem erna begraven in de tuin.
Heeft iemand er ervaring mee ?