Eigenlijk staat hierboven nou precies wat ik bedoelde…
Alleen kon Astrid het blijkbaar wél goed verwoorden en ik dit keer niet
Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 10 Feb 2005 20:13:54
Eigenlijk staat hierboven nou precies wat ik bedoelde…
Alleen kon Astrid het blijkbaar wél goed verwoorden en ik dit keer niet

Gewijzigd door - Bieb op 10 Feb 2005 20:13:54
ik weet hoe moeilijk mo het heeft met het opvoeden van haar kind ik weet er alles van wand ook ik zit in de wao en ik heb namelijk elke dag pijn en voor al nu met dit rot weer die rot regen verder wil ik niet met deze tropic bemoeien
ps; ik heb ff aan mijn man gevraagt of zij een vergoeding kan krijgen maar hij zij dat ze daar geen regt op heeft hij kan het weeten hij werkt op een uitzendburo en hij moet van dat soort dingen af weeten
ik hoop voor mo dat het haar wel lukt hoor
groetjes joze
Gewijzigd door - joze op 10 Feb 2005 20:44:32
Sorry Armanda, dat had ik zo begrepen uit je verhaal (dat je er geen recht op had)
Ik hoop trouwens dat Mo zich hier nog een beetje “prettig” bij voelt.
Hoor niks meer van haar, maar ik zou het érg l*llig vinden als ze zich nu NOG ellendiger voelt.

Gewijzigd door - Bieb op 10 Feb 2005 21:22:56
Daar ben ik dan, hele reactie reeks gemist.
Mijn verhaal heeft het eea losgemaakt.
ook bij Armada, die duidelijk ook in een situatie verkeerd die niet makkelijk is, en keuzes heeft moeten maken die geen keuzes waren, noodgedwongen haar baan heeft op moeten geven. en tot nu toe geen vergoedigingen die haar kunnen helpen.
en dat is heel erg vervelend! (om maar eens een understatemend in de groep te gooien)
En bij Elly, die weet hoe eea in elkaar steekt, uit eigen ervaring. en ook moet vechten. dus ik begrijp Elly’s reactie wel. maar het is zo moeilijk uit te leggen. dat het zo zeer doet, dat je zo boos bent, zo gefrustreerd, omdat je niet kunt, echt niet kunt wat je wilt, niet eens kunt wat je moet.
Ik roep niet zomaar dat ik recht heb op vergoeding. ik heb een indicatie, die is opgesteld, door het rio. dat doen ze niet zo maar, zo van: ach, als het voor jou prettig is? nee, zo gaat dat niet, en volledig terrecht.
ik roep niet zomaar dat ik recht heb op een vergoeding, ik haal dat uit diverse officiele stukken, brieven van minister de geus, de wet kinderopvang.
ik roep niet zomaar in het rond: ik heb vind ik recht op een vergoeding, omdat het voor mij lastig is.
ik maak mij boos, omdat ik recht heb op een vergoeding (de wet heeft dat geregeld!) en niemand die me vertellen gaat waar ik dit vergoeding vandaan moet halen.
ik bel iedereen, en iedereen gooit de deur keihard in mijn bek dicht.
omdat ze niet op de hoogte zijn van de regels en wetten die er gelden.
ik weet dat ik niet de enige ben met problemen, maar dit is mijn probleem, ik zit hiermee.
ik vind het volkomen terecht dat ik mij moet verantwoorden, maar niet bij iedere l.l die de telefoon aanneemt, en dan roept: moet je niet bij ons zijn.
ik vind het volkomen terecht dat ik mij moet verantwoorden, maar baal dat ik voor iedere l.l die je spreekt formulieren in moet vullen, die ze ongelezen wegflikkeren, en zeggen: moet je niet bij mij wezen.
ik ben heel erg boos over mijn situatie! over hoe eea burocratisch in elkaar steekt, in mijn situatie.
en als dat bij anderen ook zo gaat ( en daar ben ik van overtuigd, ben echt niet de enige) ben ik daar ook boos voor, omdat niet iedereen kan vechten, niet iedereen de mogelijkheid heeft de juiste gegevens te bemachtigen, wellicht niet eens op de hoogte is van het bestaan van de mogelijkheden.
maar ik haal mijn recht, omdat ik sinds ik in de wao zit geen persoon meer lijk te zijn, en zal zorgen dat ze erachter komen dat ik er nog steeds ben. tot ze me spuug en spuug zat zijn.
ik wilde Gioia niet naar een kdv brengen, maar moet. dat doet zeer.
reacties als: mijn kind zit ook op het kdv, moet ik ook voor betalen, doen zeer: als het een eigen keus is om je kindje daar naartoe te brengen.
en ja: ook ik zal moeten betalen voor het kvd, maar door mijn onmogelijkheden is het kdv niet het enige, ik kan mijn eigen huishouden niet doen, dat kost nog al wat per maand. en zo zijn er nog veel meer dingen, die moeten, voor mij. een hele lijst.
wao is geen tweede inkomen, het is wat er rest van mijn inkomen. wat er rest van mijn inkomen omdat ik niet meer kan werken, en dat zo graag zou willen, niet alleen voor de financien, maar ik zou de mogelijkheid zo graag hebben.
als je jong in de wao terecht komt, zijn er allerlei k.t regeltjes, die ervoor zorgen dat je geen 70% van je laatst verdiende loon krijgt, verre van dat, en dat blijft gelden, voor de rest van mijn leven.
en ik vertelde dit in eerste instantie niet om te vertellen hoe zielig ik wel niet ben.
maar omdat ik op dat moment, en nog, heel boos ben, en heel verdrietig.
niet iedereen hoeft dat te begrijpen, dat vraag ik niet.
maak er ook geen ruzie over.
ik moest mijn verhaal kwijt, mijn verhaal!
en daar mag iedereen een mening over hebben, hoe ongefundeerd dan ook.
mij doet het pijn, ja, om dit te lezen. omdat ik weet dat ik niet de enige ben in rotsituaties, en dat ik dus nu opnieuw uit eigen ervaring weet hoe hard je moet vechten op momenten dat je niet kunt vechten.
en na door weet ik niet wie afgebekt te zijn, trof ik gisteren bij de belastingdienst een mevrouw, die wel wist hoe eea in elkaar steekt. en weet ik nu dat ik bij de gemeente moet zijn. de gemeente zelf weet dit niet, dus nu zal ik ze de officiele stukken overhandigen, uitreksel van de wet, die ze toe horen te passen.
11,7 milloen heeft minister de geus uitgetrokken voor gevallen als de mijne (zoveel mensen lopen dus tegen dit probleem aan)
als het goed is hoor ik vandaag meer.
ik ben niet iemand die rondloopt van: ik zit in de wao, en heb dus recht op weet ik niet wat! integendeel, ik red mezelf, zo veel mogelijk.
maar er is op het moment heel weinig mogelijk, en dat doet zeer.
dat wilde ik kwijt.
en daarmee niet zeggen dat andere mensen geen problemen hebben. ieder heeft zijn eigen sores.
ik moest de mijne even kwijt.
als ik alle sores die dit op het moment hier opleverd hier neer zou planten, zitten jullie morgenochtend nog te lezen.
en ja: voor mij is die berg nu heel hoog, ik klim er op een gegeven moment weer over heen, altijd nog gelukt.
maar soms, soms baal je zo, ben je zo boos, dat je wat kwijt wilt.
zonder een ander te kort te doen, zonder zielig over te willen komen, zonder te roepen: ik heb overal recht op.
ik stop, ik krijg niet goed op papier wat ik bedoel.
mo

Gewijzigd door - Mo op 11 Feb 2005 08:20:53
Mo, heel veel sterkte in je zware gevecht. Ik weet zeker dat 't je uiteindelijk zal lukken, zeker met jouw vechtlust. Verlies de moed niet en blijf er voor knokken. Ik zal aan je denken.
Groetjes van Sandra, mama van Nils (14 maart 2001)
Hoi Mo, ik had je verhaal ook zeker niet opgevat als dat je wou vertellen hoe zielig je bent. Ik kon me de frustratie meteen voorstelen als je immers steeds van het kastje naar de muur wordt gestuurd en niemand lijkt te kunnen spreken die uberhaupt begaan is of er verstand van heeft.
En natuurlijk mag jij hierover je boosheid kwijt hier, ik vind het ook echt niet eerlijk voor je ( en anderen )zoals het geregeld is.
Ik vind het bijzonder dapper dat je gaat voor je recht en hoop dat je nu meer bereiken kan nu je immers meer weet door die mevrouw van de belastingdienst. Heel veel succes meid, ik hoop dat dit gedoe gauw geregeld is voor je. En wat mij betreft mag je gerust lekker je boosheid en terechte frustraties hier blijven schrijven. Heel veel sterkte en geef ze van katoen !!!
Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003
En terecht dat je boos bent!
meid ik vind je heel dapper echt…
Ik vind dat je het goed hebt verwoord hoor… en schijf het maar van je af!
hoop dat je vandaag wat meer hoort.
Liefs Tries
hey mo
laat je het wel ff weeten of het gelukt is ik ben namelijk heel benieuwt ik bedoel dus of je het krijgt die vergoeding
groetjes van joze mama van madelinde van 4 en dominique van 2 jaar en 8 mnd
Een forum over kleine mensjes, maar gelukkig kunnen we als grote mensen met een discussie omgaan lijkt me zo. Elly ik ben blij dat je lekker blijft. We kletsen hier gezellig en daar hoort zo nu en dan een een flinke discussie tussen. Dat is niet erg zelfs niet als niet iedereen het met elkaar eens. We moeten denk ik wel proberen aan te nemen dat niemand het kwaad bedoeld. Soms worden dingen anders gelezen als dat ze oorspronkelijk waren bedoeld. Dit kan zowel aan de lezer als aan de schrijver liggen en dat maakt ook verder niks uit zolang we maar zorgen dat zo`n discussie zich weer een beetje recht trekt. En we hopen allemaal dat Mo zich een beetje doorheen slaat en ook gauw weer over het topje van de berg is.
Ja hoor: heb ik weer: de dame is getraceerd, die gaat over het potje, wat ik nodig heb voor een ev vergoeding.
ga ik bellen (had vorige week haar voicemail al ingesproken) weer voicemail, dus ik denk: ze zal der allicht niet alleen werken op die afdeling, dus ik doorgekozen, krijg ik een mevrouw: ik zeg: ik zoek die en die, maar die is der nie, is er een ander die me eventueel kan helpen? “ik verbind u door”, krijg ik weer die voicemail van die mevrouw die der dus niet is!, ik weer doorgekozen, zelfde mevrouw als eerder: (had duidelijk half geluisterd: en alleen gehoord, ik zoek die en die) en zeg: u verbond mij door met die en die, maar die is der nie! is er iemand anders die me kan helpen, of weet u wanneer ze er weer is. nou zegt ze: ja, die mevrouw, die is er niet, en we weten niet waar ze is, heel de tijd staat haar voicemail aan, maar niemand weet waar ze is, dat is zo frustrerend, als mensen zich niet aan afspraken houden, we weten niet waar ze is.
mevrouw kwijtgeraakt in het gemeentehuis, nou is het best een groot pand, maar om haar nou helemaal kwijt te raken???
en dan zo’n typ: die me dat zo gaat zeggen, haar beklag bij mij gaat doen, dat ze die mevrouw kwijt zijn!
dus ik weer gevraagd: denk niet dat ze de enige is die heel de afdeling sociale zaken in haar eentje draait? dus misschien is er iemand anders die me te woord kan staan?
zij denken, en denken. jawel: nog een mevrouw, zij bellen: die is er niet. ik vragen: weet je wanneer ze er wel is?
nee, geen idee, ik heb haar agenda niet. ik vragen: is er iemand die haar agenda wel heeft? ja, zijzelf!
dus nog maar weer gaan bellen, en nou maar hopen dat deze mevrouw ook niet kwijt is geraakt, anders bel ik de politie: op de afdeling sociale zaken verdwijnen mevrouwen, in het niets! niemand weet waar ze zijn, het enige dat bekend is: ze houden zich niet aan de regels
vond het een enorm lachwekkend gesprek, ben geen kl… opgeschoten, maar zit wel met een enorme smile op mijn gezicht hier nu
het callcenter is daar ook al zo: die weten niks, van regels enzo. okee, dat kan. maar ze weten ook niet met wie je ze door moeten verbinden, dat moet je ze zelf vertellen. dus callcenter?? ja, ze nemen op, dat wel
ik geloof dat dit een hele “bevalling” gaat worden. benieuwd of die dame nog gevonden word, en of ik uberhaupt iemand aan de telefoon kan krijgen, anders er maar eens heen, ga ik zelf wel even in de wandelgangen zoeken naar die mevrouw.
tot zo ver de update

Whahahahahahahaha!!!
Ik lig écht ff in een deuk hier
Wat een idi**t gedoe zeg! Haha! Da’s toch niet normaal??
Gewoon even een “mevrouw kwijt” daar.
Hahaha!! Moet niet maffer worden hoor.
Nou, dat wordt idd een zware bevalling vrees ik Mo!
Vervelend dat je nu niks opgeschoten bent, maar ik kan me goed voorstellen dat je ondanks dat met een “big smile” op je gezicht zit
Ik vind het echt het toppunt van “domheid” hoor, hoe je daar te woord gestaan wordt en wat ze vertellen

Nou hahaha ze sturen zichzelf al van het kastje naar de muur. Kan me voorstellen dat het erg lachwekkend is, maar ook weer een beetje triest. Hopelijk schiet je gauw wat op en anders maar een opsporingsteam erop af sturen.
Nou! de mevrouw is weer gevonden! jawel! ze wist zelf niet dat ze kwijt was
ze belde me zelf, dus ik zeg: aha, gelukkig, u bent niet kwijt!
die mevrouw verbaast: dus ik uitgelegd, dat ik begrepen had dat ze van de aardbodem verdwenen was
die mevrouw lachen!!! kwam niet meer bij.
het goeie nieuws: tada: waarschijnlijk heb ik recht op een vergoeding.
hoe en wat weet ik nog niet precies, maar as vrijdag heb ik daar een afspraak, en dan zal alles duidelijk worden.
nog het eea bellen om de medische indicatie officieel op papier te krijgen (heb ik al gedeeltelijk, maar moet nog wat bij)
en dan kunnen ze daar dus uit dat potje putten.
he wat fijn, dat er dus mogelijkheden zijn.
ben helemaal blij, want wat voor vergoeding ook: als ik maar 1 euro pm zou krijgen, dan kunnen we het wel weer bij de belasting opvoeren, en dan kunnen we het gewoon betalen. joepiedepoepie!
die medische indicatie maak ik me niet druk over, die is er al voor een groot deel, dus de rest lukt ook nog wel.
ga er dus voorlopig maar van uit dat ik dus een vergoeding krijg.
pak van mijn hart.
gewoon ook, omdat het dus moet, voor mij, dat kinderdagverblijf.
en als dat dan ook nog zulke rotte financiele consequenties heeft op het hele gezin zeg maar, nou: daar word mijn gevoel niet beter van.
maar zo dus wel: nu ws gewoon net als bij anderen: een deel vergoed via wg, en de rest opvoeren voor bij de belasting.
en dan kan het dus.
blije mo

Super joh !!! Lijkt er eens lekker schot in te zitten. Hopelijk vind Gioia het ook nog leuk hahahaha.
Yes! Dat klinkt nog eens positief zeg!
Gaaf!
Ik hoop dat je vrijdag te horen krijgt dat het definitief doorgaat!
Hartstikke goed joh!

Nou, Gioia gaat het wel leuk vinden denk ik, al zal ze wel effe een langere wen periode nodig hebben, net een jaar, en net in de plakfase: als ik naar de keuken loop: paniek, whelp, mam is weg! zulk soort dingen.
maar goed, ze is gek op kinderen, ze heeft er daar al een gezoend, en een aan het huilen gemaakt, op haar kop in de speelgoedkist gestaan, en dat terwijl ze er nog geen twintig minuten was dus die gaat lekker de beest uit hangen.
benieuwd hoe snel ze mij vergeten zal zijn als ik wo weg ga
en dan zenuwachtig thuis: hoe zal het gaan? vind ze het wel leuk, huilt ze niet? pikt ze geen verkeerde dingen qua eten van de andere kindjes enz enz enz.
maar ja: dat hoort er bij he
en dat zal wel wennen, als ze geniet, dan gaat het helemaal goed.
en kan ik heel de dag aan mezelf besteden, rusten, en dan voor de rest van de week meer aan haar geven. fijn!
mo

goed zeg mo maar we hooren het wel he als je er vrijdag ben geweest he
dan weet je het heele maal zeker of je de vergoeding krijgt maar wat je te hooren heb gekregen van die vrouw is al vantasties hoor om te hooren
groejes van joze
mama van madelinde en dominique
Hoi,
Heb effe het verhaal gelezen (mijn modem gaf al aan dat de 20min om waren hihihi).Wat een verhaal zeg Mo. Moet niet meevallen.
Moet wel eerlijk zeggen dat je van het kastjemuur systeem (is zeer bekend in Nederland) wel de p.kke kunt krijgen. Ben eindelijk blij dat die Mw. weer terecht is. Lekker als je toch wat extra financiën terug krijgt. En het allerbelangrijkste is dat jij ook bij kunt tanken.
Ik ben “gewoon gezond” en ben af en toe blij dat Daan even slaapt of een dagje weg is bij oma of opa. Kan me niet voorstellen wat het is om arbeidsongeschikt te zijn. Kan me ook niet voorstellen hoe het is om te “moeten” stoppen met werken door omstandigheden van buitenaf.
Dus dames hier een hart onder de riem voor jullie allemaal. IK LEEF MET JULLIE MEE!!!
Veel sterkte allemaal.
Mo ik ben benieuwd wat vrijdag eruit komt.
Groetjes,
Diana moeder van Daan