Kinderdagverblijf

Wij werkten ons allebei echt suf in de horeca en dat is dus echt geen vetpot. Nu kon dat niet meer ivm met Evianne ( allebei s`avonds werken en zo ) Dus 1 inkomen foetsie, ik moest er nu wel iets bij gaan doen om nog rond te komen en dat terwijl we echt niks geks doen. Ik bedoel dus eigenlijk dat het natuurlijk wel zo is dat de ene baan meer of minder verdient dan de andere.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

geen idee of die wao als tweede loon is, heb zelf ontslag genomen in de zwangerschap van sofie dus ook geen rechten op uitkering of whatever, maar ik kan niet in de situatie van een ander kijken, misschien hebben g en ik het wel supergoed met 1 loon en een ander het slecht met 2 lonen maar hogere huur of weet ik veel wat, ik vind niet dat ze er verantwoording over hoeft af te leggen. De topic ging in eerste instantie over het feit of er mogelijkheden waren om Gioia naar een kinderdagverblijf te laten gaan en zo ja wat dat zou kosten etc. Niet om of ze het kan betalen van een waouitkering of het loon van haar partner.De hele wet kinderopvang is tenslotten op de schop gegaan in januari 2005

groetjes Kim, mama van

en

Tis 1 al erg genoeg dat iemand niet kan doen wat ie gehoopt had voor mijn kindje, als 2de een wao is geen 2de loon want je houd er maar bar weinig aan over.

niemand kan in een ander zijn portomonee kijken, als er een regeling voor is moet iemand er gebruik van maken (als dit terecht is maar dat lijkt mij wel!)

Ik hoop dat Gioia het super naar haar zin gaat krijgen, en dat jij je rust krijgt om daar na weet voor 100% voor haar te zorgen…
en dat je ook nog krijgt war je recht op hebt!

Tries

Liefs Tries

En bedankt Tries
Zoiets wilde ik dus net gaan posten hier haha!
Maar je was me voor

Mo, ik vind het hele tweede stuk wat je schreef te ABSURD voor woorden!!!
Het is toch idioot dat je je eigen bestaan moet gaan bewijzen!
En dan ook nog eens bewijzen dat je écht wat “mankeert” pffffff…
Het is al vervelend genoeg dat je niet kan doen (lichamelijk) wat je WIL doen.
Ik zou ook witheet zijn hoor! Echt!

Verder ben ik het ermee eens dat een gezin met 1 loon het soms beter kan hebben dan een gezin met 2 lonen.
Dit kan komen omdat een baan beter betaald wordt.
Maar ook omdat er misschien schulden zijn die afgelost moeten worden etc. etc. etc.
Genoeg redenen te bedenken.
Maar iedereen is het er vast over eens dat dat natuurlijk de privé zaken van Mo en Jacky zijn.

Verder vind ik het puur een principe kwestie: als jij recht hebt op een tegemoetkoming in de kosten dan moet je die krijgen. Punt!

Ik hoop echt dat het serieus genomen gaat worden en dat je krijgt wat je hoort te krijgen.

En verder natuurlijk dat Gioia het naar haar zin krijgt daar! Maar dat zal wel lukken, haha! Ze heeft in ieder geval al een vriendje

Succes!!!

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 09 Feb 2005 22:33:10

quote:
Misschien is het beter deze discussie te stoppen want het wordt steeds moeilijker om tot een gezamelijke conclusie te komen.En volgens mij worden er nu veel mensen gekwetst en dat is toch niet de bedoeling.

Hoezo Elly,Armanda heeft een afwijkend standpunt ja, niemand kwetst hier iemand anders hoor,je mag op ikkeben nog altijd je mening geven,al wijkt ie af van wat een ander denkt of doet.Dus nee, deze discussie hoeft echt niet gesloten te worden, het is juist duidelijker geworden nu armanda haar eigen situatie uitlegt.

groetjes Kim, mama van

en

Oké, ik ben blond, dat weet ik
Maar ik begrijp even niet waarom/hoe/waardoor jij gekwetst wordt Elly?
Echt niet

Ik denk verder eigenlijk dat we niet teveel moeten afdwalen eerlijk gezegd.
Het ging hier over Mo en Gioia en over het feit dat Mo graag wil krijgen waar zij officieel recht op heeft (toch?)
Die vergoeding dus en (tegelijkertijd) de erkenning dat het overmacht is en dat ze echt niet KAN (lichamelijk).

Alleen blijkbaar worden er nu bij sommige mensen (zoals Armanda) “gevoelige” potjes geopend door deze topic.
Jee, hoe leg ik dit uit…

Nou ja, wie niet begrijpt hoe ik het bedoel geeft maar ff een gil hoor
Leg ik het even opnieuw uit.

Gewijzigd door - Bieb op 10 Feb 2005 12:23:42

Bieb, ik sluit me volledig aan bij jou. Ik ben dus duidelijk ook blond en snap dus ook echt niet wat nu het kwetsende karakter is van dit hele verhaal.

Groetjes van Sandra, mama van Nils (14 maart 2001)

nou gewoon dat armanda nu duidelijk heeft gemaakt waar haar standpunt vandaan komt.
Niet om te kwetsen maar om duidelijkheid te verschaffen waar haar gevoel vandaan komt

groetjes Kim, mama van

en

Dat bedoel ik dus: niks kwetsends aan volgens mij.

Groetjes van Sandra, mama van Nils (14 maart 2001)

nee daarom, vandaar mijn reactie waarom dit topic gesloten zou moeten worden en Biebs duidelijke vraag waarom elly gekwetst zou worden door dit.

groetjes Kim, mama van

en

Maar om nu even weer terug te komen op het topic zelf, mo heb je misschien wat aan deze link?

www.ango.nl

die adviseren en bemiddelen bij arbeidsongeschikten etc,belastingadviezen.

groetjes Kim, mama van

en

Ik heb ook niet het idee dat het de bedoeling was hier om iemand te kwetsen. Ik geloof dat we het over 1 ding toch wel eens zijn en dat is dat als je ergens recht op hebt, je moet proberen om dat dan ook te krijgen. Plus dat het sneu is voor Mo dat ze zich zo verdedigen moet bij al die instanties.

Volgens mij zitten we nu dan aardig op 1 lijn toch ? (tenminste, als ik de laatste paar reakties zo lees)

Ik hoop dat Mo inderdaad wat heeft aan de link die Kim gaf.

Nogmaals succes Mo!

Maar Armanda, ze “vind dat toch niet zelf”??
Mo zit echt niet voor niets in de Wao (daar kom je echt niet makkelijk in hoor, weet ik uit ervaring).
Het feit dat zij volledig is afgekeurd zegt voor mij voldoende.
En ik vind dat dat voor instanties ook voldoende hoort te zijn.
Ik vind het gewoon te absurd voor woorden dat iemand die lichamelijk iets “mankeert” (rotwoord), zich daar stééds maar weer voor moet verdedigen.
Het is al erg en vervelend genoeg dat je het niet meer kan!!
En die stomme ambtenaren snappen dat meestal NIET!
Sorry hoor, maar ik vind het gewoon absurd.

Kijk, en dat je bij een instantie wat papieren moet laten zien (bijv. van de WAO) daar kan ik nog wel inkomen. Maar wat Mo verteld gaat verder dan dat.

Gewijzigd door - Bieb op 10 Feb 2005 13:46:39

Elly neem me niet kwalijk maar waar staan kwetsende woorden over de WAO? heb de hele topic er nog eens op nagelezen. En kan het niet vinden.En dat jou mening niet gerespecteerd wordt vind ik ook nergens.Enige wat ik kan vinden is dat je vraagt om deze topic te sluiten omdat ie te kwetsend wordt. En ik denk dan aan mo, omdat die de topic begonnen is. en sluit hem niet en met mij mijn medemoderators ook niet

groetjes Kim, mama van

en

Elly, je reageerd alsof je erg beledigd bent (zo komt het op mij over tenminste).

Ik heb JUIST steeds in mijn berichten gezet dat het zo ontzettend frustrerend is dat je steeds maar weer moet bewijzen dat je wat hebt.

Echt, de kern van het verhaal is op deze manier ver te zoeken.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom jij je “de gebeten hond” voelt.

Misschien kan je het nog wat duidelijker toelichten?

Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat iemand (of meerdere mensen) hier iemand eens even gezellig gaan zitten kwetsen.
Ik kom hier ruim 2 jaar dagelijks, en kan me dat gewoon echt niet voorstellen.

Gewijzigd door - Bieb op 10 Feb 2005 18:27:28

Zucht…ik plaatste tegelijkertijd met Elly een bericht.

Ik ga mijn tas inpakken voor morgenochtend en lees zo wel weer verder.
Ik weet het ff niet meer hoor, pffff…

Armanda,

omdat zij 1 dag in de week haar dochter naar de kinderopvang wil.

Volgens mij is het moeten, dacht ik, omdat ze het lichaamelijk niet aan kan…

EN sorry Elly dat dit hard voor iemand kan over komen, dat is nu eenmaal wel eens, ik kan me soms ook wel eens ergens boos over maken, maar ik lees het dan niet, of zo iets… we kunnen het nu eenmaal wel eens niet met elkaar eens zijn thats live… Probeer er wat van te leren…

Dan zouden we elke topic moeten sluiten…

Tries

Liefs Tries

Ik struikelde bij Armanda toevallig ook over die ene zin (omdat zij haar dochter naar de kinderopvang WIL).
Het is hier inderdaad geen kwestie van willen.
Wat Mo wil (en ook al eens aangegeven heeft) is gewoon lekker voor haar kind kunnen zorgen zoals jij en ik dat ook doen.
Dus zonder lichamelijke beperkingen (die wij niet hebben).

Verder vind ik het heel vervelend Armanda, dat jij ook onkosten heb moeten maken en die niet vergoed hebt gekregen omdat je er geen recht op hebt.
Maar Mo is gewoon weer een ander “geval” en dat staat naar mijn idee toch los van jouw frustraties omtrent de kosten die je hebt moeten maken.
Ik bedoel dit allemaal niet rot hoor, maar het klinkt nou net alsof Mo maar geen vergoeding moet krijgen omdat jij die tenslotte ook niet gehad hebt.

Verder kan ik nog steeds nergens in deze topic iets vinden waarbij iemand een ander heeft zitten
kwetsen…(gelukkig maar )

Gewijzigd door - Bieb op 10 Feb 2005 20:01:25

Ik weet gewoon niet of Mo recht heeft op een vergoeding, ik hoop het alleen voor dr. Mo zit niet voor niks in de wao, das duidelijk lijkt me zo, maar er zijn er genoeg die er met de pet naar gooien. Vandaar dus het strenge beleid lijkt me zo. Je pikt de mensen die er echt niks aan kunnen doen er nu eenmaal gewoon niet effe tussen uit. Dat neemt echter niet weg dat het voor Mo ( en anderen met haar ) erg vervelend, oneerlijk en waarschijnlijk ook uitputtend is zo te moeten knokken en alles steeds weer opnieuw te moeten uitleggen ( bewijzen ). Daarbij is het ook nog erg pijnlijk dat je een contract thuis krijgt waarvan je het gevoel krijgt dat je niet bestaat.

Daarbij wil ook ik effe melden dat ik echt niet thuis ben in dit soort dingen, maar me de frustratie van Mo wel kan voorstellen. Behalve het noodgedwongen besluit dat je zelf niet steeds voor je kindje kan zorgen en daarom voor een kdvb kiest, komen er dus nog een hoop extra dingen voor haar/ hun bij.

Ook ik wil natuurlijk nooit iemand kwetsen hier, daarvoor kom ik hier niet. Ik denk niemand hier, maar een discussie is een discussie en we hoeven daarvoor niet allemaal dezelfde mening te delen. Anders zou een discussie nl niet nodig en zinloos zijn.

Gewijzigd door - Evianne`s mama op 10 Feb 2005 20:08:38