Kinderdagverblijf

Hoi,

Ik ga kijken of Gioia 1 of 2 middagen op een kinderdagverblijf terecht kan. Omdat ik het lichamelijk niet trek om heel de week overdag voor haar te zorgen. (rotlijf van mij )

Nou is zo’n kinderdag verblijf natuurlijk voor haar toch wel heel leuk, allemaal kinderen, veel spelen, wat wil je nog meer als je bijna 1 bent!

Maarre: hoe werkt dat nou? zo’n kinderdagverblijf: hebben die vaste tijden, wanneer je ze moet brengen en halen, of kan je daar zelf afspraken over maken?

En waar ik maar niet achter kom: wat kost dat nou in vredesnaam!

Ga morgen er eens een bellen hier in de buurt, ook of er wachtlijsten zijn enzo.

Vind het ook wel eng: omdat ze dan daar is, en ik bang ben dat ze haar wat verkeerds te eten geven, ivm haar allergie. maar ja: dat gaat vast en zeker een keer mis, kan je toch niet helemaal voor zijn, maar daar zit ik dus wel mee. al zal Gioia vast de enige niet zijn.

hopelijk kan ze terecht hier echt in de buurt, zodat ik haar zelf goed weg kan brengen, en ev weer ophalen.

Mo

Nou uhmmmmmmmm effe kijken. Evianne gaat 1 keer per week naar een kinderdagverblijf, zo`n 3,5 a 4 uur. Ze heeft er alleen maar heel veel profijt van gehad tot nu toe. In deze opvang hebben ze hele soepele uren, het maakt niet uit hoelang of hoe laat precies als ze het maar even van te voren weten ( hahaha das wel heel soepel he )Ze gaat eigenlijk haast altijd op woensdag ochtend. Met de speciale dieten wordt wel erg voorzichtig omgegaan hoor, ze zijn dr over het algemeen hel allert mee. De opvang voor Evianne kost hier € 4,00 per uur en dan nog € 1,00 voor het eten en drinken. Ben benieuwd hoe en wat het bij jullie geregeld wordt eigenlijk.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

tja prijzen, da’s allemaal veranderd per 1 januari 2005, maar kijk bijvoorbeeld eens hier op

www.catalpa.nl

da’s er eentje hier in de buurt maar volgens mij ook landelijk… daar staat dat weet ik zeker een prijslijst op

groetjes Kim, mama van

en

Hoi Mo,

Aan mij heb je niet veel want ik heb geen ervaring met kinderdagverblijven.

Maar wilde je even laten weten dat ik het rot voor je vind dat je vanwege je lichaam Gioia naar het kdv moet doen (dat het dus niet echt je eigen keuze is, maar meer “overmacht” eigenlijk).
Maar wie weet vind ze het wel enorm gaaf!
Enne…hoeft ze straks op de peuterspeelzaal waarschijnlijk ook niet zo erg te wennen.

Sterkte! En ik hoop dat je wat aan de info van de anderen hebt, maar dat zal gerust

Groetjes, mamma van Stephan

ik heb ook geen ervaring,maar wat ik hoor is dat je verplicht bent om 2 dagen te laten brenegn en 1 mag niet meer,je moet inschrijven als je denk dat je net zwanger bent want zo lang schijnen de wachtlijsten te zijn…maar of dit allemaal klopt weet ik niet want ik heb het ook maar van een vriendin gehoord

suc6 met zoeken

Kaitlyn.beebiesite.nl

de verplichte 2 dagdelen per week verschilt per dvb, net zoals de prijzen en wachtlijsten.

hoi mo
bij tanja op de kinderdagverblijf zijn er boekje van de kinderen ,en ook met aparte voedingen houden ze ook rekenning mee ,dat kan je allemaal vertellen bij je intek gesprek .en wij betalen voor tanja ook 5 euro per uur en daar zit alles bij in .en de tijden zijn ze wel soepel mee hoor. succes mo

groetjes marielle mama van tanja

ik heb op die site gekeken, en heb nou in ieder geval een prijs indicatie.

en hoe dat werkt met tegemoetkomingen enzo?? mijn vriend krijgt wat van zijn werk, maar ik zit in de wao, en daar krijg ik waarschijnlijk geen tegemoetkoming van, en als je die tegemoetkoming niet krijgt, krijg je ook via de belasting geen tegemoetkoming!!
ik vind het weer super bizar. weer een korting, straf, omdat ik in de wao zit.
ga nu erachteraan of het toch kan, omdat het toch op mediche indicatie is, voor mij. dat ze naar de opvang gaat

veel gezoek, maar ik kom er wel uit. en nu hopen dat er hier geen enorme wachtlijsten zijn voor die opvang

mo

Bij ons in de buurt kan je je kindje alleen op vaste dagen en vaste tijden brengen. Breng je je kindje niet, moet je toch betalen. Daarom gaat Lisa (en Cas straks ook) naar een gastouder. Zij is geheel flexibel, ik kan ze zelfs 's nachts brengen als het nodig is. We spreken als Denn zijn rooster heeft de dagen en tijden af dat Lisa komt, werkt perfect. Nel (zo heet de gastouder) heeft nog meer oppaskindjes, 6 in totaal. Ze zijn er nooit allemaal tegelijk. Maar er is altijd wel een ander kindje als Lisa er is, zo niet dan gaat ze meestal met haar naar de kinderboerderij of lekker winkelen.

Werkt perfect voor ons. Succes met het zoeken naar een kinderdagverblijf dat bij je past.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Bij ons op het kinderdagverblijf hebben ze alleen vaste tijden. Het kind moet ook minimaal 2 dagdelen komen (ivm binding). Astrid, wat voor een kinderdagverblijf is dat waar Evianne heen gaat??? 4 euro is wel errug goedkoop. Is dit geen peuterschool waar jij 't over hebt. Wij betalen namelijk voor 2 hele dagen (4 dagdelen) 460 euro!!!. Van dit bedrag krijgen we van mijn werk 1/6 deel en ook nog van de belastingen een gedeelte terug (afhankelijk van je inkomen, verdien je weinig dan krijg je heel veel terug. Met 2 inkomens krijg je bijna niks terug). Overigens kun je vanaf 1/1/2005 nog alleen maar gebruik maken van een kinderdagverblijf als je allebei werkt. Anders wordt er gekeken of er wel plek is (mensen die werken krijgen dan voorrang, indien wachtlijst). Ook krijg je tegenwoordig dan niets meer terug van de belastingen.
Mo, mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust. Ik zit zelf in de oudercommissie van het kinderdagverblijf waar Nils heen gaat en kan je dus de nodige info geven.

Groetjes van Sandra, mama van Nils (14 maart 2001)

Nog even dit: bij ons in het dorp zijn er dus absoluut geen wachtlijsten. Het is zelf zo dat er tot begin deze maand er 2 in 't dorp waren. Ze zijn nu gefuseerd en er is nog steeds plek op alle dagen.

Groetjes van Sandra, mama van Nils (14 maart 2001)

Nou, ik heb toen Daan geboren werd hem meteen aangemeld bij het KDV. Ik werk 2 dagen en we betalen 360 euro per maand aan 65 uren. We krijgen een deel van de belasting deel van ons werk en moeten een deel zelf betalen. Het is nu voordeliger voor ons. We hoeven minder te betalen.
Kan Daan om 7:15 brengen en hij wordt door mijn man om 16:30 uur opgehaald.
Vind het niet goedkoop.
Peuterspeelzaal betaal je 35 euro per maand voor, voor 2 dagdelen.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Eerst was hier een kdv dat was van de stichting wel.com. Die vonden we echt te duur en we waren helemaal niet blij met de twee verplichte dagdelen. Deze opvang liep hier ook voor geen meter alhoewel die lekker bij de basisschool in zit net zoals de peuterspeelzaal en de naschoolse opvang. Even nadat dit dagverblijf er was, begon er hier iemand met een eigen opvang. Gewoon thius maar met een uitbouw. Ze was erg flexibel, heel lief en het kostte € 3,00 per uur. Omdat die van stichting wel.com hier niet liep heeft de gemeente haar gevraagd of zij niet die opvang wou overnemen en dat heeft ze gedaan. Werd de prijs wel €1,00 duurder per uur omdat ze immers nu wel huur moest betalen. Voor ons is het makkelijk, we lopen hier de wei uit en dan zijn we dr al en ik vind het ook erg prettig dat de school en peuterspeelzaal en zo daar ook bij zitten.

hier zijn er geloof ik ook geen wachtlijsten, werd gezegd: volgende week is er weer iemand van de planning, of heeft het spoed?
dus dat klinkt niet als wachtlijst.
nu toch hopen dat ik nog wat terug krijg via uvw, of de gemeente, anders ook geen belastingvoordeel. en dan ken ik het niet betalen.
maar volgende week weet ik weer meer.

en sannie: dan ga ik je vast bestoken met vragen

mo

Volgens mij is het zo dat als je werkgever geen kosten deelt, je een gedeelte van de gemeente krijgt plus dat je wat terug krijgt van de belasting. Maar in jouw geval moet er toch zowiezo iets zijn denk ik aangezien je het lichamelijk gewoon niet red ? Maar dit soort dingen weten ze op het kdv wel.

ga het daar zeker vragen, ook bij uwv, en gemeente.
want in principe dus, als er 1 niet werkt, mooi fluiten naar vergoedingen, ook geen belasting tegemoetkoming.
maar het lijkt me sterk dat er niet iets te doen is.
misschien dat de ha ook iets weet, dat ze een verklaring moet schrijven ofzo, dat het voor mij moet zeg maar.

mo

Morgen gaan we kennis maken op het kinderdagverblijf!
geen wachtlijsten dus duidelijk, Gioia gaat dan als de administratie allemaal rond is va de 16e daar al heen. eerst wennen natuurlijk.
spannend!
maar ook erg leuk!

ik heb de belasting gebeld, en in geval van een medische indicatie voor de moeder maken ze wel eens een uitzondering, en dan zou er dus wel een tegemoetkoming kunnen zijn.
en op www.kinderopvang.nl las ik dat de gemeentes volgens de nieuwe wetten ook een plicht hebben, als het gaat om ouders met een uitkering, maar daar zit het um dus misschien in: ouders, en ik zit alleen met die wao uitkering, mijn vriend heeft gewoon een baan.

maar goed, ev dus toch nog wat tegemoetkoming, hopelijk wel, anders is het een heel dure “hobby”

ik word door de belasting door een expert gebeld, die zal beoordelen of ik onder die medische regel val.
het indicatie kantoor, voor de zorg, heeft al geindiceerd dat het nodig is, dus dat is gunstig. misschien heeft ie daar al genoeg aan.
dat dus afwachten.

eerst dus morgen al kijken daar, en ik ben zo benieuwd hoe gioia het zal vinden! ze is helemaal gek op kinderen, en wil ze allemaal zoenen, word dan zo enthousiast dat ze der bij gaat meppen, en doet wurgpogingen maar daar zal ze allicht haar match tegenkomen, die het terug doet

ben best wel zenuwachtig, want een dezer weken is Gioia dus een hele dag van huis

maar voor haar zal het fantastisch zijn. lekker spelen, allemaal kinderen, denk dat ze het helemaal leuk gaat vinden.

en voor mij dus heel erg goed, een dag voor mezelf, kan ik bij wijze van spreken de hele dag in bed blijven, en heb ik voor de rest van de week weer energie, om lekker met mijn meissie bezig te zijn.

Mo

Spannend Mo!
En wat snel al! Vanaf de 16e !
Ik hoop dat jullie er morgen een super goed gevoel bij hebben en dat Gioia het er meteen al leuk vind.
En met die belasting gaat je vast en zeker lukken!
Heel veel succes morgen en we horen natuurlijk hoe het geweest is hè!

P.S. is toch ergens ook wel een fijn vooruitzicht voor jou: lekker een hele dag rustig aan doen en dan weer meer energie hebben voor de rest van de week…(maar ik snap dat het ff slikken is hoor in het begin! Had ik ook met de psz met Steef. En die was al ouder…)

Groetjes, mamma van Stephan

We zijn geweest eerst op de groep gekeken, leuke mensen, leuke kids. het was rustig vandaag, en een stagere, dus alle tijd.
Gioia gelijk op de kinderen af, dus ik met een dag, tot straks naar het kantoor, om vanalles te horen te krijgen.
Maar dat vond ze toch maar niks, dus is op kantoor mee komen helpen met de oud papier bak leeghalen.
Later weer naar de groep: daar zag en greep ze haar kans: een jongetje gezoend! die vond het wel leuk, jongetje van ruim 3 denk ik, die zei gelijk: Gioia, kom je met mij een dierentuin maken? van duplo, dus Gioia die meteen weer afbreken, maar dat gaf niks volgens het jongetje, “dat doen meisjes” hij heeft een klein zusje bleek, die dat dus ook doet, vandaar de conclusie

Maar het ziet er erg leuk uit, en volgende week woensdag gaan we om half 10, dan krijg ik nog meer info, en zetten we Gioia’s dieet op papier, en dan ga ik dus als het goed is weg, en blijft ze tot twaalf uur.
maar als ze blijft brullen ofzo, dan bellen ze eerder, ga ik haar halen.
maarre: volgens mij: als ze eenmaal aan het spelen slaat, dan heeft ze zoiets van: ma, ga nou maar, ik ben bezig!

Het is ook wel dubbel hoor, leuke opvang, Gioia gaat het zeker leuk vinden, is erg goed voor haar. En dus voor mij.

Andere kant van het verhaal: omdat ik niet helemaal voor haar kan zorgen, gaat ze daarheen.
Ik zit volledig in de wao, dat is niet voor niks, de wao arts kon niet anders concluderen dan dat er voor mij geen mogelijkheden waren voor werk, wat dan ook, en dat dat in de toekomst met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet anders worden zou.

Maar daardoor moet ik overal nou zo voor vechten: als ik wel kon werken, al was het maar 1 uur in de week, dan kregen we zo van de belasting die toeslag.
als ik mogelijkheden zou hebben, en aan het reintegreren zou zijn: direct een toeslag.
maar ik kan niet 1 uur in de week werken, ik kan niet reintegreren.
en dan besta je ineens niet, ben je geen persoon. en moet je alle instanties bellen, je verhaal doen, en die zeggen dan: hmmmmmm ja, er zijn regels, maar ja: u valt daar niet onder.
als domper “op de feestvreugde” krijg ik het contract voor die opvang vandaag al binnen (ze zijn echt vlot daar) ik heb gebeld voor die opvang, ik deed dat omdat ik dat moest doen.
krijg je het contract binnen: besta ik niet, staat er de familie Jacky…
en ik ben der dus niet, ik heb geen kind, ik maak geen deel uit van, ik word niet genoemd.
en normaal, ach: dan ben ik wel zo fanatiek dat ik ga bellen, of het contract aanpassen zo van: hallo: ik ben der ook!
maar nu deed het echt zeer. en staan er dus hele dikke zwarte strepen op het contract, mijn naam eers, dan die van Jacky. met ondertekenen ook, eerst ik, dan hij.
en met contactpersonen ook, kras kras: enne: eerst ik, dan hij. gewoon, omdat ik boos was. en ook iemand ben.
en dat blijkbaar bij de belasting enzo ook al niet ben, en in nog meer zaken als je dit uitzoekt. en nou had ik iets van: hallo: ik belde, ik regelde die opvang, Gioia is ook mijn kind hoor!

Dus baal wel, ben iedereen aan het bellen, en moet mijn bestaan verdedigen, moet mijn onkunde bewijzen, moet mijn situatie verdedigen. en omdat ik geen mogelijkheden heb, zijn er geen regels. voor niks hoort niks.

zo, boos, dus heel verhaal getypt, lucht toch wel op
mo

ja armanda, maar het gaat nu om zorg voor Gioia die Mo zelf door haar ziekte niet kan geven, dus Gioia moet noodgedwongen naar een kDV ipv lekker bij mama thuis.

groetjes Kim, mama van

en