Kinderdagverblijf doet niet altijd wat ik vraag

@ Mimi ik moet om kwart voor zeven de deur uit om Morgan om 7.30 op de creche te hebben dus die zit gewoon om 6.30 aan het ontbijt. Dus ik zie daar het probleem niet van. En sorry maar zeggen dat een kind van 4 zich wel red als je een boterham in een trommeltje meegeeft maakt mij pissig. Dat kunnen ze namelijk niet want wat freubeltje al zegt ze gaan spelen. Ze hebben nog niet de verantwoording om dat op te gaan staan eten op het schoolplein. Ik vind het triest als ik zulke kindjes zie. Sta dan eerder op en geef ze thuis te eten. Ik sta om 6.00 op zodat ik Morgan een ontbijt kan geven. Ik kan ook langer blijven liggen en haar een boterham in de tram in der handen geven maar dat doe ik niet, ik wilde een kind dus moet ik ook zorgen dat ze met een goed gevulde maag van huis gaan.

@ Mriek… hmm volgens mij is dat pappa’s eigen.

Groetjes,

Michèle

Herkenbaar, Michèle???

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ha ha ha heel herkenbaar

Groetjes,

Michèle

Zucht. Dus onze mannen zullen het goede voorbeeld niet geven, dat komt allemaal op ons neer hè. Wat een verantwoordelijkheid.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

O, ik zeg ook zo vaak tegen mijn man. Heb echt soms het gevoel dat ik het alleen moet doen. Sanne verzorgen. Maar dan wordt hij echt kwaad. Natuurlijk is dat niet zo, want hij heeft gewoon minder tijd. Maar als ik vraag aan hem 's nachts zullen we Sanne even wat te drinken geven want ze is een beetje onrustig. Komt hij er aan met diksap!!! Goed dan doe ik het wel. Gewoon een beetje water of wat warme melk maar diksap. Mannen!!!

Lekker ouwehoeren met papa en als ze verdriet en moe zijn gaan ze naar mama.

Groetjes Carolien

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Mimi25 ik denk dat wij echt heel verschillend denken. Dus okee. Ik vind het echt heel normaal dat je je kindje eten geeft voordat het naar de KDV gaat. Wat dacht je van 6.30 ontbijten? Ik sta zelf ook op om 6 uur en maak als dat nodig is Sanne wakker om 6.30. En om 7.15 zitten we in de auto. En ben om 8 uur op het werk. Volgens mij is dat toch niet ze ingewikkeld. Maar een kindje van 4 een broodje meegeven in een trommeltje naar school. Dat vind ik ronduit triest.

Maar goed ieder zo zijn eigen opvatting van opvoeden.

Groetjes Carolien

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

quote:
O, ik zeg ook zo vaak tegen mijn man. Heb echt soms het gevoel dat ik het alleen moet doen. Sanne verzorgen. Maar dan wordt hij echt kwaad. Natuurlijk is dat niet zo, want hij heeft gewoon minder tijd. Maar als ik vraag aan hem 's nachts zullen we Sanne even wat te drinken geven want ze is een beetje onrustig. Komt hij er aan met diksap!!!! Goed dan doe ik het wel. Gewoon een beetje water of wat warme melk maar diksap. Mannen!!!!!!!!!

Lekker ouwehoeren met papa en als ze verdriet en moe zijn gaan ze naar mama.

Groetjes Carolien

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/12/23/9NCe.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2f.lilypie.com/cdRUp1.png” width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Carolien dit ging meer om het feit dat Pappa Morgan en Pappa Erik niet ontbijten. Althans hun ontbijt bestaat uit peuken en koffie en van beide erg veel

Maar om even op dat alleen te komen. 's nachts sta ik er altijd alleen voor das zeker zoo want Mervin hoort echt niks. Maar op de dag is het eigenlijk heel goed verdeeld tussen ons. Alleen mopper ik wel eens als we weggaan en ik moet de das inpakken, want hij maakt daar totaal geen aanstalten toe. Maar oh wee als ik iets vergeet want dan had ik toch de tas ingepakt. Dan heb je mij over de zeik. Meestal is het iets als een tuit trouwens dat ik vergeet en dat staat in het zicht van beide dus dan heb je me al helemaal.

Groetjes,

Michèle

quote:
Hier is onze probleem leidster waarschijnlijk weg. Ze heeft gister op staande voet ontslag genomen en haar collega achtergelaten met 9 (!) kindjes. De eigenaresse was not amused en maandag hebben ze al sollicitanten. Ik ben nog steeds met een ander kdv voor morgan bezig maar dit heeft te maken met afstand, maar het maakt de periode dat ze daar nog is een stuk dragelijker.

Groetjes,

Michèle

Djeez!!
wat een egoist!
weet je ook de rede dat ze ontslag had genomen?
al die arme kindjes haha maar nu ben je van dr af
blijft morgan nu op het kdv??

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

ik heb er een topic over geopend Inge. En nee ik zoek wel wat anders maar dat heeft met de afstand te maken.

Groetjes,

Michèle

Wij kunnen onze kindjes vanaf 08.00 uur brengen. Ik heb geen idee of kindjes ook kunnen ontbijten bij ons op de creche. Aangezien het tussen 08.00 uur en 09.00 uur brengen is verwacht ik niet dat dit kan. Het is natuurlijk dan een hele hectische tijd. Waarschijnlijk alleen voor de hele jonge kindjes die hun fles moeten hebben ofzo.

Maar al zou het kunnen dan zou ik het nog niet doen. Ik wil graag dat Tim gewoon lekker bij ons thuis ontbijt. We zien hem tenslotte al de hele dag niet, dus dan wil ik niet zo’n gevoel hebben van Tim uit bed snel douchen en naar de creche. Wil gewoon dat hij met een vol buikje de deur uit gaat. Vind het heel goed van Michelle dat ze al zo vroeg opstaat op Morgan eten te geven. Het is natuurlijk erg vroeg, maar ja dat hoort nu eenmaal bij de zorg voor kindjes.

Mimi, ook al werk je in de zorg en moet je vroeg beginnen. Dan moet je helaas even wat eerder opstaan. Dit is geen aanval, want iedereen heeft er natuurlijk een eigen mening over, maar ik zou gewoon wat eerder opstaan. Enne een boterham meegeven als hij 4 is !! Gewoon gezellig ontbijten, hoe vroeg het ook is. Je kunt je kind op zo’n leeftijd echt niet met een boterham zo vroeg voor school afzetten.

Zelf ontbijt ik ook altijd. Ben van huis uit ook niet anders gewent om gewoon te ontbijten. Haha en mijn man is het gaan doen sinds hij met mij samenwoont. Hij bestefte toch dat het wel goed was om te ontbijten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

quote:
ik heb er een topic over geopend Inge. En nee ik zoek wel wat anders maar dat heeft met de afstand te maken.

Groetjes,

Michèle

oke, zoek ik m effe op,
sorry heb het de laatste dagen niet zo bij kunnen houden.
Rijco was 3 dagen ter oefening naar Dinant (ardennen) en had echt geen tijd om te ikkebennen!

Ha ha ha ken beuren toch. Is ie nu weer thuis zodat je weer even wat tijd voor jezelf hebt?? Ik stuur Morgan volgend weekend weer uit logeren. Ook weer even tijd samen.

Groetjes,

Michèle

ja gelukkig wel michele, en ook iets meer tijd om met Rico te spelen ipv alleen te verzorgen en de rest het huishouden en de honden.
ik weet niet of je mijn nieuwe topic had gelezen? ik weet nu waarom rico de laatste tijd constant zo lastig is. na een hoop drinken is ie dat niet meer:S

Inmiddels zijn er zoveel onderwerpen de revue gepasseerd, dat ik even moet denken waarop ik allemaal wil reageren.

Eerst over het ontbijten 's ochtends. Ook wij zorgen dat Eva altijd een vol buikje heeft als ze naar het kdv gaat. Ik geef lekker een stevig bordje pap of kindermuesli, zodat ze lekker veel energie krijgt. Ze is dat zo gewend, lekker ontbijten in haar pyjama. Wij eten nu 's ochtends niet met zijn drietjes, want papa komt zeer moeilijk zijn bed uit en het is hier haasten dus. Wij staan hier pas op om 07.30 uur en ik wil weg om 08.20 uur om te gaan werken. Wij hebben de rollen zo verdeeld, dat papa Eva voedt, ik me aankleed, hij ondertussen zijn eerste bak koffie drinkt en eet, ik Eva was en aankleed en papa zich gaat scheren, ik zelf eet, ga werken, papa zijn tweede bak koffie drinkt en Eva wegbrengt. Dat gaat prima zo. De lunch eten we wel altijd samen op dagen dat Eva thuis is en het avondeten ook. Ik ben van huis uit niet gewend om het ontbijt samen te eten. Vroeger las mijn vader de krant, mijn moeder smeerde zijn brood voor op zijn werk en mijn zus en ik ontbeten samen. Vond ik ook prima. Zolang de andere maaltijden wel samen gaan én er in elk geval één ouder met je kindje eet! Eten moet ook gezellig zijn!

De bakken koffie…ja, zie hierboven. Ik drink nooit koffie 's ochtends, maar mijn vriend moet er minstens twee of drie hebben, anders gaat hij dood! laatst had hij hoofdpijn, zei 'ie: ‘Dat komt doordat de koffie op is!’ Duh! Peuken rookt hij gelukkig niet meer!

Het inpakken van de tas…komt ook altijd op mij neer. Totdat ik, zoals laatst, een speen vergeet. Dan is het: ‘Ja! JIJ doet de tas! Hoe kun je de speen nu vergeten!’ Herkenbaar dus!

Niks horen 's nachts…ook herkenbaar. Eva had de hele nacht liggen kuchen. Ik hoor dat. Papa niet. Ik ben er even uit geweest om haar Tussikind te geven, merkte hij ook niet. Ik weet nu al hoe het gaat als ze eens overgeeft 's nachts, maar mooi dat ik hem dan wakker maak!

Zo, ik ben weer bij geloof ik!

Oh nee, ik vergat even hoe het gaat op ons kdv wat ontbijten betreft. Ze wilden destijds dat Eva haar eerste fles al had gehad, omdat het 's ochtends te druk is met kinderen brengen. Na 09.00 uur gaven ze haar fles dan wel weer, maar dat was te laat voor haar. Dus deden we het thuis. Ontbijten weet ik niet, want Eva krijgt dus thuis haar eten en dat vind ik dus ook normaal. Want het ene kind eet 1 boterham, het andere 2 en weer een ander alleen pap, dat is zo moelijk bij te houden, daar hebben ze geen tijd voor. Lijkt mij hoor.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 10 Jan 2010 19:48:07