Inmiddels zijn er zoveel onderwerpen de revue gepasseerd, dat ik even moet denken waarop ik allemaal wil reageren. ![]()
Eerst over het ontbijten 's ochtends. Ook wij zorgen dat Eva altijd een vol buikje heeft als ze naar het kdv gaat. Ik geef lekker een stevig bordje pap of kindermuesli, zodat ze lekker veel energie krijgt. Ze is dat zo gewend, lekker ontbijten in haar pyjama. Wij eten nu 's ochtends niet met zijn drietjes, want papa komt zeer moeilijk zijn bed uit en het is hier haasten dus. Wij staan hier pas op om 07.30 uur en ik wil weg om 08.20 uur om te gaan werken. Wij hebben de rollen zo verdeeld, dat papa Eva voedt, ik me aankleed, hij ondertussen zijn eerste bak koffie drinkt en eet, ik Eva was en aankleed en papa zich gaat scheren, ik zelf eet, ga werken, papa zijn tweede bak koffie drinkt en Eva wegbrengt. Dat gaat prima zo. De lunch eten we wel altijd samen op dagen dat Eva thuis is en het avondeten ook. Ik ben van huis uit niet gewend om het ontbijt samen te eten. Vroeger las mijn vader de krant, mijn moeder smeerde zijn brood voor op zijn werk en mijn zus en ik ontbeten samen. Vond ik ook prima. Zolang de andere maaltijden wel samen gaan én er in elk geval één ouder met je kindje eet! Eten moet ook gezellig zijn!
De bakken koffie…ja, zie hierboven. Ik drink nooit koffie 's ochtends, maar mijn vriend moet er minstens twee of drie hebben, anders gaat hij dood! laatst had hij hoofdpijn, zei 'ie: ‘Dat komt doordat de koffie op is!’ Duh! Peuken rookt hij gelukkig niet meer!
Het inpakken van de tas…komt ook altijd op mij neer. Totdat ik, zoals laatst, een speen vergeet. Dan is het: ‘Ja! JIJ doet de tas! Hoe kun je de speen nu vergeten!’ Herkenbaar dus!
Niks horen 's nachts…ook herkenbaar. Eva had de hele nacht liggen kuchen. Ik hoor dat. Papa niet. Ik ben er even uit geweest om haar Tussikind te geven, merkte hij ook niet. Ik weet nu al hoe het gaat als ze eens overgeeft 's nachts, maar mooi dat ik hem dan wakker maak!
Zo, ik ben weer bij geloof ik!
Oh nee, ik vergat even hoe het gaat op ons kdv wat ontbijten betreft. Ze wilden destijds dat Eva haar eerste fles al had gehad, omdat het 's ochtends te druk is met kinderen brengen. Na 09.00 uur gaven ze haar fles dan wel weer, maar dat was te laat voor haar. Dus deden we het thuis. Ontbijten weet ik niet, want Eva krijgt dus thuis haar eten en dat vind ik dus ook normaal. Want het ene kind eet 1 boterham, het andere 2 en weer een ander alleen pap, dat is zo moelijk bij te houden, daar hebben ze geen tijd voor. Lijkt mij hoor.
Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 10 Jan 2010 19:48:07