Eva gaat 2x in de week naar het kdv. Dat gaat super, ze vindt het daar geweldig! Geen klachten op zich, want ze zorgen prima voor haar. Maar…het valt me wel op dat ze niet altijd doen wat ik vraag. Voorbeeld: ik had Eva’s rietjesbeker meegegeven, omdat wij daarmee aan het oefenen zijn. Krijgt mijn vriend 'm terug, zeggen ze: ‘Ze kon het niet’ en dan geven ze haar sap gewoon TOCH in een speenfles. Het oefenen met de gewone beker lukte blijkbaar ook niet en dan gaan ze snel terug naar de speen. Terwijl ik aangeef dat we van die speen af willen! ZIJ vinden dat ze moet drinken op een dag, IK vind dat ze moet leren om met een andere beker te drinken en IK geef haar die beker en anders niks. Maar hoe kan ik haar dat nou leren, als ze daar iets anders mag? Het zal ze wel te veel tijd kosten, maar ik betaal er toch voor (en genoeg!) om voor Eva te zorgen zoals ik dat graag zie? Kijk, ze hoeft niet constant alle aandacht te krijgen natuurlijk, maar ik zie toch graag dat ze daar ook oefenen met die beker. Ik ga er woensdag wel iets van zeggen, want het gebeurt vaker met dingen die ik vraag en waarvan ik hoop dat ze er in meegaan, bv fruit eten in stukjes i.p.v. in een fruithap. Hoe gaat dat bij jullie en wat kan ik wel en niet van ze verlangen?
Groetjes Rainbow, trotse mama