Kinderdagverblijf doet niet altijd wat ik vraag

pfoe wat ben ik dan blij met de kdv waar Lindsey naartoe gaat.
hier gaat echt alles (nou ja de noodzakelijke dingen dan) in overleg met de ouders. ook wordt er altijd geluisterd en gewerkt aan hetgeen waar de ouders mee bezig zijn en wordt er bij het ophalen altijd een praatje gemaakt over hoe de dag verlopen is.

wat er bij ons trouwens wel apart is is dat er tussen de middag warm wordt gegeten. dit is gedaan om de gedachte dat de kindjes door het spelen erg moe worden en dus geen zin/energie meer hebben om 's avonds goed te eten. nou in Lindsey d’r geval werkt het dus precies andersom. zij eet me de avonden dat ze naar de kdv is geweest echt de oren van m’n kop hahaha.

liefs,
Rinske

Lilypie Second Birthday tickers

Ha ha ha Morgan bunkert ook meer als ze op het kdv is geweest en dan leeft ze heel even op en dan is het hup naar bed toe en ik hoor haar niet meer tot de volgende ochtend.

Groetjes,

Michèle

Ik ben blij dat niet alle kdv’s zo zijn al moet ik zeggen dat Morgan ook voorgetrokken werd hoor. Want ze was een van de eerste baby’s en ze is er nog steeds met nog 1 jongetje. Zij zijn een beetje hun kleintjes zeg maar en Morgan is ook heel leuk (niet omdat het mijn kind is) maar zo kreeg zij minder straf terwijl ze wel het gemeenste kon zijn. Of ze kreeg wel eens wat extra lekkers toegestopt. Ik heb dit zelf tot een halt geroepen en nu is het niet meer (althans daar ga ik vanuit). Maar ik moet zeggen dat de kdv’s waar ik en mijn broertje gezeten hebben dit echt niet gebeurde en ik ben ook bezig morgan daar ook te plaatsen. Wel een ander filiaal, maar wel hetzelfde overkoepelende oorgaan.

Maar ik geloof je meteen dat dit soort praktijken gebeuren. Er gebeuren helaas ook nog veel ergere dingen maar daar denk ik liever niet over na als je het niet erg vind.

Groetjes,

Michèle

Ik heb niks tegen KDV-en maar ik ben eerlijk gezegd wel blij dat ik er zelf niet van afhankelijk ben. Begrijp me goed, het is prima dat ze er zijn hoor, ze voorzien in een groteb hoefte.
Maar dat wat ik nu lees, vermoedde ik op de een of andere manier al en dat vind ik zo in en in triest en zielig!
Moet je je eens voorstellen dat jouw kind er eentje is die niet in de smaak valt…dat zou ik afschuwelijk vinden.
Maar goed, er zijn ook vast heel goede verhalen over KDV-en te vertellen, laten we dat niet vergeten.

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Pff bakmama wat een verhaal! Het zal je kind maar zijn die zo behandeld wordt, echt verschrikkelijk. Tim gaat 2 dagen naar KDV en ben er heel tevreden over. Zeker als ik ook hoor hoe het anders kan gaat. Zit zelf in de ouderraad, want ze hadden mensen te kort. Maar je wordt echt overal over geinformeerd. Verder organiseren ze veel. Zo mag iedereen komen met sinterklaas en ook met kerst wordt er voor kindjes vanaf 1 jaar een kerstdiner georganiseerd.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Bij Jada op schooltje kun je altijd binnen lopen, elke dag welke tijd je maar wil. Dat vind ik ook wel een fijn gevoel, dan denk ik dus; dan heb je weinig te verbergen! laatst hadden ze haar omgekleed, dus ik thuis oude kleding bekeken, 3 kleine druppeltjes sap, nou dat houd ze bij mij mooi aan.

Verder is ze meestal blij als ik haar afzet (ook wel een belangrijke indicator) en ze vind kleuren, schildren etc steeds interestanter!

Ik heb ook wel rot verhalen gehoord, ook hier, maar ik vind het ook belangrijk dat je op signalen van je kind let, als ze maanden zou gaan gillen als ik haar naar school bracht of helemaal overstuur is als je haar ophaalt deed ik haar er echt niet heen!

bij ons is het eigenlijk ook dat je je kind de hele dag mag brengen en halen, alleen 's ochtends tussen 9.00 en 10.00 en tussen 11.30 en 12.30 hebben ze het liever niet ivm etenstijd, ze willen dan echt de kindjes alle aandacht geven en niet ook nog is een praatje moeten maken met de ouders. maar de rest van de dag is het geen enkel probleem.
dus hier gelukkig ook alles supergoed. ook Lindsey vind het heerlijk, ze is altijd supervrolijk wanneer ik ze op kom halen. alleen het ernaar toe brengen heeft nog wel wat problemen. maar dat is alleen wanneer ik wegloop, dan huilt ze even drie seconden (is letterlijk maar drie seconden) en dan is het weer over. maar ook dat weten de leidsters dus een van hun neemt lindsey dan van mij over om met d’r te knuffelen en dan gaan ze gelijk een leuk speeltje uitzoeken. en dan is er dus al snel niks meer aan de hand.

liefs,
Rinske

Lilypie Second Birthday tickers

Wisten jullie dat kinderdagverblijven jaarlijks door de GGD ‘gekeurd’ worden en veel van deze verslagen openbaar op internet te vinden zijn? Hier staan o.a. punten in waar ze aan moeten voldoen (waaronder oudercommissie en pedagogisch beleidsplan). Ik heb hier een link:

http://www.vrk.nl/client/2/?websiteid=2&contentid=63&hoofdid=25

Helaas is deze van Kennemerland, kon zo gauw even geen andere vinden.

Een tijdje terug was ik op zoek naar ander werk (ik werk al ruim 12 jaar binnen de kinderopvang (kdv/bso/psz/kwaliteitswerk/werkroosters)) en wilde graag bij een bepaald kdv werken (andere organistie). Ik heb toen eerst het verslag van de ggd opgezocht. Ik schrok van de verbeterpunten en heb direct besloten niet meer te solliciteren. Zo’n verslag wil niet zeggen dat de opvang niet goed is, want de leidsters maken dat (en de meesten zijn wel lief en goed!). Maar als een organisatie geen pedagogisch beleidsplan of een oudercommissie heeft, vraag ik me altijd af waarom niet. Want dit is zo belangrijk wil je op één lijn kunnen blijven werken. Ook de inbreng van ouders kan zo waardevol zijn.

Wij zitten nu op het punt dat we een psz moeten/willen gaan zoeken voor Julian. Maar aangezien ik nu zelf op een psz werk, vind ik dit lastig. Volgens mij ben ik veel te kritisch haha. Ik heb toch bepaalde verwachtingen en waarschijnlijk ga ik hen vergelijken met onze psz… Maar goed, dat zien we dan wel weer.

Oh, wat een verschrikkelijk verhaal van Bakmama! Ik krijg er haast tranen van in mijn ogen. Als ik ook maar iets zou merken bij ons kdv, zou ik Eva daar acuut weghalen, óók als zij wél leuk wordt behandeld! Zoiets kan toch niet! Ik kan daar echt zo kwaad over worden!

Overigens bakerden ze Eva wel gewoon in toen dat nodig was en ze deden ook zinkzalf op toen ze last had van uitslag. Bij deze beker is het denk ik meer het gemak, zo van ‘Dan maar een fles’. Ik ben verder heel tevreden en ze heeft vier superlieve leidsters die dol op haar zijn. Dat merken we wel, want ze wordt bij binnenkomst meteen geknuffeld en op schoot gezet. Wij treffen haar ook altijd volop spelend aan. Op ons kdv doen ze heel veel met de kinderen, ze hebben een eigen theater en een atelier en een leidster die met een gitaar de groepen langs gaat. Ze hebben een enorme speelplaats, gaan bv met oudere kindjes naar het circus dat vlakbij is als het er staat enz. Er is ook een ouderraad, waar ik misschien lid van wil worden. En na elke dag zeggen de leidsters hoe het ging en ze schrijven in een schriftje. Ik kaart het ‘flesseneuvel’ wel bij ze aan (had er woensdag geen tijd voor omdat we heel laat thuis waren van het feest van mijn schoonouders en ik pas 's ochtends haar schriftje invulde) en ik neem aan dat het dan wordt opgelost!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hier is onze probleem leidster waarschijnlijk weg. Ze heeft gister op staande voet ontslag genomen en haar collega achtergelaten met 9 (!) kindjes. De eigenaresse was not amused en maandag hebben ze al sollicitanten. Ik ben nog steeds met een ander kdv voor morgan bezig maar dit heeft te maken met afstand, maar het maakt de periode dat ze daar nog is een stuk dragelijker.

Groetjes,

Michèle

Ontbijten jullie kinderen ook thuis om een uur of 6, half zeven voordat ze naar de creche gaan? Mijn zoontje moet het wel doen (al krijg ik maar paar happen in terwijl hij als hij thuis is en lekker uitgeslapen is, gewoon een stevige ontbijt krijgt) en dan krijgt hij een halve koekje en wat te drinken tot de lunchtijd. Ik vind het niet normaal dat de kinderen thuis moeten ontbijten! Jullie wel?

Gewijzigd door - mimi25 op 08 Jan 2010 21:53:45

Hoe laat breng je hem dan? Merel krijgt altijd rond 07:15 haar ontbijt en we brengen haar om 07:30 naar de creche. Ik heb wel eens een kindje bij Merel op de groep gezien die z’n ontbijtje meenam. Maar hij was al wat ouder en kon zichzelf redden. Ik kan me voorstellen dat de leidsters weinig tijd hebben om 's-ochtends vroeg een kind te voeden omdat ouders hun kinderen komen brengen en er dan ook een overdracht is.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Morgan krijgt ook eten voor ze wegaat. Ze krijgt een fles pap, alleen van de week heb ik haar een boterham gegeven omdat ze met pap niet zo snel meer is. Daar wil ze voor zitten dus een boterham en een tuit met 100cc melk mee in de tram en dan drinkt ze die onderweg leeg. Maar met een lege maag de deur uit gaan mag ze niet van mij.

Oh ja brutale gewetensvraag aan de mamma’s. Maar ik had deze discussie op mijn werk. Wie van jullie ontbijt er zelf?? Ik bedoel wij willen dat onze kids eten en das goed, maar wie van jullie geeft zelf het goede voorbeeld. Volgens een van mijn collega’s gaf dat niet als je zelf niet at want het excuus jij moet er nog van groeien moet vind ik een slap excuus. Ik en een ander zijn van menig dan goed doen goed doet volgen.

Groetjes,

Michèle

Wij ontbijten altijd samen. De laatste tijd vind ik dat supergezellig. Voorheen had mevrouw er geen geduld mee, maar nu eet ze lekker met mij een boterhammetje. Ik vind het heel normaal dat je je kindje s’ochtends zelf eten geeft. Juist ik vind het niet normaal als je kindje op de creche moet ontbijten.
Het is gezellig en ja ik ontbijt ook, ik sterf ook altijd van de honger hoor 's ochtends. ALs Sanne eens een keertje uitslaapt wat helaas de laatste tijd niet gebeurt, dan eten we met z’n drieen om 8 uur dan is papa ook weer klaar met voeren van de beesten.

Sorry hoor, maar ik vind het schandalig als je geen tijd hebt om je kindje te voeden in de ochtend. Maar dat is mijn mening.

Groetjes Carolien

Is natuurlijk een ander verhaal als je kindje er geen hap in krijgt hoor. Voordat mimi25 mij verkeerd begrijpt. Een vriendin van mij krijgt het er ook niet in. Dus daar geven ze 's ochtends op de creche wat, maar dan heeft ze het wel zelf voorbereid.

quote:
Ontbijten jullie kinderen ook thuis om een uur of 6, half zeven voordat ze naar de creche gaan? Mijn zoontje moet het wel doen (al krijg ik maar paar happen in terwijl hij als hij thuis is en lekker uitgeslapen is, gewoon een stevige ontbijt krijgt) en dan krijgt hij een halve koekje en wat te drinken tot de lunchtijd. Ik vind het niet normaal dat de kinderen thuis moeten ontbijten! Jullie wel?

Gewijzigd door - mimi25 op 08 Jan 2010 21:53:45

Moet jou zoontje dan van jou eten of van de Creche?? Ik bedoel ik vind het niet meer dan normaal dat ze thuis gegeten hebben hoor. Als hij straks naar school gaat moet ie toch ook gegeten hebben. Dan beginnen ze de les toch ook niet met een ontbijt. En als brood moeilijk gaat geef je hem toch pap.

Groetjes,

Michèle

Ja, ja… Ik had eerlijk gezegd wat meer begrip verwacht, maar ja… Als je in de zorg werkt en zelf om 7.30 moet beginnen dan kan je moeiljik je kind om 7.15 uur nog een ontbijt geven. En ik snap niet dat kinderen die 11 uur lang op de creche zitten alleen maar een hoofdmaaltijd (lunch) krijgt en voor de rest een paar tussendoortjes. Ik zal dan wel een te bezorgde moeder zijn maar ik blijf het niet normaal vinden, hoe dan ook. Ik betaal ervoor en wil dat het ook netjes gebeurt. Dat hebben zieke mensen ook, waar ik zelf voor zorg. Die willen ook waar voor hun geld. En ja, ik ontbijt altijd, niet omdat ik daar trek in heb maar omdat ik weet dat het belangrijk is, dus ook voor het kind. En als hij straks naar school gaat dan kan hij zich natuurlijk zelf redden (als je 4 jaar bent dan moet het lukken, toch), als je een bammetje in zijn trommel meegeeft. Ik heb het hier over baby’s die het nog niet zelf kunnen.

Als hij straks naar school gaat en je wilt dat hij 's morgens op school eet, dan zul je gebruik moeten maken van de voorschoolse opvang volgens mij. Of zet je hem dan af met een boterham zodat hij op het schoolplein kan eten (met als risico dat dat niet gebeurt omdat hij met zijn vriendjes gaat spelen)? Grote kans dat je dan de leerkrachten op je dak krijgt aangezien ze hier in ons koude kikkerlandje nog al aan het pushen zijn om de kinderen thuis te laten ontbijten. En logisch, zonder ontbijt presteren ze minder goed

Heb je al met de leidsters overlegd of ze het een probleem vinden als jij een gesmeerd broodje meegeeft en zij dan helpen met het ontbijt? Want je brengt je kindje al vroeg toch? Misschien is het dan zo rustig dat ze nog wel even een kwartiertje erbij kunnen zitten. En kun je anders niet afspreken dat het broodje gegeten wordt als de andere kinderen fruit/tussendoortje krijgen en jij thuis bijv. wel al een half broodje geeft?

Wij ontbijten hier altijd met elkaar. Door de weeks proberen we ook zo veel mogelijk met z’n drieën te eten. Lukt niet altijd, maar in ieder geval één van ons eet samen met Julian. Goed voorbeeld doet goed volgen, vinden wij. En het is zoooooooo gezellig!!! Gezellig kletsen, wat liedjes zingen, mopperen op het gesmeer met de smeerworst en natuurlijk volop genieten van een mannetje dat zit te genieten van zijn boterhammetje.

@Michèle: ik ontbijt wel na het wakker worden, papa ontbijt na eerst een paar koppen koffie en wat peuken… Dus enkele uren later. Ik vind het belangrijk om wel te ontbijten, het is de belangrijkste maaltijd van de dag tenslotte…

Bij ons op het kdv zijn kindjes die wel eens aan het ontbijten zijn als ik Erik om 7.30 uur kom brengen. Daar betalen de ouders extra voor, maar het kan dus wel bij ons. Zolang het kan, ben ik er echter voorstander van dat je thuis met je kind ontbijt, maar als het echt niet kan is dit natuurlijk een goede oplossing. Zonder ontbijt beginnen vind ik geen optie.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@ mimi25: Is gezien jou werktijden een KDV wel handig? Kun je dan niet beter via een gastouder je kindje laten opvangen. Die werken maar met maximaal 4 kinderen en hebben meer tijd om je kind te laten ontbijten.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker