Wisten jullie dat kinderdagverblijven jaarlijks door de GGD ‘gekeurd’ worden en veel van deze verslagen openbaar op internet te vinden zijn? Hier staan o.a. punten in waar ze aan moeten voldoen (waaronder oudercommissie en pedagogisch beleidsplan). Ik heb hier een link:
http://www.vrk.nl/client/2/?websiteid=2&contentid=63&hoofdid=25
Helaas is deze van Kennemerland, kon zo gauw even geen andere vinden.
Een tijdje terug was ik op zoek naar ander werk (ik werk al ruim 12 jaar binnen de kinderopvang (kdv/bso/psz/kwaliteitswerk/werkroosters)) en wilde graag bij een bepaald kdv werken (andere organistie). Ik heb toen eerst het verslag van de ggd opgezocht. Ik schrok van de verbeterpunten en heb direct besloten niet meer te solliciteren. Zo’n verslag wil niet zeggen dat de opvang niet goed is, want de leidsters maken dat (en de meesten zijn wel lief en goed!). Maar als een organisatie geen pedagogisch beleidsplan of een oudercommissie heeft, vraag ik me altijd af waarom niet. Want dit is zo belangrijk wil je op één lijn kunnen blijven werken. Ook de inbreng van ouders kan zo waardevol zijn.
Wij zitten nu op het punt dat we een psz moeten/willen gaan zoeken voor Julian. Maar aangezien ik nu zelf op een psz werk, vind ik dit lastig. Volgens mij ben ik veel te kritisch haha. Ik heb toch bepaalde verwachtingen en waarschijnlijk ga ik hen vergelijken met onze psz… Maar goed, dat zien we dan wel weer.