Keuze wel geen huisdier...?

Ik ben heel erg bang voor katten/poezen… Maar wil eigenlijk niet dat mijn kinderen ook dierenvreemd worden. Wij hebben hier echt geen ruimte en tijd voor een hond. Maar… nu heeft mijn schoonzus jonge katjes en stiekem best wel lief.

Nu heb ik nog een week de tijd om de keuze te maken wel of geen lief klein katje in huis te nemen… Ik weet dat het voor kinderen goed is om ze te leren om te gaan met dieren. En dat de beste methode om over mijn angst heen te komen is om zo’n diertje in huis te nemen… Maar hoeveel werkt neemt zo’n katje mee? En hoe leer ik de kinderen met zo’n katje omgaan … .ze kunnen (met name Levi) best aan de staart trekken :open_mouth: … En zindelijkheid hoe gaat dat in zijn werk…

Kortom wat zouden jullie doen en wat adviseren jullie mij?

Psst HEEL GROOT PLUSPUNT … dan scheiten de andere katten ook niet meer in onze tuin volgens de gegevens … ze baken hun eigen terrein af!

hihi … nee dat is zo ie zo niks voor mij.

Manlief wilde een konijntje … maar ook daar geen leuke ruimte voor in de tuin. Dus daarom zei hij dan een klein katje… tja ik weet het niet…

Vakantie??? Genoeg mensen die hem dan kunnen helpen dus … dat is het probleem niet

Tja… als je er zelf niet helemaal achter staat, niet doen!

Ik ben zelf ook allergisch voor vrijwel alle dieren dus hier komt niks binnen!
Maar in de tuin genoeg katten uit de straat, hahaha!
1 katje van de buren is echt super schattig… en komt altijd even buurten en een korstje brood bietsen. Dat vind ik prima. Maar geen stap over de drempel!

Als je het zelf leuk vind, of echt over je angst heel wilt komen is het natuurlijk wel een optie. Maar ik zou het niet doen om je kinderen niet dier-vreemd te laten worden. Daarvoor kun je idd net zo goed naar de kinderboerderij ofzo.

We hebben nu wel logeer-wandelende takken, hahaha!!!
Bij manlief op zn werk (school) hebben ze wat beestjes. Vorig jaar hadden we de schildpadden te leen in de zomervakantie… maar dat is niet zo leuk uitgepakt (plotseling een lek in de aquariumslang en daardoor zo’n 600liter water in onze slaapkamer AAAAAAAAAAH!!!), dus dit jaar hebben we een veiliger optie: wandelende takken, hihi.
Hoewel dat ook niet helemaal zonder problemen is verlopen want dochterlief wilde kijken en daardoor is het gaas van de bak deels kapot gegaan en zijn er een stel ontsnapt die nu vrij rondwandelen in de woonkamer, hihi. Maar goed ze doen niks, behalve dan voor dooie tak spelen. Dus das niet zo’n probleem.
En die beesten fokken als … ehh… naja ze fokken dus. En nu hebben we nogal overbevolking in die bak

Goed zeg! Wat voor ras zijn de katjes? Goed om je in te verdiepen, want het ene ras is het andere niet (qua karakter, etc.). Katten zijn minder werk dan een hond bijvoorbeeld (en ik kan het weten want heb altijd een hond gehad en nu drie katten). Kattenbak in huis, af en toe water verversen en brokjes geven en ze redden zich prima. De kinderen van jongs af leren dat ze niet mogen staarten trekken, omdat dat pijn doet. En anders krijgen ze maar eens een krab, daar houden ze niets aan over (behalve een heel stoere kras…). Of maak ik je nu juist alleen maar banger?

Wij zijn vorige week op vakantie geweest voor een weekje en toen hebben we ze niet naar een dierenpension gebracht. Dat kan je natuurlijk doen, maar die van ons zijn zo typisch dat we ze dat niet willen aandoen. Dus de eerste vier dagen heeft de ene oma op de katten gepast en de andere drie dagen de andere. Ze kwamen één keer per dag de boel opschonen, zeg maar. Goed te doen!

Kortom: lijkt me heel goed dat jullie dat katje nemen. Mits je er 100% van overtuigd bent, want het zijn natuurlijk geen dingen die je gewoon weer weg kunt doen als het toch niet bevalt.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Tja… ik zou het zeker niet doen!
Maar ik hou dan ook niet van dieren. We gaan regelmatig naar de kinderboerderij, maar van die dieren komen er niet in

Ik heb bij vrienden gezien dat een jong katje nog best veel commotie met zich mee kan brengen, in de zin van zindelijk maken inderdaad, maar ook leren dat ze niet in de gordijnen mogen.
In het begin beet dat katje ook! En het heeft ze best moeite gekost om het af te leren, blijkbaar had het beestje een lastig karaktertje.

Verder vind ik zelf die kattenbak zo stinken! Bij hun ruik ik hem altijd…

O ja, wil je ook nog redenen om het wel te doen… Hij kan heel lief zijn, gezellig, knuffelig

Tja, het is denk ik wel duidelijk dat ik er niet van hou, maar als jij denkt dat jullie er echt plezier van gaan hebben, moet je het wel doen.
Liefs, Anne

Ik sluit me als eerst bij de rest aan alleen doen als je er helemaal achter staat.

Maar wat is het werk. Hier lopen 3 van die gebakkies rond. Ooit waren het er 6 maar dat raad ik niemand aan. Kwa werk valt het mee, maar ze moeten alle 6 aandacht hebben. Maar goed we hebben er 3 en wij geven ze alleen hardvoer.
Dus 1 keer per dag eten geven. Wel altijd voldoende water. Verder 2 keer per week de bak helemaal verschonen en elke dag even scheppen. Aandacht komen ze zelf wel halen, ze klimmen op mijn schoot en vallen in slaap en zijn helemaal happy. Voordeel van 3 is dat ze elkaar ook bezig houden.

Vakanties worden hier of door mijn vriendin of vader opgevangen of ik vraag iemand van de stichting kattenzorg. Dan betaal je wel wat maar dat vind ik geen probleem, Overerigens hebben wij ook een konijn, maar die moet inderdaad wel kunnen lopen.

Wat de kinderen betreft het voordeel van een jong beest is dat veel kinderen het aanvoelen dat het baby’s zijn en de dieren voelen ook dt kinderen jong zijn dus ze groeien dan zeg maar samen op. Zo kon niemand mijn eerste kat aaien maar ik kon alles met hem doen omdat we samen waren opgegroeid. Als een dier ouder is dan moet je het kind meer sturen is mijn ervaring gezien onze katten 5, 7 en 8 zijn. Maar dat is bij jullie niet het geval. Mijn laatste tip ga lekker een paar keer kijken dese week als je de kans hebt en ga op je gevoel af enne laat als je het doet de kat jouw kiezen. Als je ze hun gang laat gaan weet je wat ik bedoel.

Groetjes,

Michèle

Ik moet eerlijk zeggen dat ik net als Lalala over denk!

Wij hebben wel een kat maar die zit boven een kamer bezet te houden

Mijn vriend houdt die kamer bij maar als de deur open staat stinkt het er verschrikellijk (ik ben geen kattenmens dus ruik van die beesten alles 10 dubbel zegt mijnvriend).

Ze zetten haken in de bank en haken aan de gordijnen.
Vorige week zat de kat lekker onder Aarons loopbrug te plassen!!! en daarna (hebben kunstgras) ging ze lekker aan het kunstrgras trekken!
Nou…ik ben naar buiten gestierd en heb die kop er eens lekker doorheen gehaald!

Ja…Ik know maar een kat moet bij mij weten wat ie mag en niet!

En dan nog iets…ze springen op de keuken , op de kast, zitten overal waar ik niet wilde dus toen wij hierheen verhuise was dat snel voor bij he!..bij mij geen kat die in mijn keuken komt en overal aan zit te eten!
Komen ze net uit de schijtbak en springen ze met poten die net de vorige stront weg hebben gewerkt, zitten ze op jouw schone keuken!

Geef mij maar een hond

Maar als jij ze leuk vind moet je het doen!

Ow wat ben ik toch een optimistisch kattenmens he!
Vinden jullie mij nog leuk

Gr, Danielle

@ Danielle, ha ha ha sorry dat ik het zeg maar heeft jouw kat geen manieren geleerd?? Kijk ik zeg niet dat de mijne nooit iets uitvreten maar op het aanrecht komen ze niet, ze doen niks in de tuin en ook geen nagels in de bank, allemaal afgeleerd

Groetjes,

Michèle

@ Michele: Mijn vriend heeft ze dat blijkbaar nooit geleerd en hij had er 2 waarvan er van mij maar 1 meemocht naar ons nieuwe huis toenertijd de andere heeft ie afgegegeven aan een tante van mij!

Nee echt waar, ik ben 2x zo boos geweest op die K.T katten die ene heeft 2 keer aan een blok kaas geknauwd…nou…dan hoef ik er niks meer van te eten en kon dus 2x een blok van 6.- weggooien!

Dus toen we gingen verhuizen en alles ook van mij werd en we nieuwe spullen kochten was alles snel afgelopen.
En weet je…de kat is BANG van mij!
Goed he!

Maar van mij mag ze niet in de kamer al 5 jaar niet…leeft buiten en boven.

Gr, Danielle

ff aanvulling…leeft boven op 1 kamer welteverstaan en mag ZEKER NIET op onze kamers komen en op onze bedden liggen…afschuwelijk…moet er niet aan denken!

Gr, danielle

@ Danielle ah ik snap je. Ja als je niet van katten houd zal je dat zeker niet tollereren, ik zou dat als katliefhebber al niet doen. Zo kan ik minder van honden hebben omdat ik geen hondenmens ben.

Groetjes,

Michèle

Precies Michele , als je niet van iets houdt zie je er alles verkeerd van.
Ik zeg bijv ook altijd : “die vieze stink drolllendraaiers”…omdat die stront van een kat zo stinkt.

Maar ja, een hond poept ook (maar die poepen niet binnen en daarom ruik je die niet zo).

Gr, Danielle

Ha ha ha geloof me als die binnen schijt stinkt het net zo hoor

Maar je hebt helemaal gelijk. Is die kat al oud???

Groetjes,

Michèle

@ Michele: die kat van hem is al 17 en nog springlevend

Ooit komt er de tijd dat mijn kamer weer voor mij wordt!
Vind het zo vervelend dat als ik boven op zolder kom dat er altijd een deur dicht is (was mijn extra kamer) ik wind mijzelf hier steeds meer over op omdat ik overal katten dood zie gaan en deze nog niet wel (klinkt hard he?)

GR, Danielle

@ Danielle doet me denken aan onze mickey. Die woonde vrijwillig in afzondering en hebben we afgelopen december met 17.5 jaar in laten slapen. Maar die was wel echt oud en dement.

Groetjes,

Michèle

en waarom heb je die in laten slapen…omdat die dement was of wat?

Mickey was inderdaad erg dement. Ze had doorligplekken gekregen en zo, ze was namelijk soms dagen zoek in de zin ze liet zich niet zien. We hadden het al eerder er over gehad van wat doen we. Op een middag, tegen de avond al kwam ik boven en zag ik dat ze door der poten zakte. Ze kon niet meer op der voorpoten staan. Waarschijnlijk is ze van de trap gevallen en heeft ze haar poten gebroken. We moesten eigenlijk onmiddelijk afscheid nemen want we wisten dat als ik haar nu naar de dierenarts bracht ze niet meer terug zou komen. De dierenarts gaf aan dat ze inderdaad dementerende was door dat ze zich slecht waste. Ook was ze vel over been. Ze was echt op. Achteraf hadden we haar een half jaar eerder al in moeten laten slapen maar omdat ze steeds weer opveerde zeg maar en ook goed at en dronk en der behoefte deed op de bak is het te lang door gegaan. Gelukkig begreep de dierenarts dat ook.

Groetjes,

Michèle

Ik heb het echt niet op kippen, maar nu we 3 kuikens kregen ben ik dol op ze. Idem met Katten. Inmiddels hebben we 2 katten, 2 honden, 3 kippen, 1 valkparkiet ( is eens komen aanvliegen 4 jaar geleden ), een aquarium en een vijver. Katten hebben we al 19 jaar en ik vind het heerlijk. Als ze naar buiten mogen heb je er niet veel werk aan. Daarbij zouden ze zindelijk moeten zijn als ze het nest verlaten. Zet ze thuis eerst in de kattenbak en voila, het is geregeld. Ik ben er een groot voorstander van dat het goed is om een huisdier te hebben, zeker voor kinderen. Tja een krab is niet leuk, maar het leert ze dat ook dieren pijn kunnen voelen als je er niet goed mee omgaat. 1 tip, als je tegen een kindje zegt "zachtjes, lief zijn voor het beestje ", zeg het dan ook heel rustig en kalm, gil je dit nl naar ze als je ziet dat ze er bij wijze van mee lopen te slingeren, dan komt je stem niet overeen met hetgeen je van ze vraagt. Natuurlijk is dat dan verwarrend. En ja, andere katten blijven weg als het goed is. We hebben er 2, wat betekend dat ze met elkaar erg optrekken en daarmee minder oog hebben voor andere dingen zoals het in de gordijnen hangen bv hahaha. Een plantenspuit erop richten doet hiertegen trouwens veel wonderen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Wat goed van je dat je katten wilt nemen, zodat je kindjes er niet bang voor zijn. Maar ik zou wel heel goed bedenken of je het zelf echt leuk vind, zodat je er achteraf geen spijt van gaat krijgen.

Ik vind huisdieren lief, maar ik heb er helemaal niks mee. Ben er ook niet mee opgegegroeid, want thuis hadden we ook geen huisdieren. Tim heeft voor zijn verjaardag een goudvis gekregen. Hij vind vissen zo mooi, dus dacht dat is wel een leuk verjaardagskado.

Maar verder komen er hier echt geen huisdieren. Heb er gewoon niks mee en het lijkt me verschrikkelijk al die vieze haren in je huis. Sorry, zal best wel meevallen maar dat is gewoon mijn gedachten. En het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat ze angstig worden van katten/honden, omdat jullie deze zelf niet hebben.

Tim vind honden en katten erg leuk. Zodra hij een hond of poes ziet wil hij deze aaien. Hoe groot of klein de hond ook is.

Succes met je keuze!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Waah… ik weet het niet … Ene moment denk ik JA we doen het… andere moment bevliegt het me en denk ik NEE nooit niet. Ik ben zelf een erge poetser maar dat zijn mijn schoonzussen ook en die hebben ook katten. Zij vinden dat een kat niet boven mag komen (hier ook echt niet!!) en dat ze dus beneden en buiten alle ruimte hebben… en daardoor de ‘rommel’ beperken…

Mijn man is niet anders gewent dan een kat in huis … die hadden ze vroeger ook incl hond. Maar hond vind ik super leuk alleen hier gewoon niet haalbaar… vind dat zo’n beest de ruimte moet hebben en wij daar genoeg tijd, en die heb ik niet.

Plantenspuit?? Jaag je ze dan niet helemaal weg?