Keuze wel geen huisdier...?

Wij hebben een kat gehad en ik moet zeggen dat die beesten meer rommel maken dan ik ooit voor mogelijk had gehouden!
Overal vond ik korreltjes grind uit de kattenbak die hij per ongeluk meenam onder de pootjes als tie op de bak geweest was. Ook op het aanrecht… (ieeek) de tafel, meubels etc… Buiten dat heeft ie ook onze gordijnen geruïneerd en hij ging steeds op en in ons bed en dat van de kleine liggen.
Ik zeg altijd maar, een hond kun je leren in zijn mand te blijven, met een kat is dat onmogelijk of je moet ze naar buiten doen, dus vind je ook overal hun rommel en haren.
Ik zie het ook bij mijn schoonouders, hebben destijds 2 schattige jonge poesjes meegenomen en die zitten met de handen in het haar want de gordijnen zijn eraan gegaan, op de (dure) leren banken zitten krassen, overal haar, de ramen zijn op kat-hoogte smerig en een bos bloemen hoef ik niet meer voor ze te kopen want de katten gaan ermee aan de haal.
Tuurlijk dat je het ze af kunt leren maar als je werkt zoals mijn schoonouders wordt het al lastiger natuurlijk, laat staan als je druk bent met een gezin!
Persoonlijk zou ik dus zeggen, nee.
Maar de keuze is aan jou natuurlijk, en zeg nou eerlijk, zo’n schattig balletje kat… dáár zwijmelt iedereen toch mee weg? (zelfs ik haha)
Dus snap ook zeker als mensen wel voor zo;n beestje vallen…

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!

Precies wat Praudmama ook zegt: je vind korrels door je hele huis die ingetrokken zijn met kattepis!
Als de kat van boven word gehaald dan loopt ie zelf (jaah…dat mag ie nog) naar beneden maar zeer geregeld vind ik OF een korrel OF een pluk haar Of in de kamer een pluk haar (ze moet door de kamer lopen om naar buiten te gaan) en echt waar…als ik ERGENS een HEKEL aan heb dan zijn het vieze gore haren van een kat!
En eens in de zoveel tijd vind je hele plukken.
Gadeverdegadver.
Nee voor mij nooit een kat-D meer!

Gr, Danielle

Euh… zijn er geen kattenmoeders die er wel leuk over denken. … Nu veelal negatieve verhalen. Neig nu ook echt naar het niet doen. Maar… WEET HET NIET…

Katten zijn leuk, maar veel werk! Ik denk dat dat de mama’s bedoelen, en dat je er niet zomaar aan beginnen moet als je denkt oohhh wat leuk, maar dat je er de komende 18 jaar aan vast kan zitten net als een kind! Als je dat geen probleem vind, en af en toe een ongelukje opruimen van een beest ook niet, dan zou ik zeggen; DOEN. Wil je een poes erbij omdat het leuk is voor de kids, maar heb je er zelf niets mee? NIET DOEN! Succes met je keuze!

quote:
Euh... zijn er geen kattenmoeders die er wel leuk over denken. ... Nu veelal negatieve verhalen. Neig nu ook echt naar het niet doen. Maar.... WEET HET NIET...

Ik. Ik vind het prima. Al dat gezeur over een haar hier of daar, dan pak je toch even de stofzuiger? En doodziek ben ik er nog nooit van geworden, ik kan wel onhygiënischer dingen dan huisdieren bedenken.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hier ook een kattenmoeder en ik ben blij met mijn kat hoor!
Sien is graag buiten in de lente en zomer, gaat haar eigen gang wel. Als ze binnen is slaapt ze in haar mandje op zolder of op een stoel bij ons.
Ik vind het bij haar ook nogal meevallen hoeveel vacht ze verliest, maar dat zal mss per kat verschillen. Ik hoef niet perse iedere dag te stofzuigen, doe het wel om de dag maar das puur omdat ik dat zelf wil en niet omdat het vies is.
Kattenbak; tja onze kat maakt daar in de zomer weinig gebruik van moet ik eerlijk zeggen. Maar als je het bij houd hoeft het echt niet te stinken!!!
Ik vind het qua werk enorm meevallen, weet niet hoe dat met honden is, geen ervaring mee.
Als we op vakantie gaan dan is Sien gewoon thuis, mijn (schoon) ouders zorgen dan voor haar door 1 a 2 keer per dag even langs te komen ( wonen op loopafstand). Er is hier ook een kattenpension, maar dat vind ik een beetje zielig want Sien komt uit het asiel…

Wij hebben er dus positieve ervaringen mee moet ik zeggen.

Ik zou ook niet zonder mijn kattenbeesten kunnen hoor. Ze zijn deel van ons gezin en als ze er niet meer zijn dan zijn we echt in de rouw.

Groetjes,

Michèle