Kennen jullie de bakerzak al?

De bakerzak is een babyslaapzak die lijkt op een gewone slaapzak maar ook voordelen heeft van het inbakeren. Het is minder warm, minder ingewikkeld en minder strak dan inbakeren. Maaiende armen zijn verleden tijd en baby’s kunnen lekker geborgen slapen. Zelfs baby’s in een spreidbroek kunnen de bakerzak gebruiken!
Kijk op de site: www.babyslaapzak.nl of www.bakerzak.nl
Groeten,
Nikki Nooteboom

Gewijzigd door - bakerzak op 05 Jul 2004 14:55:16

Hoi Nikki,

Kom je ook gezellig meekletsen op deze site of alleen reclame maken?

O ja, ik zal me trouwens even aan je voorstellen.
Ik ben dus Bianca, 29 jaar en ik woon samen met mijn vriend.
We hebben een zoontje die net 3 jaar is geworden (Stephan).
Heb je zelf ook kids?

Groetjes, mamma van Stephan

Oh sorry, ik kijk net bij je profiel en zie dat je twee kids hebt en zélf de uitvinder en producent bent van de bakerzak.
Goed gedaan!
Leuk voor je dat het CB ook zo goed als om is.

Maarre…je “quote” is: “zeg het maar gewoon”.
Dus bij deze: ik vind het niet netjes als je deze site alleen gebruikt om voor je eigen product reclame te maken.
Kom dan ook lekker met ons meekletsen (het is hier echt gezellig!)

Hallo dames!

Ach, reclame maken is een goed begin zou ik zo zeggen… Maar ik vermeld het ook omdat ik echt oprecht geloof (en door ervaring ook weet) dat het kindjes kan helpen. Uitvinder, leuk woord eigenlijk. Wie had dat gedacht. Ik zal even wat meer over mijzelf vertellen.

Ik heb twee dochters; Kika (3 jaar) en Puck (9 maanden). Ik ben getrouwd met Jan en ben zelfstandig ondernemer. Kika is echt een probleemkindje, heeft al vanalles gehad: reflux, liesbreukoperatie, neusamandelen en buisjes en nu zitten midden in de onderzoeken. Ze heeft namelijk onlangs een chronische nierbekkenontsteking gehad. Afgelopen donderdag heeft ze een nieronderzoek gehad, heel erg vervelend. Morgen krijgen we de uitslag. Spannend!

Puck is een echt feestbeest, heeft nooit wat. Heel leuk, maar zo onrustig en dus niet slapen. Daar komt dus ook de uitvinding vandaan. Ik had uit pure frustratie op een gegeven moment haar slaapzak dichtgenaaid bij de armensgaten. Dan kon ze tenminste niet meer zo druk doen. Dat was niet velig en toen was na een tijd denken en tekenen de bakerzak geboren! Zo kan het leven lopen . Heel leuk.

Leuk om jullie berichtjes te lezen. Ik zal inderdaad proberen vaker te schrijven en dan niet over de bakerzak, beloofd!

Groeten,
Nikki

Hoi Nikki,

Leuk dat je wat meer over jezelf verteld!
En inderdaad erg grappig hoe het kan lopen met zo’n uitvinding (hoe je op het idee komt, bedoel ik)
Heb je er al veel succes mee?

Wat vervelend dat Kika zoveel problemen heeft steeds zeg.
Ik hoop dat de uitslag van het onderzoek morgen gunstig blijkt te zijn!
Waar denken de artsen aan, als ik vragen mag?

Stephan heeft steeds oor- en keelontstekingen gehad en eindelijk is hij na een tijd “zeuren” geholpen aan zijn neus en keelamandelen (2 weken geleden).
Hopelijk gaat het nu allemaal beter.
Ook heeft hij een tijd logopedie gehad en zijn we onder controle geweest bij het Audiologisch Centrum in Zwolle, omdat hij erg laat was met praten.
Gelukkig is dat sinds april van dit jaar allemaal voorbij.
Hij praat nu goed gelukkig.

Nou, ik ga eens kijken of Vivien (ons gastkind uit een kindertehuis in Hongarije) klaar is met douchen inmiddels

P.S. grappige namen trouwens: Kika en Puck.
Ik vergiste me net alleen en dacht dat het Kiki was i.p.v. Kika

Gewijzigd door - Bieb op 05 Jul 2004 20:53:21

Welkom Nikki

ik val gelijk even met de deur in huis, is deze ook gekeurd of iets? of nagekeken door een instanstie? sorry gelijk zo’n vraag maar vind het super handig en weet toevalling iets die het gewoon inbakeren niks vind maar dit denk ik wel, vandaar mijn vraag

Tries

Liefs Tries

Hoi Nikki,

Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Maike en getrouwd. We hebben een zoontje, Levi van 10,5 maanden. Welkom op dit gezellige forum.

Groetjes,

Maike, mama van Levi (21-08-2003)

hoi dames, nikki had me voordat ze ging posten een nette email gestuurd met het verzoek of ze dit op onze site mocht vermelden

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Zeg dat dan haha!

ik was er niet bianca ik had een bruiloft gisteren en zat op een boot door de amsterdamse grachten ben nu pas weer boven water en thuis

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Ik plaagde je maar Kim (je bent mij geen verantwoording schuldig hoor! ).
Maar leuk, zo’n bruiloft. Hoop dat je het naar je zin hebt gehad!

Hoi,

Kijk nou wat jullie doen en ik ben al zo verslavingsgevoelig . Kika’s uitslag was als volgt: ze heeft reflux van de blaas: er loopt urine terug van haar blaas richting haar nieren. Dat gaat irriteren en eventueel ontsteken. Ze heeft nu een onderhoudsdosis antibioticum gekregen . Ze groeit er als het goed is over niet al te lange tijd overheen. Hopelijk nu even rust in de tent (vooral voor haar).

Ik zal nog even reageren op een vraag over veiligheid van de bakerzak. Toen ik bezig was met de ontwikkeling wilde ik het model eerst laten testen door Consument en Veiligheid. Maar dat kost ontzettend veel geld en dan bedoel ik bij 10.000,- euro. Het is o.a. zo duur omdat er geen veiligheidseisen zijn voor babyslaapzakken en daardoor weet C&V niet waar ze op moeten testen. Die criteria zouden ze dan eerst op moeten stellen; op mijn kosten.

Wat ik wel heb gedaan is advies gevraagd aan verschillende instanties en individuen die er verstand van hebben. Maar toch baalde ik wel een beetje van C&V. Vorige week heb ik een mail gestuurd naar de CB’s en één daarvan heeft de bakerzak voorgelegd bij C&V en kennelijk konden ze die vraag niet afwijzen en hebben ze dus nu een reactie gegeven:

Consument en Veiligheid heeft naar de foto’s en de website van de bakerzak gekeken. Mevrouw Nooteboom geeft in haar e-mail al aan dat er geen wettelijke veiligheidseisen zijn voor babyslaapzakken. We hebben daarom kort gekeken naar de risico’s van de bakerzak ten opzichte van de risico’s van een reguliere babyslaapzak.

Onze conclusie op basis van deze snelle analyse is:
Mits het hesje binnenin altijd goed gebruikt wordt, zijn er geen andere risico’s bij het gebruik van de bakerzak ten opzichte van een reguliere babyslaapzak.
Ook bij de bakerzak moeten de standaard adviezen voor veilig slapen worden opgevolgd zoals het op de rug te slapen leggen, etc (zie verder onze website). Evenzo moet, net als bij een reguliere babyslaapzak of gebruik van lakentje en dekens, ook bij de bakerzak erop gelet worden dat de baby het niet te warm krijgt vanwege de kans op warmtestuwing.

Consument en Veiligheid kan niets zeggen over de effectiviteit van de bakerzak (het rustig houden van de baby); gebruiksonderzoek zou hierover informatie kunnen opleveren.

Als ik 10.000,- had betaald had ik niet veel meer informatie gekregen waarschijnlijk omdat ze ook dan geen garantie oid zouden willen afgeven. Lachen he? Heb ik toch hun mening.

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Leuk een moeder en dochter… Ik zal binnenkort ook eens in de andere forums rondneuzen. Nu ga ik even stofzuigen (JOEPIE!).

Groeten,
het groentje, Nikki

Hoi Nikki,

Dat is toch hartstikke goed joh, die reactie van C&V !!!
Heel positief!! Wees er maar trots op

Ik help je hopen dat Kika er inderdaad snel overheen groeit!
Gelukkig weet je nu wel wat ze precies heeft en dat het niet voor de rest van haar leven een probleem is.

Succes ermee!

He das mooi sorry dat ik zo direct was maar wilde dit echt ff weten, ik ga dit copieeren en aan haar geven, wie weet heeft ze er wat aan

Tries

Liefs Tries

Hoi!
Vraagje aan jullie. Ik ben bezig met het samenstellen van de wintercollectie voor de bakerzak. Nu zit ik sterk te denken om ribfluweel te gaan gebruiken (dun).

Redenen hiervoor:

• warm: hierdoor hoeft het alleen met flanel of katoen gevoerd te worden en niet met polyester (bah)
  • sterk en duurzaam
  • 100% katoen
  • in leuke kleuren en dessins verkrijgbaar (Stenzo Kids)

Graag reactie! Kan ook via email.

Groeten,
Nikki

Natuurlijk is het een goed idee, zeker als je het in leuke kleuren en dessins kan krijgen. Ben ook erg blij dat je voorkeur niet naar polyester uitgaat ( vind ik ook bah ) ongelooflijk wat er van dit materiaal wel niet gemaakt wordt voor de kids

Volgens mij is dat inderdaad een heel goed idee om de redenen die je noemt.
En persoonlijk vind ik dat “baby-rib” altijd heel lief (en zacht trouwens).

Ben benieuwd naar het eindresultaat straks!

En ja, ook ik heb een hekel aan polyester

Succes!

Gewijzigd door - Bieb op 19 Jul 2004 17:51:20

Wat zijn jullie toch lekkere enthousiaste mensen! Heerlijk. Ik moet bekennen dat ik vaker een kijkje neem op jullie forum, maar niet altijd weet hoe ik me er in moet mengen. Jullie kennen elkaar al zo goed. Maar ik zal het meer gaan proberen.

Heb het nu even druk met de nieuwe collectie… Ach wat zever ik toch; ik zorg er altijd wel voor dat ik het druk heb. Eigenlijk zou iedereen het woord “druk” uit zijn vocabulaire moeten halen. Wat een slap excuus. Voor leuke dingen maak je tijd.

Nu ga ik even naar mijn man, die heb ik al eeuwen niet gesproken. Hij zit veel in het buitenland en dan twee kinderen en een bedrijf. Nee, ik zeg het niet…

Groeten,
Nikki

O, ik vergeet iets te melden: DE BAKERZAK KOMT IN HET TIJDSCHRIFT KINDEREN!!! Ik heb de redactie een bakerzak toegestuurd en ze gaan een stukje schrijven met een foto erbij op de pagina met weetjes voor de baby. Geweldig he? In het oktobernummer, dat is de maand dat Puck 1 jaar wordt (met haar is het immers allemaal begonnen) en het is de maand dat ze de jongegezinnenbeurs hebben in de Jaarbeurs; extra hoge oplage dus!

Dat was het…
Nikki

Haha, die Nikki!
Je weet het in ieder geval leuk te brengen

Maarre…er zijn hier de laatste paar weken toevallig méér “nieuwe” leden bijgekomen hoor!
Da’s juist het grappige.
Dus eh…gewoon lekker meekletsen en als je iets niet weet ofzo (van een verhaal of ervaring van iemand) dan vraag je het maar hoor!!
Ik vind het juist leuk om meer van je te horen.