Kapotte billen

Ik was vanmorgen zo geschrokken, ging Jaspers vieze luier verschonen en veeg de viezigheid met billendoekjes weg zie ik dat het vuurrood en gespannen is en zelfs bloedde. Vreselijk, ik heb wel vaker vervelende dingen moeten doen zoals pufjes geven in de houtgreep, maar dit is geloof ik wel het ergste wat ik tot dusver bij die kleine man heb moeten doen. En poept ie vandaag ook maar liefst 4 keer!
Het doet hem hartstikke pijn, hoe voorzichtig ik het ook schoon dep. Ik vind het echt vreselijk, sta erbij met de tranen in m’n ogen. Gebruik alweer extra sudocreme dus hoop maar dat het snel werkt.

Hij is bezig met het krijgen van kiezen/hoektanden, dus daar zal het ongetwijfeld mee te maken hebben. Iemand ervaring? tips om erger te voorkomen?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Wat naar joh dat hij zulke kapotte billen heeft. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik wilde even zeggen dat ik hoop dat hij er snel vanaf is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Ah, luieruitslag!

Geen extra sudo gebruiken! Je moet dat juist dun smeren. Veel mensen hebben de neiging om extra dik te smeren bij luieruitslag maar dan kan er geen zuurstof meer bij en dat is ook nodig om te kunnen genezen. Dus gewoon dun smeren!

Bepanthen crème werkt ook goed. En ik weet dat er hier mensen zijn die erg tevreden zijn over een spray. Geen idee hoe die heet.

Wat je in elk geval NIET moet doen is smeren met rauw eiwit. Dat is een achterhaalde tip uit grootmoeders tijd. Er is nog niet bewezen dat salmonella-infectie of vogelgriep niet via beschadigde huid overgebracht kunnen worden, dus neem dat risico niet! Je wilt niet een onnodig ernstig ziek kind.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 23 Sep 2010 21:35:04

Spray van Zarqa, dan hoef je niet te smeren en dus de billetjes niet aan te raken. Voorkomt een hoop pijn. En inderdaad sudo dun smeren.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ach arm mannetje.