Kapotte billen

Ik was vanmorgen zo geschrokken, ging Jaspers vieze luier verschonen en veeg de viezigheid met billendoekjes weg zie ik dat het vuurrood en gespannen is en zelfs bloedde. Vreselijk, ik heb wel vaker vervelende dingen moeten doen zoals pufjes geven in de houtgreep, maar dit is geloof ik wel het ergste wat ik tot dusver bij die kleine man heb moeten doen. En poept ie vandaag ook maar liefst 4 keer!
Het doet hem hartstikke pijn, hoe voorzichtig ik het ook schoon dep. Ik vind het echt vreselijk, sta erbij met de tranen in m’n ogen. Gebruik alweer extra sudocreme dus hoop maar dat het snel werkt.

Hij is bezig met het krijgen van kiezen/hoektanden, dus daar zal het ongetwijfeld mee te maken hebben. Iemand ervaring? tips om erger te voorkomen?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Wat naar joh dat hij zulke kapotte billen heeft. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik wilde even zeggen dat ik hoop dat hij er snel vanaf is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Ah, luieruitslag!

Geen extra sudo gebruiken! Je moet dat juist dun smeren. Veel mensen hebben de neiging om extra dik te smeren bij luieruitslag maar dan kan er geen zuurstof meer bij en dat is ook nodig om te kunnen genezen. Dus gewoon dun smeren!

Bepanthen crème werkt ook goed. En ik weet dat er hier mensen zijn die erg tevreden zijn over een spray. Geen idee hoe die heet.

Wat je in elk geval NIET moet doen is smeren met rauw eiwit. Dat is een achterhaalde tip uit grootmoeders tijd. Er is nog niet bewezen dat salmonella-infectie of vogelgriep niet via beschadigde huid overgebracht kunnen worden, dus neem dat risico niet! Je wilt niet een onnodig ernstig ziek kind.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 23 Sep 2010 21:35:04

Spray van Zarqa, dan hoef je niet te smeren en dus de billetjes niet aan te raken. Voorkomt een hoop pijn. En inderdaad sudo dun smeren.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ach arm mannetje.
Wat je ook kunt doen ipv doekje is een lauw washandje vond Dylano altijd prettiger als zijn billetjes open lagen. Dylano had het ook makkelijk met zijn kiezen.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Marijn had ook geregeld zijn billetjes stuk door zijn kiezen. Als zijn billen vaak echt vies waren zette ik hem onder de douch, is minder pijnlijk dan lotiondoekjes.

@prager idd ik zette onze meid ook ff in de douche. Even de billen afspoelen. Weet je ook zeker dat alle poepvezels weg zijn.

Ik gebruik geen sudocreme. Ik vind dat dat zo aan de billen blijft zitten. Als je dan weer de luier verschoond moest ik zo bikken om die laag sudocreme eraf te krijgen. Ik gebruik hier bepantene. Vind ik echt super spul, wordt lekker opgenomen in de huid en meestal is de uitslag dan binnen 1 a 2 dagen weg.

quote:
Ik gebruik geen sudocreme. Als je dan weer de luier verschoond moest ik zo bikken om die laag sudocreme eraf te krijgen.

Dan heb je dus te dik gesmeerd…
Als je dun smeert, vind je niks terug van de sudocrème bij de eerstvolgende luierverschoning.

Groetekes, Sje

En hem zo nu en dan eens even lekker in zijn blote billen laten rondhobbelen. Kunnen zijn billetjes aan de lucht drogen en de vloer dweilen is minder pijnlijk dan zijn billen weer schoon moeten maken

Omdat wij niet van die dingen hebben als sprays and sudocreme liet d’r hier altijd in d’r blote billen rondlopen, wel gewoon bovenstukje aan en sokken maar verder niets, die frisse lucht bij de billen hielp enorm! Succes iig!

Bij Dani zijn we overgestapt van creme op de billetjes naar talkpoeder en dit werkt bij Dani heel goed. Talkpoeder neemt het vocht ook een beetje weg en daardoor irriteren zijn billetjes minder.

Lilypie Pregnancy tickers

Ach zielig is dat altijd he! Mijn zoontje had het ook pas, in 12 dagen had hij 3 tandjes gekregen… Dus ook veel vieze broeken op 1 dag! Billen kapot, zelfs met wat bloed… Ik heb er toen billenzalf opgedaan van VSM. Dat hielp hier weer heel goed! Sterkte met je kleine! Hoop voor je dat de tanden/kiezen snel door zijn!

Groetjes , Aline

[ img ] http://lb3f.lilypie.com/TikiPic.php/vDoR.jpg "width = “89” height = "80 "border = "0 “Alt =” Lilypie - Persoonlijke foto "/ > [ img ] http://lb3f.lilypie.com/vDoRp2.png "width = " 400 " height = "80 "border = "0 “alt =” Lilypie Derde verjaardag tickers "/ > < / a>

[ img ] http://lb1f.lilypie.com/TikiPic.php/9UY0.jpg "width = " 66 " height = "80 "border = "0 “Alt =” Lilypie - Persoonlijke foto "/ > [ img ] http://lb1f.lilypie.com/9UY0p2.png "width = " 400 " height = "80 "border = "0 “alt =” Lilypie Eerste Verjaardag Ticker "/ > < / a>

Dat van te dik smeren ben ik niet mee eens. Mijn dochtertje heeft vanaf baby af aan al last van kapotte billetjes gehad tot bloedens toe. Nu ze 2 jaar is heb ik maar een wondermiddel en dat is ZINKOLIE van Dr Swaab. Vooral 's-avonds voor het slapen gaan flink in smeren en de volgende dag is het al heel veel minder.

De ontlasting kan soms erg zuur zijn wat in de huid bijt dus snel verschonen en juist niet te dun smeren. De zinkolie legt een beschermlaagje op de huid. Vroeger schreven huisartsen dit altijd voor.

Het hersteld de wond erg snel en haalt het rode weg.

Bij ons is het ook beter gegaan door haar bv geen sap te geven, alleen roosvicee en 1 beker melk per dag waardoor haar ontlasting beter werd.

Gr Esther

Ja maar zinkolie is een heel ander produkt dan van die dikke sudocrème. Misschien is die zinkolie er wel op gemaakt dat er nog genoeg zuurstof bij de beschadigde huid kan.

Voor sudo blijft gelden: dun smeren!

Groetekes, Sje

Het valt me op dat men bij zinkolie ook altijd zei dun te smeren omdat de creme erg dik is . Nu zegt men dat nog als ik de zinkolie het bij de drogist koop. Uiteindelijk doe ik toch wat werkt!

Dank allemaal voor jullie reacties!
Het ziet er alweer iets beter uit, hoewel ik nog steeds bij elk pers geluid meteen met hem naar boven ‘ren’ om zo snel mogelijk de boel te verschonen want ik wil natuurlijk graag dat het zo blijft…

Ik smeer Jaspers billetjes altijd in met een dun laagje sudocreme, maar nu met de ‘tandenpoep’ om het zo maar even te zeggen, hielp dat echt niet voldoende. Vandaar dat ik er maar een dikkere laag op smeerde om z’n huid te beschermen tegen de zure poep. Maar dat er dan geen zuurstof bij kan voor herstel/genezing is idd ook een punt, dus heb nu ook de zinkolie van dr van der Swaab gehaald bij de apotheek, daar mocht ik als het nog zo rood was eerst wel een dikkere laag van smeren. Lijkt wel te werken. En ben gaan afspoelen onder de douche, dat is inderdaad een stuk minder vervelend voor hem. Zou het geparfumeerde van de billendoekjes het ook niet alleen maar erger maken?

Ik ben in elk geval opgelucht dat het er weer beter uit ziet! Nu maar hopen dat het zo blijft want de hoektandjes zijn er nog niet door…

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Idd zijn de geparfumeerde billendoekjes niet verstandig. Dat huidje is nog zo kwetsbaar en reageert gevoelig op die lekkere ruikende doekjes. Ik gebruik de doekjes van de Dirk van de Broek of voor gevoelige billen.

's-avonds smeer ik een dikke laag zinkolie … overdag wat dunner en er snel bij zijn.

Hier gebruiken we bij erge rode billen altijd dun sudo en dan een schep maizena.
Klinkt heel raar maar het werkt ontzettend goed!!!
Doordat maizena niet geparfumeerd is en een natuurlijk product is vinden wij het prettig spul. Het is even wennen met aanbrengen maar Bart zijn billen zijn 9 vd 10 keer de volgende ochtend weer mooi roze ipv voorrood hihihi

Kijk uit met maizena. Dat wordt inderdaad nogal eens als tip gegeven maar dat kan de luieruitslag ook aanwakkeren. In maizena zit namelijk gist en luieruitslag wordt veroorzaakt door een schimmel. Gisten en schimmels zijn soortgelijke organismen dus het kan mekaar ook net versterken in een ongunstig geval.

Groetekes, Sje

Hoi Sje, wist dit idd niet maar tot nu toe hoef ik het maar 1 a 2 x te gebruiken en is het over. Maar wel goed om in gedachte te houden. Thanks voor de tip