Kapot kontje

Eva heeft onder twee tandjes. Nu is ze de laatste dagen, net als toen ze die tandjes kreeg, weer huilerig, slaapt ze slecht (what’s new?) en heeft ze vreselijk veel poepbroeken. Het is echt diarree. Ik denk dat ze boven een tandje krijgt, al zie ik daar nog niks. Ik probeer dan met Dentonix te wrijven, maar dat laat ze niet echt goed toe. Als ik al kom met de wattentip doet ze haar mondje dicht. Ik heb ook Chamodent, dat ik gewoon simpel kan druppelen. Ik denk dat Dentinox beter is en echt verdooft, maar ik vind het moeilijk smeren als je niet echt weet waar je zijn moet. Welke van de twee hebben jullie? En smeren jullie maar wat lukraak?

Doordat ze zoveel poept (op het kdv hadden ze haar niet eens meer aangekleed vandaag - ze had een spijkerpakje aan dat steeds helemaal uit moest) heeft ze knalrode billen. Niet een beetje rood, maar tot bijna bloedens toe rood. Ze gilt al als ze verschoond moet worden. Dat doet dan natuurlijk pijn. Maar ja, plas en poep schrijnen ook nog eens extra. Nu heb ik flink talkpoeder TUSSEN haar billetjes gestrooid en een dikke laag zinkzalf (eigen merk Etos) gesmeerd OP het kontje. Wat kan ik nog meer doen? Het ziet er zielig uit en ze heeft er echt megalast van!

Groetjes Rainbow, trotse mama

ik gebruik chamodent nou ja gebruiken hij heeft het vorige keer bij ijn 2 onderste tandjes 1 keer gehad en nu vanmiddag een keer. dus of het nu echt werkt geen ideee.
Zielig hoor die rode billetjes zou niet weten wat je er meer aan kunt doen als je nu al doet. misschien suocreme of bepanthen

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Poederen met maizena is de gouden tip.
Klinkt heel suf maar het schijnt echt een wondermiddeltje te zijn.

Verder geen dikke lagen zalf smeren. Dan kan er geen zuurstof meer bij de beschadigde huid. Mensen denken vaak hoe dikker smeren hoe beter het geneest maar het tegengestelde is waar. Gewoon dun smeren dan kan er nog zuurstof bij en dat is nodig voor de genezing.

Wat je in elk geval ZEKER NIET moet doen is smeren met rauw eiwit. Dat is een achterhaalde tip die mogelijk gevaarlijk is. Er is namelijk niet bewezen of salmonella en vogelgriep overgebracht kan worden via beschadigde huid en je wilt niet dat je kindje onnodig ernstig ziek wordt.

Groetekes, Sje

ik had er nog niet eens van gehoord sje. vind het ook een vies idee eigenlijk

Groetjes Michelle

Die rauw-eiwit-tip is de reden geweest dat ik lid van Ikkeben geworden ben. Elke keer als ik die tip weer ergens op zie duiken krijg ik helemaal de kriebels, dus ik probeer hem wereldwijd uit te roeien.

Groetekes, Sje

Moet ook zeggen dat ik kippenvel kreeg toen ik het las en kan me goed voorstellen dat je dat probeert uit te roeien. Buiten het feit dat het slecht is je gaat je kind toch niet met rauwe eiren insmeren brrrrrrrrr

Groetjes Michelle

Ja, blijkbaar legt rauw eiwit een filmpje over de huid wat afsluit tegen vocht maar waar wel zuurstof doorheen kan. Best het ideale middeltje eigenlijk, maar heel erg achterhaald omdat dus niet bekend is of salmonellabesmetting of vogelgriepbesmetting via beschadigde huid plaats kan vinden.

Groetekes, Sje

Ik had er nog nooit van gehoord dus dus ook nooit gedaan
Dat vergeef je jezelf ook niet als ze dan 1 vna die ziektes krijgen

Groetjes Michelle

Wij poederen ook met maizena en dat werkt hier inderdaad heel goed. Echt Rainbow, morgen meteen kopen en proberen. Wij merken vaak bij de volgende luierwisseling al verschil!

En voor de tandjes gebruiken wij dentinox, inderdaad superspul. Maar dat moet je zeker niet lukraak smeren, want er zit lidocaïne in. Het verdooft het gedeelte waar je het opsmeert en je moet er niet aan denken dat het zoveel verdooft dat het met eten of drinken problemen gaat geven. Als je het niet gericht kan smeren, kan je beter chamodent gebruiken.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb nooit wat gebruikt in de mondjes van de kinderen, behalve een tandenborstel en tandpasta )

Ook heb ik zelde zalfjes gebruikt op de billetjes. Als ik 2 van die kleine potjes (60gram?)van Sudocreme op heb gemaakt bij 2 kinderen is het veel.
Wat ik wel eens heb gebruikt is nestosyl. Bleef niet zo goed zitten als Sudocreme maar werkte naar mijn idee wel beter.

Ook zette ik de meiden in een lekker bad als ze last hadden van rode billetjes. Lekker lang in het ‘warme’ water laten zitten. Als de meiden er dan uit kwamen waren de billetjes minder rood en minder gevoelig.

Verder gewoon zo snel mogelijk na het poepen de luier verschonen. Hoe vaker hoe beter wanneer ze veel last hebben van rode billetjes.

Hoi Rainbow,

Wij hebben nu dus precies hetzelfde bij Tim. Zijn ondertandjes waren ineens door, daar heeft hij helemaal geen last van gehad. Op de dag dat hij 7 maanden was zat de 1e er en een week later de 2e. Nu heeft hij 2 enorme bulten op zijn voortandjes zitten. Gelukkig heeft hij er zelf geen last van. Maar hij heeft nu al sinds vorig weekend enorme spuitluiers. Soms wel 10 op een dag, het is echt niet leuk meer. Maar goed beter dat dan dat hij er zelf pijn aan heeft. Hij heeft alleen door die diaree luiers ook soms vuurrode billen. En als ze vuurrood zijn, dan gilt hij ook als we er aan komen. Maar gelukkig nog niet zo erg als bij Eva, want het bloed nog niet. We ruiken vaak aan hem of hij een poepluier heeft, zodat hij er niet al te lang mee rondloopt. Soms staat hij wel 3 keer per dag onder de douche. Hij heeft er wel eens 3 in een uur, dus ja je blijft lekker bezig.

Ik heb de tip van maizena gehad hier en het werkt echt. Dus dat zou ik zeker gaan halen als ik jou was. Wij zijn er druk mee aan het smeren. Talkpoeder moet je in ieder geval niet gebruiken. Heb gehoord dat dit helemaal niet goed is tegen rode billetjes.

Groetjes,
Sandra

[img]http://b1.lilypie.com/tWsHp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Ach germ, de billetjes worden roder en roder. Ze heeft vannacht - naast 4x tullendienst - wel goed geslapen en ze is ook vrolijk. Ik verschoonde haar en zag dat er nu ook echt vocht uit de wondjes komt. Daardoor blijft zalf niet zitten, het glijdt er zo van af. Ik ga straks boodschappen doen en neem dan meteen een pak Maizena mee (gebruik ik nooooit, waar is dat voor!). Ik ga het ook proberen! Trouwens, groene Badedas schijnt ook goed te helpen, gebruiken veel vrouwen die net bevallen zijn ook. Is anti-septisch. Ik ga Eva’s billetjes vandaag nog redden!

heerlijk de ouderwetse huis tuin en keukenhulpjes.
Kan trouwens ook merk luiers liggen he als ze uitslag krijgen mijn dochter kon absoluut niet tegen pampers

Groetjes Michelle

Oh ja, nu herinner ik me weer dat mijn moeder dat ook gebruikte voor sausjes enzo. Tja, ik hypermoderne mama (wahahaha) gebruik dat spul niet hoor, alles kant en klaar! Ik ga het proberen!

Wij gebruiken Pampers en normaal gaat dat prima. Het is nu puur de diarree…Ze ligt nu ook al bijna twee uur onder zeil…gewoon doodop van al dat tandjesgeweld…ga haar toch maar halen, anders slaapt ze vannacht weer niet!

ook ik moet het afkloppen wil hier ook nog nooit luieruitslag. maar mag hem wel bespaard blijven hij heeft tenslotte zijn eczeem al

Groetjes Michelle

Elke keer als ik dacht bij morgan dat het zo ver was met de tanden omdat ze koorts had en dunnere luiers en zo was het niks en nu was het al 2 weken rust en ineens is ie er. Hopelijk de rest ook zo makkelijk.

Groetjes,

Michèle

Wat lijken ze toch weer op elkaar! Hier ook en kapot kontje…

Liefs

[img]http://b1.lilypie.com/Ujjyp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

och arme meisje!
als ze zo’n gevoelige bibs heeft kun je ook spray halen voor rode billetjes dan hoef je in ieder geval niet nog is na te smeren.
sudocreme helpt ook goed en daardoor brand hetook minder erg gebruik het zelf ook want sinds de bevalling heb ik ook au daar lijkt wel alsof er huid is uitgescheurt wat niet weg wil gaan ja soms maar komt ook weer terug
eehmm
ik smeer dentinox ook lukraak en ik poets ook lukraak hahaha.
hoe gaat het nu met haar billetjes??
en diaree i know ontzettend frustrerend en urine tja amoniak he dat brand als 'n gek als dr billen al zo zeer doen.
ik zou haar zoiezo wat vaker verschonen dan alleen na of voor een voeding, 1x ertussen ofzo ook nog.
Maizena kan ook wel helpen maar kijk uit dat er geen onderliggende infectie zit want daardoor wordt het erger door maizena.
was hier dus het geval het is even uitproberen.
maar aangezien het bijna open ligt zou ik daar wel mee uitkijken, dan kunnen er nog makkelijker bacterieen in de wondjes komen.
ik zal het nog sterker vertellen ik zou gewoon naar de huisarts gaan, want als het bijna tot bloedens toe is zou ik niet eens gaan expirimenteren met huismiddeltjes

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

@Inge: sudocreme voor jezelf? Heb ik nog niet bedacht. Werkt dat echt?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dank je voor jullie tips. Ik ben vanmiddag maizena gaan halen en ik heb er meteen een klats opgewreven. Mriek zei dat ze vaak de volgende luierwisseling al resultaat zag, dus vol spanning opende ik haar luier: KNALROOD. Maar ja, ik had het er ook pas 1x op gedaan. Het is echt zo sneu. Er zit ook echt helemaal vocht op en het is echt deze kleur rood: Ik heb vandaag ook Nutusan zalf gekocht, die lekker goed pakte. Ik hoop echt dat het beter zal gaan, want arm wijfje…het ziet er niet uit. We hebben haar daarstraks bloot op bed gelegd en haar billetjes lekker laten ademen. Maar ja, uiteindelijk moest toch de luier weer aan he? Ze is echt zielig. Gelukkig lacht ze volop, behalve met verschonen. Dan kermt ze echt een beetje, hoe zacht ik ook doe.

Maar Inge, die SPRAY klinkt ideaal. Die zou ik wel willen? Nergens gezien? Wat is dat voor iets?