Kapot kontje

pfft die spray ken ik ook… naam kwijt… ff zoeken… (soort cavilon spray) brengt een huidlaagje aan over de huid die kapot is … mooi spul en bijna geen kans op infecties omdat je er niet met je handen etc aan hoeft te komen…

Maar rainbow ik zou morgen nog naar de huisarts gaan… maizena is niet goed op kapotte open kontjes… en vooral als het open is veel meer kans op infecties etc. Dus zou het echt (evt telefonisch) bij de dokter voorleggen…

heb je het blad kinderen? daar staat vaak een bel en win stukje bij waar die spray pakket ook vaak bij staat … is het niet van VSM?

Ik zou ook even de ha bellen rainbow. Klinkt als wat Morgan’s vriendje ook had. Die heeft van de ha iets gekregen en toen was het zo over.

Groetjes,

Michèle

Niet zelf mee blijven tobben meis want iedere keer andere dingen erop smeren heeft ook geen zin.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Helemaal mee eens, als het open ligt even naar de ha. Ik wil niet op m’n geweten hebben dat het straks mis is en jij er pakken maizena over hebt uitgesmeerd…

Die spray hebben ze ook van Zarqa volgens mij…

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ja die bedoel ik … weet echt niet meer hoe die heet… maarre waar is onze Inge? die weet het vast wel…

De Zarqa baby billenspray. Dit staat erover op internet:

“Zarqa Baby Billen Spray is een handige sprayflacon (inhoud 50 ml) die zeer hygiënisch en prettig in het gebruik is bij de verzorging van rode en gevoelige baby billetjes. De toch al pijnlijke billetjes hoeven niet te worden aangeraakt. De aanwezige zinkoxide heeft eenindrogende werking en kan zowel als wondrandbeschermer als bij smetplekken worden gebruikt. Het gebruik van de spray is snel en is zeer gemakkelijk…”

Groetjes!

Ik had een hele zak maizena meegegeven aan het kdv, maar ik twijfelde een beetje aan de werking. Ik zag nog geen enkel verschil en er zat nog steeds heel veel vocht op. Toch maar even gebeld met de huisarts en ik mocht niks anders gebruiken dan een speciale spray. Geen zinkzalf, want dat deed pijn bij Eva omdat ik hard moest wrijven en omdat het de huid afsloot en dus ook geen maizena. Ik krijg nu een zinkolie. Als het niet over gaat, dan moesten we even langskomen. Ik ben er best bezorgd over, want het is niet zomaar een beetje rood…Het is ook echt kapot en het verschonen is haast geen doen. Terwijl ze heel veel poept! Hopelijk werkt de olie snel, want ik vind het zo zielig voor mijn lieverdje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

rainbow ik herken het van onze kids zo zielig

Ah arm schaapie, heb echt medelijden met haar. Klinkt niet echt schoon, maar toen ik in het ziekenhuis lag na morgan had ik door de warmte en het kateter ook een hele kapote bips. Dus ik voel met haar mee.

Groetjes,

Michèle

Wat fijn dat je bij de huisarts bent geweest en een spray hebt meegekregen. Ik hoop voor je dat dit gaat helpen. Want het is idd zo sneu voor die kleine als hun billetjes zo rood zijn en helemaal open liggen.

Tim heeft ook nog steeds vuurrode billen, maar ze liggen gelukkig niet open. Hij heeft nu al ruim een week enorme spuitluiers, dus ik hoop dat zijn boventandjes snel doorkomen. Gelukkig heeft hij geen pijn, maar inderdaad net als bij Eva (ben nog steeds geneigd Julia te typen!!) is het verschonen niet leuk en gaat hij huilen zodra je aan zijn billen zit.

Sterkte!

Groetjes,
Sandra

Fijn Rainbow dat je een spray hebt gekregen. Hopelijk werkt het snel!

Groetjes!

meis wat fijn dat je nu iets heb gekregen wat (als het goed is) resultaat gaat geven… we helpen het je hopen!! Die arme meid…

Gaat het al ietsiepietsie beterder?

och germmmmm het arme moppie.
Hopelijk werkt het snel

Groetjes Michelle

Oh die arme kleine Eva. Hopen dat ze snel van de klachten af is.

Groetekes, Sje

Ons arme schaapje heeft zichzelf net in slaap gehuild. We hebben haar gisteren een tijdje in haar kontje laten spelen, zodat het kon luchten. Toen leek het te verbeteren. Maar toen moest de luier weer aan…We kregen opeens TOCH een zalf. Papa zei nog in de apotheek dat het olie moest zijn, maar dat hadden ze niet en we moesten deze hebben. Toch maar gesmeerd, maar het ziet er nog steeds hetzelfde uit. We waren vandaag in Wageningen met Koninginnedag en daar verschoonde ik Eva. Kwam er een mevrouw de wc in die Eva’s billen zag en meteen zei: ‘Ach, ze is met tanden bezig zie ik?’ Blijkbaar komt het dus wel veel voor! Ik laat haar nu veel bloot spelen, dat helpt iets. Ik blijf maar smeren en haar verschonen met sensitive doekjes…IK hou het in de gaten en ga anders terug naar de huisarts. Eva was door alle drukte met Koninginnedag doodop. Op de vrijmarkt moesten we schuifelen tussen de mensen. We waren helemaal door mensen omringd. Ze vond het prima, maar het bleek toch allemaal wat teveel. Krijsen, krijsen! Als ik bij haar zat, was het goed, maar zodra ik wegging was het gillen. We hebben haar maar laten huilen toen, we konden er verder niks mee…Na 40 minuten gaf ze het op en viel ze als een blok in slaap…Hopelijk gaat het snel beter, want de nachten zijn ook weer rommelig hier!

och arme jij en eva en je man natuurlijk het zit ook niet mee he.
Als er morgen geen verbetering inzit zou ik f fde ha bellen va nwat nu de bedoeling was. De apotheek kan dat wel zeggen wij snappen die recepten brieffies toch nie

Groetjes Michelle

He verdikkie. Kon de apotheek die spray niet bestellen en dat je die later op zou halen? Misschien een andere apotheek proberen, ik neem aan/denk dat je die spray waarschijnlijk ook wel zonder recept kunt krijgen.

Dat de billetjes flink wat te voorduren hebben wanneer ze tandjes krijgen komt indd vaker voor.
Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) zijn katoene luiers beter voor de billetjes dan de wegwerp…tenminste als ik mijn moeder moet geloven die katoene luiers gebruikte bij ons en wij nooit luieruitslag hebben gehad. (maar dat kan natuurlijk ook gewoon per kind verschillen)

Katoen laat wat lucht door en een wegwerp niet maar dan moet je er weer geen plastic broekje overheen doen wat meestal wel gedaan wordt

Groetjes Michelle

Ja, het stomme was dat de assistente me terugbelde en zei: ik zal even zeggen waarom je een OLIE moet en toen legde ze uit dat zalf niet goed was. Daarom waren we zo verbaasd dat we TOCH zalf kregen! Maar mijn vriend was al daar net voor sluitingstijd en volgens de apotheek was deze zalf aangevraagd. Het was zalf met een olie erdoor, die ik op moet brengen met een spatel. Ook geen spray dus! Ik ga morgen denk ik bij Etos of de Tuinen die Zartaq billenzalf (of zoiets) halen, want dat is blijkbaar wel een spray. Eva huilt al als ze op het aankleedkussen wordt gelegd, omdat ze weet dat ze dan pijn krijgt. Sprayen is dan wel zo fijn. Ik bel morgen de ha weer even!