Kan geen baan vinden!

ik was ziek had koorts wilde me niet ziek melden voor de derde keer in mijn zwangerschap…mijn collegas vonden dat ik fout zat en me gewoon ziek moest melden. ik hing er een beetje bij en zag er niet uit…toen heb ik toch maar besloten om de kamer van mijn baas in te stappen en zeggen dat ik naar huis of naar de ha wilde ik maakte me zorgen…hij vond dat ik me te vaak ziek had gemeld vond het niet kunnen en vertelde mij opeens dat hij ook niet tevreden was met mij! vreemd zei ik…al tien jaar werk ik heb nog nooit zo iets gehoord van mijn werkgevers…werk altijd hard doe ontzettend mijn best maar goed een notaris kun je niet vergelijken met een werkgever binnen een reisorganisatie he die verdient poen en het interesseert hem niet wat je doet of laat je bent nooit goed…daar kwam ik achter tijdens mijn werkperiode…nooit tevreden! hij wees mij de deur en zei dat ik thuis moest zitten tot mijn contract af liep en ik nooit meer hoefde terug tekomen…ik ben jankend weggelopen mijn collega’s waren erg geschrokken hiervan…mijn familie begreep er niks van en mijn man ook niet…heb er nooit wat aan gedaan voelde me gewoon zo slecht en had op een gegeven moment echt het gevoel dat ik idd me werk niet goed deed…nu denk ik er anders over maar je weet wat hormonen doen met je tijdens de zwangerschap. nu had ik hem voor de rechter gesleept maar toen wilde ik alleen nog maar in bed liggen en dagen lang huilen…ik vergeet dit nooit meer en hoop dat ik mijn zelfvertrouwen snel weer terug krijg.

Lilypie First Birthday tickers

Wat een hork zeg. Je bent dus gewoon onstlagen omdat hij je lastig vond. Jammer dat je contract af liep daarmee kun je niet veel met een rechtzaak als je die aan had willen spannen zeg maar. Probeer deze ervaring alleen inderdaad als een goede leerschool te zien en het niet je zelfvertrouwen aan te laten tasten enne neem als motto brutale mensen hebben de halve wereld in je hoofd dat scheelt een hoop als je je zo opsteld.

Groetjes,

Michèle

rechtzaak spannen had ik toch niet gedaan zo dom was ik wel. kom weinig voor mezelf op. heb wel het gevoel dat ik nu sterker ben maar nu ik geen baan kan vinden ben ik zo verdrietig ik zit tot middernacht achter de pc te solliciteren ben wel een volhouder daar vertrouw ik alleen op. sommige mensen doen echt geen moeite met werk zoeken en zeuren alleen maar hier is het echt anders! ik geef het niet op dames! koste wat koste ik ga wat vinden! en ik hou jullie op de hoogte! ontzettend bedankt voor de reacties voel me stukken beter door jullie advies en de zorg ga ik ook even uitzoeken en wie weet??

Goh, ik heb je verhaal echt met verbazing gelezen. Wat irritant allemaal zeg! Je zou toch zeggen dat je goede diploma’s hebt en daar echt wel mee aan het werk kunt! Vijf jaar ervaring…ik vind het ook niet normaal! Maar het toerisme ligt inderdaad op z’n kont en notarissen hebben ook een stuk minder te doen omdat mensen bv minder huizen kopen. Mijn moeder kent ook een vrouw die daar is ontslagen omdat het werk gewoon ‘op’ was. Heel vervelend. Zelf werk ik al 10 jaar bij de gemeente en daar zit je nu goed. Is dat niks voor jou? Daar kijken ze niet naar of je allochtoon bent of niet, bij ons komen genoeg nieuwe mensen werken van buitenlandse afkomst! De zorg kan ook, al moet je daar wel voor in de wieg zijn gelegd. Het is hard werken voor niet zo veel centjes en je moet dat echt doen vanuit je hart, omdat je graag mensen helpt. Zelf vind ik de zorg heel interessant en mij zou het salaris minder uitmaken, maar ik weet niet hoe dat bij jou zit. Je zou eens kunnen informeren naar werken en leren tegelijk. Enne…opleiding zegt NIETS. Een vriendin van mij heeft HBO-diploma’s en minstens 10 jaar werkervaring, maar nergens krijgt ze een vast contract vanwege de crisis. Heel vervelend. En er zijn genoeg mensen die bakken met geld verdienen zonder ooit een diploma gehaald te hebben. Het is ook een kwestie van op de goede plek terecht komen en kansen krijgen. Hopelijk krijg jij ook gauw de kans om te laten zien wat je allemaal kunt! Succes!!!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Rainbow, de eerste tijden dat ik een baan ging zoeken was idd bij de gemeente. wil idd graag voor de overheid werken omdat het mij prettig lijkt ivm de arbeidsvoorwaarden etc. maar helaas zijn er momenteel alleen maar functies voor hogere pieten ik kom nooit iets tegen in de richting van een administratief medewerker of secretaresse noem maar op bij de gemeente…als laatst heb ik bij de rechtbank maar gesolliciteerd morgen is de sluitingsdatum voor deze vacature ben benieuwd of ze mij zullen uitnodigen…er is zat werk! daar ligt het niet aan en ik solliciteer dan voor functies in grote steden zoals Rotterdam en Den Haag zelf woon ik er in de buurt namelijk maar het is niet te geloven niemand belt! ik krijg alleen maar mailtjes met standaard zinnen zoals “de andere kandidaten sluiten beter aan onze wensen qua ervaring en diplomas” niet te geloven er is gewoon zat werk maar toch kom ik er niet doorheen of het staat momenteel stil vanwege vakantie? ik snap het niet?? zou het daaraan liggen soms? ik had minstens verwacht dat ik uitgenodigd zou worden voor een gesprek want heb wel op 200 vacatures gereageerd voor mijn gevoel…dat is best veel hoor! en als iedereen je afwijst dan heb je er ook geen zin meer in…ik solliciteer nou al 3 dagen niet terwijl elk seconde telt maar heb er gewoon geen zin meer in en geen vertrouwen…morgen gaan ze me bellen om het goede of slechte nieuws te vertellen na mijn gesprek van afgelopen maandag. ik heb geen reserve achter de hand niks…als ze nee zeggen dan heb ik nog veel te doen dat weet ik nou wel waarschijnlijk echt overal op reageren alles wat los of vast zit maakt niet uit al moet ik schoonmaken ik doe het graag als ik maar een baan heb…

ik heb natuurlijk niet zo veel haast om een baan te vinden als selma maar wil toch heel graag weer aan de slag nu had ik dus via het cwi een solli gedaan bij een kledingwinkel waarvan de sollicitatiedatum de 11de deze maand verloopt nu heb ik in mijn brief alleen mijn mobile nummer opgeschreven en nu is mijn abbonement verlopen en ben ik dus geblokt ik had bij het opzeggen wel aangegeven hetzelfde nummer te willen hebben bij een prepaid kaart van dezelfde provider en dat werd geregeld werd er gezegd.nou niet dus en wat nou als ze me toch willen bellen voor een gesprek??
ik heb de provider al een mail gestuurd want telefonisch krijg ik ze niet te pakken maar ja tegen de tijd dat ik een antwoord krijg is de datum van de solli waarschijnlijk al verlopen.moet ik de betrefde winkel bellen en mijn prive gegevens doorgeven of zal ik de cwi bellen??

before you judge me, try hard to love me

Ik zou als ik jou was het CWI even bellen. Vraag ze of zij je nieuwe telefoonnummer doorgeven of dat je dit zelf moet doen. Het zou zonde zijn als je uitgenodigd wordt voor een gesprek, maar ze je niet kunnen bereiken.

Succes!

Groetjes,
Sandra

oke dan ga ik dat vanmiddag maar even doen want ik had echt mijn zinnen op die winkel gezet dus als het om deze reden niet door zou gaan baal ik enorm haha

oei dat is vervelend…ik zou idd cwi ook op de hoogte houden wel of geen haast werk is er zat maar of je die krijgt is de vraag???
iig ben net gebeld door een of andere bedrijf in Rotterdam ze zoeken call center medewerkers maar ik hoef geen consumenten lastig te vallen de bedoeling is dat ik bedrijven ga lastig vallen heb het nooit leuk werk gevonden maar ik ben eigenlijk ontzettend blij dat er eindelijk eens wat binnenkomt! volgens degene die mij gebeld heeft ben ik al een soort van aangenomen tenminste zo kwam ze over we hebben ook al gelijk over salaris gepraat maar goed dat zien we donderdag dan wel. dus waarschijnlijk (en hopelijk) kom ik toch nog aan de bak!

naar mijn ervaring word ik alleen maar gebeld en uitgenodigd voor een gesprek als ik bedrijven direct benader…dus ik heb niet zo een goede ervaring met uitzendbureaus. dit is nou de derde bedrijf waarbij ik de vacature van hun eigen website heb geplukt, mij uitnodigt voor een gesprek. mis. een tip ook voor andere dames die geen werk kunnen vinden? nou wil dit natuurlijk niet zeggen dat ik een baan heb gevonden arrrgg dat haat ik ook als ze aan de telefoon al doen alsof je wel bent aangenomen, maar goed so far so good het zonnetje begint eindelijk wel te schijnen hier! ik hou jullie nog op de hoogte.

wat goed dat je iig op gesprek mag komen en als je aangenomen word kun je op een rustiger gemak doorzoeken naar een baan die beter bij je past maar dan heb je iig weer een beetje meer zekerheid op inkomen.

succ6 donderdag zit op je schouder en laat je het ons even weten hoe het is gegaan?!

thanks! ik laat het zeker weten! idd ik ben al blij als ik wat heb…en dan kijk ik wel lekker verder naar een andere baan ik hou jullie zeker nog op de hoogte!

Wat fijn dat je op gesprek mag komen. Dat geeft in ieder geval wat meer zekerheid en van daaruit kun je verder kijken naar iets wat je echt leuk vind. Je bent in ieder geval verzekerd van een inkomen en dat is belangrijk.

Succes donderdag!

Groetjes,
Sandra

Volgens mij als je nu een WW uitkering hebt moet het UWV werkbedrijf ook helpen om je aan een baan te helpen. Neem aan dat je ook een werkcoach hebt die je daarbij kan helpen? Succes iig

Liefs

kikie daarom heb ik mijn werkcoach gebeld. die deed geen moeite voor mij dus heb zelf maar eens initiatief genomen. hij gaat idd voor mij kijken. eerst stelde hij voor dat ik aan workshop mee doe waarin ik leer solliciteren enzo…ik zei sorry maar wat moet ik met de kleine dan doen? en ten tweede weet ik heus wel hoe je een brief moet schrijven heb ten slotte secretarieel opleiding gedaan en er gewerkt…ook een cv kan ik als de beste maken…maar goed nu gaat hij dus wel wat zoeken voor mij. soms denken die mensen niet na over wat ze zeggen en doen alsof je een mongool bent…hallo er is werk zat! maar ik kom er niet doorheen…!!! tja zegt ie idd lastige periode…

Wat fijn dat je nu toch op gesprek mag komen. Mijn duimen draaien voor je. Al is het misschien niet het eerste werk waar je aan zit te denken ik merk wel dat het makkelijker is om vanuit werk naar een andere baan te zoeken dan dat je thuis zit en een baan zoekt. Het is wel een rot tijd om nu werk te vinden.

@mamavanceylan woon in omgeving Den Haag moet je nagaan…ik zoek werk in Den Haag en Rotterdam maar goed hoe triest het ook is er zijn meer mensen in mijn situatie momenteel ik hoor het van alle kanten

dank voor je hulp maar ik ben zelf ook dag in dag uit aan het zoeken naar vacatures en er zijn er zat geloof me maar…alleen er wordt of niet op gereageerd of ik word afgewezen soms ben ik bang dat er geen vacatures meer over zijn omdat ik naar mijn gevoel op alles al heb gesolliciteerd waarvan ik denk ja dat kan ik!

lastig hoor…

mamavanceylan ben je toevallig ook Turks?

Hoi mama selma
Meid ik weet precies wat je voelt… (ik werk nu sinds kort weer bij mijn oude werk, hebben ze weer mensen aangenomen via het uitzendburo)

ik had hier 3 x een jaar contract, wat niet meer verlengt kon worden, dus in augustus was ik uitgerekend, en hield ook mijn contract op !
serieus, ik heb me ook de rambam gesolliciteerd, ook bij baantjes, die ik kan doen met mijn vingers in mijn neus! niks niks niks, in 11 maanden 2 gesprekken gehad, en dan nog niks… verschrikkelijk, mijn ww zou aflopen in september, en ook ik had geen recht op bijstand, want manlief verdiende ook te veel (maar te weinig om alles te bekostigen) heel handig, maar houden ze verder geen rekening mee !
ineens belde mijn oude baas of ik terugwilde komen, op uitzendbasis , maar whatever!! ik kon wel janken (heb ik ook gedaan hoor, toen ik opgehangen heb)

maar meis hou vol ! want je ouwe baas is gewoon een ((piep)) mag ik niet zeggen op deze site! ligt echt niet aan jou, bazen kunnen gewoon eikels zijn! blijf volhouden, en inderdaad ik denk dat thuiszorg, schoonmaken, niet de leukste baan, maar je werkt wel met mensen en dat kan heel veel voldoening schenken, en eventueel callcenters, ook geen droomjob, maar ook daar zijn ze vaak flexibel met uren, en hebben ze wel mensen nodig !!! en dan maar wat minder verdienen, en wat zuurder werk, gewoon doen hoor ! ook voor jezelf

HOUDT MOED HOUDT MOED!!!

Hoi,

Heb je cv al op internet gezet. Er zijn speciale site’s hiervoor.
Misschien helpt dat je.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wie weet.
Heb je in iedergeval alles uit de kast getrokken.

En ookal zijn ze niet behulpzaam toch proberen bij heel veel uitzendburo’s of detacheringburo’s je inschrijven en ze blijven bellen en je niet laten afschepen met z’n vlut gesprekje. Ik heb dat zelf tein jaar geleden meegemaakt. maar ik heb het er niet bij laten zitten. belde ze gewoon standaard elke maandag en donderdag. Uiteindelijk begonnen ze me serieus te nemen en ben via een baan van hun voor tijdelijk werk via die werkgever die een andere kende die tijdelijk werk had en die had een vriendje die iemand voor vast zocht in een vaste baan gerold. Waar ik nu al weer tien jaar werk.
Ik heb in die tijd alles aangenomen al was het voor drie weken schoonmaakwerk inval wegens ziekte. maar daarmee toonde ik wel aan ik wil werken en ik kan werken overal praatte ik over mijn opleidingen en werkervaringen en vroeg ik mij in gedachten te houden als ze iets tegen kwamen of hoorde indien dat mogelijk was uiteraard.

Veel succes en groetjes

lon106

anyways! ik heb een baan gevonden! ik mag binnenkort aan de slag. ben dan wel een callcentermedewerker maar niet zo standaard consumenten bellen. ik moet dan grote bedrijven benaderen waarbij ik allerlei producten mag proberen aan te smeren het is niet wat ik zocht maar alles is beter dan niets! in de tijd dat ik daar werk zal ik rustig aan verder kijken naar een betere baan. maar tot die tijd ben ik in ieder geval gered!

mamavanceylan: de reden waarom ik vroeg of je Turks was komt door de naam Ceylan! dat is een meisjesnaam toch eigenlijk? maar je hebt een zoontje. kon me ook niet voorstellen dat een turkse zijn/haar zoontje Ceylan noemt. maar ik begrijp het nu! vader is dus koerdisch nu snap ik het in ieder geval vind ik Ceylan een hele mooie naam. of het nou een meisje of een jongen is het blijft een mooie naam