tijdens mijn zwangerschap werd mijn contract niet verlengd bij mijn huidige werkgever. toen in de ziektewet voor 2 maanden gelijk beter gemeld omdat ik dolgraag weer aan het werk wilde en ik voelde me super goed…nou heb ik dus WW aangevraagd en die duurt maar tot half september. en ik ben vanaf mei al aan het solliciteren maar ik kan gewoon niks vinden! nou heb ik twee MBO diplomas op mijn zak maar ook dat helpt niet echt! waar ik vroeger niet wilde werken stellen ze nu hele hoge eisen vanwege de crisis. elk vacature vragen ze minimaal 5 jaar werkervaring en dat heb ik niet omdat ik eerste 2 jaar in de reiswereld heb gezeten maar dat verdiende zo slecht dat ik verder ging als notariele secretaresse…en nu kan ik dus nergens meer een job vinden! ik stress me hier nou elke dag om wat nou als mijn WW afloopt? dan kan ik geen huur betalen etc…komen we dus gewoon op straat te zitten! wie heeft hier nog meer ervaring mee en wat moet ik in hemelsnaam doe want mijn vingers zijn blauw van het solliciteren en voor elk vacature een brief typen is ook een drama maar dat eisen ze wel…gaat het toch zo slecht met Nederland? en wat verder vraag ik me af…
Kan geen baan vinden!
hier hetzelfde solliciteer me blauw maar maar een baan ho maar!!!
het meest irritante vind ik dat je van de helft helemaal niks hoort niet eens een afwijzing krijg je tsss
wens je veel suc6 en maar hopen dat we snel aan de slag kunnen
before you judge me, try hard to love me
En via uitzendbureaus?? Mijn ervaring is dat ik via hun meestal altijd vrij vlot werk had en dat zijn het zoeken deden, je moet ze alleen maar helemaal gek bellen zodat ze echt voor je werken en zelf op gesprek gaan.
Groetjes,
Michèle
nou ik zal jou mijn ervaring over de uitzendbureaus van tegenwoordig vertellen! ik ben twee maal op en neer gaan reizen voor een stront gesprek wat uiteindelijk werd afgerond met ik heb niets voor je! terwijl ze me aan de telefoon verteld dat ze mijn cv boeiend vind en mij wel kan helpen…vervolgens vragen ze naar hbo diploma’s nou die heb ik niet…er komt er ook nog eens bij dat ze helemaal niet meer naar je verhaal willen luisteren ze kappen het gelijk af met ja maar de opdrachtgever heeft de harde eis dat je perse 5 jaar werkervaring moet hebben nou ik ken niemand die na 5 jaar iets anders gaat zoeken in hetzelfde branche jij wel?? wat ik ook laatst heb meegemaakt was dat iemand mij een mail stuurde nav mijn sollicitatie met wat is je salarisindicatie en in welk vestiging zou je dan willen werken…ik denk nou die heeft eindelijk interesse stuur ik een mail terug krijg ik een afwezigheidsbericht. neemt haar collega over en eerste wat ze mij stuurt is je bent niet geschikt! dus ik word boos en stuur haar terug dat ik graag door dezelfde collega wil geholpen worden die mijn salarisindicatie wilt weten zegt ze nee we hebben dit al samen besloten bel ik het bedrijf op met een andere naam wordt mij verteld dat die persoon op vakantie is! ik twijfel hier dan aan en denk mijn lot ligt kennelijk in de hand van mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn! de ene vind je geschikt de ander niet hoe bepalen ze dat dan? keuren ze je af op je naam ofzo? of op de lettertype die je gebruikt in je cv?
ik solliciteer tegenwoordig onder mijn meisjes naam.
puur om het feit dat wij denken dat je om je naam afgewezen word.
uitzendbureaus vind ik zelf ook drie keer niks ben er bij verschillende geweest maar ze hebben nooit wat of laten niks meer van zich horen.
via het cwi of tegenwoordig uwv heb ik wel al gesolliciteerd maar daar zijn de afloopdatums zo lang dat ik nog zit te wachten op antwoord op een solli van vorige maand! zouden ze echt wachten tot de datum is verstreken ??
mamavan3jongens: dat doen ze helaas wel. ik heb mijn mailbox vol aan sollicitaties die nog in de wacht staan…
ook al voldoe je aan de eisen dan nog wijzen ze je af.
mijn vriendin werkt bij UWV zij vertelde mij laatst dat er zoveel werklozen zijn dat de werkgevers extra hoge eisen willen stellen zodat alleen de beste kandidaat wordt aangenomen. en de rest mag stikken dus.
ik heb op een gegeven moment direct naar bedrijven gesolliciteerd want ook via cwi en uwv of internet kom je uiteindelijk bij een uitzendbureau terecht hoor…maar toen ik direct naar bedrijven zelf ging solliciteren toen ben ik wel uitgenodigd voor gesprekken. het zijn er maar 2. ik krijg volgende week te horen of ik aangenomen ben of niet. maar wat nou als ze beiden nee zeggen? intussen ben ik dus verder op zoek maar het schiet niet op heb dus niks achter de hand. en de tijd gaat zo snel het is alweer bijna september ik maak zo een zorgen om mijn kleine…
@ mamma selma wat ik nu ga zeggen is heel triest maar ja je wordt afgewezen op je naam. Ze nodigen eerder een de vries dan een Ahmadali uit voor een gesprek. Daar zijn al meerdere onderzoeken naar gedaan. Een bedrijf moet zoveel % aan vrouwen, aan allochtonen en aan half afgekeurde in dienst hebben, daar krijgen ze subsidie voor maar het merendeel zal er nooit meer aan nemen. Ik weet niet wat jou eigen achternaam is, maar probeer het anders eens onder de naam van je man. Enne ik stond bij 13 ub’s ingeschreven en mijn ervaring is dat de kleintjes harder lopen voor je dan de grote. Ik ben overigens ook via een UB binnengekomen waar ik nu zit, is wel 5 jaar geleden maar toen waren de banen ook minder en ik zit nu op een vast contract dus misschien geeft het je een beetje hoop.
Groetjes,
Michèle
ik heb een turkse naam mijn man ook. maar veronderstel dat ik mezelf Janneke Haan noem wat dan als ik wordt uitgenodigd op een gesprek en ik word aangenomen of ze snappen waar het over gaat?
Weet niet of de zorg wat voor je is want daar springen ze om mensen. Je kunt vaak intern de opleiding doen en intussen krijg je gewoon salaris.
Liefs Michelle
waar slaat dat nou weer op mensen die 15 jaar trouwe dienst hebben geleverd de laan uitsturen en vervolgens nieuwe mensen er voor in de plaats gaan zoeken.
wat een vreemde gang van zaken.
@mama van 3 jongens: Die worden te duur, denk ik!
En via via, kan je zo niets regelen? Zo ben ik elke keer aan mijn baantjes gekomen. De laatste keer kreeg ik zelf doorgroeimogelijkheden, maar ging toen weer studeren, dus heb het afgeslagen.
Anders misschien eerst iets ‘makkelijks’ doen zoals in de supermarkt oid. Dan heb je in ieder geval een baan, en kan je dan minder gehaast doorzoeken.
Liefs, Anne
Nou ik kan toevallig aanstaande dinsdag beginnen als invaller in de kinderopvang. Ik ben heel blij dat ik na tientallen sollicitaties in ieder geval nog inval werk heb kunnen vinden, maar ideaal is het niet natuurlijk!
Een baan vinden is echt moeilijk… Gediplomeerd werk vind je niet omdat ze liever hbo-ers hebben, en simpel werk als in een winkel lukt niet omdat 16 jarige part-timers goedkoper zijn, daar ben je met 25 jaar al te oud voor heb ik gemerkt!
Ik weet natuurlijk niet hoeveel je man verdiend, maar als die nou niet tot een bepaalde grens komt, dan kun jij in ieder geval een aanvullende bijstandsuitkering krijgen, zodat je in ieder geval het minimum hebt. dat is wel weinig hoor! En daarbij ben je dan verplicht te solliciteren en elk baantje aan te nemen die je krijgt, al is het 2 uurtjes schoonmaken via een uitzend bureao. Die twee uurtjes die je betaald krijgt trekken ze dan nog van de aanvullende uitkering af! dit loopt via DMO, dus misschien zou je daar kunnen informeren…
Mijn ouders hamerden er vroeger zo op dat we diploma’s moesten halen, want anders zou je nooit werk vinden… Nou ik heb er een, en ik kan helemaal niks met dat papiertje! Als ik op mijn 16e in de supermarkt was gaan werken, had ik daar nu waarschijnlijk een vaste baan gehad… Niet helemaal mijn droombaan, maar dan wist ik wel waar ik aan toe ben! Succes met je sollicitaties!
Groetjes Anouk
in de zorg moet je toch ervaring en diplomas hebben? of ben ik nou gek? verder wil ik alles aannemen wat ik kan vinden maar in de supermarkt nemen ze je ook niet aan omdat ik al 27 jaar oud ben! ook voor de schoonmaak niet de bijstanduitkering hebben we al onderzocht daar komen we ook niet voor in aanmerking omdat mijn man net te veel verdiend maar niet genoeg om in zijn eentje alles te betalen! wij wonen in vrije sector omdat we teveel verdienen voor een gemeentehuis, kopen kan niet omdat mijn man bkr heeft haleluja ik betaal 780euro aan huur en dan de vaste lasten erbij komt het per maand op 2200 nou al verdient mijn man dit in zijn eentje waar kom je dan van rond? urgentie krijg je gewoon niet! daarvoor moet je huis in brand hebben gestaan of je moet helemaal alleen op de wereld zijn maar zolang jij nog bij je ouders of dergelijke kan aankloppen geven ze je ook geen huis met minder huur…ik heb van alles geprobeerd ik heb overal op gesolliciteerd maar ik word steeds afgewezen en ja dat verhaal van mijn ouders ken ik ook nog wel “diploma halen” nou heb er twee 1 in de commerciele richting en 1 in de toerisme…toerisme is gewoon uitgestorven kan nergens een vacature vinden en voor de commerciele richting moet je weer ervaring hebben van 5 jaar lang! als ik die 5 jarige ervaring had maar geen diploma dan hadden ze daar weer om gezeurd! kortom ze houden je voor gek! want het is absoluut niet waar dat ze zoveel harde eisen hebben! ik geloof echt niet dat er kandidaten zijn die aan alles voldoen barst maar…
Ik heb laatst gesolliciteerd op een vacature voor een callcentrum, in de toeristische sector… Helaas kon ik dat niet doen omdat ik geen toerisme-diploma heb…
Groetjes Anouk
ik ben tot nu toe 1 vacature tegengekomen op toeristisch gebied maar ze zei dus op dit moment staan we stil we komen erop terug. wat ik heb begrepen is dat het momenteel erg slecht gaat in de reiswereld. dat bewijst ook waarom er geen vacatures meer te vinden zijn in deze sector. tot een jaar geleden kon ik overal terecht. nu wordt je in de wacht gezet ze wachten op toename van boekingen en aangezien het crisis is weet ik niet of dat nog gaat lukken dit jaar…
In de zorg heb je niet perse diloma’s nodig omdat je de opleiding intern kunt volgen en dan meestal 1 dag in de week naar school gaat. Mijn dochter is nu bezig voor verzorgende ig en gaat 1 dag per week naar school en is met bijna 20 jaar de jongste van de klas De oudste is 45
Liefs Michelle
Hi Sann, het is vrije sector vandaar dat de huur zo hoog is. We hebben er nooit last van gehad maar we moeten wel allebei werken willen we in dit huis wonen. idd te oud of geen ervaring/diplomas en dan ook nog eens Turks…tja het wordt steeds lastiger nu vanwege de crisis. we zijn wel verzekerd bij interpolis dus ik ga ze maandag bellen wat we eraan hebben straks…ik geloof dat ze ook iets uitkeren als je werkloos bent…en dan bijstand nog even checken jeetje heb me hele leven gewerkt kan niet geloven dat ik door een zwangerschap alles kwijt kan raken straks! kan toch helemaal niet! ik ben er pas een jaartje tussen uit en gelijk gaat alles de verkeerde kant op…oeff stress stress stress kan gewoon niet slapen snachts…
De thuiszorg?
Daar vragen ze toch altijd mensen?
En dan hoef je niet hele dagen te werken. Als je dat wilt.
Toen ik hier ben komen wonen, kon ik gelijk aan de slag. Het is gewoon schoonmaak werk bij de ouderen thuis, en leuk dat ik het vond! Met meerdere mensen waar ik kwam heb ik nog contact.
Je hebt geen diploma nodig. Als ik jou was zou ik echt even gaan kijken bij de thuiszorg organistaties bij jou in de buurt. Meestal is het voor een paar maanden en dan heb jij ook weer wat adempauze, en wat nachtrust.
Ja, dit soort problemen verzieken alles. Bah, hoop dat er snel iets positiefs komt voor jullie.
In de thuiszorg kun je vaak goed terecht. Hiervoor heb je niet meteen diploma`s nodig en kun je heel vaak intern gaan verder leren. Maar je hebt dan wel enig gevoel voor het werk nodig vind ik.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Selam wat waseigenlijk de precieze reden dat je contract niet verlengd werd?? want ontslaan omdat je zwanger bent mag niet he.
Groetjes,
Michèle