Kamertje koelen

Zo te horen ben ik ook niet de enige met dit probleem… Op dit tijdstip, dus 00.12 uur is het nog zo’n 24,5 graden op Luka’s kamertje!

Ik zet 's ochtends de ramen wijd open zolang er schaduw is, zodra de zon komt dan alles dicht. En hij slaapt alleen met zijn slaapzak, geen romper ook aan. We zijn afgelopen nacht om het uur bij hem moeten komen omdat hij zo huilde van de warmte! Gewoon zielig. Toen we hem helemaal hadden uitgekleed was het weer goed, en sliep menner zo verder.

Maar behelpen blijft het, vind het zelf ook niet lekker die plakkerige hitte…

wij hebben een verduisterende rolgordijn. als je die dicht trekt is het pikkedonker in het kamer. die houden we de hele dag dicht zodat het niet warm word in de kamer. zo blijft zijn kamer de hele dag koel rond de 19 graden…ook als ik de raam openzet hou ik de rolgordijn gewoon dicht…even luchten en dan weer dicht. beetje een dure optie maar ja je hebt er elke zomer wat aan…dus het is nooit weggegooid geld.

Lilypie First Birthday tickers

Nou, wij hebben rolluiken en ik hou het echt neit koel!

De zon schijnt van zonsopkomst tot 1400 op haar kamertje.
en als de zon eraf is komt er nog zxoveel hitte van het platte dak van de aanbouw dat ik de ramen pas om 1700 open kan zetten. En om 5 uur 's nachts moeten ze weer dicht omdat dan de zon erop komt. Nu net was het 24,4…

@Sje: Ik ga je tip eens proberen, wie weet helpt het echt wel!

Groetjes van Sascha en Senne

Je moet die bevroren bak dus wel ergens op zetten hè, zodat de ventilator daar overheen blaast. Laat je nog weten of het echt werkt?

Groetekes, Sje

Ja, ik ben ook benieuwd of het werkt!
Nou slaapt Seth nog prima ondanks de hitte, maar als het nog warmer wordt is het wel prettig!

Overigens hebben wij ook een verduisteringsgordijn, maar het helpt niets tegen de hitte!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ja, snap ik

Senne is nu naar bed, ik ga nu een bak water in de vriezer zetten. Jullie horen ervan! Ik denk zelf dat het nu niet zoveel uitmaakt, een vriendin van mij heeft zo’n mobiele airco maar als dat ding uit is is het binnen een kwartier weer op de oude temperatuur…

Maar proberen doe ik het zeker!

quote:
Je moet die bevroren bak dus wel ergens op zetten hè, zodat de ventilator daar overheen blaast. Laat je nog weten of het echt werkt?

Groetekes, Sje

quote:
Oh ja, wat je zou kunnen doen om te koelen als ze niet op het kamertje ligt is een bak ijs (dus een plastic bak met water nachtje invriezen) voor een ventilator zetten die aanstaat.

Dit kreeg ik op het cb ook als tip, en inderdaad het werkt redelijk goed, je voelt in ieder geval wel verschil. Maar ze vertelden me wel dat ik fleswater hiervoor moet gebruiken, ivm mogelijk legionella. De kans was redelijk klein zeiden ze, maar met fleswater nihil. Ik doe dit dus altijd met fleswater.
Groetjes
Ineke

Ik heb het raam op een kiertje staan en de gordijnen dicht en de deur dicht en het is op haar kamertje nog het koelste. Het is er nu 22 graden. dat is nog te overzien.

Ik zet ook alles open 's ochtends en als de zon begint te schijnen en er warme lucht naar binnen komt gooi ik alles weer dicht. Verder zetten wij de ventilator op Mara’s kamer als het zo heet is als vandaag en laten die op de kast blazen, zodat er wel bewegende lucht is maar niet op ukkie zelf. Meestal zetten we 'm wel weer uit als we zelf naar bed gaan en nog even bij haar gaan kijken.

XxX Mamsje Didi

Heb het geprobeerd en het hielp wel! Binnen een kwartier een graad koeler!
Maar ja, dan moet de kleine meid weer naar bed en moet de ventilator uit (toch?)
Dus was het binnen een half uur weer op de oude temperatuur

De zolder is gloeiend heet dus dat warmt haar kamertje ook behoorlijk op natuurlijk…

Hmm… oké!

Nou, dan gaan we het ook maar een keer proberen!

Liefs, Anne

Ik zet de hele nacht alle ramen op kiep stand met het rolluik ervoor. als je de deuren dan allemaal dicht houdt valt het reuze mee met de tocht. Gordijnen er dan ook nog eens voor, dan komt toch wat frisse lucht binnen, want een kamertje van 30 graden is toch echt niet te harden lijkt me. Bij ons is het nu 26 graden constant dag en nacht. Overdag inderdaad alles potdicht houden, maar ik hou mijn hart vast als het hier (in limburg) komende vrijdag 34 graden wordt…

Het is nu 26.6 in Senne d’r kamer…

Nu grote ventilator/ airco erin die we net gekocht hebben (2e hands!)
Kijken wat dat doet…

Pff moeilijk is dat he, de boel koel houden. De temperatuur springt hier nu net naar 29 graden, maar wat kan je dr aan doen.
Heb een ventilator aanstaan, je moet toch wat…

Meer kan je ook niet doen…

De airco doet ook vrijwel niets…

Vanavond heb ik de ventilator op Seth gericht terwijl hij ging slapen. Gelukkig viel hij toen snel in slaap:D

Liefs, Anne

hier is het nu ook 30 graden op zijn kamertje. Heb maar even alle ramen opengezet boven en bij ons op de kamer de ventilator aan. Maar denk dat er niets anders opzit dan een airco aanschaffen…

22-12-2009 colin geboren

quote:
hier is het nu ook 30 graden op zijn kamertje. Heb maar even alle ramen opengezet boven en bij ons op de kamer de ventilator aan. Maar denk dat er niets anders opzit dan een airco aanschaffen...

22-12-2009 colin geboren

Dat helpt dus ook alleen maar op het moment dat hij aan staat. Als je hem uitzet is het binnen “no time” weer op de oude temp. En een airco mag natuurlijk niet aan als je ligt te slapen.

Senne heeft vanmiddag d’r inentingen gehad bij het cb… nu koorts… zo sneu, zeker met deze warmte… Ze heeft zichzelf in slaap gejengeld.
Ik kon ook niets meer goed doen en ze is op van de slaap…

Hier ook een kamertje met 29 graden… Onze arme Lotte is nat van het zweet. Ik heb ook overdag alles potdicht en 's nachts (de zon komt op in haar kamer en is daar tot net na de middag) het raam op een kier. Heb nu voor het ene raam (dakraam) een laken aan de buitenkant gedaan, binnenin zit een verduisterend gordijn maar dat zit aan de binnenkant en helpt dan weinig tegen de hete zon. Het raam wordt zo heet als het maar kan en geeft ENORM veel warmte af. Hoop dat het laken iets helpt.
Hoe kleden jullie de kinderen met slapen als het zo heet is?

quote:
Hoe kleden jullie de kinderen met slapen als het zo heet is?

Ik heb Senne alleen in een romper korte mouw zonder slaapzak. Ze speelt wel wat langer in bed dan met slaapzak maar wil het haar niet aandoen om ook nog in een slaapzak te slapen.

Hier heeft het net geregend dus is het buiten wat afgekoeld. In Senne d’r kamer is het nu 25 graden. Heb nu dus even de ramen op een kiertje open gezet boven…
Wel in de gaten houden of ze niet snel afkoelt want ze ligt te slapen.