Kamertje koelen

Ik wil het kamertje van Senne zo graag afkoelen maar je mag natuurlijk niets tegen elkaar open zetten ivm tocht. Het is nu nog 25.3 graden bij haar…

Wat doen jullie om de kamertjes zo koel mogelijk te houden en hoe warm is het bij jullie op de kamertjes?

Slaap lekker straks!

Groetjes van Sascha en Senne

Ik zet 'ochtends de ramen bij onze meiden open zolang daar nog koele lucht doorheen komt. Ze slapen op de schaduwkant van het huis.

Zodra er alleen nog maar warme lucht naar binnen komt (op het moment halverwege de ochtend), gooi ik die ramen dicht, rolgordijnen dicht en de gewone gordijnen dicht. Zo houd ik de boel enigszins koel, maar als er net als nu zo’n bloedhete week aan zit te komen, is het op een gegeven moment niet meer koel te houden.

Dan trekt die warmte zo naar binnen (elke kast die je opentrekt, komt warme lucht uit) daar is niet tegenop te koelen.

Ik zet dus hier alleen maar buitendeuren en ramen open zolang er koele lucht doorheen komt. De hele dag de ramen openzetten heeft geen zin, want je krijgt alleen maar warme lucht binnen.

Groetekes, Sje

Oh ja, wat je zou kunnen doen om te koelen als ze niet op het kamertje ligt is een bak ijs (dus een plastic bak met water nachtje invriezen) voor een ventilator zetten die aanstaat. Dat schijnt heerlijk koele lucht te geven als die ventilator vlak over die ijsbak heen waait.

Geen idee of het echt werkt, ik heb de tip ook gewoon maar ergens gelezen.

Groetekes, Sje

Hier is er ook echt niet tegenop te koelen!
Het wordt gedurende de dag steeds warmer hier in huis (maakt niet uit of ik wel of juist niet alles open heb).
En ook Seth zijn kamer, die lijkt dan redelijk koel voor hij gaat slapen, maar de zon staat er 's avonds op en dan is het zo 30 graden…
Ik kan er verder weinig aan doen.
Dus eigenlijk vind ik 25 graden wel me vallen

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Zo te horen ben ik ook niet de enige met dit probleem… Op dit tijdstip, dus 00.12 uur is het nog zo’n 24,5 graden op Luka’s kamertje!

Ik zet 's ochtends de ramen wijd open zolang er schaduw is, zodra de zon komt dan alles dicht. En hij slaapt alleen met zijn slaapzak, geen romper ook aan. We zijn afgelopen nacht om het uur bij hem moeten komen omdat hij zo huilde van de warmte! Gewoon zielig. Toen we hem helemaal hadden uitgekleed was het weer goed, en sliep menner zo verder.

Maar behelpen blijft het, vind het zelf ook niet lekker die plakkerige hitte…

wij hebben een verduisterende rolgordijn. als je die dicht trekt is het pikkedonker in het kamer. die houden we de hele dag dicht zodat het niet warm word in de kamer. zo blijft zijn kamer de hele dag koel rond de 19 graden…ook als ik de raam openzet hou ik de rolgordijn gewoon dicht…even luchten en dan weer dicht. beetje een dure optie maar ja je hebt er elke zomer wat aan…dus het is nooit weggegooid geld.

Lilypie First Birthday tickers

Nou, wij hebben rolluiken en ik hou het echt neit koel!

De zon schijnt van zonsopkomst tot 1400 op haar kamertje.
en als de zon eraf is komt er nog zxoveel hitte van het platte dak van de aanbouw dat ik de ramen pas om 1700 open kan zetten. En om 5 uur 's nachts moeten ze weer dicht omdat dan de zon erop komt. Nu net was het 24,4…

@Sje: Ik ga je tip eens proberen, wie weet helpt het echt wel!

Je moet die bevroren bak dus wel ergens op zetten hè, zodat de ventilator daar overheen blaast. Laat je nog weten of het echt werkt?

Groetekes, Sje

Ja, ik ben ook benieuwd of het werkt!
Nou slaapt Seth nog prima ondanks de hitte, maar als het nog warmer wordt is het wel prettig!

Overigens hebben wij ook een verduisteringsgordijn, maar het helpt niets tegen de hitte!

Liefs, Anne

Ja, snap ik

Senne is nu naar bed, ik ga nu een bak water in de vriezer zetten. Jullie horen ervan! Ik denk zelf dat het nu niet zoveel uitmaakt, een vriendin van mij heeft zo’n mobiele airco maar als dat ding uit is is het binnen een kwartier weer op de oude temperatuur…

Maar proberen doe ik het zeker!

quote:
Je moet die bevroren bak dus wel ergens op zetten hè, zodat de ventilator daar overheen blaast. Laat je nog weten of het echt werkt?

Groetekes, Sje

quote:
Oh ja, wat je zou kunnen doen om te koelen als ze niet op het kamertje ligt is een bak ijs (dus een plastic bak met water nachtje invriezen) voor een ventilator zetten die aanstaat.

Dit kreeg ik op het cb ook als tip, en inderdaad het werkt redelijk goed, je voelt in ieder geval wel verschil. Maar ze vertelden me wel dat ik fleswater hiervoor moet gebruiken, ivm mogelijk legionella. De kans was redelijk klein zeiden ze, maar met fleswater nihil. Ik doe dit dus altijd met fleswater.
Groetjes
Ineke

Ik heb het raam op een kiertje staan en de gordijnen dicht en de deur dicht en het is op haar kamertje nog het koelste. Het is er nu 22 graden. dat is nog te overzien.

Ik zet ook alles open 's ochtends en als de zon begint te schijnen en er warme lucht naar binnen komt gooi ik alles weer dicht. Verder zetten wij de ventilator op Mara’s kamer als het zo heet is als vandaag en laten die op de kast blazen, zodat er wel bewegende lucht is maar niet op ukkie zelf. Meestal zetten we 'm wel weer uit als we zelf naar bed gaan en nog even bij haar gaan kijken.

XxX Mamsje Didi

Heb het geprobeerd en het hielp wel! Binnen een kwartier een graad koeler!
Maar ja, dan moet de kleine meid weer naar bed en moet de ventilator uit (toch?)
Dus was het binnen een half uur weer op de oude temperatuur

De zolder is gloeiend heet dus dat warmt haar kamertje ook behoorlijk op natuurlijk…

Hmm… oké!

Nou, dan gaan we het ook maar een keer proberen!

Liefs, Anne

Ik zet de hele nacht alle ramen op kiep stand met het rolluik ervoor. als je de deuren dan allemaal dicht houdt valt het reuze mee met de tocht. Gordijnen er dan ook nog eens voor, dan komt toch wat frisse lucht binnen, want een kamertje van 30 graden is toch echt niet te harden lijkt me. Bij ons is het nu 26 graden constant dag en nacht. Overdag inderdaad alles potdicht houden, maar ik hou mijn hart vast als het hier (in limburg) komende vrijdag 34 graden wordt…

Het is nu 26.6 in Senne d’r kamer…

Nu grote ventilator/ airco erin die we net gekocht hebben (2e hands!)
Kijken wat dat doet…

Pff moeilijk is dat he, de boel koel houden. De temperatuur springt hier nu net naar 29 graden, maar wat kan je dr aan doen.
Heb een ventilator aanstaan, je moet toch wat…

Meer kan je ook niet doen…

De airco doet ook vrijwel niets…

Vanavond heb ik de ventilator op Seth gericht terwijl hij ging slapen. Gelukkig viel hij toen snel in slaap:D

Liefs, Anne