Kaitlyn moet naar kinderarts

kaitlyn wel,want als ze niet kan gaat ze draaien en weet ze geen houding meer te geven…en in bed heb ze haar troel en binnen 1 minuut slaapt ze,tot de andere morgen 07.15

nou gelukkig mag ze morgen heen ,ik hoop dat ze wat kunnen doen, heel veel succes en sterkte

groetjes marielle mama van tanja

hoe is het vandaag afgelopen bij de huisarts
Laat het ons even weten alsjeblieft?

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje of zusje van Robin

nou ben vanmorgen geweest,maar daarna gelijk werken dus nu ff snel verslag doen want moet alweer weg pfffff.

maar ze vind het niet lang duren een maand,ik zo ja maar vind het een rare gedachten de waarde is 35 ipv 40 dus ik maak me zorgen,nou zeg ze maak je daar maar niet zo druk om,ze zegt ik maak me juist zorgen om haar moeheid,dat is meer van belang ff dan de nieren het word allemaal wel nagekeken maar een kind van 4 hoort niet moe te zijn heel de dag en hoort te rennen en te vliegen,oke dat doet ze soms wel hoor want als we zeg maar in een speeltuin zijn dan speelt ze zeg maar uren maarja daarna he stort ze in en de nadere dag is ze nog moe duurt gewoon langer eer ze weer energie heeft…

ze heb alles nagetrokken wat het kan zijn maar ze zegt ik weet het niet,daarom dat de kinderarts nu verder moet om haar na te kijken over die vermoeidheid en ook natuurlijk die nieren.

maar als er wat is kan ik gewoon langs komen,zo mag kaitlyn nu ook tot dat ze in het z-huis is geweest medicijnen dat belemmerd straks het onderzoek,dus de hb kan helaas verder gaan zakken maar moeten we opletten met eten geen melk producten tijdens het eten geen papa na het eten allemaal ertussen proppen in de uren dat ze dan niet eet zeg maar.

dus meiden we wachten dan maar ook al is het niet leuk,maar goed we gaan maar leuke dingen doen en dan vliegt de tijd wel voorbij hoop ik

Maar ze maakt zich geen zorgen om die nierfunctie maar wel over de enorme moeheid, de bloedarmoede…
Maar volgens die sites kan dat juist heel goed met elkaar samen hangen!
Dat je dus bloedarmoede krijgt doordat je nieren niet goed functioneren.
Of ik moet dat verkeerd begrepen hebben…kan ook

Nou ja, vertrouw op je huisarts. Het zal dan wel niet lang wachten zijn (hoewel het dat voor jou natuurlijk wel is )

Succes!!!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?

zoals ik het begrijp ben je nog geen steek wijzer geworden dus
Snap die huisarts niet hoor als er misschien wat met haar nieren is zet je er toch spoed achter
En ook die vermoeidheid iedereen snapt wel dat het niet oke is als een kind zo vermoeid is
Maar goed meid heel veel sterkte met je meisie
En probeer het zelf ook een beetje rustig aan te doen

Weet je wat ik zou doen?
Lekker maandag weer bij je huisarts op de stoep staan.

Nou heeft ze alwéér 40 graden koorts

Da’s toch niet echt gezond, zo vaak…lijkt mij…
Misschien stuurt de huisarts jullie dan alsnog wat sneller door.
Ze moet allicht een oorzaak weten waarom Kaitlyn zo vaak hoge koorts heeft toch?
Heel veel beterschap voor je meissie hoor!!!
Geef dr maar een hele dikke knuf!

Denk ook dat ik zou blijven kleppen bij de huisarts tot dat ze gek van me worden
Hun zitten er niet zo mee dat jou meisje ziek is
Jullie wel want je maakt je heel veel zorgen
Heel veel sterkte en geef haar maar een dikke pakkerd

Jammer dat de huisarts er zo laconiek op reageerd!! Ze snappen toch ook wel dat je je hartstikke veel zorgen maakt?

Ik hoop dat het “wachten” snel voorbij zal zijn en dat jullie eindelijk eens een beetje meer duidelijkheid zullen krijgen!!

Sterkte

Hoe ging het nou vandaag met Kaitlyn??
Had ze nog steeds 40 graden koorts of was het iets gezakt?

Hoi,
Ik heb geen idee of het verhaal van Kaitlyn erop lijkt, maar ik zal voor de zekerheid het verhaal van Kika vertellen, wellicht herken je er iets in.

Kika is heel veel moe geweest, eigenlijk haar hele leventje. Ze zag altijd wit en klaagde dat ze moe was. Ze at zo slecht dat ze ondervoed raakte. Ze had vaak onverklaarbaar koorts, dus geen griep of verkoudheidssymptomen oid. Niets aanwijsbaars dus.

Vorig jaar had ze weer koorts en na een week was het nog niet weg. De huisarts kon me niet meer verder helpen en Kika was inmiddels in een maand bijna twee kilo afgevallen. Graadmager echt. Als ik nu foto’s zie van haar toen, schrik ik me dood. Ik heb haar op gepakt en naar de eerste hulp van het Juliana Kinderziekenhuis in Den Haag gebracht.

Ze heeft daar een week gelegen en al snel kregen ze het vermoeden dat er iets was met haar nieren. Ze had een nierbekkenontsteking! Een klein kind kan dat alleen krijgen als er iets mis is met de nieren, meestal een aangeboren afwijking. Een echo liet zien dat haar nieren niet waren misvormd. Dus hebben ze een test gedaan waarbij er contrastvloeistof via een katheter in de blaas werd gespoten en terwijl ze dat uitplastte, werden er foto’s gemaakt.

Daaruit kwam dat ze reflux heeft van haar blaas. Dat houdt in dat haar urine terugloopt naar de nieren. Daar blijft dan te lang urine in staan waardoor er een ontsteking op kan treden. Ze slikt nu ter voorkoming van een ontsteking iedere dag een onderhoudsdosis Trimethoprim, een penicilline. Sinds ze dat krijgt is haar gewicht toegenomen, eet ze beter, is ze niet meer abnormaal moe en is ze veel levenslustiger.

Reflux van de blaas herstelt zich meestal vanzelf, net zoals reflux van de maag (dat heeft ze ook gehad). Maar we moeten in juli terugkomen en weer zo’n afschuwelijke test laten doen om te kijken of de reflux weg is. Als dat niet zo is, dan zit ze waarschijnlijk nog een jaar aan de penicilline. Te vaak een dergelijk ontsteking kan schade aanrichten aan de nieren.

Sorry, heel verhaal geworden. Ik hoop dat je er wellicht iets in herkent. Afgezien van de test die niet leuk is, is er wel duidelijkheid gekomen en een oplossing gevonden waardoor het vele malen beter met Kika gaat!

Sterkte!

Groeten,
Nikki (bag lady)
mamma van Kika (9 april 2001) en Puck (3 oktober 2003)

nikki,
ik herken je verhaal wel erg duidelijk.bij kaitlyn is in december onderzoek gedaan naar nierbekontstekking,gelukkig was het toen niet zo…maar ze heeft wel vaak blaas ontsteking

en gelijk antwoord voor bieb eribj,ze heeft zaterdag hoge korrts gehad,en idd weer niet plassen 3x wel te verstaan,gisteren was ze wonderbaarlijk fit,gelukkig want opa vierde zijn verjaardag,om 4 uur storte ons meissie voorledig in,de visite schrok ervan lijk maar dan ook lijk wit trok ze weg…

vanacht heeft ze vaak geroepen buikpijn enjawel weer rechts onder,temp was vanmorgen 38.5 ze moest urine doen in potje die ga ik zo weg brengen om te kijken of het weer geen blaasontsteking is…

de wacht tijd van een maand is heel kort werd er gezegd normaal is het 3 tot 4 maanden,ik ga er maar vanuit dat ze gelijk heeft anders zijn ze nog niet klaar met mij…

kaitlyn heb ik naar school gebracht,zo van ff proberen want als ik ga toegeven ook de ochtende thhuis dan wilt ze helemaal niet meer naar school,maar de juf zag gelijk dat kaitlyn weer niet in orde was.

hoop vanmiddag meer te kunnen zeggen over de urine test.

ga nu snel wat doen in huis als ik haar vanmiddag thhuis heb of straks al de juf zal bellen als het echt niet ging dan doe je ook niet veel

Als ze idd zo vaak blaasontstekingen heeft dan lijkt me dat verhaal van Nikki over Kika ook aardig van toepassing op Kaitlyn!
Want die blaasontstekingen kunnen dan ook veroorzaakt worden door reflux van de blaas (lijkt mij)
Het lijkt wel erg veel op elkaar in ieder geval…

Nou, ik ben benieuwd…
Sterkte met je meisje weer!

ff snelle reactie,

het is geen blaas ontsteking,gelukkig,maar het moet op de kweek nu…om verder te kijken,morgen middag tussen half 1 en 1 uur kan ik dan met de dokter erover bellen…

komt er wat uit wat dringend is word ik morgen ochtend gebeld.

dus weer een dag in spanning

Staat het bij de huisarts op kweek dan?
Bij mij hebben ze dat ook eens gedaan omdat ik tijdens de zwangerschap van Steef dus non-stop blaasontstekingen had.
Maar volgens mij moest ik toen wel een week op die uitslag wachten…
Maar misschien was dat omdat ze het van mij in het ziekenhuis op kweek hadden gezet.

Ik hoop dat je gauw duidelijkheid krijgt!
Succes weer met wachten!

arme arme meisie dit is niet goed he ,dat ze zo moe is ,ik wens je heel veel sterkte ,en hopelijk gaan ze er gauw wat aan doen ,want dit is niet normaal
knuffels kaitlyn

groetjes marielle mama van tanja

bieb,

bij de dokter is het nu op de kweek dat duurt idd 1 dag en ziekenhuis wat langer,dat was verleden jaar zo,kunnen ze op meer dingen testen dan weer bij de dokter en dat is zo 3 a 5 werkdagen

Jemig wat vervelend blijft dit toch allemaal. En dat wachten kan niet makkelijk zijn. Veel succes met je meisje.

Hou ons op de hoogte, maar dat zal je wel doen… We denken aan je en voelen zeker met je mee. Ga op je gevoel af en druk desnoods met harde hand je zin door bij die artsen! Succes!

Groeten,
Nikki (bag lady)
mamma van Kika (9 april 2001) en Puck (3 oktober 2003)

Heel veel sterkte met je meisje