Juul is zoooo onrustig

Hoi hoi,

Nou, we hebben er weer een fijn nachtje opzitten. Julia was om 22.00 uur in bad geweest en ging daarna binnen 3 tellen slapen. Ik was ook moe, dus ik ging ook naar bed. Ik schrok wakker van haar gehuil om 00.30 uur. Ze sliep nog maar 2,5 uur! Daarna ben ik wel 5x naar haar toe gegaan. Steeds schrok ik wakker van haar gehuil en troostte ik haar met haar speen. Ze was heel onrustig. Op het kdv sliep ze ook weinig, las ik in haar schriftje. Het waren hazenslaapjes van 3 kwartier.

Op dit moment heeft Julia heel snel honger, dat komt misschien doordat ze wil ‘bijeten’ na haar verkoudheid? Ze trappelt wild met haar beentjes, jengelt veel en bijt veel op haar handjes. Ze ademt ook erg onrustig en gaat snel huilen. Ik weet eigenlijk totaal niet wat er met haar is! Maar het vreemde is, dat ze 's nachts slecht slaapt, veel wakker wordt, maar toch eigenlijk heel moe is. Zodra ze haar speen heeft, valt ze meteen in slaap, om na een half uur gillend wakker te worden. Overstuur omdat haar speen weg is! Ze gilt dan echt: AAAAAAAAAAA! Ze is gewoon moe, maar slaapt dus toch slecht. Ze is nu 14 weken, drinkt 160 cc (ze is nu 5,5 kilo). Enig idee of ze misschien te weinig drinkt, of dat ze weer een sprongetje maakt? Ik snap er niks van!

Groetjes Rainbow

Trotse mama

Week 13,5 t/m 17,5 is een sprongetje.

Groetekes, Sje

quote:
Week 13,5 t/m 17,5 is een sprongetje.

Groetekes, Sje

Is dat wel t/m Sje ??? Het is toch zo dat het in deze periode voorkomt, maar niet van 13,5 week tot 17,5 week duurt ( 4 weken dus ). Dus ergens in deze 4 weken komt het sprongetje voor en hoelang dit duurt is per kindje verschillend, maar 4 weken duurt dat niet gauw.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Rainbow…

wat naar he…dat gehuil gaat door merg en been … je denkt minstens dat er iets heel ergs is… ons zoontje heeft het in deze periode ook gedaan… het beste en het moeilijkste is om er geen aandacht aan te schenken… toen was het binnen een week over! maar je schrikt wel en denkt wat is dat nu toch? als mijn zoontje zag dat ik kwam kon ik absoluut niet meer weggaan bij hem want dan huilde hij zoooo hard! denk dat het een uitprobeer fase is geweest…

succes… en hopelijk duurt het niet lang deze fase!

ps je kan ook sommige voedingen meer aanbieden… 180 water en 6 schepjes voeding kijken hoeveel ze daarvan drinkt… dit drinken ze al vrij snel en … ook heel lang … Jurian kreeg dit ook rond de 14 weken… alleen de laatste fles dronk hij dan niet helemaal leeg. En nu is hij 5 maanden en drinkt dit nog steeds (mag ook nu bijvoeden maar dat wil hij niet) … dus je kan het altijd proberen. Misschien zit er ook een tandje aan te komen? is vroeg maar kan wel… heeft deze vent hier ook… dan zijn ze ook onrustig/koortsig…

het blijft gissen he!

Hi Rainbow,

160cc is denk ik te weinig. Morgan krijgt nu 200 cc. Ze pakt niet altijd alles (wel steeds vaker) en dat is genoeg. Ik had hetzelfde probleem met haar. Ze krijgt nu op de dag om de 4.5 uur een fles beginnend om 6.00. Dan om 20.00 naar bed toe en dan laat ik haar 's nachts voor de laatste fles komen, als ik die ook na 4.5 uur gaf was ze heel erg wakker en ze dronk hem niet leeg. Gevolg was dat ik de halve nacht bezig was met haar. Nu ga ik zo rond 22.00 slapen en dan komt ze zo 1.15/ 1.30 en dan ligt iedereen er om 2.00 weer in tot 5.00/ 5.30. Op deze manier hebben we allemaal meer slaap. Ik en Morgan zijn een stuk uitgeruster. Probeer het eens misschien niet meteen 200 maar anders 180. Weet je of het de honger is.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja klopt Asje, het is ergens in die periode. Zo bedoelde ik het ook.

Groetekes, Sje

Als ze ouder worden duren de sprongetjes langer. Janniek is nu bijna 1 jaar en sinds 1,5 week al in haar sprongetje. Het enige wat ze kan is heel hard gillen en janken, zeker als ze haar zin niet krijgt.
Ook de nachten verlopen onrustig. Wordt dan gillend wakker en zit rechtop met verschrikte oogjes.
Bereid je er maar vast op voor dat deze perioden steeds langer gaan duren naar mate ze ouder worden…

Groetjes,

jantje

Als ze elke keer de fles helemaal leeg drinkt, zou ik iets meer gaan aanbieden en kijken of dat het is. Bijten op haar handjes kan honger betekenen, maar ook tandjes of krampjes. Kan zoveel zijn. Het lijkt nog het meest op honger, omdat ze van de speen eventjes rustig wordt, maar daarna weer huilt.
Persoonlijk vind ik dat er wel snel naar de sprongetjes wordt verwezen.(kan het natuurlijk ook zijn) maar er kunnen ook andere dingen meespelen. Het blijft toch uitproberen en kijken hoe je kleintje reageert. En soms is het idd een fase waar ze doorheen moeten.
Lastig hé?! Er zat bij die van ons ook helaas geen gebruiksaanwijzing bij

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nee hoor, als ze ouder zijn hoeven de sprongetjes helemaal niet langer te duren. De periode waarin de sprongetjes plaatsvinden en er zitten langere tussenpozen tussen de verschillende sprongetjes-perioden, maar elk sprongetje is weer anders. Is geen peil op te trekken.

Groetekes, Sje

Hai mama’s,

Bedankt voor jullie reacties. Julia moest vanmorgen naar het kdv en om 07.45 uur lag mevrouw nog he-le-maal in coma. Ik moest haar echt wakker maken! Ze had
’s avonds ook al uren geslapen. Ze was heel moe en daar wordt ze ook onrustig van.

Die sprongetjes zeggen mij niet veel, want ik heb ‘Oei ik groei’ niet en dus is mij niet bekend wat ik wanneer kan verwachten. Op de kdv zeiden ze ook dat Julia heel gulzig de fles leegdrinkt, dus ik denk dat ze gewoon honger heeft gehad. Ze kreeg 150 cc, maar dat was toch te weinig. Toen ze ziek was, dronk ze vaak maar 90, dan ging haar mondje op slot en begon ze te kokhalzen als ik probeerde om haar meer te laten drinken. Blijkbaar wilde ze nu ‘bij-eten’, want ze dronk de laatste dagen erg goed en gulzig. De fles was binnen drie tellen op en dan ging ze jengelen. Ze wilde méér! Nu krijgt ze 170 cc en het gaat beter. Ze zou nu wel naar 180-200 mogen, dus dat gaan we langzaam proberen. Ik heb een pot Nutrilon Forte gekocht, voor hongerige babies. Ik geef haar dan - alleen
’s nachts - 4 schepjes gewone Nutrilon op 150 cc plus 1 schepje Forte. Eens kijken of ze met 1 of 2 schepjes Forte de nacht wat rustiger door kan komen. En dan overdag wat meer gewone Nutrilon geven, even testen hoeveel dan…Ik moet haar duidelijk gaan bijvoeden. Die Forte is een beetje een experiment, kijken of ze daar langer door verzadigd blijft 's nachts, overdag redt ze het prima op gewone Nutrilon.

Julia ligt nu heerlijk in de box. Papa is op zakenreis en nu zijn we alleen. Ik vind het wel gezellig dat ze nu lekker in de box ligt en diep slaapt. Van het cb moet ze altijd in haar bedje, maar als ze 's avonds lekker in de box slaapt, vind ik dat ook goed. En daarna laat ze zich goed in haar ledikantje leggen. Eigenlijk gaat het best goed nu. Wat extra voeden al niet doet! Hopelijk zat het 'm daar in en anders misschien toch eens die ‘Oei ik groei’ kopen!

Groetjes Rainbow

Trotse mama

Niet dat ik je iets op wil dringen, maar ik heb het boek en het is geweldig. Ik begrijp Morgan nu een stuk beter. Wil niet zeggen dat het altijd leuk is, maar wel makkelijker.

Groetjes,

Michèle

Ah, Michèle, wil jij mij dan gaan helpen met het sprongetjes-offensief waar ik al tijden mee bezig ben hier op de site? Het is bijna niet meer bij te houden hoe vaak ik in een topic schrijf dat een kindje middenin een sprongetje zit. Dus als je interesse hebt in de openstaande vacature, dan hoor ik het graag!

Groetekes, Sje

Hoe bedoel je dat Sje??? Sprongetjes promoten of zo?? Of uitleggen wat het is???

Groetjes,

Michèle

Nee, wat meer als geintje bedoeld. Haha!

Ik strooi altijd met sprongetjes en ik zie nu dat jij enthousiast bent over het oei-ik-groei-boek dus ik kan wel wat hulp gebruiken met aangeven dat een kindje in een sprongetje zit in topics als deze.

Gebeurt zo regelmatig dat mensen een topic starten met “ik snap niks van mijn kind, ineens doet-ie zo anders en zijn ritme klopt niet meer”. Tja, en dan is het eigenlijk al duidelijk wat er aan de hand is, dus dan strooi ik weer met een sprongetje.

Groetekes, Sje

Oh op die fiets ha ha ha ja sorry ik ben een beetje moe. Elke dag om 5 uur op gaat even ering hakken. Ik ga zo ook lekker slapen

Maar je bent me meestal voor met die dingen enne ik moet zeggen dat ik nog niet meteen weet wie wat en waar. Ik neem het boek even sprong voor sprong dus als ze weer ‘raar’ gaat doen dan kijk ik of het de tijd is zeg maar. En de vorige twee sprongen klopte echt zo geweldig. Ook de spelletjes die aangeraden worden doen we ook en zo. Omdat we beter weten wat ze wil. Al moet ik zeggen ze gaat nu pas haar handjes gebruiken en ontdekken. Twee weken na de sprong dus ik moet weer even kijken wat ik daar mee kan. Denk haar van alles laten voelen.

Ze slaapt trouwens heel veel nu, is dat nou het gevolg van een sprong. Wat ik zeg ze is er al even uit ze is 14 weken vandaag of zou het kou en groeispurtje kunnen zijn??

Groetjes,

Michèle

Kan dat ze gewoon moe is van de sprong en dat ze bij aan het slapen is. Maar het kan ook de kou zijn. Als het kouder is, slaap je zelf ook vaster en langer (Althans, ik wel).

Groetekes, Sje

Ja ik ook hoor, daarom dacht ik daar al aan en ik dacht ook aan dat ze misschien nog wel wat in te halen had van de tijd dat ze nog met haar nek zat en bijna niet sliep. Maar de laatste dagen lijkt ze weinig anders te doen dan eten en slapen. Op zich niet erg ze zal het nodig hebben, maar vroeg het me even af.

Groetjes,

Michèle

Nou Rainbow, ik ben benieuwd hoe het gaat! Laat je het nog ff weten? Het zou mooi zijn, als het gewoon aan de hoeveelheid voeding ligt En als de kleine een keer in de box slaapt, is nix mis mee! Dat gezeur altijd van het bureau Deden ze bij ons ook. “Ze moet altijd in haar bedje slapen. Als ze in de box in slaap valt, wil ze niet meer in haar bedje slapen!” Toen vroeg ik aan “die miep”. hoe moet dat dan als ze tijdens het wandelen in slaap valt? Ik heb niet altijd haar bedje bij de hand" Stond ze mooi met een mond vol tanden Kijk, als Quinty echt moe is en toe is aan rust, leg ik haar echt wel in bed. Zowiezo 's ochtends en 's middags een keer. Maar af en toe slapen in de box/wandelwagen is nix mis mee. Dan rusten ze toch ook? Succes met je “voedings experiment”

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Morgan valt op de creche wel eens in de schommelstoel in slaap. Dat kan gebeuren. Zeker op het moment omdat ze veel slaapt. Daar streven ze er ook naar om ze zoveel mogelijk in bed te leggen ook omdat je niet overal slapende kinderen kan hebben, maar als ze dat niet red dan slaapt ze daarin. Ik en hun vinden het zieliger om haar wakker te maken alleen maar omdat ze wakker in bed gelegd moet worden. Nee hoor gewoon lekker laten slapen. Is nog gezellig ook.

Groetjes,

Michèle

Morgan valt op de creche wel eens in de schommelstoel in slaap. Dat kan gebeuren. Zeker op het moment omdat ze veel slaapt. Daar streven ze er ook naar om ze zoveel mogelijk in bed te leggen ook omdat je niet overal slapende kinderen kan hebben, maar als ze dat niet red dan slaapt ze daarin. Ik en hun vinden het zieliger om haar wakker te maken alleen maar omdat ze wakker in bed gelegd moet worden. Nee hoor gewoon lekker laten slapen. Is nog gezellig ook.

Groetjes,

Michèle