Jurian is ziek

Het arme kereltje… gister zat mama even te relaxen in bad hoorde ik hem huilen… paar minuten en toen was hij weer stil. Dit doet hij nooit … dus ik snel afspoelen etc en toen hoorde ik hem weer huilen. Kom ik zijn kamer op … ligt hij in zijn eigen overgeefsel… zo zielig!

Papa kwam net thuis (ik hoorde de deur) dus kon gelukkig gelijk helpen met opruimen. De ene het bedje de andere de lieve kleine boy. Daarna heb ik hem even bij mij in bed genomen omdat hij nog niet lekker was en het bedje nog even opgeschud moest worden. Gelukkig lag hij bij mij … want weer tot 3x toe achter elkaar overgegeven.

Later hebben we hem in zijn eigen bed gelegd en zijn zo heel de nacht inde weer geweest. De wasmachines maken nu overuren… Het zielige is dat hij zich niet omdraait maar met het overgeefsel in zijn mond ligt te kaken… als ik bij hem kom moet ik hem echt op zijn kop houden (ongeveer) om het eruit te laten komen.

Vandaag overdag heeft hij ook al 2x gespuugd. En hij wil niks eten of drinken… paar slokken drinken en die waren er zo weer uit. Koorts heeft hij niet… 37,5.

Wat kan ik hem het beste aanbieden? Melk of juist sap? Water lust hij niet. Wat moet ik verder doen? Het bedje staat iets omhoog met hoofdeind en ik zet mijn wekker om het uur om te gaan kijken ('snachts).

He gatsie wat een leed. Waarschijnlijk een virusje te pakken. Maar ik zou hem even geen melk geven. Melk bevat vetten en kans dat zijn maagje dat nu even niet hebben kan. Ik zou sap geven en desnoods wat aanlengen.

Groetjes,

Michèle

En wat verder dan? Geen pap want dat is ook met melk? Ik dacht juist ik doe weer eens pap die is licht verteerbaar … dom van me. Maar hij weigert alles en dat is erg moeilijk … hij heeft denk 4 slokken sap op vanmorgen…

Wat naar om je kleine vent zo te zien.

Nora had anderhalve week geleden ongeveer hetzelfde. Het begon met heel veel spugen, geen koorts en niet willen eten. De dagen erna nog een of twee keer gespuugd, maar voornamelijk aan de diaree. Bij haar was het echt een virusje dat hier in de buurt heerst. Ze heeft nog wel behoorlijke koorts gekregen in de laatste dagen. Ik hoop dat het bij Jurian allemaal wat sneller over is.

Water is nu toch het allerbeste hoor! Melk is vettig en vruchtensap is best agressief qua zuren op een leeg en geirriteerd maagje. Misschien dat je een beetje roosvisee kan mengen om het water aantrekkelijk te maken, maar veel water drinken is het beste nu om uitdroging te voorkomen.

Beterschap voor de kleine man.

Lilypie Second Birthday tickers

Ja het heerst volgens mij alom … daarom denk ik ook dat het een virus is. Maar maak me vooral ongerust om het niet drinken … hij heeft nog niks geplast vanaf vanmorgen… hij weet met zichzelf geen raad. Wil dan ook eigenlijk niks … alleen dat mama bij hem in de buurt is… en dat doe ik met liefde … dan wacht het huishouden maar even

Gelukkig heb ik nu 3 dagen vrij en hoef ik zaterdag pas weer te werken…

Ach jeetje wat naar zeg! En een beetje fruit (bijvoorbeeld peer…is volgens mij ook lichtverteerbaar). Lust hij dat misschien wel? Daar zit ook genoeg vocht in.
Het idee van de Roosvise lijkt me ook wel een goeie, want wat jezelf ook al aangeeft vocht is erg belangrijk.

En misschien een cracot om te eten?

Hele dikke knuffel aan Jurian, ik hoop dat hij snel beter is!

Plasluiers wel in de gaten blijven houden, als je morgenochtend nog steeds geen plasluier hebt gezien, de dokter bellen hoor!

Dus drinkendrinkendrinken…! Veel aanbieden, en al is het steeds maar een slokje, binnen is binnen! En verder wil hij waarschijnlijk heel veel slapen. Nora heeft toen ook veel in mn armen geslapen. En als mama ben je dan inderdaad allang blij dat je iets kunt doen voor je zielige hoopje kind!

Ach de arme kleine man.

Lust hij thee? Anders gewoon wat slappe thee, eventueel een schepje suiker erdoor voor deze keer
En beschuitjes.
Dylano is gek op droge beschuitjes, maarja dan is hij niet ziek. Weet nie of hij het zou eten als hij ziek is.
Maar je moet bedenken wat je zelf zou eten of drinken als je je eigen zo voelt. Voor jou op dit moment niet zo moeilijk, komt de misselijkheid toch nog even van pas

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Cola … … maar dat zal ik mijn manneke maar niet aan doen…

Tja, ik sluit me aan bij de anderen. Toen nick ziek was wilde hij ook niet eten. Wel aangeboden (ook crackers) maar hij wilde niet. Drinken ook iedere keer aangeboden en dat wilde hij wel. En veel slapen ook bij mij op de bank.

Dus blijven aanbieden dat drinken, ik heb gewoon water of roosvicee gegeven…

Beterschap!

Groetjes Bianca

Inderdaad mini boy iets van crackertjes aanbieden maar ik zou me nu niet zo’n zorgen maken om het niet eten, drinken is nu belangrijker. En inderdaad even geen pap

Groetjes,

Michèle

Wat zielig voor jurian! Jesse was vorige week ook ziek. Wilde ook
niet eten. Alleen af en toe een soepstengel. Misschien kan je hem dat aanbieden?

Liefs

Gatsie! Wat zielig voor je kleintje!

Thoby heeft zo’n zelfde virus gehad een 2 weken geleden.
Ik had het ook en hing net boven de wc om 3 uur 's nachts toen ik hem hoorde huilen…had hij ook overgegeven in zijn bed…tja en daar sta je dan met z’n tweetjes misselijk te zijn…
Hij heeft toen ook 2 dagen bijna niks willen eten of drinken.
Daarna ging het vrij snel weer wat beter alleen die diarree bleef zeker nog een week vervelen.

Ik heb toen bij de apotheek zo’n poedertje gehaald om uitdroging te voorkomen…weet even niet meer hoe het heet…moet je aanlengen met water.
Aan Thoby heb ik het uiteindelijk niet meer gegeven want net die dag ging het ineens een stuk beter met hem.

Groetjes Margot

Aaah, zielig. Ik heb geen nieuwe tips, maar wil je wel even veel sterkte wensen. Beterschap voor je lieve kleine boy. Dikke knuffel van digi-broertje Erik!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik weet ook zo snel niks maar wil jullie wel veel beterschap wensen en dan met name Jurian!

En een droog volkoren of tarwe koekje misschien?
en carvan cevitam met veel water?

Heb ik toch nog een tip!

Beterschap!

Gr, Danielle

uhh cola zou ik ook niet doen nee

Hoop dat het inmiddels wat beter gaat, en hou goed in de gaten dat hij niet uitdroogd.

Heel veel beterschap

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Tja hoe gaat het…

Hij zit nog echt niet lekker in zijn velletje… hele rode wangen en aanvoelen als aan kachel maar… geen koorts?! Veel ‘kreunen’ wat ik van hem ook niet gewend ben… er zit hem waarschijnlijk nog het een en ander dwars. Of hij pijn heeft?? Hij heeft om 12.00 uur heel de inhoud nog een keer eruit gegooid, na die tijd 2 bekers limonade sterk verdund op… maar nog niks geplast… Toch moet dat ergens zitten lijkt mij … als hij 2 bekers op heeft droogt hij toch niet zomaar uit? Of moet ik echt naar de luiers kijken en niet naar wat erin gaat?? Pft hoezo onzeker moedertje… sorry hoor! Verder heeft hij 1 soepstengel op … had geen crackers in huis.

Wat als hij nu vannacht komt ivm honger?? Dan alleen drinken evt aanbieden of of of ???

Arme Jurian! Ik denk dat je het beste wat drinken kunt geven mocht hij wakker worden. Eten ligt misschien nog wat te zwaar, met de kans dat hij weer alles uitspuugt. Drinken is nu belangrijk! Hopelijk gaat het morgen weer wat beter, hij heeft het flink te pakken zeg. Het heerst, ik heb ook diarree gehad vandaag en veel kindjes geven over of hebben diarree (Eva gaf zaterdag over en heeft ook best dunne poep de laatste dagen). Echt een rotvirus!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Beterschap voor de kleine vent, hopelijk knapt hij snel op.

Gr Patries

[img] http://by.lilypie.com/34omp1.png [/ img]

[img] http://by.lilypie.com/uqttp1.png [/ img]

He bah…nog steeds niet lekker dus. Lijkt mij dat als hij drinken binnenkrijgt hij inderdaad niet zomaar kan uitdrogen, maar weet het eigenlijk ook niet precies.

Dat met die wangen…heel herkenbaar. Dani had/heeft vandaag ook ontzettend warme wangen, maar ook geen koorts.

Mocht hij vannacht komen zou ik hem geen eten geven, maar wel wat slokjes water of sap. Als hij echt weer honger krijgt, dan kan hij morgen het eten weer een beetje inhalen.