Jullie mening over opmerking vader

Hey meiden,
ik moet even wat kwijt, want het zit me nogal hoog.
Ik was van het weekend bij mn ouders. Rico was nogal lastig maandag overdag. en mn vader zei ineens: wordt het niet onderhand is tijd voor een pak rammel? (billenkoek)"
ik zo: ben je nou helemaal besodemietert?
zei hij iets in de zin van: als ik dat niet/nooit zou doen zal ik 't nog moeilijk krijgen met m.

Ik ben hier zo boos over want toen ik vroeg van; als jij ooit oppast en hij is “lastig” geef jij hem dan een tik of billenkoek? zei hij: dat weet ik nog niet.
ook toen ikz ei dat ik het niet wilde hebben, zei hij dat hij het nog niet wist.
of ie het serieus bedoelde ik weet niet, maar hij is altijd al zo"van"ik heb gelijk, en niemand gaat met me discusseren.

Ik heb daar dus geen zin meer in. ik heb toen tegen hem gezegt dat als ik erachter kom dat hij rico een tik of billenkoek gegeven heeft dat hij nog niet klaar met me is.
en toen ben ik met een kwaaie kop vertrokken.
mn moeder zei toen nog van: inge zoiets zou hij niet doen echt niet.
maar ondertussen durf ik rico moeilijk meer alleen met hem te laten.
waar haalt hij het vandaan om zoiets tegen me te zeggen.
jeetje zeg…

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Toen ik boos weg was gegaan en later weer terug kwam met mn moeder, vroeg ik nog es aan mijn vader of hij dat meende. zijn antwoord was: hou is op met dat gezeur, en liep toen aan.
en ik zei toen nogmaals: ik hoop dat ik duidelijk ben voor jou.

zie je, hij gaat nooit ergens op in, echt nergens, ik krijg nooit duidelijkheid van m. Mijn moeder doet het juist goed als rico er is en zij zou dat absoluut nooit doen. ik kan dus niet rico daar weg houden omdat het mijn moeder erg goed doet als hij er is.

Rijco zei gisteren boos toen ik dat vertelde: wat?! wil hij zo’n klein mannetje al een tik geven of slaan? net op de wereld en nu al zo? moet ie is 1 x proberen want dan geef ik hem ““billenkoek”” (je snapt wel wat ie daarmee wil zeggen)
ik heb dus geen zin in ruzies op deze manier. rijco is al heel fel hier in die is zo NIET voor slaan en tikken geven. hij zei: als rico lastig is en ik heb er geen zin meer ind at ie zit te schreeuwen dan zet ik m op zn kamer neer, gaat ie daar maar staan schreeuwen maar niet in mijn buurt.
dat vind ik ook veel redelijker. ja toch

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/091111/DDbH.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/oLLnp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 10 Nov 2009 15:48:34

ehm…tja snap je punt helemaal.
Vroeger kreeg ik als klein meisje ook wel eens/redelijk vaak een schop onder mijn kont,
Maar of ik hier nou van leerde nou nee, wert eerder bang voor mijn vader, zodra ik iets verkeert deed, kreeg ik een schop onder mijn kont.
Dus echt effectief is het niet.

Ik hem mijn vader dit verhaal vertelt toen ik zo’n 2 jaar terug dezelfde opmerking naar mijn hoofd kreeg, als jij nu van je vader te horen hebt gekregen.

Billenkoek helpt niet het maakt een kind alleen maar bang en onzeker.
dat is mijn mening.

Groetjes Marianne mama van Ruben

ja ook mijn mening, want ik heb hem ook meer dan duidelijk gemaakt dat de rede waarom ik zo tegendraads was en tegen hem loog puur was, omdat het toch NOOIT goed was in zijn ogen. dus dan verdraaide ik het verhaal maar omdat ik hoopte dat dat meer in zijn straatje paste. dan kwam ie erachter en kreeg ik straf ofzo, en als ik daar dan ruzie over ging maken omdat ik me niet begrepen voelde inderdaad een klap op mn kont, totdat ik op den duur terug ging slaan, toen werd ik afgeschildert als: onhandelbaar.
tja niet alles is zijn schuld maar daar had ie het zelf naar gemaakt, in mijn ogen dan

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Het feit dat je vader zoiets alleen al aandraagd. Sorry hoor maar ik had hem meteen al billenkoek gegeven, Ik kan me je woede goed voorstellen. Ik heb van mijn eigen vader 1 keer een klap gehad en dat was omdat ik een extreem druke weg over rende toen ik 3 was. Was overigens meer een schrikreactie van hem dan dat ie me echt wilde slaan en daarna stond ie net zo hard met me mee te brullen.

Nee ik zou het maar even heel goed kortsluiten met je pa want het is jou ventje en jou regels en als hij denkt dat hij het zo goed gedaan heeft met je dan heeft ie het fout.

Groetjes,

Michèle

Ik was dertien toen ik voor het laatst een schop kreeg.
Je krijgt op een geven moment een actie op een reactie (of was het nou reactie op een actie?!?).
dus ja ik kreeg de schop maar mijn hand schoot toen van woede uit.
hier van is hij zo geschrokken, maar toen was het wel afgelopen met een schop onder je kont gelukkig.
en sinds zijn we eigenlijk altijd wel uitgekomen door te praten.

Maar ja daar is rico natuurlijk nog veeeel te jong voor, voor een goed en serieus gesprek dus zou je het als moeder zijnde voor hem moeten doen.
en probeer op het gevoel van je vader te spelen, vraag hem desnoods, hoe hij het zou vinden als zijn kleinzoon later bang voor hem zou worden?? misschien gemeen maar wie weet werkt het.

Groetjes Marianne mama van Ruben

Ik vind het goed van je Inge dat je zo duidelijk bent geweest. En als het je niet lekker zit gewoon weer over beginnen. Hoe vervelend hij het ook vind en ook al wil hij er niet over praten het is nog altijd jullie kind. Ik zou mijn kind ook niet met een lekker gevoel achterlaten als je weet dat hij mogelijk geslagen wordt.

Ik ben dan ook heel fel tegen het slaan van je eigen kind,. Ik ben vroeger regelmatig door mijn ouders geslagen. Mijn vader hield het bij 1 harde tik, maar mijn moeder ging soms flink door het lint als ze kwaad op me was. Dan kon ze er echt op los rammen. Gelukkig gebeurde dit niet iedere week, maar toch zo af en toe wel eens. Mijn ouders zijn geen praters en ik wilde altijd overal over praten. Ook als er ruzie was wilde ik het uit praten, maar mijn ouders niet. Hun middel was dan maar om te gaan slaan volgens mij. Vind het zo verschrikkelijk om kinderen te gaan slaan. En al helemaal als ze nog zo jong zijn. Dan beseffen ze dat toch nog helemaal niet.

Nogmaals ik heb hele lieve ouders, maar denk best nog wel eens terug aan de momenten dat ik geslagen heb en dat is niet leuk kan ik je vertellen. Ik zal er dan ook alles aan doen om Tim niet te slaan. Hier los je namelijk niks mee op weet ik uit mijn eigen ervaring. Door het slaan werd ik alleen maar steeds kwader op mijn ouders.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

ooh maar mijn vader zou rico nooit hard slaan he, niet tegen zijn gezicht of waar dan ook alleen tegen zn billen of een tik op zn vingers. niet dat hij dat al zou doen maar zo zei die het dan toen over dat : wordt het niet is tijd dat…
dat hij mij dat op aan het dragen is, omdat HIJ dat normaal vind, ja ik vind dat niet prettig en ik wordt er bang van.
want toen rico daarna naar bed ging (daar) en ik even met mn moeder weg moest (ze was het weekend thuis) voor borst onderzoek was ik bang dat als rico wakker werd hij rico een tik zou geven als ie lastig zou zijn.
en dat alleen door die opmerking, want hij is super gek met rico en is ontzettend trots.
het is meer dat door die opmerking ik het niet los kan laten en bang ben dat hij dat misschien ooit zou doen als ik er niet bij ben omdat hij zei: weet ik niet.

@ Sandra, ik denk dat wij ook meer een praatgeneratie zijn dan onze ouders. Mijn moeder was geen slaander omdat ze het niet meegekregen heeft van huis uit, maar als je kijkt naar de traditionele gezinnen van toen (mijn ma komt uit een apart gezin) dan was me alleen thuis met veel kinderen die in het gareel gehouden moesten worden en pa werkte en wilde als ie thuis kwam geen gezeur aan zijn hoofd dus slaan was normaler. Ook was er geen jeugdzorg en dergelijke die om elk wissewasje aan je kop zeurde.

@ Inge denk dat je pa ook meer zo denkt zoals ik daar boven gezet heb. En het is aan jou en rijco om hem anders te doen denken. Maar ik kan begrijpen dat het je dwars zit.

Groetjes,

Michèle

Ten eerste: Rico is het kind van Rijco en jou en jullie bepalen of er wel of niet wordt geslagen.
Ten tweede: je vader heeft dat gewoon te accepteren en anders moet 'ie maar accepteren dat 'ie een minder grote rol in het leven van Rico gaat spelen dan 'ie graag zou willen.
Ten derde: ik zou tegen je vader zeggen dat je Rico nu al bij hem achterlaat met een gevoel van angst. Wil je vader echt dat z’n dochter bang voor hem is, voor wat hij z’n kleinzoon eventueel zou ‘aandoen’?

Ben het helemaal met je eens hoor (maar dat zal je niet verbazen, haha) en je mag hierin echt op je strepen gaan staan. Jullie moeten Rico beschermen, dat kan 'ie zelf nog niet.

Moeilijk! Als er echt niet over te praten valt met je vader, dan maar meedelen dat 'ie dan niet meer alleen op Rico mag passen. Tenminste, dat zou ik doen denk ik. Hoe moeilijk misschien ook.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

mag ik wat vragen?

Ik hoop niet dat jullie denken dat mijn vader in staat is hem te slaan.
dat zou hij echt nooit doen, ik heb het over een corrigerende tik of billenkoek he.
omdat de reacties toch ook wel wat heftig zijn, (snap ik ergens wel hoor)
niet over daadwerkelijk slaan! want zo is ie niet.
of vinden jullie een corrigerende tik ook ver buiten de grenzen?

Ik vind ook een corrigerende tik niet oké, want er zijn naar mijn idee alternatieven om je kindje iets te leren. Slaan is naar mijn idee nooit de manier, of het nou ‘zacht’ of ‘hard’ is.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Tja ik begrijp wel dat je vader uit een andere generatie is, mijn vriends familie denkt ook dat het heel normaal is om je kind een pak rammel te geven als het “stout” is. Tjaaa moeilijk. Ik zou gewoon zeggen, dat heb ik hier ook gedaan, dat jullie je kind anders willen opvoeden en dat slaan daar niet in past, en als mijn dochter lastig is als ze daar is ze me moeten bellen en dat ik haar dan ophaal, maar als ze haar met 1 vinger aanraken ze er niet meer komt, tja ben heel duidelijk geweest en mijn vriend staat volledig achter me! Das fijn! Jij bent de ouder and bepaalt de opvoeding!

Nou ik zal eerlijk zeggen hè, als Noah echt maar dan ook echt vervelend is, krijgt ie WEL een tik over zn vingers, en dat mogen mijn ouders of de ouders van mn vriend uiteraard ook doen!
In hun huis gelden hun regels en daar horen wij en de kids zich allemaal aan te houden!
Als bij mijn ouders iets wel mag en bij mij niet en hij doet het bij mij toch, dan waarschuw ik eerst, luisterd die na een 3e of 4e keer nog niet?? Tja dan krijgt ie echt wel een tik over zn vingers, en dan zit ie er ook niet weer aan!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

@ Inge ik weet dat je pa hem niet zal aframmelen, maar het gaat erom wat jullie willen. Ik ben op zich niet tegen een corrigerende tik, in de zin dat Morgan laatst bleef slaan en knijpen en foei zeggen werkt niet. Ik geef haar een tik op de vingers die voelt als een aai, maar klinkt als een klap omdat ik eigenlijk op mijn eigen hand sla. Dus je krijgt meer een scrikreactie dan een pijn reactie. Verder zal ik niet gaan hoor.

Maar als jij dit niet wilt of niet wil dat je pa dit doet moet je dat tegen hem zeggen. Ik neem aan dat jij niet zomaar rico bij je pa laat als je wist dat hij een bullebak zou zijn.

Groetjes,

Michèle

oke nee dan is het duidelijk dat het over de corrigerende tikken gaat

Ik ben het daar gewoon niet mee eens, omdat IK vind dat ALS dat al gebeurd, WIJ degene zijn die zoiets kunnen doen.
Rijco is zo al helemaal niet, mij is het wel eens gebeurd, maar dat weten jullie.
en ook dat ik er van baalde dat het is gebeurd.

@Melanie&christiaan: dat van hun regels in hun huis, snap ik wel, maar goed rico is net 1 jaar, die snapt dat nog niet en snapt ook nog geen regels.
en dan nog, vind ik, dat als zij graag willen dat rico komt, hun zich in hun huis aan MIJN regels moeten houden mbt opvoeding van rico.
en als ze dat niet zou gaaien dan hebben ze gewoon pech en zou hij niet meer bij mn vader hoeven komen van mij. totdat hij snapt dat een tik geven NIET past in onze opvoeding en al mocht het wel passen dan niet door een ander.
dat komt gewoon heel anders over.

ik ga even nog bedenken hoe ik hier verder nog wat mee wil.
ik hoop gewoon dat ik doorw at ik al gezegt heb al duidelijk ben geweest.
als ik nu weer zeg dat het me nog hoog zit, zegt ie weer dat ik niet zo moet zeuren, that’s it. dus wat heb ik er nog aan. denk dat ik het nog es met mn moeder erover heb, zij snapt mij tenminste en hij niet

Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen Inge! En ik begrijp ook dat het niet om hard slaan gaat, maar alleen al het idee dat jouw vader anders over opvoeden denkt, en daarbij zo eigenwijs is, is erg moeilijk! Je wil het liefst dat je ouders vierkant achter je staan in al jouw opvoed-ideeen…
Ik ben zelf ook tegen slaan, of een corrigerende tik, hoe klein en zacht dan ook. Ik heb in mijn opleiding geleerd, dat je daarmee onmacht uitstraalt naar het kind, en dat het kind alleen maar bang voor je word. En dat is ook mijn mening, er zijn genoeg andere manieren om te straffen. Ik had hier nmet mijn eigen vriend een discussie over tijdens de zwangerschap, maar gelukkig is hij bijgedraait, en zei hij een paar weken na de bevalling, dat hij het ook echt nooit in zijn hoofd zou halen om maar het kleinste tikje uit te delen. Hij heeft in zijn kinderjaren wel een billenkoek gehad, ikzelf nog nooit. Bij ons thuis betekende straf dat ons iets ontnomen werd wat we echt graag wilden… Een programma kijken, buiten spelen, of als het echt bond werd geen zakgeld ofzo, maar nooit een tik!
Ik zou, als het je dwars blijft zitten, toch je vader er nog eens over aanspreken, en dan op zijn gevoel inpraten… Zeggen dat hij je verdrietig maakt met wat hij zei en dat hij verder niet op in je in gaat. Daar zijn vaders vaak wel gevoelig voor, want hun kleine/grote meisje mag niet verdrietig zijn! En onthoud altijd, jij bent Rico’s mama, dus jij bepaald de regels! succes en sterkte!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

@ mama van Rico : Ik snap je uiteraard wel hoor, en ik respecteer ook ieders eigen opvoeding.
Ik stel natuurlijk ook wel mijn regels voor bij mijn ouders thuis, maar daar kan natuurlijk veel meer dan bij mij thuis mag.
En als hij daar iets mag en hier niet, moet ie dat natuurlijk ook kunnen onderscheiden, en ik snap echt wel dat de kids dat nu nog niet begrijpen, maar ons is altijd geleerd dat je vroeg moet beginnen met regels treffen.

Ik bedoel het ook niet aanvallend ofzo hoor, maar tja als hier iets gebeurt wat niet mag en ik heb al meerdere keren gewaarschuwd dan krijgt ie gewoon een corrigerende tik over zn vingers, en het hoeft helemaal niet hard te zijn, als ie maar even schrikt is het goed.

Lilypie Tweede Ticker

Ik voelde me niet aangevallen hoor meid
Het punt is alleen, ik vind dat hoe wij hem opvoeden dat ook door mijn ouders en zijn moeder moet worden gedaan op ONZE manier.
ook al denken zij anders.
ik wil niet dat Rico dadelijk op een punt in zijn leven zit dat hij WEET dat dingen daar NIET mogen en hier wel of andersom. dat werkt in mijn ogen gewoon niet. dan weet het jochie dadelijk niet meer waar het aan toe is, en dan krijg je dat uitproberen bij iedereen. omdat ze weten dat het daar wel mag en elders niet.
ik wil gewoon dat hij weet waar hij aan toe is. Nee is nee, dus ook bij een ander is dat nee als zij voor rico zorgen.
en niet ineens wel want dan krijgen wij daar weer last mee als ie thuis is, en dat terwijl je net zo je best hebt gedaan om “dat ene” af te leren…
snap je?

Jaa hoor dat snap ik heel goed, en bepaalde dingen waar wij heel consequent in zijn dat mag uiteraard bij mijn ouders ook niet.
Bijv: hier mag Noah niet met de pannen spelen, maar bij mijn ouders wel. tja het is van hun, zolang hij er hier van af blijft vindt ik het best!

Maar goed, ik snap je wel hoor!

Lilypie Tweede Ticker