ja idd dat zijn kleine dingentjes, maar een voorbeeld: hier krijgt rico om 3 uur koek en mag hij tekenfilm kijken.
ik verwacht dan dat hij dat daar ook gewoon mag tijdens zijn koekje.
OF…: Hier duso m 3 uur pas koek, als ze in de winkel zijn met m wil ik niet dat ze een koekje accepteren als dat niet s’middags is. als dat nou tussen half 2 en half 4 is mag ie dat wel, maar niet s’ochtends en niet s’avonds.
Ik weet dat rico namelijk zijn brood anders niet eet om 12 uur, en hij hoeft dan niet bijvoorbeeld om 1 uur weer koek te hebben. of om 4 uur nog koek terwijl hij om 5 uur eet. of s’avonds koek na het eten.
dat is gewoon uitgesloten hoofdstuk punt uit.
s’middags mag het best, maar anders houdt het gewoon op. ken rico langer dan vandaag en dat is maar goed ook.
en wil gewoon dat hij zn avond eten goed opeet, en dat ie zich daarna niet weer vol loopt te stouwen met koek… nee bedankt.
Jullie mening over opmerking vader
ik moet even spuien hoor,
heb net knallende ruzie gehad met mn vader aan de telefoon,
ofja ik was meer aan het roepen dan hij, maar hij ging gewoon weer te ver.
ik belde hem op om te zeggen dat het me dwars zat en het uit wilde praten.
hij bleef bij zn standpunt ookt oen ik zei dat hij dan een minder grote rol in rico’s leven zou gaan spelen, en dat hij mij bang maakt hem alleen bij m te laten en ook dat rico dan later bang voor m gaat wordne. ook al gaat het maar om een klein tikje.
het boeit m volgens mij niet eens, want het was constant: als rico hier de hele boel gaat slopen (?!?!?!) als ie dadelijk op zo’n leeftijd is, en jij bent er niet, zou die kans er wel in zitten dat ik hem billenkoek geef (gewoon een tik dan he)
ik wil het pertinent NIET hebben, maar luisteren ho maar.
ik heb wel tig keer (op den duur geroepen) dat ik het niet wilde hebben en hij meent dat dan opvoeding weinig zin heeft, en dat als ik aan 100 mensen zou vragen of zij een tik geven normaal vinden bij lastig gedrag, dat 99% dan ja zou zeggen. en dat als zij horen hoe ik tegen mijn vader deed in dat gesprek (dus dat ik boos werd dat hij niet naar me luisterde en zei dat ie dan rico niet meer hoefde te zien alleen) dat die mensen zouden zeggen of ik “me wel helemaal lekkker voelde”
ik zit hier echt met tranen in mn ogen en te trillen op mn benen. belde daarna mn moeder op (die moet nog steeds in het ziekenhuis blijven maar mag snel naar huis omdat het goed gaat…beter in ieder geval)
omdat ik me hier zo rot over voelde, zij zei nog: hij doet dat niet daar steek ik mn hand voor in het vuur en dat durf ik te zeggen op het graf van mijn vader""
en toen ik daarna mn vader sprak (sorry warrig verhaal…mn moeder adviseerde dus mn vader te bellen en toen zei ze dat ze dat zwoer op het graf van haar vader) en hij dus liet blijken dat ons mam ongelijk had, en ik dat weer daarna tegen haar zei, zei ze dat zij met hem ging praten, omdat ze het niet normaal vond.
wat een ***gedoe
Wat naar, Inge. Dat hij niet luisterde naar je en je niet serieus nam. Hopelijk kan je moeder nog iets bereiken bij hem. En anders…tja…wat ga je dan doen?
Groetjes,
M
ik weet niet, ergens voel ik me schuldig dat ik dit gezegt heb. omdat ie verder heel leuk is met Rico.
maar het is een heel verhaal en historisch gebeuren "mijn vader en ik"
en hij haalt gewoon het slechte in mij naar boven en ik wil hem anderzijds ook geen pijn doen…hij lokt zo’n reactie zelf bij me uit maar ik wil zo niet zijn snapje?
ik wil niet de boeman zijn van : de mama die haar kind niet aan opa laat zien omdat hij een tik geven normaal vind’
ik voel me niet echt lekker over het gesprek maar ik hoop dat mijn moeder wat bereikt…
en ja wat ik anders ga doen, dan laat ik m niet meer oppassen alleen.
voelt gewoon niet goed, ik dacht dat wij inmiddels wel volwassen met elkaar om konden gaan, maar omdat hij zo belachelijk doet…ik kan niks anders dan ook gewoon onaardig terug doen en… wat ik al zei, zo wil ik niet zijn.
maar ik kan neit zeggen dat rico er niet meer komt, want mn moeder is hartstikke gek met rico en je weet ervan Mriek… en ik wil haar dat niet aandoen. Dit is niet haar schuld
Snap ik hoor. Maar dat je hem niet alleen wilt laten met je vader is ook heel logisch, daar moet je je geen boeman door voelen. Je wilt gewoon het beste voor je kindje en je vader begrijpt dat niet. Nou, dan doet 'ie het zichzelf aan. En niet jij. Onthouden hoor! En hij ziet hem toch gewoon als je moeder er ook is? Dus niet meer zien is helemaal niet aan de orde.
Goed gedaan, inderdaad heel volwassen aangepakt. Alleen jammer dat je vader nog even wat groter moet groeien voordat hij zo’n gesprek aankan…
Groetjes,
M
haha, dankje Mriek
nou vandaag wordt het al een hoop gedoe met die internist, en daarna ga ik naar mn moeder (dus mn pa zie ik ook) en zij heeft dan met m gepraat of gaat met m praten…spannend dagje dus voor mij.
ook dit laat ik nog weten hoe het is afgelopen
Ook ik heb deze discussie een keer met me vader gehad!
Mijn vader was er ook van overtuigd dat ‘billenkoek’ werkte …
Ook ik wil dit absoluut niet hebben, ook Nayaro krijgt wel eens een corrigerende tik, maaar dat is echt als hij ver over de streef blijft, & dingen blijft herhalen die hij niet mag doen!
Als mijn ouders op Nayaro mogen passen, dan heb ik met hun afgesproken dat ze Nayaro wel mogen wijzen op hun gedrag, maar dat ik niet wil dat hem ook maar 1 tik geven …
Mijn vader ging hier toen dus ook fel tegenin, de tips die hier nu worden gegeven had ik zelf ook ongeveer gebruikt als mijn vader niet aan mijn standpunt wilde, zal hij Nayaro minder, veel minder gaan zien!
Ik ben wel met het idee gekomen, dat ik het oke vinden dat ze hem vertellen dat iets niet mag: en de afleidmanier mogen gebruike. Dat ze hem dus als hij stoute dingen doet, afleiden en op andere gedachten brengen zodat hij in een andere sfeer gebracht word. Mijn vader was het hier wel mee eens, kdenk gelukkig ook niet dat mijn vader Nayaro ook maar 1x iets zou doen, omdat hij dan weet dat ik echt over de streep ga! En hij is te dol op zn kleinzoon.
Want mijn vader is wel zo’n ander mens geworden sinds hij een kleinzoon heeft :$, ik ken hem soms niet meer terug! Dus daar ben ik wel blij om! En kvind het ook bizar mooi om te zien wat het bij hem heeft los gemaakt …
Nayaro - Danil / 14 September 2008
ik ben niet zo bijgelovig
nee normaal heb ik altijd geluk op vrijdag de 13e. ik heb opzich ook geen ongeluk gehad. maar er is wel iets heel vervelends gebeurd in de familie en ik hoop dat dat nog goedkomt.
daardoor dus niet aan gesprek toe gekomen want mn moeder is door datgene weer flink in een dip geraakt, en ja die laat ik nu niet met mn vader praten, dat trekt ze echt niet ook nog.
pff vrijdag de 13e…tja wat moet je dr mee