Jullie weten allemaal dat we onze maxi (de hond) weg moesten doen een paar maanden geleden. Ze ging terug naar haar oude baasje.
Zij heeft een kamer maar daar mocht ze geen hond hebben maar ze woonde ook deels bij haar vriendin, die een hondenpension heeft.
Die vriendin van haar heeft zelf 6 hondjes waarvan er 1 een nestje had gekregen en hadden dus nu 12 honden.
1 van de volwassen honden (een chiwawa) kon totaal niet met Maxi overweg. ze kefte constant tegen Maxi en haalde uit.
Maxi werd op den duur boos en begon terug te bijten.
Ze hebben toen noodgedwongen een hek moeten plaatsen op het veld tussen maxi en andere honden, en die chiwawa’s. Gisteren om 3 uur zijn ze nog wezen kijken bij de hondjes. en om half 5 kwamen ze terug om nogmaals te kijken.
wat bleek nou… de grotere honden hebben het hek “doorgebroken” Maxi is in gevecht geraakt met de chiwawa. na weken getreiter was Maxi het beu, en heeft het beestje gedood. Nog niet eens met opzet. na onderzoek bleek dat maxi inderdaad 4 keer heeft gebeten, in haar heup en op haar rug, maar dat was niet de doodsoorzaak. Maxi is met haar volle gewicht op die hond gaan liggen (waarschijnlijk om het gebijt van die chiwawa te stoppen) waardoor het hondje is overleden.
Nu moet maxi daar weg en het arme schaapje heeft geen benul van waarom.
Ik voel me hier toch erg rot over… dus komt ze maandagavond weer terug naar hier zodat we een ander baasje kunnen zoeken.
Het baasje die ze nu heeft diploma’s voor hondenverzorging e.d. en ze zei ook: die chiwawa heeft maxi zolang uit staan dagen totdat ze het zat was… eigenlijk was het haar schuld ook niet maargoed… het is gewoon wel een drama nu.
Ik vind het heel erg voor dat hondje, zeker voor haar baasje, maar ik vind het voor Maxi en haar nieuwe(oude) baasje ook heel erg. VOor ons…tja ik voel me er ook rot over dat een hond maxi zover heeft gekregen dat ze dit gedaan heeft. Ze is nu heel stilletjes en komt nauwelijks haar mandje uit.
Aan ons de taak om toch weer een ander baasje te zoeken…en op hoop van zege een tijdelijke opvang te regelen totdat haar nieuwe(oude) baasje een woning heeft gevonden waar ze wel een hond mag hebben.
Pff… leuk om zo je dag te beginnen
Gewijzigd door - MamavanRico op 31 Oct 2010 12:59:48