Julia in de slaapzak deel 2

Ben ik weer!

Jullie hadden goed gereageerd op mijn vraag over hoe ik Julia moest aankleden in de slaapzak. Maar nu ben ik weer eens als een gek allemaal dingen gaan aanschaffen en nu weet ik niet meer hoe ik alles kan combineren! Ik kan de volgende combí’s maken:

Overdag:

• gewone kleren aanhouden, broekje of maillot uit, slaapzak zonder mouwen aan en onder een laken en een deken (zo ligt ze nu te slapen);
  • gewone kleren aan, broekje uit, slaapzak zonder mouwen en geen laken en deken (wil ze denk ik niet, want ze is inbakeren gewend geweest)

's Nachts:

• pyjama aan, slaapzak met mouwen, onder laken en deken
  • pyjama aan, slaapzak met mouwen zonder laken en deken
  • romper aan, slaapzak met mouwen, onder of juist zonder deken en laken
  • romper aan met mouwen, slaapzak zonder mouwen, met of zonder deken

Aaaaaargh! Hoe moeilijk kan het zijn zeg? Ik heb ook een dikke slaapzak met mouwen, twee dunne met mouwen, een dikke zonder mouw, een dunne zonder mouw en drie pyjama’s! Allemaal zwaar overdreven! Het klinkt stom, maar ik weet gewoon niet hoe ik het allemaal moet aantrekken! Ik denk dat ik overdag kies voor gewone kleertjes aan in een slaapzak zonder mouwen onder de deken en 's nachts voor een romper zonder mouwen met een slaapzak met mouw onder de deken…Aaaaaaaargh! Ik ben niet dom hoor, haha, maar gewoon onzeker over hoe warm Juul het heeft. Papa is altijd bang dat ze het koud heeft. Dan zet ik de verwarming uit op haar kamer, draait hij 'm weer vol open! Ik ben even kwaad geworden en als het goed is houdt 'ie 'm nu UIT!

TIPS, TIPS, TIPS

Trotse mama

Onze meiden sliepen in de winter met rompertje lange mouw, pyjamashirtje, pyjamabroek en winterslaapzak zonder mouwen. Verder geen dekentje of lakentje. Warm zat als het ongeveer 18 graden is op de kamer.

Geen slaapzak + deken doen. Veel te warm! Ze kan het beter te koud hebben, dan meldt ze zich vanzelf en kun je alsnog een laagje toevoegen als je zou willen (mouwen aan de slaapzak bijv.)

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 18 Dec 2008 16:26:19

Hier een kereltje dat slaapt met een romper met lange mouw, een pyjamaatje en dan in een slaapzakje met mouwen en een lakentje over. Niks te warm hoor, het bevalt hier prima.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ons manneke slaapt overdag met kleren aan zonder broek/sokken. en een slaapzak zonder mouwen.

s’nachts pyamaatje lekker warm en dezelfde slaapzak zonder mouwen.

altijd gaat er een winterdeken overheen… is 2 dunne dekens + een laken. Deze goed strak instoppen dan heeft hij het veilige gevoel van inbakeren nog… ( hier nl ook inbakeren gehad) …

de kachel is altijd uit.

zijn handjes zijn koud … maar verder lekker warm… maar niet té warm.

Morgan heeft op de creche een dunnere slaapzak met een dekentje. Het kan daar best koud zijn in dat kamertje en dan slaapt ze echt niet. En dan gewoon haar kleertjes aan. Das thuis op de dag ook alleen dan met een dikkere slaapzak en geen deken. Verwarming staat op 18 dan. 's nachts heeft ze de dikke slaapzak zonder mouwen nu (ze had met maar daar is ze uitgegroeid) en een laken en dubbel dunne deken. Over het algemeen voldoende alleen laatst was het ineens zo kou en toen kreeg ze een kruikje. Want haar nekje voelde koud aan. Alleen met de koorts van der tanden doe ik iets minder want ze was al vrij warm.

Groetjes,

Michèle

Ja, test gelukt!

Groetekes, Sje

Hahahaha, jij bent echt wel snel! Deze is leuk! Ik ga nog even een andere zoeken! Straks zie je het resultaat!

Groetjes Rainbow

Trotse mama

Ik vind die tulpjes inderdaad erg leuk. Had ik nog nooit gezien volgens mij.

Groetekes, Sje

Ik wilde toch liever een Nederlandse ticker. Ik zag dat Michele er eentje had van Lillypie.com, dus daar heb ik deze gemaakt. Ik ben er tevreden over! Het kindje lijkt een beetje of die van ons!

Doei doei Sje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ja, deze is ook leuk!
Toedeledokie! Welterusten voor dadelijk!

Groetekes, Sje

Zijn we van topic veranderd?? Dit ging toch om slaapzakken?? De banner/ tikkertest was toch een andere topic??

Groetjes,

Michèle

Zeg, ik dacht dat jij alleen maar ging over de logistiek rondom de sprongetjes, en niet over hoe on-topic we zijn?

Groetekes, Sje

Om het weer over slaapzakken te hebben :

Het mannetje hier ligt overdag alleen in rompertje in bed
(en de meeste daarvan hebben geen mouw, sommige een korte mouw),
zonder slaapzak, wel onder laken + deken (als hij er niet onderuit kruipt).
's nachts alleen pyama aan (lange mouwen en broekspijpen), in de slaapzak (niet al te dik) en dan laken en/of deken er over.

M.

Eh ja maar zo raak ik in de war en ga ik de sprongetjes door de war halen en dat is weer niet goed voor de logistiek…

Ben ook maar kunstmatig intilligent…

Groetjes,

Michèle

Lol

Heel simpel: voor die sprongetjes is een goed boek te koop.
De titel schiet me nou even niet meer te binnen,
is vast wel ergens te vinden op het forum

Tot zover offtopic over de ontopic sprongetjes.

M.

Jajajajaja, we gaan van de slaapzak naar de banner en weer terug! Het was grappig omdat ik de banner testte en Sje dat meteen zag - ze is niet voor niets junklid zoals ze zegt - en dat gewoon even grappig!

Terug naar de slaapzakken…Weer even off-topic…Hebben jullie het geluid aan van deze site? Wat vinden jullie van die vreselijke Santa die hiiiiiiihaaaaaaa roept? IRRITANT! Yiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaa!

Ik ben eruit hoor. Ik leg Julia in een beetje een dunnere slaapzak zonder mouwen, in haar bovenkleding/pyjama. Dan onder een lakentje en een dekentje. Als het echt koud is, mag ze in romper in een slaapzak met lange mouw en dan onder de deken. Trouwens, hoe Hylke (zo heet je kindje toch???) in bed ligt, zou ik het bij Julia niet hoeven doen. Fijn dat Hylke zo goed blijft liggen (lees: ideaal, dat zou ik het liefst hebben, alleen onder de dekens!), Juul zou zich helemaal koud naar boven wurmen! Brrrrr!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ha ha ha oei-ik-groei…

Enne Julia rupst dus ook. Morgan doet het ook, alleen zij heeft nu een rol boven haar hoofd dus minder rupsen en meer warmte die vastgehouden wordt. Maar dat is de reden waarom wij de kleinste slaapzak zochten die er was. Ons rupsje ging haar hele bed door en inderdaad was ze dan steeds koud.

Groetjes,

Michèle

Is het niet die irritante kerel op dat snowboard dat als een meisje loopt te gillen?

Ik heb het geluid uit, werd er gestoord van… in inderdaad dat mietje op dat board,

Groetjes,

Michèle

Haha! Gelukkig kunnen we het geluid uitzetten. Je zou toch knetterpsychotisch worden zo vlak voor kerst als we dat níet konden doen…