Hoi Allemaal,
Mijn zoontje Robin is net 1 jaar geweest en het leek me wel gezellig om met andere mamma’s ervaringen, problemen en leuke momenten te delen.
Dus stel je voor en klets mee!
Robin Jacob geboren 26-09-2006.
Hoi Allemaal,
Mijn zoontje Robin is net 1 jaar geweest en het leek me wel gezellig om met andere mamma’s ervaringen, problemen en leuke momenten te delen.
Dus stel je voor en klets mee!
hoi ik ben pascal en heb een dochter van 1 jaar luna heet ze en is geboren op 18 sept 2006. lijkt me leuk om er over te kledsen. ben benieuwt of die van jouw ook zo`n boef is. hier heb ik een grote boef die alles aan het uitproberen is hoever ze kan gaan. wordt je soms wel moe van hoor. wat kan jouw zoontje allemaal al? nou ben benieuwt groetjes pascal en luna
Hoi Pascal,
Gezellig en onze kindjes schelen maar 10 dgn.
Robin is ook echt een boefje. Hij loopt langs de bank en tafel, kruipt als de wiedeweerga en kent al aardig wat woordjes. Hij zwaait naar iedereen als ik zeg doe maar daag. Ook erg leuk.
Wat was luna haar eerste woordje?
En inderdaad moet ik soms ook de hele dag nee roepen dat is wel vermoeiend ja, maar meestal moet ik erg lachen om alles wat hij doet.
Werk je ook? Of ben je thuis blijf moeder?
Ik werk 20 uur per week bij een dierenarts praktijk als assistente en dan past mijn vader op Robin.
Greetz lia
Hallo meiden,
Mijn naam is Sharon en ik ben de mama van Norah. Zij is ook geboren op 26-9-2006.
Hoi Sharon,
Ik zie dat ik een typ fout heb gemaakt, maar robin is de 28e geboren dus Norah en Robin schelen 2 dagen. Oeps.
Vertel eens wat meer over je zelf en je dochter. Werk je of ben je thuis blijf mamma. Wat kan ze allemaal al?
Greetz lia
hoi ik lig vaak ook in een deuk om wat ze allemaal doet ze loopt nu aardig los alleen wordt snel moe en buiten is het nog even iets te oneven om te lopen maar we oefenen wel met haar en om draaie gaat ook iets moeilijk maar acht dat komt wel. hier is het echt een dikke boef het lijkt wel of ik de hele dag niets anders zeg dan nee niet doen nee dat mag niet en als ze dan wat doet wat goed is en ik zeg wat goed wat een grote meid doet ze alweer iets wat niet mag vindt het best moeilijk want wil haar niet alleen maar negatiefe aandacht geven soms doe ik ook net als of ik het niet zie.
ik werk ook hoor heb net 15 uur gekregen op mijn werk ik werk op een kindercentrum ik werk met kinderen van 4 t-m 12 jaar erg leuk hoor. ik werkte eerst 3 halfe dagen maar denk dat het er nu 4 worden maar dat weet ik allemaal nog niet zeker ik weet niet hoe mijn baas die 15 uur wil verdelen maar dat hoor ik wel. als ik werk gaat luna naar het kdv mijn schoonmoeder paste eerst altijd op maar dat ging gewoon niet. ik ga proberen om luna mee te nemen na mijn kdv .
ik was de 27 uitgerekent maar luna wou graag eerder komen hahahahah.
groetjes
Hoi allemaal,
Ik ben Cindy, moeder van Lisa (geboren 13-02-2006).
Ons eerste kindje, heel eng vonden we het. Inmiddels is zij vol trots uitgegroeit tot een super grietje. Elke dag verbazen we ons weer over hoe wijs ze is.
Ze praat al erg veel en zegt altijd alles na. Kan zelfs al bijna tot 10 tellen.
Ik zal niet teveel opscheppen. Ze is wel moeilijk met eten en heeft ons rium anderhalf jaar s’ nachts wakker gehouden.
hoi hoi,
mijn dochter is bijna 1 jaar. (wat gaat het snel) 11 11 2006 geboren.
mijn dochter kruipt maar kan nog niet staan, alhoewel ze het erg hard probeerd.
op dit moment ben ik zwanger van mijn 2de kindje en uitgerekend op 10-01-2008.
ik werkte maar sinds een paar maanden ben ik gestopt voor even. evenw at rust voor het gezin en mijzelf.
groetjes fenne
Hoi,
Ik heb er eentje van 11 mnd. rondschuifelen. Ze kruipt, loopt langs de muur e.d. Verder loopt ze ook achter zo’n plastic tractortje. Klimmen doet ze ook als de beste. Soms durf ik echt niet te kijken. Maar ja, ze wil alles doen wat haar broer, 3 jaar, doet… Ze is ook erg goed in ‘nee’ schudden en het verbodene toch doen. Verder babbelt ze er vrolijk op los. Doet enkele dieren geluiden na en zegt mama. Probeert mond en tong en spin te zeggen. Erg leuk allemaal!
Hey allemaal,
Wordt echt gezellig hier. Leuk om te lezen wat de andere kindjes allemaal kunnen. En ja soms heb je je handen echt vol aan 1 zo’n klein rakkertje.
Hoeveel tanden hebben jullie kids? Hier 4: 2 boven en onder en nr 5 en 6 boven zijn onderweg.
Ook zit hij nu in de pappa periode. Alles is pappa. Als ik s’morgens binnen kom is dat het eerste wat hij zegt .
Fenne wel zwaar of niet zwanger van de 2e en dan nog zo’n kleintje er lopen/ kruipen. Ik begrijp dat je nu even niet wil/ kan werken. Vriendin van me is ook zwanger van de 2e en haar kindje is 1 maand ouder dan Robin en nu viel de zwangerschap haar ook erg tegen.
Maar ik zie dat je al bijna kan gaan aftellen.
Greetz lia
Robin Jacob geboren 28-09-2006.
hoi hoi,
moet zeggen dat het mij erg meevalt. het is een bewuste keus geweest wat misschien wel erg helpt hoor.
ja het voelt wel dat ik erg beperkt ben in "mijn"dingen maar dat is een consequentie geweest van mij keus, dus heb mijzelf erbij neer gelegd.
Maar het gaat goed hoor…ik slaap overdag als shania slaapt en ga gewoon wat vroeger naar bed savonds. Het idee dat ik straks 2 kindjes heb rondlopen en zij naar mijn mening zoveel aan elkaar hebben vind ik gewoon fantastisch. Het is even doorzetten. Ik ga straks wel weer werken als (ik denk) de jongste 1 is. Mis het wel hoor., had ook een hoge en goede baan. Ik ben ook zo enorm blij dat het ons gegeven word dat wij zo snel weer zwanger zijn geworden wat we graag wilden.
Ik vind het gewoon fantastich kinderen…
groetjes fenne
hoi luna heeft nog steeds maar twee tandjes ze loopt daar in erg achter ik zie ook nog geen andere tandjes aan komen. ze is overal super snel mee maar tandjes nee hoor ach ze moet ergens mee achter lopen toch ahhaahhaahah.
ze is nu erg ziek spuugt alles eruit wat ze binnen krijgt erg zielig allemaal. gisteren zat ik er dan ook erg door heen. mijn vriend was weg voor zijn werk en ik moest eigenlijk ook werken tot dat ik gebelt werdt door de kdv dat luna erg aan het spugen was mijn collegas hebben meteen gezegt haal haar maar op we reglen inval voor je. en natuurlijk er was niemand te krijgen om intevallen gelukkig is er iemand gekomen zo dat ik naar huis kon. maar dan valt het wel even zwaar je wil op je werk je best doen maar ook als moeder. soms vindt ik het echt zwaar om moeder te zijn en te werken. mag echt voor geluk spreken dat ik super collega
s heb. hebben jullie hier ook wel een last mee?
het gaat nu wel een stuk beter met luna ze spuugt nog wel maar ze heeft gelukkig geplast dus dat is goed.
groetjes
Hey allemaal,
Nou Robin is niet lekker in orde. Hij wordt verkouden heeft last van de tanden en een sprongetje? Maar gisteravond ben ik of henry tot 12uur om het uur naar hem toe geweest omdat hij huilend wakker werd en overdag slaapt hij bijna niet vannacht nog 2x bij hem geweest. Pff wel vermoeiend. Vooral omdat ik niet weet wat hij nou heeft. Kon hij maar praten denk ik dan.
Ook heb ik voor hem nieuwe schoentjes gekocht ik had van die timmy’s en die zijn plots te klein dus nu heeft hij een stoer sportschoentje met veters. Waren ook de enige die pasten want hij heeft blijkbaar dikke voeten de rest zat veel te strak of hij kwam er niet in terwijl de maat wel goed was.
Hoe gaat het bij jullie nog nieuws?
Greetz lia
Leuk om al die ervaringen te lezen.
Lisa (20mnd) kreeg pas na 6mnd een eerste tandje. De volgende kwam ong een half jaar later. En de rest veel tegelijk nu sinds twee maanden. Je denkt vanaf het eerste tandje, nou nu komen ze hoor. Grappig dat het dan toch zo lang duurt.
Ik werk 3 dgn en dan is Lisa bij haar oma of tante. Dat vind ze gelukkig erg leuk. Op de dagen dat ik vrij ben speelt ze sóchtends op de creche. Puur om met andere kinderen om te gaan en dan heb ik even wat vrijheid en rust. Ook ik vind/ vond het moederschap erg zwaar. Het had veel te maken met het slaap tekort.
Ik merk nu dat het beter gaat ik ook veel meer plezier beleef. Uiteraard ook omdat ze inmiddels al veel kan en dat maakt het ook wat ontspannender.
Nu is ze een beetje ziek, maar al een tijdje wordt ze toch snachts weer veel wakker en dan kunnen we haar niet troosten. Alles is nee en ze blijft huilen. Wij vinden dat enorm vreemd omdat ze zich altijd goed laat troosten. Het CB zegt dat ze eigenlijk slaapt dan en dus aan het dromen/verwerken is en dat we haar gewoon moeten laten gaan. Dat werkt soms, maar zeker niet altijd.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hallo Allemaal,
Erg leuk om al jullie ervaringen te lezen.
Ik ben Petra en heb een dochtertje van 14 maanden Emma (03-08-2006), ze loopt nog niet los, maar wel aan een hand en rond de tafel en langs muren en bank. Wel brabbelt ze de hele dag. Als ze iets leuks (of lekkers) ziet roept ze oooh kiek doa (ooh kijk daar), ja ons meisje brabbelt limburgs. Echt heel leuk.
Op dit moment is ze niet zo lekker, verkouden en wat last van de BMR prik denk ik. Ze sliep altijd heel goed, om 19.00 uur naar bed en dan sliep ze door tot 's ochtends 07.30 uur. Maar sinds een kleine week wordt ze iedere avond/nacht huilend wakker, en dan krijgen we haar niet rustig, duurt echt soms een uur, voor ze een beetje kalmeert, dan valt ze bij ons in bed in slaap en dan leggen we haar terug in haar eigen bedje. Maar dat is natuurlijk geen ideale situatie.
Lijkt echt hetzelfde als CindyC beschrijft.
Ik denk dat we haar misschien eens een tijdje moeten laten huilen, want anders wordt het een gewenning. Wat is jullie ervaring hiermee?
Groetjes,
hoi hoi,
mijn dochter wordt 11 november 1 jaar maar heeft nog geen tanden hoor!!
(denk wel dat ik iets begin te zien)
mevrouw kan kruipen maar niet staan of lopen…
kan hard giegelen en houdt erg van kroelen…
echt een schattig meissie…
het is een kleintje van 8 kilo…
zo zie je maar wat een verschil er is in groeien …
en ik denk dat als kindjes komen snachts opeens en dan een tijdje dat er echt wat aan de hand is. bijv een sprongentje, dromen, tandjes …
dus als het echt niet lukt met oplossen in eigen bedje laten slapen dan maar bij je in bed is mijn mening…gaat vanzelf weer over…
groetjes fenne
Hey Allemaal,
Gezellig hier.
Over dat slapen heb ik net wat gelezen op een ander forum. Daar moest iemand toch bij de dokter zijn en die heeft het ook over moeilijk slapen/dromen/wakker worden gehad. En die dokter had gezegd dat kindje zoveel doormaakt in de ontwikkeling dat ze daardoor onrustig slapen en soms erg kunnen dromen.
En die gaf het advies om kindje te laten liggen in bedje en als echt niet stil wordt te troosten en weer in eigen in bedje leggen.
Maar goed als robin een sprongetje heeft slaapt hij soms ook een week lang slecht.
Maar doe gewoon wat je zelf het beste lijkt voor je kindje is mijn advies.
Robin slaapt op het moment ook slecht hij is erg verkouden dus dat is de oorzaak. Overdag slaapt hij weinig en kort en s’avonds moet hij nog wel eens huilen tussendoor. Maar goed dat is allemaal niet zo heel erg.
Greetz lia
Mijn dochter heeft 10 november haar eerste feestje. Ze heeft inmiddels 4 tanden, de twee hoektanden zijn onderweg! En dat is 's nachts soms ook te merken. Heb er wel een of ander sterk spul van de apotheek voor. Ook mijn dochter heeft eens in de zoveel tijd, toevallig twee nachten geleden nog, een slechte nacht. Als het echt niet lukt laat ik haar bij mij en mijn vriend in bed liggen. Kan ze even drinken, bv, en aansluitend heerlijk rustig in slaap vallen. En wij dus ook! Normaal slaapt ze altijd goed, dus ik weet dat er dan echt iets…(?) aan de hand is.
Op het moment is ze erg druk met dingen overal in en uit te halen. Vooral het verplaatsen van ‘allerlei’ naar een andere niet logische plek is favoriet. En pappa en mamma maar zoeken. Verder lukt het haar bijna om pappa te zeggen. Het is een echte ‘knuffeldoos’. Loopt ook veel achter van alles en nog wat aan te ‘broemen’. Erg leuke leeftijd!
Ons is ook vaak verteld om haar maar te laten huilen snachts. Maar dat heb ik voor Lisa nooit een oplossing gevonden. Misschien werkt het bij sommige kinderen die weten op te geven en in slaap vallen. Maar Lisa is te vergelikjen met een pit bull, die gaat gewoon door hoor. Ik wil mijn kind ook niet histerisch laten zijn. De kunst is om te troosten maar het kort te houden. Vaak belandt ze ook bij ons in bed, puur zodat ze kalmeert. Dat is ook zeker niet de oplossing want daar wennen ze teveel aan. Lisa ging wonderbaarlijk van de een op de andere dag toch doorslapen, dat was super voor ons.
Maar we staan inmiddels voor een nieuwe uitdaging. Al langer dan een week heeft ze last van een kies die niet doorkomt. Ze heeft vreselijke huilbuien snachts, dat gaat ook gewoon de hele nacht door. Met of zonder paracetamol.
Het erge is dat ze vaak niks van je wil. je mag haar dan niet eens aanraken of lief zijn voor haar. Ze zit dan zo erg in haar woede, het is heel erg zielig.
Doktor of tandarts zijn hier erg laconiek over , gaat wel over. Ik zie het inmiddels niet meer zitten. Heeft hier iemand ervaring mee (gehad)?
beste Cindy,
Emma heeft van haar kiezen ook erg veel last gehad, en sliep daardoor
’s nachts ook heel erg slecht, veel huilen, en bijna niet te troosten.
Bij haar hielp paracetamol gelukkig goed, wat ook hielp was een spuugdoekje, daar heb ik knopen in gelegd (aan de 4 uiteinden) en daar beet ze op ('s morgens zat er zelfs soms wat bloed aan de knopen).
Hopelijk zijn we er nu voor een tijdje vanaf, want ze heeft sinds een maand op de 4 laatste kiezen na, alle tandjes door.
Succes & groetjes,
Petra