Jou kindje ook rond 1 jr? Klets mee!

Hoi Emma,
Bedankt voor je reactie.
Een spuugdoekje heeft Lisa ook altijd mee naar bed, bedankt voor de tip om er knoopjes in te leggen. Ga ik vanavond ook proberen.
We blijven maar volhouden en hopen elke nacht dat het weer wat beter gaat.
Groetjes, Cindy en Lisa

Goed idee zo’n knopen doekje. Dat ga ik ook uit proberen! Binnenkort is ons aapje jarig. Hebben jullie een idee voor een leuk kadootje? We hebben nl. al een zoontje van 3, dus er is al allerlei speelgoed aanwezig. Ben benieuwd. Het is een zij overigens! Nou, alvast bedankt voor het meedenken.

Hallo Mama,s

Ik ben priscella en heb een zoontje van ook net 1 jaar(07-10-2006)en hij is
echt een boefje geworden sinds hij 1 is geworden en ontdeugend ook maar wel leuk hoor soms.

Liefs Priscella,

Het is trouwens wel leuk om te lezen wat jullie kids allemaal kunnen en doen
mijn zoontje kruipt pas sinds een maand goed eerder tijgerde hij altijdt lui mannetje was en is het soms hoor
Hij kan of wil ook nog niet alleen lopen hij loopt wel rondjes rondt de tafel of in de box of langs de bank of bed of als je hem aan zijn handjes houd dan doet hij wel een paar stapjes maar stopt daarna ook direct weer en gaat gewoon lekker verder kruipen echt een lui mannetje dus
Sinds eergister heeft hij ook weer iets als ik ff naar de keuken ga of naar de wc
of naar de kamer om snel iets te pakken dan begint hij hard te huillen en komt mij kruipent achterna echt raar is dat dat had hij eerder nooit zal de leeftijd denk ik wel zijn denk ik.
Hebben jullie kids dat ook?
En hij wil sinds hij 1 is ook geen ochtend slaapje meer doen normaal sliep hij altijd
nadat hij een fruithapje had gegeten om 10:30 dan sliep hij daarna tot een uur of 12 kreeg dan middag eten en ging dan weer om 13:30 weer slapen tot een uur of 3
maar dat is nu dus niet meer zo hij doet nu alleen nog zijn middag dutje en heel soms slaat hij dat zelfs ook nog over zal ook wel weer aan de leeftijd liggen denk ik.

Liefs Priscella,

Hey Allemaal,

Dat van die knopen in een doekje is een goede tip! Ga ik ook proberen.

Robin gaat weer goed verkoudheid bijna over.

Mamma pris welkom, wat heb jij een mooi mannetje zeg! En het kan zijn dat er een sprongetje aan komt en dat hij daarom slechter slaapt overdag en meer aan je hangt. Ik heb hier ook wel eens periodes dan moet hij mij de hele tijd zien en als is even weg loop zet hij een keel op. Vaak duurt dat een week en dan is het weer over.

Altijd wel leuk om te zien wat je kindje allemaal ontdekt leert en uitprobeert. Ik ben altijd in de 7e hemel als hij weer wat nieuws kan. Ben benieuwd wanneer hij de eerste stappen los gaat zetten. Van de week kreeg hij een drift bui en toen stond hij echt los zonder hulp te stampvoeten zeg maar. Al had hij zelf niet door dat hij dat deed. Was wel een grappig gezicht.

Greetz lia

Robin Jacob geboren 28-09-2006.

hallo allemaal

geweldig die verhalen

mijn zoontje is net twee weken 1 jaar
geweldig feestje gehad en hij is heerlijk verwend

en begint nu ook dingen te snappen en paar woordjes te zeggen
papa, mama, ja, uit
en als ie de sokken beet heeft dat doet ie de voetjes de lucht in van daar moet ie heen en de muts zelf op
best wel leuk en lachen allemaal

alleen nu krijgt ie best last van driftbuien als het te lang duurt en gooit ie zich zo op de vloer en begint te krijsen

maar voor de rest is het een heerlijk jongetje
hij lacht altijd echt super

groetjes

karin solle

hoi allemaal!!

Mijn jongste spruit is afgelopen woensdag een jaar geworden
En met recht een boef! Nog 10 x zo erg als de andere 2, haha. Maar tis ook gewoon een heerlijk jochie. Hij begint steeds vaker los te staan, en probeert af en toe een stapje alleen. Echt heel leuk om mee te mogen maken na 5 jaar! Hebben lang moeten wachten op een zwangerschap, en dan is dit weer heel bijzonder om mee te maken. Ik geniet er weer erg van! Ondanks dat hij erg druk is, een sterk eigen wil (zoals bij boos zijn echt bijten enzo :open_mouth: )

Hij slaapt nu sinds een maandje ongeveer in zijn eigen bed. Hij sliep niet door, en lag daardoor erg vaak bij mij. Mijn man is er weinig (werkt in t buitenland) dus ruimte genoeg in bed! Maar wat was ik blij dat hij in zijn eigen bedje kon slapen! Kostte mij mijn nachtrust, toch steeds licht slapen.

Hij heeft nu 5 tandjes, en er zitten er weer een paar tegenaan te hikken, heeft last met het eten van een koekje, blijft snotverkouden (hier teken van tanden krijgen) dus we wachten af! Vandaag krijgt hij de prikjes van 11 mnd. We zijn later gaan prikken, vond 2 maandjes nog niet nodig, en deze zijn daardoor ook verlaat. Vind het niet eens zo erg, hij heeft er niet vel last van gehad, en hopelijk nu ook niet.

hallo moeders(en vaders natuurlijk)
ik vind dit een geweldige site, en zit er bijna dagelijks op!!
mijn dochter is 21 maand(geboren op 8 januari 2006)
Ze is heel ondeugend, haalt van alles uit!!
maar ze is ook heel vrolijk en enthousiast, ze lacht bijna de hele dag!! ze zeggen wel eens dat meisjes katte koppen zijn, maar chelsea is heel lief en slaat, bijt of duwt niet( kan nog komen hoor) wat ze wel heel erg heeft, ze weet wat ze wil en als ze haar zin niet krijgt is ze boos!! Als we aan het wandelen zijn wil zij bepalen welke kant we opgaan!! Ze liep met 13 maand en praten begon ze wat later mee maar nu zegt ze alles na, net een papagaai!! ze zingt al liedjes(poesje mauw, nijntje, lief konijntje) Gisteren hebben we haar leren tellen tot 10, en dat gaat heel goed!! maar nu heb ik wel een vraagje, Chelsea heeft nog steeds de speen, alleen als ze gaat slapen, hebben jullie kinderen dat ook nog, en hoe leer je dat af>?? groetjes esther

hoi hoi,

niet te geloven maar sinds een paar dagen heeft mijn dochtertje haar eerste tand!! en wat ik dan opeens na nog 2 dagen erna zie…nog een tandje ernaast!!!
opeens heeft ze 2 tanden net voor haar eerste verjaardag!!
mijn moeder zag al te zien dat er nog 2 tanden aankomen aan de onderkant…
dus laat maar wel heel snel !!!hahahhaha
groetjes fenne

Hallo mama’s,

Senna is van 22 november 2006, dus wordt bijna 1 jaar.
Ze is een redelijk snelle tante.
Mocht met 6 maand al mee op de fiets omdat ze zo stevig zat, stond al rap en deed rondjes om de tafel heen.
We hadden verwacht die loopt wel met 11 maand, nou nog niet, maar ja alles op zijn tijd. Ze loopt nu kleine stapjes van mama naar papa en andersom of van de tafel naar de bank. Verder spurt ze wel heel de kamer door langs de muur of lopend op haar knieën (kost veel broeken…mmmmm).
Verder heeft ze 8 tanden: 4 boven en 4 onder. Er staan ook 2 kiezen op door komen, maar ze blijven een beetje hangen.
Verder zegt ze mama, papa, poe (=poes), aai en begint ze nu met pa (=opa) en ma (=oma). Echt super leuk. We genieten iedere dag volop.

Vanmorgen nog met d’r liggen “stoeien”, stootte ik mijn hoofd tegen de tafel nou dikke pret dat ze had, schaterlachen gewoon, dus ik natuurlijk nog 10x mijn hoofd stoten.

Nou vind het leuk om mee te kletsen en lees jullie ervaringen graag mee.
Groet Vanessa

Hallo Lia,

Dankje ben echt super trots op mijn mannetje
Jou mannetje is ook een scheetjekan hij al een beetje alleen lopen
of nog steeds alleen als hij een drifbui heeft hihi wel grappig zeg dat hij het
zelf niet doorhad de vorige keer.
Had je hem een beetje erg boos gemaakt?
Denk idd dat mijn zoontje nu last heeft van sprongetjes vandaag is het trouwens wel iets minder geworden ik liep net weer ff de woonkamer uit en hij huilde helemaal niet hij keek alleen ff en ging weer rustig verder spelen dus ik hoop dat het maar zo blijft we zullen het zien.
Maarre dit is wel een leuk idee van jou dat je deze topic geopent hebt kunnen alle
mams lekker over hun kids kletsen van ongeveer dezelfde leeftijd en ervaringen
uitwisselen.

Liefs Priscella,

Mijn zoontje heeft er 1 boven zag net dat de 2de al boven in zicht komt dus
2 boven en 3 onder en er is er ook weer 1 inzicht dus 4 onder.
En de bovenste tand is best groot(in vergelijking met de onderste) is dat bij jullie kids ook zo?kijk er namelijk een beetje raar tegenaan

@Vanessa niet te vaak je hoofd stoten he anders komt het niet goed

Liefs Priscella,

Gewijzigd door - MamaPriss op 30 Oct 2007 15:06:14

Ik was aan het googlen en zag jullie topic. Nu ben ik ook eens lid geworden.
Mijn zoontje is van 8 november. Dus ook bijna jarig, morgen nog een weekje. Ahhh dan is hij geen baby meer. Al hoe wel ik dat ook al door heb, sinds hij rond de 9 maanden naast de meubels loopt en niks meer veilig is.
Hij ging al op de fiets sinds hij half jaartje was. Zit toen al heel stevig en zelfstandig.
Ik vind het wel leuk om hier mee te kletsen en ervaringen te delen met andere mamma’s.

hoi hoe gaat het met jullie en met de kleintjes hier gaat het prima. geniet vol op van die kleine ze worden zo snel groot. er was hier kermis in de stad wat geweldig in de draaimolen vondt ze geweldig druk bezig met alles zien en ontdeken. ze worden ook veel te snel groot he hahahaha. we hebben ook kabouter plop gezien wat vondt ze het mooi met hun op de foto en daarna even mee dansen met hun ze vondt het super en natuurlijk een trotse mama die aan het mee genieten was.

doen jullie veel leuke dingen met de kinderen en wat doen jullie allemaal.

groetjes pascal luna 18 sep 2006

Hoi Allemaal,

En o, o, wat is het hier gezellig! Erg leuk om te lezen wat de andere kids allemaal kunnen en wat ze uithalen hahaha. Inderdaad pas goed op je hoofd niet te vaak stoten.

Robin doet op de duim als hij moe is en zijn spuugdoekje gaat altijd mee naar bed anders slaapt hij niet ik heb er 3 in liggen want meestal gooit hij er wel 1 of 2 eruit en moet ik weer lopen.
Dus ervaring met de speen heb ik niet maar veel kwaad kan het vast niet. Anders eens op het buro vragen?

Was afgelopen maandag nog naar visite van de zwangerschaps gym we waren met 4 mamma’s totaal en van de kinderen in totaal liepen er al 3!!! Alleen Robin dus niet. ik was echt verbaasd wat zijn die snel zeg. Vindt het helemaal niet erg dat hij nog niet loopt komt van zelf wel.

Zijn die van jullie ook goede eters of lastig met eten? Robin kan ik alles geven alleen pannekoeken vond hij niet lekker tot nu toe. Hij is gek op aardappels. En gerechten met bruine bonen. Eten die van jullie ook al uit de pot mee?
Robin wel al maak ik het nog wel fijn. En vlees snij ik aan stukjes en die eet hij dan met de handjes op. En ik vindt dat hij voor zo’n klein mannetje enorm kan eten. Een heel bord ( kinderbord), vol eten daarna toetje en drinken. PFFF
Tussen de middag brood met een fruithapje en s’morgens ook broodje met fles melk erbij. Tussen door een koekje of we eten samen fruit.

Greetz lia

Pascal,

Ik doe 1 x in de 2 wkn baby zwemmen. Erg leuk voor mamma en Robin.

Fietsen, wandelen. Tja en verder nog niet zo heel veel. wil nog en keer naar de kinderboerderij hij is gek op dieren.

Greetz lia

Nee, ik zal niet te vaak mijn hoofd stoten hòòr!!
Senna is ook zo’n grote eter, ben nou een beetje fles aan het afbouwen.
Haar schema is als volgt:
7.00 140cc opvolgmelk en 40cc thee + boterham
10.30 fruit + drinken
12.30 boterham + bekertje gewone melk
15.30 koekje + limo
17.30 prakje (soms potje, soms met pot mee)
19.30 140cc opvolgmelk en 40cc thee

Ben de opvolgmelk aan t afbouwen, maar omdat ze 's avonds en 's morgens een flesje zo lekker vind, meng ik het met slappe thee. Ze vind het heerlijk.

Langzaam aan introduceer ik steeds weer iets nieuws in d’r eten. Vanmorgen voor eerste keer een half speculaasje op op de markt. Ze zat te smullen!!
Kaasstengel vindt ze ook heerlijk.

Wat ik wel onderneem met Senna is naar de speeltuin gaan, van de glijbaan en op de wipkip vind ze geweldig. Verder fietsen, wandelen, bij vriendinnen met kinderen op visite. Ze vindt andere kinderen helemaal geweldig dus dit is voor haar het grootste feest.

Groet Vanessa.

Hallo Dames, gezellig zo he?? Allemaal dingen uit wisselen!!!
Eentje vroeg wat we allemaal doen met een kleintje…
Chelsea is 21 maand, veel wandelen(gewoon in de wijk of bos), fiesten(als het weer het toelaat)Kinderboedreij vind ze geweldig, hebben ze ook een speeltuintje bij!!
Verder gaan we geregeld naar dolle pret(overdekt speeltuin) en morskieft( een grote zandbak binnen met speeltoestellen)Zwemmen doen we af en toe!!
groetjes Esther

hoi wat leuk allemaal zeg. ik doe ook aan baby zwemmen elke week ze vindt het super en mama ook. nu dat ze steeds beter loopt ga ik ook stukjes met haar wandelen. even naar de speeltuin of zo of door het park die voor mijn deur ligt.
fiets is ook helemaal geweldig alleen inderdaad jammer dat het nu zo slecht weer is telkens. ik ga eigenlijk niet zo vaak naar de kinderboederij moet ik denk ik maar wat vaker doen.

verder gaat het hier super. het is soms wel zwaar omdat luna voor loopt in haar onwikkeling ook met denken. ik heb hier gewoon al een peuter rondt lopen met de dingen die ze doet. ze snapt al zo veel ze kan verbanden leggen en weet als ik dit doe gebeurt er dat en heel erg uitdagen kijken hoe ver ik kan gaat tot dat mama boos wordt. wij zetten luna ook soms al in de hoek als zie iets doet wat echt niet door de beugel kan dat is nog maar twee keer gebeurt maar toch ik zelf vindt het al vroeg maar het moet wel anders loopt ze gewoon over je heen. ze blijft ook netje zitten hoor en als we dan weer goed maken en vertelen waarom ze dat niet mag geeft ze een kusje en dat is alles weer goed. lief he.

met eten ach luna kan de hele dag wel door eten ze eet ook echt alles. ze doet het gewoon zelf ze probeert het al met een vorkje of een lepel maar vaak valt alles nog er af en dan pakt ze gewoon met haar handjes. er is echt nog niet iets wat ze niet lekker vindt. op mijn verjaardag hebben we even lekker gemact en luna heeft zo een hele happymael opgegeten.

dit is inderdaad erg gezellig leuk dat iedereen mee kleds.

groetjes pascal en luna 18-sep-2006

ja goed idee van de knopen in het doekje wout heeft ook zo’n doek .ik wil jullie allemaal bedanken wout is van 30.09.06en heeft nu ook moeite met slapen maar tis net of alle leeftijdgenootjes in onze buurt perfecte slapers zijn ,ik heb met tranen in de ogen jullie berichten gelezen zo herkenbaar,da doet echt goed,bedankt voor de eerlijkheid!!! mama sabine papa christophe