Jongensnaam


#1

Wat vind ik het deze keer moeilijk om een jongensnaam te bedenken. Meisjesnaam hebben we al (overigen niet dezelfde als die we bij Tim en Daan hadden). Maar jongensnamen komen we gewoon niet uit. Vind het zo lastig, veel namen vind ik gewoon niet leuk. En alles wat ik wel leuk vind, vind mijn man niet leuk en andersom. Moet natuurijk een naam zijn die en bij Tim past en bij Daan. Bij Tim en Daan hadden we wel snel een naam, maar nu wordt het dus wat lastiger.

Ik weet dat we gelukkig nog wel even hebben, maar dacht misschien weten jullie nog wat leuke namen. Zodat ik wat inspiratie kan opdoen

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#2

Tim, Daan en Bas!

Groetjes Manderijn.


#3

Tim, Daan en Bram.


#4

Ga je bij de 20-weken-echo bekend laten maken of het een jongen of meisje is?Zoja, dan zou ik daar lekker op wachten. Ik hoor wel vaker dat mensen het heel moeilijk vinden om voor een van de 2 geslachten een naam te bedenken en achteraf blijkt dan dat ze het geslacht krijgen waar ze wel makkelijk een naam voor konden vinden. Gewoon door moeder natuur zo geregeld blijkbaar.

Dus voor hetzelfde geld ben je zwanger van een dochter. Zonde van de energie de komende 3 weken om dan een jongensnaam te verzinnen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 09 Oct 2012 09:52:30


#5

Stijn, Sem, Luuk, Jesse, Faas, Jelle, Joep…

Succes met kiezen!
Liefs, Anne


#6

Max, Mees, Jaap, Joost, Teun, Luuk

Groetekes, Sje


#7

Volgens mij wil Sandra niet weten wat het is
Maar wat Sje zegt, kan best eens zijn dat je dan dus inderdaad een meiske krijgt. Wij konden bij de eerste ook niks leuks vinden aan jongensnaam, hoefde dus ook niet!
Bij de tweede nooit over een meisjesnaam nagedacht, hoefde dus ook niet! Maar goed, dan wist ik bij de 20weken echt wel of het een jongens of een meisje was!

Als toevoeging; Hidde, Fedde.

Groetjes Manderijn.


#8

ohhhhh…jongensnamen…het is echt zooo moeilijk geweest. Ik zou niet weten waarom iedereen jongensnamen zo moeilijk vind en wij dus ook, maar gelukkig we zijn er uit…
Allebei overigens. en de jongensnaam is niet de naam die we de vorige keer ook hadden. Vreemd dat ik die naam nu niet meer zo geweldig vind als dat ik hem toen vond, dus er zijn heel wat namen hier over en weer gevlogen in huis.
een paar namen die ik zelf wel top vind, maar paps is véééél kritischer dan ik zelf. Hij kent ook veel meer mannen dan ik hahaha…(associaties zijn er dan ook veel meer)
…Onze jongensnaam zit er ook tussen hoor, maar dat zeg ik nog even niet.

Tim, Sven, Stijn, Ron, Art, Michel, Mike, Mick, Henry, Floris

Heel veel succes sandra!!! keus genoeg hoor meid


#9

Ik zeg: Tim, Daan en Luuk.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#10

Grappig, ik moest ook meteen aan Luuk denken…
Of Rens, Job, Thomas, Lucas, Bas, Bram, Cas
Succes!


#11

Lars, Jens, Rens, Jip, Pim

Groetekes, Sje


#12

We willen inderdaad het geslacht niet weten. Haha al zei ik vorige week al voor de grap tegen mijn man. Misschien moeten we het toch maar vragen, dan weten we meteen of het nodig is een jongensnaam te bedenken Nee hoor, wil het echt niet weten. Dus we zullen toch echt nog even na moeten denken. Bedankt in ieder geval voor jullie inspiraties, ga eens kijken of er een leuke naam tussen zit.

Ik vind Stijn en Rens heel erg leuk, maar mijn man vind die namen helemaal niks. Omgekeerd vind hij Luuk en Nick heel erg leuk en die namen vind ik dus weer niet leuk. Sorry Mriek, maar Luuk gaat het dus niet worden.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#13

Potverdrie

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#14

Lars? Tijn, Thijs, Sem, Mees, Rik, Noah, Gijs, Max, Koen, Joep, Teun?
(woon in een nieuwbouwwijk, som even de namen op van de jongens die hier de afgelopen 2 jaar geboren zijn)


#15

Moeilijk he?! Wij vonden een jongensnaam ook heel moeilijk, en kregen een meisje, dus wie weet is dit voor jou ook een voorteken…

Stijn, Stan, Lars, Luuk, Levi, Niels, Mark, Thijs ?
Ook een korte en krachtige naam in elk geval,

Succes met kiezen,
Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#16

Hoeveel lettergrepen mag het zijn Sandra? Kan me namelijk voorstellen dat je na Tim en Daan weer voor een een-lettergreep-naam zou willen kiezen. Maar kan ook zijn dat die 2 namen toeval waren en dat je ook best een twee-lettergrepen-naam zou kunnen gaan.

Groetekes, Sje


#17

Toby

Liefs Michelle


#18

Stijn…
Super mooie naam. Weet je wat je moet doen? Bijna elke dag die naam noemen bij je man… Dan vindt hij hem vanzelf mooi. Was hier met Levi… Eerst nee ben jij gek,je noemt je kind toch ook niet vingino!!

Maanden later…Levi is toch eigenlijk wel mooi/leuk. En nu nog steeds geen spijt.

Luuk en thijs worxen hier nu erg veel genoemd/geboren… Ook niet leuk als je kind bij 4 thijsjes zit

Hier nu moeite met meiden naam… Dus zal ik weer jongen krijgen?!


#19

@Sje, het was niet bewust dat we bij Tim en Daan voor een 1 lettergreep naam zijn gegaan. Maar omdat ze beide 1 lettergreep hebben kijk je nu al snel naar een 1 lettergreep naam. Maar eigenlijk heb ik zoiets van 2 lettergrepen kan daar ook prima bij. Dus ook 2 lettergreep namen zijn welkom

Haha Mini-boy bedankt voor de tip. Kan het proberen, maar hij vind het echt niks. Dus wordt nog een leuke uitdaging die naam er doorheen te krijgen, maar wie weet

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#20

Tja mijn eerste ingeving was Rens of luuk. Maar die worden het dus niet. Nick vind ik ook wel bij Tim en Daan passen. Of Sem. Niels vind ik ook leuk.
Hier hadden we geen moeite met jongensnamen. Meisjesnamen vond ik beide keren moeilijker, de meisjesnaam die we bij Rens hadden vond ik niet leuk meer toen Noa in aantocht was.
Succes met verzinnen!